A Broterhood többjátékos része szép volt, jó volt, és ötletes is, pár napra le tudta kötni az embereket, de a fanatikus multisok úgyis visszatértek nagy kedvenceikhez. A hosszabb szavatosság miatt azonban nem létezhet játék több személyes öldöklés nélkül, tehát ezt is tovább kellett fejleszteni. A készítők hűen meghallgatták a rajongókat és igyekeztek minden igénynek megfelelni. Igaz még csak a bétát állt módomban letesztelni, de azt már most kijelenthetem, hogy sokkal gördülékenyebben, simábban és bugmentesebben zajlanak az események.
Megígérték, hogy ezúttal már nem őrülten rohangálós, egymást tarkón szúrós játékmenetben lehet részünk, hanem annál sokkal lassabb és lopakodásra hangoltabb élményekre számíthatunk. Ezzel egy eléggé felemás kép jött létre, ugyanis elvileg nem az a leghatékonyabb módszer, ha folyamatosan rohangálva keressük meg az áldozatunkat, hiszen ezzel nagymértékben magunkra vonjuk a figyelmet és könnyebb célponttá válunk, illetve ezúttal más játékosokkal nem tudunk végezni, csak a célponttal. A rejtőzködésre szánt elemek (tömeg, szénakazal, pad) is jobban, gördülékenyebben működnek, de még akkor is, ha képesek vagyunk kivárni, míg végre arra tévelyedik az emberünk – ezzel maximális pontszámot szerezve –, addigra már a többiek jóval több fragot fognak szerezni. Illetve a bétában nagy divat volt egy középső épületnek a tetején gyülekezni, ezzel vadászva másokra, illetve abban bízva, hogy a többi tetőn lófráló ember közül fogja nekünk kisorsolni a következő áldozatot. Ennek következtében a deathmach sokszor egy ház tetejére összpontosul, ezzel teljesen feleslegessé téve a hatalmas pályát, mint olyat.
Az ellentámadásos mozdulat is lényegesebben jobban működik és könnyebb alkalmazni, de ha valaki felülről ugrik ránk, majd szúr kellemesen tarkón, azt nem lehet kivédeni, és mivel mindenki a tetőn rohangálva keresi áldozatát, ezért ezt se nagyon tudjuk sűrűn alkalmazni. Szóval röviden annyi a lényeg, hogy lopakodni jó, lopakodni szép és sok pont jár érte, de mégiscsak továbbra is az lesz a nyerő, aki vagy fel-alá rohangál, vagy a tetőn teszi ugyanezt, illetve magasabb tapasztalati szinten van, tehát jókora előnyre tehet szert a jobbnál jobb képességek és perkök alkalmazásával. Ez talán a legnagyobb gond a Revelations multijával, akárcsak a Brotherhoodnál is ez volt. Úgy gondolom, hogy egy többjátékos élmény akkor van ideálisan összerakva, ha az újoncoknak ugyanannyi esélye van, mint azoknak, akik magasabb szinten vannak – legalábbis, ha azt feltételezzük, hogy az irányításban mindenki egyenlő. Vegyük alapul mondjuk a Call of Duty Hardcore-ját ahol egy golyótól ugyanúgy meghal mindenki, mindegy hányszor fordult, vagy milyen magas szinten van.
Összesen 9 választható karakterrel fogunk találkozni, akik igazából továbbra is csak különböző skineket jelentenek, játékmenetben nem sok különbség van köztük. Az emberünket külsőleg viszonylag nagy választékból tudjuk alakítgatni, ehhez persze minél magasabb szintre kell kerülnünk, hogy legyen rá elég pontunk. Rengeteg, később elérhető képesség perk, nyerő- és vesztő széria jutalom lesz, vannak amik már a Brotherhoodban is előfordultak, és akadnak újabbak is, a rajongók véleményére hallgatva. Újdonságnak számít, hogy ezúttal már beállíthatjuk magunknak a lobbyban, hogy milyen kritériumok alapján szeretnénk rákeresni a következő meccsre, ezzel is elkerülve az olyan meccseket amikkel nem szeretnénk annyira nyomulni.
A bétában négy típusú játékkal lehetett próbát tenni: ott volt a Deathmach (új); egy kis területen lehet vadászni az áldozatra elkerülve a minket üldözőt, a menekülés lehetősége és az iránytű ki van kapcsolva, minden játékosból csak egy mászkál a pályán, tehát könnyű kiszúrni a másikat. Az Artifact Assault-ban (új) az ellenséges bázisból kell elhozni egy kincset és elvinni a miénkbe, a saját területeden bármelyik ellenfelet le lehet vadászni, de ha ellenséges földekre tévedsz, te magad válsz célponttá. Illetve ki lehetett próbálni a Brotherhoodból átemelt Wanted és Manhunt típusú meccseket is.
A rövid tesztelés alatt arra a következtetésre jutottam, hogy a Revelations multija sokat javított az elődön, jóval nagyobb választék lesz mind fegyverek, képességek, perkök és a külső megjelenés terén is. Lesznek új típusú meccsek, mindenképpen adrenalinbomba élményre lehet számítani, de akik a kampányban a lopakodás hívei voltak, azok ezúttal is agyrohamot fognak kapni attól az őrületes mészárlástól, amit egy ilyen meccsen megtapasztalnak majd. Ezt a játékot egyszerűen nem lehet lelassítani, a profik úgyis mindig meg fogják találni a kiskapukat, hogy jóval több pontot szerezhessenek nálunk. Úgy gondolom, hogy egyszerűen lehetetlen kialakítani a megfelelő egyensúlyt, mert ezt a játékot nem erre találták ki. Szóval, aki szerette a Brotherhoodot, az ezt is imádni fogja, akik egy kellemesen lassú, lopakodó multira vágynak, azok ismét csalódottak lesznek.
Kapcsolódó cikkek
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.