Hironobu Sakaguchi legendás játéka, a Final Fantasy, vagy ahogyan hazájában ismerik, a Fainaru Fantajī pontosan 25 évvel ezelőtt jelent meg Nintendo Entertainment System konzolokra. A történet négy hős kalandját dolgozta fel. A Fény Harcosainak küldetése az emberiség megmentése volt, egy tündék, törpék, sellők, sárkányok, és robotok uralta, veszélyekkel teli vidéken kellett helytállniuk, hogy egyesítve a négy alapelemet, a földet, a tüzet, a vizet és a szelet, örökre száműzzék világunkból a sötétség erőit. Felsőnézetes kalandok, sötét barlangok, és legendássá vált, listaválasztós csaták, ez volt a Final Fantasy 1987-ben.
Final Fantasy (1987) - YouTube
A XIII-2 számmal ellátott új rész február 3-án érkezik Playstation 3-ra és Xbox 360-ra, s a 2009-es Final Fantasy XIII-nak szolgál közvetlen folytatásul. A történet három évvel Lightning eltűnését követően kezdődik, Serah Farron és Noel Kreiss ered a nyomába, az előbbi a nyoma veszett hős fiatalabbik lánytestvére, az utóbbi pedig egy misztikus időutazó, ki állítása szerint a jövőből érkezett, egészen pontosan 700 évvel későbbről. A nyomozás kezdetét veszi, a páros pedig hamarosan kénytelen lesz ráébredni, komoly erők munkálkodnak azért, hogy ők most ne járjanak sikerrel.
Final Fantasy XIII-2 (2012) - YouTube
Ahogyan cikkünk előző darabja, úgy a Soul Calibur is a Felkelő Nap országából, Japánból származik. A verekedős játék első része 1998-ban debütált a tokiói játéktermekben, majd rá egy évvel a DreamCast konzolokon, a sorozat gyökere pedig még ennél is régebbre, pontosan 1996-ra nyúlik vissza. Ekkor került ugyanis a boltok polcaira az igazi elődnek tekinthető Soul Edge, mely egy 16. századi, legendás kard történetét meséli el. Az ősi fegyver hatalmáért kilenc harcos szállt ringbe, volt köztük, aki az erőt, a bosszút, vagy a megváltást kereste benne, más viszont sátáni átoknak tartotta még a kard puszta létezését is, s azért érkezett, hogy elpusztítsa azt.
A Soul Calibur V a Final Fantasy új részéhez hasonlóan szintén Playstation 3-ra, és Xbox 360-ra jelenik meg, még a dátum is azonos, február 3. A harcosok száma az új játékban immáron huszonnégyre nő, a történet főhősét Patroklos, Sophitia fia alakítja, a csaták központi eleme pedig ezúttal is a fegyverhasználat lesz, mindegyik karakterhez tartozik egy különleges szúró-, vagy ütőszerszám, melynek segítségével aztán megindul a csata a győzelemért, s a dicsőségért. A legnagyobb rajongók pedig egy Collector’s Edition kiadással is tiszteleghetnek a sorozat előtt, a könyvszerű dobozba zárt exkluzív változat a játékon kívül egy zenei CD-t, egy gyönyörű albumot, egy making of DVD-t, és két extra karaktert tartalmaz majd.
Soul Calibur V (2012) - YouTube
A két, konzolos cím után végre egy PC-s nagy öreget is köszönthetünk társaságunkban, ez pedig nem más, mint a Jagged Alliance. A körökre osztott taktikai szerepjátékként 1994-ben debütált első rész egy fantázia szülte dél-atlanti szigeten, a Metavirán játszódott, a történet középpontjában pedig két, egymással rivalizáló tudóstársaság állt. A szigeten sok évvel ezelőtt nukleáris kísérleteket végeztek, mely nem várt mellékhatásként gyógyhatással vértezte fel a vidék növényvilágát, a két csapat a sziget két oldalán vert sátrat, az alapanyagokért folytatott háború pedig hamarosan kezdetét is vette. A játék főhőseként a csaták sikerességéért kellett felelnünk, gondoskodva a katonák ellátásáról és bérezéséről, az újoncok kiképzéséről, illetve egyebek mellett a megsérült felszerelések javításáról.
Jagged Alliance (1994) - YouTube
A február 9-re datált Jagged Alliance: Back in Action az 1999-es második rész feldolgozása lesz. Klasszikus, izometrikus perspektíva, átdesignolt kezelőfelület, plan & go játékmenet, RTS elemek, mindez változatlan történet mellett, a háborúnak ezúttal is Arulco ad otthont, ahol egy maroknyi lázadóból verbuvált, szervezetlen, és majdhogynem fegyvertelen kis sereg élére állva kell felvennünk a harcot a helyi diktátor seregeivel.
Jagged Alliance: Back in Action (2012) - YouTube
Ha a Popolous, a Dungeon Keeper, a Theme Park és a Theme Hospital neveket említjük, akkor az igazi játékveteránok azonnal rávágják, ezek mögött bizony Peter Molyneux áll. A francia úriember kicsiny cégével, a Bullfroggal kezdte karrierjét, majd az Electronic Arts alelnökéből lett a Lionhead Studios vezetője, és a Microsoft Game Studios kreatív igazgatója, egyik leghíresebb alkotását pedig úgy nevezte, Syndicate. A cyberpunk világban játszótó taktikai akciójáték 1993-ban látott napvilágot, az Ügynökség négy kiborgjának egyikét irányítva pedig küldetésünk volt elpusztítani a rivális cégek robotjait, s fokozatosan megszerezve az egyes kulcsfontosságú városok feletti ellenőrzést, elfoglalni az egész világot.
Míg a felsőnézetes nagy előd a kutatásról, a fejlesztésről, és a területszerző csapatstratégiáról szólt, addig a PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra, február 24-én megjelenő új Syndicate egy FPS lesz. A kalandok 2069-ben kezdődnek, a sötét jövőben összeomlanak a politikai erők uralta államrendszerek, s az uralmat nagytőkés vállalatcsoportok, úgynevezett Szindikátusok veszik át. A civileket a cégek mikrocsipekkel szerelik fel, mellyel gyakorlatilag örökre magukhoz is kötik őket, ez a rivalizálás pedig hamar háborúba fordul át, a megavállalatok egymásnak esnek, a EuroCorp egyik ügynökeként ránk hárul a feladat, hogy szeretett munkaadónknak megszerezzük a győzelmet. Négyjátékos co-op, időlassítás, természetfeletti képességek, ezt nyújtja nekünk az új Syndicate.
Vajon a kreativitás hiányzik a modern játékkészítésből, vagy maguk a vásárlók igénylik a folytatásokat? Ezt a téma sokszor előjött az elmúlt idők során, s ahány kérdés született, annyi választ kaptunk. Vannak fejlesztők, akik egyszerűen a múlt iránti tiszteletből támasztják fel régi játékaikat, mások viszont nem félnek kimondani, a jól bejáratott címek biztos pénzt hoznak a konyhára, a világgazdaság ma nem olyan, hogy újdonságokkal kísérletezzenek. Mi azt gondoljuk, egészen addig nem baj, hogy ennyi régi cím születik újjá, amíg azok jók és élvezetesek tudnak maradni, s nem csak a nevük az, ami eladja őket.
Kapcsolódó cikkek
jobban megéri folytatásokat gyártani és azokkal kísérletezni mint egy új címet marketinggel megismertetni és kiadni
Wikin ez van amit simán el is hiszek: "The innovative nature of the Dungeon Keeper series proved to be incompatible with EA's business model after the company acquired the rights, as the project showed to be a higher risk than EA's other titles that were based on films that were popular at the time. However, like most of the studios EA has bought and closed,[8] EA holds onto the rights to the games but won't continue to develop the franchise." :S
A cikk remek, mint mindig!
Sajnos még csak reménykedni se merek benne, hogy a Syndicate akár 5%-ban is olyan élményt fog nyújtani nekünk, mint azt az eredeti tette annak idején!!!
Úgy tudom a white knite és a dark knight nem játszható karakterek hanem letölthető skinek. Erősítsetek vagy cáfoljatok meg plz.
Aki még nem vitte végig a Final Fantasy XIII-at, az ne olvassa el az első kép alatti bekezdést, mivel erősen spoiler-es!
Igazából ez a lényeg.
Azért a remake sem minden, elég ha csak megnézzük szegény Duke Nukem példáját.
Egyébként ugyanez figyelhető meg Hollywoodban is. Egyre több a remake, előzmény, folytatás. Kisebb a kockázat (nekünk meg kisebb az élmény).
Amúgy meg kreativitás, újítás = pénzügyi kockázat., Remake, reboot, 22. folytatás = tervezhető bevételek minimális kockázat mellett.
Ma sincsenek kevésbé kreatív programozók csak a nagy vállalatok megfojtják a kreativitásukat, cserébe viszont stabil anyagi hátteret biztosítanak nekik. A kreatív újító arcok, meg leszorulnak az indie kategóriába. Kicsit olyan lett ez mint az autóipar. Régen sorra jöttek ki a markáns autók mindegyiknek eltérő vezetési élménye volt a maga kis hibáival. Ma meg tucatszám jönnek a stílustalan szállítójárművek amik átlagban jó minőséget hoznak de kiveszett belőlük az a fajta szerethetőség mint a régi autókból.
Hogy ki mire vágyik? A fiatalok akik a 2005-6 fele kapcsolódtak be a pc játékok világába ők minőségi, precíz, technikailag a végletekig kidolgozott profi termékeket akarnak általában. Akik régebbi motorosok azok meg inkább szerethető, hangulatos játékokat amiket a hibáikkal együtt is lehet szeretni. Nálam ilyen volt mostanában a Saboteur amibe volt bőven hiba de olyan atmoszférája volt, hogy nem tudtam letenni.
Annyira anyagiassá vált ez az ipar, hogy visszafogja a kreativitást. Ezért vágyunk egy Theme Hospital vagy Dungeon Keeper remake-re, mert még csak hasonló játékok sincsenek. Itt ez a Syndicate is.. A régi valami eszméletlen hangulatos volt, erre csinálnak belőle egy FPS-t..
Csak egy pár játék amik nagy űrt hagytak maguk után számomra:
Dungeon Keeper, Theme Hospital, Redneck Rampage, Blood, Deus Ex (a régi) Aquanox, Street Rod, Flashback, Another World, Blackthorne, X-Wing Alliance, Lula, Alone in the Dark, Ecstactica, Dune II, Goblins, és ez csak pár darab.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.