A The Sims: Medieval középkori megvalósítása pusztán a fantázia szüleménye, még szerencse, hogy a fejlesztők nem akarták az autentikussá tenni a környezetet, mint korunk stratégiai játékai, helyette a fantasy szerepjátékokból emeltek át több, ámbár lényegesen leegyszerűsített elemet. Ha csak a The Sims 3 egyik újabb haszontalan kiegészítője lenne a Medieval, alapesetben figyelemre sem méltatnánk, ám így, hogy egyfajta mellékágként szerepel a frencsájz történetében, a stílustól eleddig ódzkodó nagyérdemű is vehet rá egy pillantást. Pláne, hogy a begyöpösödött Sims-szükségeteket sikerült ésszerűen kordában tartani. Hasonlóan a második generációs The Sims: Kertvárosi és Állatos krónikákhoz, jelen epizód önmagában is futtatható, megkímélve minket az alapjáték és kiegészítőinek unalmas telepítésétől. Lássuk, miként állják meg a helyüket a mágiával és cselszövéssel megspékelt középkorban a játékvilág legidegesítőbb karakterei!
Jószerivel megfelelő tudatmódosítók hatására lehet csak élvezni az uszkve hét éve ugyanazon rigmusokat ismétlő sorozatot, de jelen esetben semmilyen efféle szerre nincs szükség két Crysis 2 multi meccs közben betöltve a játékot. Hiába borzalmas hely ez a krónikákban, ahol időnként felüti a fejét a gennyes pestisjárvány, tele éhínséggel, véres háborúkkal és vallási zűrzavarral, ebből (sajnos) semmit nem fogunk látni. Az EA nem bírt magával és korunk slágeridőszakával spékelte meg egyik legjövedelmezőbb casual-gyöngyszemét. Gyorsan nyilvánvalóvá válik, hogy a Medieval nem egy új skinekbe bújtatott The Sims 3, ahelyett, hogy kapnánk egy újabb szabad játékot erőltető babaház-szimulátort (avagy babavár-szimulátort), inkább egy történet- és küldetésalapú, a játékost kézenfogó rendszert kapunk. A kattintgatásokkal teli unalmas kakáltatási metódust kivették, mi megmaradunk a madártávlatból uralkodó mindenhatónak.
A körítés rendben is van, az átszabott kezelőfelület magkapta a korhű gúnyáját, a nyitófilm narrációjáért pedig a Star Trek Picard kapitánya, Patrick Stewart felel. Egy csapásra képben lehetünk, hogy könnyedebb keretek között indulunk a hőssé válás útján. Első nagyobb megkötés, hogy ezúttal nem tudunk számtalan karaktert létrehozni és azok életútját terelgetni, mivel csak a Hero Simek felett vehetjük át az irányítást. A karakterszerkesztő ismét eléggé belemegy a részletekbe: lehetünk uralkodók, lovagok, kémek, varázslók, kovácsok, orvosok, bárdok, kereskedők, vagy papok, így az elvárható életcéljaink is ekképpen módosulnak a játék közben. Az alapvető szükségleteink kielégítése kizárólag az éhségre és az alvásra redukálódik, rajtunk áll, hogy egyéb ambícióinkat miképpen teljesítjük. A szerteágazó szerelmi ág ugyanúgy megtalálható a Medievalban, mint a mókás harcok. Az újabb épületek vásárlásával és a hatalmunk kiterjesztésével újabb és újabb hősök vállnak elérhetővé.
Szintén „kasztfüggő”, hogy a küldetések során milyen feladatokat kell elvégeztetnünk simjeinkkel. Akár hívhatjuk munkának is: könnyen megesik, hogy az uralkodók vaddisznóra vadásznak az erdőben, közben meghallgathatják a falusiak siralmait, miszerint kevés a sajt és sör, s a nép jókedve jegyében nekiállhatunk a nedű alapanyagokból való elkészítésének. A bárdoknak értelemszerűen inspiráció kell legújabb költeményük megszületéséhez, ehhez jó sztorikat kell találni érdekes történeteket mesélő simek megkeresésével. Majd a lírai művel egycsapásra elcsábíthatjuk a hallgatóság dúskeblű egyedeit. Természetesen egy-egy feladat többféleképpen is megoldható, a kémek például értenek az zárfeltöréshez, oda is eljutnak ahová más kalandorok nem. A kováccsal fémeket kell gyűjteni a színpompás kardokhoz, a munka során fel kell melegítenünk, vigyázva, nehogy a minőség rovására menjen. Bárhogy is van, a két személyiségjegy hozzáadásával és egy súlyos hibával meghatározható, hogy miként érez és viselkedik simünk. Különösebb kihívás nincs benne, ha kicsit is odafigyelünk a játékra, csak akkor, ha azért hiúsul meg valami, mert nem tömtük meg idejében simünk bendőjét és nem aludt eleget. Ilyen sajnos sokszor előfordul.
A királyság kiterjesztése a szomszédos területekre eléggé fáradságos munka: a jól végzett munkáért nyersanyag pontok járnak, melyet a Királyság módban válthatunk be hasznos dolgokra. Nem elég elfoglalni, fel is kell virágoztatni a szomszédságot: meg kell teremtenünk a jólétet és biztonságot, lehetőséget kell adni a kultúra gyakorlására, de nem árt némi műveltséget is magukra venniük. Számos döntés a mi kezünkben van, az elsőre primitív küldetés is rejthet magában jelentőségeket, célszerű ezeket is bevállalni. Választhatunk is közöttük, nem vagyunk szoros dramaturgiához kötve, birodalmunk egyre nagyobb lesz: a kezdeti 10 órában még elegendő kihívást és újdonságot szolgáltat a játék, persze csak akkor, ha simjeink fókusza kellően magas. Ha sok negatív hatás éri őket, az kihat teljesítményükre is.
Később már kezdett elfogyni a fejlesztők kreativitása, így néha piszok nehézzé válik a dolog. A missziók témája ismétlődni kezd, s bár lehetséges két-három elágazási lehetőség, a végeredmény mindig ugyanaz marad. Egy idő után úgyis elfogynak az ambíciók, a királyságban boldog lesz mindenki, a nép örül, hogy van mit ennie, táncolnak a mulatságokon, az uralkodó osztály gazdagabb, mint valaha, nincs ellensége. A kémek előtt nem lesznek zárt ajtók, az orvosok legyűrték a járványokat, mindenkit meggyógyítottak az ötletes minijátékokban. De mi van azután?
Bár csak a legelvetemültebb rajongók tolnák végig a Medievalt új karakterekkel, eltérő életutakon, mégis hol marad a The Sims 3-ra jellemző szabad építkezés és családunk terelgetése? Sajnos a túlzott hős-központúság visszaütött, nem múlik az idő, senki nem hal meg természetes halállal. Akkor legalább saját kastélyt építhetünk magunknak, berendezhetjük várbörtönnel, fabútorokkal, állatbőrrel, hatalmas lakomáknak teret adó étkezőkkel, a legutolsó gyertyatartóig? Erre sincs lehetőség. Be kell érnünk a legalapvetőbb tárgyakkal, mint a tűzhely, derékalj, a szakmának megfelelő szerszám és egy teknő, amiben meg tudunk mosakodni. Később jönnek a luxuscikkek is, de az elvárható mennyiség alatt. E tekintetben igen keveset mutat fel a Medieval. A kamerakezelés is túl szigorú, nem megy a forgatása olyan szabadon, mint korábban.
Sikerült a fejlesztők célja, néha már azon vette észre magamat, hogy nem is egy The Simsszel játszom, eltekintve a ragyogó zöld kristálytól, ami a lényeink feje felett éktelenkedik továbbra is. A középkori környezetet kifogástalanul sikerült átültetni, annak ellenére, hogy a korosodó motor betegségei továbbra is megvannak. Néha elég mókás helyzeteket teremt simjeink útkeresési rutinja, ami még megspékelnek a lehetetlen kamerakezelési gondok, sokszor még a küldetések teljesítésének kárára. Látszik, hogy az engine képtelen véletlenszerű szaggatások és fagyások nélkül futni, szerencsére nem olyan gyakran. A belső tereket, a jól sikerült berendezési tárgyakat és simjeinket (távolról) nézve sincs baj a látvánnyal, de nem is tesszük le a hajunkat tőle, a grafikára úgyis kevésbé fogékony a célközönség. A zenékkel különösebb gond nem volt, tökéletesen illenek ehhez az atmoszférához.
Nem szóltunk még az egész játékot körbeölelő humoros pillanatokról sem – anélkül, hogy bármit is elárulnánk, legyen elég annyi, hogy ha orvost választunk hősként, egymás után jönnek a megmosolyogtató balesetekben pórul járt szerencsétlenek – na, ott aztán tényleg próbára lesz téve a rekeszizmunk. A legjobb az egészben, hogy mindig képes poénos tartalmat szállítani a játék, bár néhányszor úgy éreztük, szándékosa nem tudunk betérni egy barlangba, vagy más új helyekre eljutni – lehetséges, hogy az EA a Medievalnak is hosszú életet szán? Egy esetleges konzolos kivetülésre tennénk egy kisebb összeget. Nem hittük volna, hogy ennyire mély tartalom belefér a The Sims játékok újabb darabjára, a korszakváltás miatt némi előrelépésről is beszámolhatunk, ugyanakkor a szabad játék erősen lekorlátozott. Néhány aspektusban még korunk nagy szerepjátékainak egyes elemeit is sikerült megközelítenie – hála azok egyszerűsödésének –, így bátran ajánljuk megrögzött gyűlölködőknek is.
Találtam egy magyar kézikönyvet ami talán segít. Én is rájöttem belőle az RP-n kívül mindenre.
Tudnátok segíteni?Az én képernyőm 1440x900-as,ezért félig el van tolódva a game.Ha tudtok rajtam segíteni,írjatok!
Előre is köszönöm:Bazsi00
Hogyan lehet RP pontokat szerezni?
Én csak királyt tudok csinálni. Hogy lehetek varázsló v. doktor...?
En suliban mindig nemetet meg spanyol tanultam, de a jatekokbol eleg tudast halmoztam fel ahhoz hogy ki merjek koltozni angliaba evekkel ezelott...azota itt vegzem az egyetemet (igaz kozben itt beiratkoztam angolorakra).
Ne keseregj azon hogy valaki nem forditotta le Neked..inkabb csinald meg magadnak.
Te vagy a Watcher (ez olyasmi mint Isten)és csinálsz egy királyt, mert hogy nincs. Nekem nagy csalódás volt hogy nem lehet építgetni, mivel szerettem a sims 2/3-ban épületeket építgetni. Itt csak berendezheted és ott sincs túl nagy választék. A házakat megint csak szinte szemből tudod nézni, ez elég 2D hatást nyomott nekem, mint a Super Mario. Aztán jönnek az idióta és béna questek, mint pl. üdvözöld a vendégeket, írjál törvényeket stb. Először érdekesnek tűnt hogy menj el vadászni, na gondolom most lesz valami a tamagochizáson kívül. Erre mi történik? Besétál az erdőbe és elpárolog. Mutat egy zöld csíkot a sarokban a vadászat állapotáról és kész. Ennyi! Minden kalandozás és hajókázás is ilyen. Ha pedig harcol valakivel akkor is csak nézed és nem tudsz közbeavatkozni, csak mutatja kinek marad több ereje a végére. Persze a király szinte semmi tiszteletet nem kap az alattvalóktól, azonkívül hogy néha meghajolnak előtte és a szobalány csinál neki kaját ha kiabál. És ezután jön a furcsaság, mivel hogy a király karakter, akivel játszol, csak arra a kiválasztott questre érvényes amit épp játszol. Minden elvégzett questért pontokat kapsz, ezekből pedig épületeket rakhatsz a királyság köré. Templomot, piacot stb. Ezekbe újabb simeket kell raknod. Ha ezekkel megvagy akkor megjelennek az ő questjeik. Szóval amíg te küzdesz a gyógyszeressel, hogy fejlődjön és szedje a füvet, mert muszáj, addig a király karaktered éli világát. Hopp! aztán újabb furcsaság, egyszerre két karakterrel kell játszani. Ez már nagyon idegesítő! Minden percben oda kell rájuk figyelni mert hülyeséget csinálnak, pl. összevesz azzal akit épp le kellene smaciznia. Aztán ott van a napi 2 feladat. Ez a királynál annyiból áll hogy menni kell levadászni a macit, vagy írogatni mindenféle rendeleted, vagy meghallgatni az alattvalókat. Más-más karakternél persze a feladatok is másak. Az orvossal orvosságot készíthetsz, a pappal mondhatod az imát, a kováccsal készíts valami fegyvert stb. Ha nem érkezed időben megcsinálni akkor megint problémád lesz belőle, mert te nem vagy jó abban amit csinálsz. De közben azért figyelj arra hogy ne legyen éhes meg fáradt, mert akkor semmit sem tud rendesen megcsinálni, de a főküldetést is vinned kell.
Szerintem a játék teljesen sims 3 alapokra van építve. Az egyik oldalon amikor a magyarosítást keresgéltem, rátaláltam az egyik kommentre, amiben az állt, hogyha átírjuk a regedit-ben a localizációját a játéknak magyarra, akkor néhány alap szöveg átalakul a sims 3 magyar szövegére. Dobott egy screenshotot is amin olyasmi állt, hogy Üdvözlünk a sims 3 világában bla bla bla..
Szóval nekem nem jött be, ami nem azt jelenti hogy nem jó, csak nekem nem tetszett, mást vártam. Talán ha lehetett volna várakat építgetni és én választhattam volna ki hogy a küldetéseket egy karakterrel játszom akkor talán. Te vagy a Watcher de igazából olyan érzés mintha valami dada lennél.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.