Battlefield 3 teszt

  • Írta: zoenn
  • 2011. november 5.
  • Battlefield 3, pc, teszt
Link másolása
Értékelés 8.7
Az EA-nek össze kellett kapnia magát, hogy a háborús shooterek frontján végre megdöntsék az Activision egyeduralmát. Hosszú évek után a Battlefield 3 volt a leginkább esélyes a győzelemre. Felfokozott várakozás ide, pazar látványvilág oda, a DICE újszülött báránykája nem lépett olyan nagyot előre, mint arra számítani lehetett.

Az biztos, hogy a jövőben tutira nem nézünk egyetlen képkockát sem egy-egy hatásvadász előzetesből. Miért mondjuk ezt? Adva van egy játékteszter, akinek még akkor is objektívnek kell maradnia és kételkednie, amikor egy nagymellű fruska az orra előtt tolja le a bugyiját. A Battlefield 3 is ilyen: a tényleges aktus előtt már megmutatta gömbölyű bájait, de amikor megmarkoltuk erőteljesen, rájöttünk, hogy csupán a szilikon miatt olyan szép első látásra – nem természetes, nem zsigeri élményekkel kecsegtet. A DICE és az EA pedig mindent megtett a marketing fegyverével, amit csak el lehet képzelni, így aztán a hype-on lovagolva szinte elviselhetetlen hisztéria előzte meg a megjelenést. Az asztalra letett 4-5 játék után bizakodtunk abban, hogy a svéd csapat ezúttal tényleg maradandót alkot és nem csupán másodhegedűs szerepét tölti be a Call of Duty mellett. Tény, hogy érettebb, kifinomultabb élménnyel kecseget, de korántsem olyan eposzi magasságokban, mint azt sejteni véltük. A jövőben soha nem hiszünk majd az előzeteseknek.


Kicsit elragadtattam magam az első bekezdésben – tisztázzuk itt az elején: nagy bosszankodásra nincs ok. A Battlefield 3 egy csiszolt gyémánt, még akkor is, ha nem a legjobb alapanyagból készült. Tesztverzióként az Originen elérhető digitális példány szolgált, de belenéztünk a kétlemezes Xbox 360-as verzióba is. Ez utóbbinál szinte kötelező a HD-textúrák telepítése a kampány megkezdése előtt – észrevehetően nagyobb kanállal meríthetünk bele a Frostbite 2 gulyáslevesébe. A PC-s aktiválás nem ment simán elsőre: a hihetetlen roham annak rendje és módja szerint kapitulálásra kényszerítették az Origin szervereit. A multiba belekóstolva pedig imádkozhatunk azon, hogy találjunk egy-egy üres helyet a játszótéren, persze csak akkor, ha az adott pillanatban éppen nem karbantartás miatt állt a rendszer. Az első napok tehát nem múltak el gondtalanul, így pedig szinte hiábavaló próbálkozásnak bizonyult az októberi multis bétateszt, hiszen nem megfelelően mérték fel a szerverek kapacitását. Nem bántásból – értjük mi azt, hogy nem egyszerű egy olyan címet világra hozni, mint a „béefhárom”.


Nekem bejött a Battlelog rendszere is. A játék parancsikonjára kattintva elsőnek be kell lépnünk az Originbe, majd böngészőben nyílik meg a játék közösségi rendszere. Legfelül érhetjük el a multiplayert, a kooperatív módot és a kampányt, alul láthatjuk katonánk aktuális szintjét és az elkövetkezendőkben megnyitható fegyvereket. A jobb oldali legnagyobb hasábot egy facebookos üzenőfalra hajazó adatfolyam tesz ki. Itt látjuk percre pontosan magunk és a barátaink online fejlődésének legapróbb rezdüléseit, de a legnagyobb közösségi oldalhoz hasonlóan mi magunk is megoszthatjuk könnyedén gondolatainkat: „- Jössz multizni este hétkor a Caspianra? Válasz: - Nem, a mutter mákosgubát készít, nekem kell szeletelnem a kiflit!”. A rendszer gördülékeny és teljesen könnyen kezelhető, igaz meg kell szokni: kezdetben elég sokat pepecselnünk vele, de később már magától megy minden. Nem mindenki képes tolerálni azt, hogy az alapvető statisztikák vizslatásához ki kell lépnie a játékból. Egy-egy összeszokott társaság bármikor alakíthat squadot (azaz klánt), nem kell előzetesen összehalászni a brigádot. Az már más kérdés, hogy egy ötfős brigád mindegyik tagja be tud-e férni a kiválasztott szerverre. Meccset csak az nem talál, aki nem keres. Számos kritériumot jelölhetünk meg a szerverkeresőben: ranked legyen, vagy ne, hány szabad hellyel bírjon, milyen játékmódban fusson, stb. Némileg üröm az örömben, hogy ezt nem a játékba belépve, hanem csak „külsőleg”, böngészőben tehetjük meg.


Félve kattintva a kampányra egy meglehetősen hatásvadász álomban találjuk magunkat, melyben meglovagolunk egy metrókocsit, lövöldözünk egy keveset, és sallereket osztunk ki a vehemens terroristáknak. A történet Henry „Black” Blackburn tengerészgyalogos főtörzs körül zajlik, pontosabban az ő visszaemlékezésein alapul. Egy váratlan intermezzó után kerül a CIA figyelmének középpontjába – meglehetősen érdektelen, szürke kihallgatási procedúrák során bontakozik ki a sztori. Blackburn rossz társaságba (haha) került, miközben azon munkálkodott, hogy megakadályozza a harmadik világháború kibontakozását. Harcolunk az árulás ellen – kezdetben Irakban, számos rajtaütés elszenvedőjeként. Az unalomig ismert közel-keleten kezdünk – tudjátok, amikor bekavar egy földrengés a történésekbe. A sorozatra jellemző szabadság itt nem érhető tetten: agyonszkriptelt, lecsupaszított megvalósítása ez a BF-szellemiségének. Hiába a csapatos és egyszemélyes rambózás a világ minden táján - földön, vízen és levegőben, amikor számos gyermekbetegséggel küzd. A dráma még úgy-ahogy elmegy egyszer fogyasztva, hiszen kreatív és hatásvadász eszközökhöz nyúl.


Példának okáért az újrakezdés után mindig ugyanott megjelenő ellenfelek idővel tökre unalmassá vállnak. Nehezebb nehézségi szinten elég három lövés a padlóhoz – ezzel nincs is baj. A gond ott kezdődik, hogy taktikai érzékünket egyetlen egyszer sem kell bevetnünk. Az újratermelődő ellenség ellen a legjobb módszer, ha nem ragadunk le sehol, hanem megyünk előre. Ha zárt ajtókba botlunk, meg kell várnunk társainkat, míg azok kényelmesen elhelyezkednek a falnál, s le nem zajlik a bejutási animáció. Túl sok választási lehetőségünk nincs: haladunk előre úgy, ahogy a fejlesztők elképzelték. Ámulunk sokszor az eposzinak szánt közjátékokon, ahol tényleg omlik az épület, tényleg hangyafasznak érezzük magunkat a háborúban, de szigorúan csak az első alkalommal. A rombolhatóság itt szinte nem is létezik: megvan az a jelenet, amikor rakétával belelövünk az épület oldalában, mire két emelet leomlik? Na, az egész csupán kódsor, szabadon hiába lövünk bármibe is RPG-vel, nem nagyon történik semmi. A járművezetés is elég csupasz, hiszen legtöbbször csupán a fegyverzetet kell kezelnünk, pl. a vadászgép irányítása nem a mi hálás tisztünk. E légiharcos demonstrációra kitérve meg kell azért jegyeznem, hogy konkrétan lefostam a bokánkat a gyönyörtől.


A kampány tehát olyan, mint Two-Face érméje: kétoldalú, bár legtöbbször a kényelmetlen oldalát látjuk. A DICE nem mert nagyon elrugaszkodni a talajtól, sokszor érezzük azt, hogy „bezzeg a videóban nem ezt történt – nem is hullott a nyakunkba töltényhüvely a helikopterből”. Tény, hogy van benne potenciál, határozottan élvezetesebb a single, mint a Bad Company 2-ben, de még mindig nagyon röghöz kötött. Érezhetően a Call of Duty nyomására kellett moziszerű porció a BF3-ba is, de ezzel pont annak tesznek keretbe, ami a DICE sorozatának igazi jellemzője: a határtalan szabadság, a vezethető járművek és a rombolhatóság. Na, ezeket nem kapjuk meg a kampány során. Időről-időre halovány reflex-gombnyomkodós QTE-szegmenseket is abszolválnunk kell, ami nem éppen a reflexeinket dolgoztatja meg. A ráhagyás olyan, mintha egy hároméves lurkónak szánták volna, kihívás nincs benne, uszkve három-négy másodpercünk van megfelelő gomb leütésére – ebben a formában pedig teljesen felesleges. Az egyjátékos üzemmód „sínen” haladva pedig maximum középszerű lehet, számos egyszer élvezhető mozzanattal. Mindezek tetejébe az ellenfél mesterséges intelligenciája nem igazán megnyerő: csak a túlerővel gyűrhet le bennünket, vagy néhány jól irányzott gránáttal.


Szigorúan a single után ajánlott a kooperatív küldetések letolása cimboráinkkal, mely lazán kapcsolódik ugyan a kampányhoz, mégis teljesen más történetet mesél el a már ismerős terepeken. Itt a kommunikáció és a csapatmunka tényleg kifizetődő, s ha találunk megfelelő embert a co-ophoz, nincs akadálya annak, hogy jutalomként új fegyvereket nyithassunk meg a multihoz. Bár a tapasztalati pontok igen lassan gyűlnek az érvényesülés útján, erősen ajánlott hard-szinten hozzákezdeni, még akkor is, ha az első pár alkalommal csúfos kudarcot vallunk. De a gyakorlat mesterré tesz: rájövünk az ellenség útvonalára, az ellenállás mértékére – a lényeg az, hogy ne tudjanak áttörni a védelmünkön. Ehhez pedig minden gyilokszerszám adott: bármilyen finom mordály, gránátok, aknák – gebasz esetén újra tudjuk éleszteni a csapattársunkat.


A befektetett munka meghozza a gyümölcsét, a kihívás egész kellemes, odafigyeléssel már akkor megszerezhetjük minden BF-veterán kedvenc fegyvereit, a G3A3-at és az M39 EMR-t, mielőtt még egy nyamvadt meccset letolnánk a multiban. A co-op másik nagy előnye, hogy az adott pályán kitanulhatjuk a helikopteres hadviselés csínját-bínját. Mondanom sem kell, ketten igen nagy élvezet rejtezik benne, hiszen nem ugrál ki a botkormány mögül minden második baromarcú. Pontgyűjtéshez, fegyver-megnyitáshoz tökéletes a Battlefield 3 eme porciója, akár a kompetitívbe beleunva, levezetésként, akár egy kisebb és gyors élményszerzéshez. Egy embert meg bárki tud magával hozni. De miért nincs vadászrepülőzés?


Minden kétséget kizáróan a Battlefield 3 igazi aduásza a 64-fős multiplayer – ezzel nem mondtunk újat. Itt teljesednek ki mindazon alapelvek, amik a sorozatot immáron tíz éve naggyá tették. A DICE ebbe ölt bele annyi időt, ami már bőven elég az üdvösséghez. Először is: a gyatra bétát tessék szépen elfelejteni, minden velejéig kimunkált és simán játszható PC-n, de ehhez kellett négy-öt nap. Konzolokon is már elérhető a patch a szerveroldali hiányosságokra. Hiába ott a teljesen szükségtelen Team Deathmatch, az előrenyomulós-védekezős Rush, az igazi mókát még mindig a Conquest játékmód adja, járművekkel, hatalmas terepeken, kontrollpontokat elfoglalva. Az élmény határozottan jobb, mint a Bad Company 2-ben, méltó utód született tehát. Kedvenc csapattársainkkal összekerülve az élmény feledhetetlen – ahogy már írtuk, a filterezést mindenki könnyedén elvégezheti. Optimális kapcsolatnál pedig megtaláltuk a multis FPS-ek non-plusz ultráját. Nézzük tüzetesebben!


A térképek választéka lehetne nagyobb is (hagyni kell valamit a DLC-knek), de választékosságot tekintve nincs rá panasz. Találunk szűk városi helyszíneket, ahol minden egyes sarokért igazi darálás zajlik; hatalmas nyitott területeket, ahol tényleg a csatamezőn érezhetjük magunkat. Iszonyú hangulata van annak, amikor a tankok ágyúitól nem hallunk semmit, a fejünk felett vadászgépek suhannak el, vagy éppen fedezéket keresünk egy ellenséges helikopter elől. Netán ejtőernyővel zuhanva közelítjük meg az ellenséges bázist. A móka ismét az USA hadserege és az oroszok között zajlik, a játékos osztályokban történt változtatások tényleg jót tettek a sorozatnak, nincs is szükség külön felcserre – tökéletesen helyt állnak az Assaultok között is. Nem kell amiatt rágódnunk, hogy nincs nálunk ütőképes fegyver a bajban. Gyalogosan is hatalmas jóság a játék, de igazán akkor borul a bili – jó értelemben véve – amikor egy-egy jármű vezetőülésére kerülünk. Az olyan repülő jószágokat terelgetéséhez, mint az F-18 Hornet, vagy az M28 Havoc helikopter, nem árt némi előképzettség és egy jó közepes botkormány beszerzése. Igen veszedelmes fegyvertényezőt képviselnek a jó pilóták – elég csak megnézni az aktuális statisztikát. A hasalás-funkció sok esetben megment a kéretlen golyóktól, a dögcédula-vadászat pedig kellő büszkeséggel tölt el, ha olyasvalaki arcáról töröljük le a mosolyt, aki már többször keresztbe tett nekünk.


A terepek változatossága elég sokrétű lehetőséget teremt bárki számára, csupán jól kell helyezkedünk, és a céljainkat elérhetjük. Érdekes, hogy sokkal kevesebb kemper zavarja a játékot, hiszen nincs teljesen jól használható rejtekhely a bitangok számára. Főleg, hogy mi választhatjuk ki, hogy hol éledünk újjá. Fegyverek terén is teljes kiegyensúlyozottságról beszélhetünk, a DICE tett egy lépést a realizmus felé, még akkor is, ha az elsődleges szempont még mindig a játszhatóság. Minden újonnan megnyitható szerkentyű folyamatosan ösztökél arra, hogy legyünk jobbak és töltsünk el a játékkal annyi időt, amennyit lehetséges. Számos kiegészítő rakható a mordályokra, könnyedén kialakíthatjuk a játékmódnak és a pályának megfelelő szerszámot pillanatok alatt. Egy idő után a jobb kezelhetőség, nagyobb tár, az ilyen-olyan scope-ok sem elérhetetlen célok. A régi osztályok mixelése pedig abszolút telitalálat, a mérnökök például a harcban is ugyanolyan fegyvertényt képviselnek. A fejlődés ideje sem megy végbe olyan hamar, mint a BC2-ben; aki komolyan veszi a BF3 multiját, mérget vehet arra, hogy hosszú ideig le tudja magát kötni. Kockázat és jutalom - e kettő ismérven múlik az érvényesülés. Bravó DICE!


A Frostbite 2 motor teljes pompájában valóban lehengerlő látvánnyal bír PC-n, a hihetetlen részletesség tényleg nem üres ígéret, ha kellően izmos vasat birtokolsz (4 magos proci, GTX 560 minimum 1 GB VRAM-mal), garantáltan leteszed a hajadat. Grafikabuzik fellegvára tehát a Battlefield 3, még akkor is, ha szerényebb konfigurációkon és konzolokon mindennek csak a töredéke érhető el. A nyílt terepek bámulatos műgonddal lettek megvalósítva, igazából a fényeffektek teszik fel a pontot az i-re, de az egész design olyan, mintha egy koszos, zsírfoltos kameralencsén át vizslatnánk a történéseket. Az EA Sportstól kölcsönvett animációs motor pedig teszi a dolgát, gördülékeny, ahogy kell – igaz, multiban vannak sarkalatos pontok. A konzolosok sem panaszkodhatnak a külcsínre: egy ötéves hardveren is pazarul a fest a játék, még akkor is, ha egynéhány textúra közelében sincs a PC-n látottakhoz, s csupán 24-főt mozgósít az online csatatér. Ami viszont az előzetes ígértekkel szembemegy, az a rombolhatóság. A single szinte teljesen statikus, a durva épület-összeomlásokért script felel, s a multiban sem teljes az öröm: a betonépítmények sok esetben teljesen érinthetetlenek, csupán néhány falat enged úgy-ahogy leamortizálni a program – ha éppen a megfelelő helyen kapjuk oldalba. Kimaradt a gránátok, felrobbant páncélosok után maradó bombatölcsér is – ez már nem nyújt fedezéket számunkra. A fizika, bár mutat érdekes fellángolásokat, abszolút helyén volt az egész játék során, végre a tankok is megérzik a rakétatalálatot. Ami viszont mindig is a sorozat nagy erősségének számított, az a hangzásvilág, mely tényleg elismerésre méltó, pláne, ha van hozzá megfelelő rendszerünk. A fegyverek átszakítják a dobhártyáinkat, a single-ben hallható muzsikáktól tényleg felszökik bennünk az adrenalin.


Nem vehetünk arra mérget, hogy a Battlefield 3 mindenkinek be fog jönni. Nem árt tisztázni, hogy mit várunk tőle: ha csak az egyjátékos élményekre koncentrálunk, hamar lelankad a lelkesedésünk, mert a kampány megmarad csupán kiegészítő funkciónak. Nem azonosulunk a karakterekkel, tipikus instant, gyorsan múló szórakozás. Jó, ha öt óra játékidőt tudunk kicsikarni belőle. Kicsit keveselltem az amúgy remek kooperatív küldetéseket, de a cím legnagyobb dobása továbbra is a multiplayer. Ez utóbbinál minden lehetőség nyitva áll ellőttünk, hogy szakértelmünknek, képességeinknek megfelelően találjuk kihívást és ösztönzést a fejlődésre. Ha forradalmi újdonságokat nem is hozott a Battlefield 3, legalább tisztességes produktumot kapunk a pénzünkért. Jelen esetben ez bőven elég.

Kapcsolódó cikkek

172.
172.
_Botika_
Most hogy lelehetett tölteni ,kipróbáltam és azt kell mondanom ,hogy sokkal jobb mint a Battlefield 4.
171.
171.
DON GONDOCS
#170: NA mi a gond? törölték az accodat?
170.
170.
gzdet
ez egy nagy rakás szar
169.
169.
roli97
én csak 221 órát játszottam vele :D (legalábbis a battlelog szerint), amúgy meg inkább nem jövök fel ide, mert csak felidegesítam magam (pl. anubisz miatt)
168.
168.
HagymásKenyér
mondjuk az tény hogy xbox-on hogy is fogalmazzak a grafika nem az igazi.az single sem egy nagy durranás de.... a multi verhetetlen szerintem:)
167.
167.
xxxxxa
az előbbi hozzászólásomat anubisz0718-nak írtam !
166.
166.
xxxxxa
#161: Helo, nem értem mi bajod van a játékkal. Érdekes, én akármilyen követ át tudok ugrani, ha tudsz mondani jobb grafikájú játékot akkor itt a lehetőség: mond meg a nevét, és már abból kiderül hogy mitsem értesz a bf-hez, hogy azt írtad hogy inkább letöltöd, mert a bf-ben a multi a jó.... És én igen, pénzt adtam ki érte, de egyáltalán nem bántam meg, sőt örülök hogy vannak ilyen játékok, és én nem untam meg 10 perc után : a battlelog szerint 283 órát játszottam eddig vele... és még most sem rakok be más cd-t a meghajtóba.
És általában ez a hangos kissebség...
165.
165.
shifteeh
164.
164.
shifteeh
jah és az ilyen degeneráltak miatt, mint az előtted szóló, csak lehúzatják a játékot a single-lel. ezerszer leírtam már én is és mások is, hogy a battlefield mindigis multis játék volt. azt persze nem próbálod ki, csak jössz fröcsögni a játék extra tartalma miatt...
163.
163.
Cuppak
#161 Single szerintem is szar volt, nem is tudom minek tették bele, gondolom kényszerből, eddigi bf-ben soha nem volt rendes single, mégse hiányolta senki.
162.
162.
anubisz0718
#161: Ja, xBox, és könyörgőm senki ne adjon érte pénzt, inkább szórja ki az ablakon, had vigye a szél. Még 12-13 ezer majd mindjárt, ez az a kategória, amit lejátszol, ha kurvára unatkozol,és nincs jobb dolgod, egy téli estén, és utána soha elő nem veszed. Ezért meg sok a 12 ezer.
161.
161.
anubisz0718
Borzalom, szerencse, hogy nem fizettem érte, az ilyen szarok miatt nem veszek többet játékot, inkább letöltöm, de arra is kár pazarolni az időt.
Egy követ nem lehet átugrani, borzalmas célzás,rettenetes hanyag grafika,gyötrelmes unalmas, semmitmondó pályák. 4x kezdtem neki, de mindig leraktam 10 perc után, annyira unalmas, szerintem soha nem fogom végigjátszani.
Aki ezért pénzt ad, az megérdemli. Egyre szarabbak a játékok. Ha jót akarok játszani, inkább előveszem a Modern Warfare 2 , ez a szar a nyomába se érhet.
Ennyire szar már csak a medal of honor volt, de még az is jobb ennél.
deus ex human revolution, nem is mondom, a seggébe nincs. Mint egy Ferrari, és egy Trabant összehasonlítása, de sorolhatnám.
Ahogy haladunk a korral, és egyre több technikája van a fejlesztőknek, annál szarabbak a játékok, csak fizess... Modern warfare 3 seggébe nincs a 2- nek. Nem hogy jobb lenne, még örülhetünk, ha megüti a régebbi verzió színvonalát.
Online-ról nem tudok nyilatkozni, azt nem játszom, de ez single-ben fos az egész. Akinek ez tetszik, annak ez az első játéka életében.
Amúgy is unom már, hogy a játék akarja megszabni nekem, honnan akarjak leszedni, megközelíteni valakit. Arról nem is beszélve, hogy egyedül akarok harcolni már végre, nem a játékba rakott társaimmal, akik mindig előttem akarnak mindenhova bemenni, mindenkit lelőni, és mindig útba vannak. Lököd félre,de nem megy, akkor is ő megy be egy ajtón először, nem te. Semmi taktikai csata, csak repkednek a bombák,golyók, ki tudja kit kel lelőni, aztán vagy telivernek, vagy nem . Ettől még a szar PS2 BLACK is fenomenálisabb élményt, játszhatóságot nyújtott, pedig az már egy kövület. A mai napig szívesen előveszem, és élvezhetőbb...
159.
159.
antihistamin
Nos én megvettem a 2 játékot nem játszottam még egyik szériával sem a BF3 esetében kidobtam 10 rugót az ablakon nagyon nem jön be főleg hogy kipróbáltam az MW3-at is :) persze ez csak az én véleményem tudom hogy itt lehet járműveket használni a hangok is nagyon jók ,de maga a játék élmény 1 kezdő számára nagyon rossz ,persze nem adom még fel :D
155.
155.
hezzz
legközelebb a olyan tesztelőt tessék választani aki nem cod fan!!!
nemtudom hogy lehet ócsárolni eg yilyen játékot ami végre odaver minden fps-t
a sok quake 3-mas árkádon felnevelkedett gyerek is csak annyit tud mondani hogy "szar" meg "szar" hát grat. ha azt élvezik hogy kicsi pályákon unrealisztikus futkározós lövöldözős játékot játsszanak akkor menjenek oda ne ezt "szar"-ozzák.
tólságosan beleívodott midnenkibe a quake féle árkád hajlam és van olyan konzervatív mindegyik hogy a reális háború szimulációt hordják le mindennek.
biztos megpróbálták az értelmetlen "rush" stílust a BF3-ban és nagy valószínűséggel elhasaltak. nem tudják mi az a taktika, vagy hogy csapat tagjának lenni.
maradjatok ilyen konzervatívak és sok sikert a sok " COD 4 DLC" hez. ugyanoolyan grafikával és játékmenettel, pitiáner újításokkal
154.
154.
zoenn
#153: Hol látsz te korhatáros tartalmat az első bekezdésben? Ne legyünk ennyire prűdek, meg aztán a BF3 is egy 18+-os cím.
153.
153.
roli97
az első belezdésnél tartok- most törlöm inkább a profilomat, legutóbb ( tegnap ) az AC Revelations-nál akadtam ki hogy csak rosszat írnak róla miközben egy pazar játék, most meg ez... hát komolyan mondom ha csak lesz@rozzák a játékokat akkor csináljon olyat a tesztelő ami neki 100%-os, na majd meglátjuk hogy mi lesz belőle- de ugyanekkor én is bevallom hogy azt hittem hogy csak marketing az egész de ebben szerencsére kellemesen csalódtam- ja és még annyi hogy mielőtt meg törlöm a profilomat hogy észrevehetnék hogy ezt az oldalt nem csak 18 éven felüliek nézik - utalva az első bekezdésre - és inkább nem idézek, ha ezt nem képesek betartani akkor meg rakjanak 18-as karikát... ( és még annyi hogy nyugodtan törölhetik a hozzászólásomat )
152.
152.
mephisto
Hát most ha csak a single-t nézzük akkor tényleg nem egy remekmű de aki ezen pörög azt hadne kommentáljam. Az 5-6 órányi játék! De tekintsünk már a multija felé.
Hát... Csak a földbe döngöli az MW3-at multi terén. MW3-ba mi a poén? Mész egész nap egy gyalogos emberkével és lövöd az ellent? Egy kis változatosság hogy fejbe lövöd vagy csak combon. De mi van BF3-mal? Mehetsz gyalog, tankkal, páncélozott kocsival, az alábbiaknak a gépágyújuk mögött ülhetsz, darabokra lőheted az oroszt egy helikopter fülkéjéből, szétlőhetsz mindenkit egy vadászgépből stb... Mindezt egy jó nagy mapon, 64 fővel, olyan grafikával hogy magad alá szarsz. Leírhatatlan élmény a csapatmunka szerves rész lenni, rusholni mint az őrültek, közben mindenfelől gépfegyverropogás hallatszik, közben elhasít a fejed fölött 2 baráti vadászgép meg egy heli fedezve egymást stb...
151.
151.
Művész úr
Akárhogy is igyekszik a BF3, az MW3-ból majdnem dupla annyit adnak el,mert senki sem veszi ezt a szart!!!!!!!!
150.
150.
kopic
#149: Na az a lényeg!:)
149.
149.
Művész úr
#148: Cső tesó! Minden rendben van.
148.
148.
kopic
#147: Cső tesó! Mi a helyzet ? Minden rendben van ?
147.
147.
Művész úr
A kampány egy Cod koppintás, csak sokkal szarabb. A rombolhatóság a BFBC 2-be jobb volt. A MI egy kalap szar. Itt a bizonyíték: http://www.youtube.com/watch?v=hscHynQIHGo&feature=related
145.
145.
Nanorambo
Pozitívumok: "Hamisítatlan BF-hangulat, remek látvánnyal és hangzással párosulva" Ez csípőből 90 pontnak kéne lennie.
"Lenyűgöző multiplayer" Ez lényegében u.a. mint az első. Marad a 90 pont
"Változatos térképek, testreszabható karakterek és fegyverek" Ez plussz 5 pont ergo eddig 95
"Rövid, de velős kooperatív kampány" Az a co-op sajna nem lett túl jó, de legalább van és fegyvereket is ad multihoz: plussz 3 tehát összesen 98 pont.

Negatívumok:
"Nulla szabadság a single-ben, klisés és egyszer fogyasztható" Egy batlefieldben sosem a singlet kell nézni. De mind1 legyen mínusz 3 pont. Eddig 95.
"Szerveroldali hiányosságok, apró hibák" Na erre semmit nem mondok csak annyit, hogy patch. mínusz egy pont ergo eddig 94
"Korántsem olyan rombolhatóság, mint amire számítottunk" Miért mire számítottál mondjuk egy Seine Crossingon? Még Hollywood renderfarmja sem tudná kiszámolni... Amúgy ugyan olyan a rombolás mint BC2-ben. Pedig ott nem voltak ilyen komplexek az épületek. Nincs mínusz pont legfeljebb a cikk írójának.
Összesen: 94 Pont. Köszönöm.

144.
144.
ollezsolti
#143: Kössz a segítséget! :) Sikerült elindítanom!
143.
143.
Cuppak
#142 Sajnos Nincs PS3-am, de PC-n a játék előtt aktiválni kellett a játékot.
De én úgy gondolom hogy a doboz hátulján van 1 kód. A Store-ban rákattolsz hogy "Reedem CD-Key" vagy "Reedem Code" az is lehet hogy Activate-t ír ki, de az is lehet hogy valahol máshol kell aktiválni. Vagy tedd újra a játékot.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...