Még mindig probléma van a Need for Speed játékokkal, s nagyon úgy tűnik, hogy ez már sosem fog megváltozni, bárki bármit csinál. Hogy miért? Nos, a Criterion által készített Hot Pursuit önmagában nézve egy nagyon ütős anyag, csak éppen nem nagyon lehet eltekinteni a ténytől, hogy egy NFS-ruhába bújtatott Burnoutról van szó. Aztán ott van a Slightly Mad Studios alkotta Shift-sorozat, amelyek szintén kiváló játékok, de megint csak annyi közük van a Need for Speedhez, hogy a három szócska benne foglaltatik a címükben.
Szóval, akkor mi marad? Sajnos úgy tűnik, hogy harmadik lehetőségként az Electronic Arts a Black Boxhoz fordult, ami azért nem jó hír, mert ők vitték pár év alatt a legaljára az egykor szebb napokat élt sorozatot. Persze fontos a dolgok mögé is nézni: a kanadai stúdió hat év alatt hét (!) NFS-játékot készített, ami azt jelenti, hogy átlagban pár hónapjuk volt a fejlesztésre. Ilyen feszített tempóban pedig nem csoda, hogy csak közepesen gyenge alkotásokat voltak képesek produkálni. A helyzet azonban változott: így, hogy most már három stúdió is dolgozik azon, hogy az EA folyamatosan húzhassa le a rajongókról a pénzt, a Black Boxnak is több ideje maradt arra, hogy valami komolyat hozzon össze. Egészen konkrétan két és fél évük.
Ennyi idő pedig valószínűleg elég egy olyan stúdiónak, ahol a fejlesztők a párhónapos hajrákhoz vannak szokva. Ennek megfelelően a The Run több olyan elemet is felvonultat, amit NFS-ben korábban még nem láttunk, illetve visszacsempész néhány dolgot az egykori klasszikusok hangulatából. Kezdjük mindjárt a címmel: miért a „The Run”? Nos, a dolognak ahhoz van köze, hogy főhősünk, a rövid hajú, kemény tekintetű, s meglehetősen antipatikus Jack bajba kerül, s ebből az egyetlen kiút, hogy benevez egy versenyre, aminek a pénznyereményéből ki tud mászni a kalamajkából.
Ez a verseny pedig nem más, mint egy hatalmas, az Egyesült Államok nyugati partjától a keleti partig tartó hajrá. A Black Box egyelőre nem lőtt le további részleteket a sztoriból, de számunkra ez most nem is érdekes, hiszen sokkal fontosabb, amit ez jelent. Egyrészt ez az útvonal tartogatja a világ néhány legcsodálatosabb táját, s persze fantasztikus autós útjait, melyeket csúcsverdákkal bejárni igazi élmény lesz. Kalandjaink San Franciscóban kezdődnek, Kalifornia államon keresztül folytatódnak, bejárjuk a nevadai sivatag forróságát, a hideg és havas Sziklás-hegységet, s persze menet közben több várost, lakott területet, s az őket összekötő autópályákat és kanyargós, hegyi szakaszokat is érintjük.
Igen, az új Need for Speed meglehetősen változatos lesz, s pont ez volt a fejlesztők célja: nem akarták a játékosokat bezárni sem versenypályákra, sem pedig éjszakai városokba. A készítők szerint a The Run nagyjából 325 kilométernyi útszakaszt foglal magába, amit persze nem egyszerre kell majd teljesítenünk a sztori módban (ami maga a The Run), hanem az egészet számos darabra bontották. Ez azért lesz fontos, mert ebbe a részbe is szervesen beépül a Criterion által bevezett Autolog rendszer, aminek segítségével követhetjük, hogyan haladnak barátaink.
Nem csak azt láthatjuk, hogy éppen hol tartanak a San Franciscótól egészen New Yorkig tartó úton, hanem azt is, hogy az egyes szakaszokat milyen időeredménnyel teljesítették, ami mondanom sem kell, hogy komoly motivációval szolgál majd a minél jobb eredmények elérésére. Persze nem csak egyedül autókázunk: vetélytársaink folyton előttünk vagy utánunk loholnak, s minden szakaszon más lesz a feladatunk – általában mindegyik valamelyik korábbi NFS-játékmód reprodukciója. Valahol hátulról indulva kell majd megelőznünk mindenkit a szakasz végéig, valahol elimination jelleggel bizonyos időközönként kiesik az utolsó, valahol pedig éppen rendőrök elől kell majd menekülnünk zsúfolt városi utcákon.
Szóval változatosságban nem lesz hiány, ráadásul meglepő módon a Black Box most először nem fiktív környezeteket talál ki: valódi tájakat, városrészeket és autópályákat modellezik le, amiben nagy segítség, hogy autós játékoknál egyedülálló módon ugyanazt az engine-t használják, amit a DICE is a Battlefield 3-hoz - a Frostbite 2-t. A fejlesztők elmodása szerint a motor annyira fejlett, s annyira kiválóan kezeli a nagy területeket, hogy félelmetesen megkönnyítette a munkájukat, ezért mertek belevágni a dologba. Ettől függetlenül a grafika egyelőre nincsen éppen a csúcson, de az ítélettel várjuk meg a végleges verziót.
Eddig egészen jól hangzik, nem igaz? Még én is benedvesedtem. Sajnos azonban a Black Box annyira újítani próbált, hogy beletették a The Runba az autóból kiszállós, szaladgálós részeket, melyek az eddig látottak alapján egyáltalán nem nyerték el a közönség tetszését. Nem arról van szó, hogy GTA-módra szabadon mászkálhatnánk menet közben, hanem arról, hogy bizonyos időközönként a versenyzést amolyan interaktív átvezető jelenetek szakítják meg, ahol nekünk főként QTE-ket leküzdve kell előrehaladnunk, főhősünket a saját talpán irányítva, ahelyett, hogy négy biztonságos Michelin Sport Piloton szaggatnánk az aszfaltot.
Habár a fejlesztők szerint az ilyen részek nem tesznek ki többet, mint a teljes játék 10%-át, s főként arra szolgálnak, hogy előrébb lendítsék a történetet, s olyan eseményeket mutassanak be, amik szükségesek ahhoz, hogy filmszerűbbé váljon az egész sztori. Viszont akinek eddig volt szerencséje élőben próbálni a játékot, mind arról számolt be, hogy az irányítás furcsa és lassú, a gyalogos részek megszakítják az autós szakaszok dinamikáját, s úgy általánosan gagyi az egész. Persze itt is igaz az, ami a grafikára: a megjelenésig még sokat finomíthatnak a dolgokon.
A The Run tehát alapvetően nagyon ígéretesnek tűnik: igazi arcade autóverseny, gyönyörű és valódi tájakon, a világ néhány legjobb autós útján. A verdákról egyelőre nem sok mindent tudni: a képeken főként napjaink néhány ikonikus sportautóját, a Porsche 911-et, az Audi R8-at, a BMW M3-at és a Ford Mustangot mutogatják bőszen, de ebben a tekintetben az NFS-ekkel sosem volt baj. Így, hacsak a gyalogos részek nem vágják tönkre a hangulatot, ironikus módon a Black Box hozhatja vissza a klasszikus Need for Speed hangulatot, s állíthatja helyre végleg a sorozat renoméját, melyet egykor ő maga tett tönkre.
Kapcsolódó cikk
A tuning a Drift a Drag és a Freerun ezek miatt eddigi legjobb NFS-nek tartom!
1:Pro street
2:Underground 2
3: Most wanted
2: Carboon
3: Shift
Azt hiszik, hogy ezektől a filmes részektől lesz izgalmas lesz a játék. Szerintem csak nevetséges, ahogy fölszántja a földet a géppuska a lába mögött folyamatosan, és akkorákat ugrik mint Neo a Mátrixban. Meg mikor oldalról telibeverte a kocsi, arrébcsúszott pár métert azt ennyi. :) Úgy, hogy szerintem is túlzásba vitték ezeket a dolgokat.
sajna ez a sorozat is át fog menni akcióba :(
A többi újabb need for speedhez képest(kezdve undercovertől) ez is pokolian rossz lesz
Az én véleményem szerint a Need for speedeknek az utcai versenyzésről kell szólniuk(sajna a pro street sem need for speed bár nekem ez a személyes kedvencem).
Ez a need for speed már olyan mint egy Holly Wood-i akció film sőt folytatom ebben már hajmeresztőbb dolgok vannak
Csatlakozom az előttem szólókhoz hogy a fenébe éli túl illetve vészeli túl ezeket az ugrásokat sérülés nélkül?Számomra ez felettébb vicces már
Nem mondom hogy nem fogom kipróbálni mivel need for speed fan vagyok és még ezeket a vackokat is élvezem ideig óráig
Ha a gyártók nem változtatnak 1-2 éven belül a need for speed sorozatnak vége van
És szerintem az hülyeség lenne ha a rendőr üldözéseket ennyi ,,adrenalin" kell a játékba
De ismétlem mégegyszer EZ NEM NEED FOR SPEED!!!!!!!!!!!
szóval a tájat meg épületeket lemodelleztég de mégis eléggé elrugaszkodnak a valóságtól meg ennek akkor lenne értelme hha nem csak egy gombot kéne ezerrel nyomkodni hanem adtak volna némi szabadságot...
alapvetően viszont jónak tűnik
A videót nézve és a cikket olvasva szerintem ez valami jó lesz. Nekem tetszik ez QTE dolog, szvsz nagyon fel lehetne vele dobni az egész játékot, ha jól használják a fejlesztők.
Korábbi NFS részek? Az Underground 2 és Most Wanted volt a kedvencem, mint sokaknak előttem. A Carbon is emészthető volt, de az már nem kötött le annyira. A Pro Street számomra csalódás és visszalépés volt, az Undercover ki is maradt teljesen, a Shiftek valamiért a verseny szisztéma miatt (kellemetlen Pro Street-es emlékek?) az elejétől nem tetszettek, ki sem próbáltam őket. Aztán az új Hot Porsuit-nél tértem vissza a sorozathoz, szerintem igazán eltalálták a régi HP hangulatot (a második részt szerettem), de néhány frusztráló versenymód miatt csak rövidtávon kötött le.
Számomra lehet, hogy ez a rész hozza meg újra a kedvem a sorozathoz = )
Tudod, aki lemaradt az apró infókról, képekről, annak ez az előzetes tökéletes. Mit vártál? Lopja ki az ember a pre-pre-pre-alpha verziót, és azt tesztelje? Ennyit tudni eddig a játékról ember.
És ha olyanok, mint én, értelmezzük ezt a sok mondatot, ami neked nem jött össze, megtudunk infókat:
- a történetről, hogy lesz benne VÉGRE, és hogy miről fog szólni
- lesznek napszakok
- valós helyszínek
- harcrendszer működése
- játékmódok
- térkép nagysága
- motor - frostbite 2
- hangulat
- fejlesztési idő
- autolog rendszer, rivalizálás
- verdák
Nekem, mint potenciális vásárlónak tökéletes információ forrásnak bizonyult, de ha te többet tudsz a játékról mondani (mert valamelyik fejlesztő biztos a spanod), akkor kérlek azt oszd meg velünk is. Nyugodtan írhatsz tesztet is, ott a BLOG lehetősége, aztán majd mi megyünk oda rinyálni...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.