Összeesküvés, árulás, bosszú. Corvo becsületes katona, a hercegnő leghűségesebb testőre, trónfosztók, merénylők, bérgyilkosok rettegett ellensége. Élete, s karrierje viszont, melyet mindaddig stabilnak, sikeresnek gondolt, egy napon összeomlik, a trónörököst megölik, a gyanú pedig rá terelődik, a vád különös kegyetlenséggel elkövetett gyilkosság, és államrend elleni terrorcselekmény. A vadászból űzött vad lesz, hősünknek menekülnie kell, valaki be akarja őt sározni.
A Dishonored egy steampunk világban játszódó gyilkosság-szimulátor lesz, s ezt most tessék a legkomolyabban érteni. Más játékokban halomra kell ölni mindenkit, tízesével, százasával kaszaboljuk az ellenséget, a valóság viszont nem ilyen, egy élet kioltása nem könnyű feladat, fizikailag, s szellemileg is hatalmas teher. A bűntudaton nehéz felülemelkedni, Corvo gyomra se vesz be mindent, kitartásunk azonban egyszer meghozza gyümölcsét, minden megölt lélek egy újabb darab az összeesküvő arcát felfedő kirakósban, a szálak egy Lord Regant nevű gonosztevőhöz vezetnek, magas rangú szemétláda ő, nem lesz könnyű elkapni.
A játék több kulcselemre épül. A lopakodás döntő fontossággal bír majd, úgy kell beszivárognunk az ellenséges vonalak mögé, hogy a lehető legkevesebb zajt csapjuk, a környezet pedig mindebben segítőnk, s ellenségünk lesz egyszerre. A cipőnk alatt különböző hangon kopogó felületek, az árnyékok, a beláthatatlan sarkok és a mindent behálózó szellőzőcsatornák igazi csendes gyilkost faragnak majd belőlünk, a játékban minden részletre oda kell figyelni, elég egy apró, hanyag pillanat, s oda az inkognitó, mehetünk a zárkába.
Hősünket különleges képességek segítik majd, az egyik legnagyobb, s legfontosabb tulajdonsága Corvónak, hogy meg tudja állítani az időt. Belépvén egy szobába, lefagy körülötte minden, nyílpuskájával lassan beméri a célpontokat, s mielőtt ellenségeink észbe kaphatnának, már holtan esnek össze, mindahányan vannak. De nem csak erre használhatja különleges képességét, lesznek helyzetek, amikor mások életét fogja így megmenteni, de nem lesz ritka az sem, hogy míg az óra elfelejt ketyegni, ő kihasználva ezt, meglovasít valamit ellenségei szeme elől, elemel egy fontos dokumentumot, vagy lecsatol egy kulcscsomót az ajtó mögött várakozó őr övcsatjáról.
Az ismeretlen vár ránk. Nem tudjuk, hogy mi fog történni a következő sarkon, talán semmitől se kell félni, de az is lehet, hogy valami hatalmas dolog részesei vagyunk éppen, s még csak fel se fogjuk. A Dishonored teljes kiszámíthatatlansága lenyűgöző lesz, a történetvezetés mellőz minden szigorú forgatókönyveket, nem lesz megírva semmi, nem láthatunk majd két ugyanolyan gyilkosságot, a játékban mindig új és új élmények várnak ránk. Ezzel párhuzamosan a karakterek lelkivilága is ingadozik, előfordulhat, hogy ugyanarra a dologra a következő végigjátszásnál egy szereplő teljesen máshogy fog reagálni, az egyes helyzetek így pedig olyan eredményt is szülhetnek, melyekre saját őszinte bevallásuk szerint maguk a fejlesztők se készülhetnek fel.
Kalandjaink helyszínéül Pandisszia szabadon bejárható, barokk hangulatú világa fog szolgálni, a nyílt terepen rengeteg kihívással kell majd szembenéznünk, az események zöme pedig Dunwall nagyvárosában történik majd, ide fut be minden út, s ide hív minden levél. A város egyszerre lesz felemelkedett, s romlott, London 17. századi utcaképe az 1930-as évek képregényes világával keveredik majd, a főterek gyönyörű díszkivilágítása magával fog ragadni bárkit, azonban vigyázni kell. A sikátorokban nem csak patkányok, de banditák is várnak ránk, a városi csendőrség pedig válogatás nélkül megruház mindenkit, aki csak egy kis veszélyt is jelenthet a rendszerre, a világ Viktor Antonov keze alatt kel életre, korábban ő volt a Half-Life 2 művészeti vezetője, s ő alkotta meg City 17 városát is.
Elektromosság nem lesz a játékban, a különböző szerkezetek és találmányok olajalapú energiaforrásra épülnek, nem kevés indusztriális injekciót nyújtva ennek az amúgy sem mindennapi steampunk világnak, Tesla ha látná, a mennyországban érezné magát. Ez a különleges utópia pedig nem csak a hangulatra, de a játékmenetre is rátelepszik, sokszor kell majd babrálnunk különböző, nehezen érthető módon működő berendezésekkel, illetve kisebb-nagyobb tartályokban hősünk is visz majd magával olajat, ez lesz a jövő aranya, motorja, s valutája egyaránt.
Érdekesség, hogy a játék szereplői bár sokszor lesznek groteszkek, s félelmetesek, mindannyian élő emberekről lettek mintázva. Londoni pubokban készült fotók szolgáltak alapul minden karakter megalkotásánál, lenge ruházatú kurvák, elegáns üzletemberek, és eltorzult arcú alvilági figurák, kik a képernyőről visszaköszönnek majd, mintha egy álomban lennénk, a sötétség rátelepszik majd élő, s élettelen dologra egyaránt.
Noha a lopakodás az egész atmoszférát áthatja majd, a kalandok ettől nem lassulnak be. Sokszor fogunk találkozni Mirror’s Edge-be illő helyzetekkel, menekülni kell, akadályokat kerülgetve, ellenségek kereszttüzében szenvedve, ami pedig ennél is izgalmasabb, hogy a lopakodást olyan mértékben kihasználhatjuk, hogy a játékot akár vérontás nélkül is végig lehet majd vinni. A morális rendszer úgy lesz kialakítva, hogy ha a történet elejétől fogva könyörületességet gyakorlunk, akkor a világ is így áll hozzánk, s elkerül minket a baj, de ha a mocskosabb utat választjuk, az visszaüt majd rendszeresen, s még véresebb dolgokba kever.
A Dishonored dagadni fog a paradoxonoktól, s éppen ez lesz az, amiért szeretni fogjuk. Lehetünk benne jók, s rosszak is, a sztori a jövőben fog játszódni, a világ mégis a múltat idézi majd, s ami a legfontosabb, magát a hőst is egy ellentmondás lengi majd körül, testőrként az élet megóvására esküdött fel, mégis gyilkos lesz belőle, gyönyörű, mocskos világ ez. Megjelenés PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra, valamikor jövő nyáron, a Bethesda jóvoltából.
Cikkünk az EDGE magazin augusztusi száma nyomán készült.
Kapcsolódó cikkek
Sosem lesz ilyen...
Hát nem tudom, én végiglapoztam kétszer az augusztusi edge-t, és egy betü Dishonored-et nem találtam belőle. Valamint az itt felsorakoztatott információk és képek jelentős része a magazin honlapján sem található meg.
de sajnos egy dologért aggódom, azok pedig a bugok. ha ennyi a választási lehetőség, ilyen sok a változó, ilyen szabad a világ, akkor szerintem bármennyit is ülnek rajta, a második patchig játszhatatlan lesz a játék. az oblivionhoz kiadtak egy rakat dlc-t, két kiegészítőt, csomó patchet, és néha még mindig vissza kell töltenem, hogyha normálisan akarok játszani, pedig abban szerintem fele ennyi lehetőségünk sincs, mint ebben lesz.
de adja isten, hogy nem lesz igazam, és a bethesda ismét nagyot alkot. Én szurkolok nekik
Nem is baj mert a UT motor már eléggé uncsi...
Biztos ,hogy kipróbálom.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.