Be kell vallanom, annak idején, amikor a Heroes of Newerth-ről írtam tesztet, kicsit alulbecsültem a League of Legendst. Azt továbbra is tartom, hogy a HoN nem kifejezetten jó, de a LoL megtalálta a maga hűséges rajongótáborát, s amennyire én látom, ezt főként annak köszönhette, hogy ugyan a DotA alapvetéseiből indult el, de mégis mert eleget változtatni. Ezzel szemben a HoN egy egyszerű másolat, amivel megpróbálták elcsábítani a DotA-játékosokat a szebb grafika és a fejlettebb keretrendszer reményével, sikertelenül. Ráadásul a HoN létezése ezennel végképp okafogyottá vált: a DOTA 2 bétatesztelése már az utolsó fázisokban tart, így hamarosan a kezeink között tudhatjuk a végleges terméket.
De pontosan mit is? Nos, a DotA az utóbbi években egyetlen ember kezébe került: ő IceFrog, akit mind a közösség, mind pedig a profi játékosok istenként tisztelnek. A Valve pedig lecsapott a srácra, így belsős csapattal készül a Warcraft III-as DotA átültetése a Source motorra. Persze, ha már átültetik, egy-két dolgot meg is változtatnak menet közben. Ilyen például nyilvánvalóan a grafika, ami stílusban egyébként egészen közel áll a HoN-féle vonulathoz, és egyenesen kimondom: szerintem nem jó. Azt is elmondom miért: az eredeti DotA javarészt a Warcraft III beépített modelljeit, grafikáit és animációt használta, melyeket az egyszerűség, az átláthatóság és a célszerűség jellemez.
Ez főként annak köszönhető, hogy a Blizzard pontosan tudja, hogy kell egy stratégiai játékhoz grafikát készíteni: az egységeknek kifejezőnek és eltúlzottnak kell lenniük, az animációknak és az effektnek pedig jellegzetesnek, mindezt úgy, hogy a képernyő sose telítődjön túl. Ezért lehet az, hogy a Warcraft III után azonnal át tudunk állni a Starcraft II-re: hiába fejlődött rengeteget a grafika, a letisztultság és az egyértelműség megmaradt. Nos, sajnos ez nem mondható el a DOTA 2-ről: a HoN-hoz hasonlóan túl sok effekt és látványos csicsa van egyszerre a képernyőn, amik ugyan nagyon látványosak, szó se róla, de az előd őszinte célszerűsége elveszett, és ez sokszor a játékmenet rovására megy.
Hasonló a helyzet a modellekkel is: némelyik egészen fantasztikusan néz ki, a nemrég bekerült Clinkz például hihetetlenül ütős, de némelyik teljesen elvesztette a karakterét, pár pedig egyszerűen csak rémgagyi. Például Zeus. Maga a pálya egyébként a sztenderd DotA-pálya tökéletes másolata, csak nyilvánvalóan szintén teljesen kicserélt és felújított grafikával – ezen a téren nincs is panasz, jól fest, és aki az eredetit ismeri, az ezen is azonnal otthon fogja magát érezni. A grafika persze csak egy dolog, és lehet, hogy idővel megszokjuk majd, ettől sokkal fontosabb, hogy milyen a játékmenet.
Ezzel kapcsolatban pedig némileg gondban vagyok, hiszen gyakorlatilag változatlan. A képernyő két szemközti sarkában egy-egy bázis, ahonnan automatikusan indulnak el a gép által irányított creepek az ellenfél felé, három vonalon. A csapatokat öt-öt játékos alkotja, akik a menet kezdetekor választanak egy-egy hőst, és azok képességeit kihasználva próbálják meg megölni az ellenfél hőseit, lebontani a menet közben található őrtornyokat, s végül a bázis főépületét. Leírva ez nagyon egyszerűnek hangzik, de aki nem tesz bele jó pár napot (hetet, hónapot) a játékba, az sosem fogja megérteni, mennyire komplex és taktikus ez az egész. Habár a fejlesztők ígérnek egy Tutorial módot a végleges játékra, nem igazán tudom elképzelni, hogy az alapokon kívül meg lehetne tanulni mást, a lényeg úgyis menet közben fogsz rájönni, sok-sok szívás árán.
Ebben viszont segíthet az, aminek valószínűleg minden DotA-rajongó nagyon örül: a saját, rendes keretrendszer. Eddig, aki komolyabban szeretett volna dotázni, annak egy külső programot, a Garenát kellett használnia, ami sajnos rengeteg problémával küzdött. A DOTA 2-ben azonban minden a rendelkezésünkre áll: automatikus matchmaking, ami a képességeink alapján hoz össze a többi játékossal, stabil és gyors szerverek, valamint a legfontosabb, a leaverek, vagyis a játékból menet közben kilépők büntetése. Mivel nagyon kiélezett 5v5 küzdelmekről van szó, korábban a DotA-játékosok rémálmait képezték a leaverek, hiszen már egy játékos kiesése is hatalmas veszteség, és lerombolja a menetet a többiek számára.
Szerencsére a DOTA 2 számon tartja, hogy mennyi játékot hagytunk el, és ha meccs közben kiléptünk valahonnan, akkor bizonyos ideig alacsonyabb prioritásba sorol minket – vagyis a matchmaking csak akkor tesz be minket egy játszmába, ha éppen nem talál mást. Viszont azt is meg kell említeni, hogy lehetőségünk van egy meccsbe még menet közben visszacsatlakozni, ha tehát csak lefagytunk, vagy újraindult az internetünk, akkor semmi gond, 5 percig még nyugodtan visszamehetünk. A rendszer ráadásul lehetőséget ad arra is, hogy nézőként becsatlakozzunk élő meccsekbe, amik közül a legnépszerűbbeket folyamatosan kipakolja a főmenübe is – végre nem kell többé replayekkel és a Garena esetenként működő élő közvetítéseivel szenvedni.
Maga a játékbeli interfész is jelentősen átalakult: míg a Warcraft III felületét nyilván a sokegységes stratégiához tervezték, addig a DOTA 2 esetében végre lehet arra fókuszálni, ami a lényeg. A hősök, az életerő és a mana, a képességek, valamint a támadással és védekezéssel kapcsolatos adatok mind-mind azonnal szem előtt vannak. Persze az itemek vásárlása sem maradhatott érintetlenül: a korábbi épületekbe helyezett boltok helyett ezúttal egy menürendszerből választhatjuk ki a megvásárolni kívánt holmikat. Nem vagyok benne biztos, hogy egyszerűbb, sőt, szerintem ez az ömlesztett listás megoldás határozottan átláthatatlanabb, viszont nem kell többé azon gondolkoznunk, hogy egy-egy recepthez mi szükséges, ugyanis a program kiírja. Ráadásul a dolog kétfelé is működik: megmutatja, hogy egy alap itemből mit tudunk építeni, illetve egy receptből is kiadja, hogy milyen cuccok szükségesek hozzá.
Ezen kívül a játék még tengernyi apró kényelmi funkcióban fejlődött, a készítők igyekeznek mindent betenni, amit a Warcraft III korlátai miatt korábban nem tudtak, mindezt persze úgy, hogy a játékmenet lehetőleg minél kevesebbet változzon. Egyelőre a DOTA 2 még messze nem tartalmazza az eredeti DotA összes hősét, így sajnos olyan klasszikusok is hiányoznak, mint a Bristleback, illetve a főmenüben is néhány lehetőség még szintén fejlesztés alatt áll. Ennek megfelelően egyelőre nem mondok végleges ítéletet a DOTA 2 felett, az megmarad a tesztre. De amit eddig láttunk, az alapvetően jó, a grafikát pedig megszokjuk. Remélem.
Kapcsolódó cikk
Arra gondoltam mivel már elég sok magyar játszik dota 2-t össze gyűlhetnénk egy szobába! A szoba adott, jelen pillanatban 60 fő van bent ezzel a legnagyobb lélekszámú magyar szobának minősül!
Szeretnénk hogy minél többen legyünk, kérlek ha játszotok lépjetek be a Hungary szobába! Így közelebb hozzuk a magyar közösséget és nem húz szét annyira, mert végülis mindenki egy helyen lesz!
Javaslatom szerint a legjobb megoldás ha csináltok a
steam/steamapss/common/dota 2 beta/dota/cfg mappába egy autoexec.cfg nevű fájlt (ha még nincs) és írjátok bele egy külön sorba hogy:
chat_join Hungary
Ezután ha elindítjátok a dota 2-t a játék a szobába automatikusan belép! :)
Előre is köszönjük hogy segítetek egybe kovácsolni a magyar közösséget!
|
|
Elöbb olvassátok el a tesztet
szerintem ez a játék gagyi de ez az én véleményem.
peace
A wc3 nem egyszerű volt grafikailag, hanem szar !!! Már mikor kijött is voltak szebb és profibb grafikai motorok. Nagyon utálom amikor a Blizzard tipikus elmaradottságát felmagasztalják egyszerűségnek.
A másik, miért haladjunk viszafelé? Inkább szebb legyen mint csúnyáb baszus!
A harmadik dolog, a Lol nak sem épp csúcs a grafikája, de azért szebb és EGYÁLTALÁN NEM áttekinthető még így sem egy nagy csata az effektorgia miatt, hiába " egyszerűbb".
Amelett a LoL nak ott a kibebaszott nagy utálatos dolga ami tönkre teszi állandóan számomra : a Sumonner skillek. Amik arra jók, hogy a szupernoob idióták is ugyanazzal az esélyel tudjanak killt szerezni elején meg elmenekülni mint a jól megfontolt és tapasztalt pro-k. Így tönkre téve a skill cap nevezető micsodácskát -_-
Aztán ,még ott van, hogy öntik ki az új lényegében ugyanolyan herokat. Innovációjuk 0. AZ egyetlen igazán egyedi az a Dominion volt...ami viszont fantasztikus volt..úgy 500 meccsig.
Remélem a Skin rendszert viszont átveszik. És mindent ami jó volt a Lol-ban. Ami ha ezt a pár apróságát nem nézzük kurva jó.
Miért kéne meggyőzzelek? Megnézed pl a videót, amit én linkeltem, vagy kölcsön kérsz egy accot, és kipróbálod. Ha tetszik, akkor beszerzed, majd ha kijön, ha nem, akkor meg nem. Én eddig nem győzködtem senkit sem, hogy mit vegyen/mit nem. Már csak azért sem, mert pl. dota2-ről azt se lehet tudni, hogy fizetős lesz-e vagy sem :)
#17 Azt nem értettem, hogy miért tudod "látatlanban", hogy az egyiket tutira nem fogod beszerezni (lehet ingyenes lesz pl..) a másikat meg esetleg. A vásárlás meg a te dolgod ez egyértelmű.
#18 :DDDDDDDDDD
A SKYRIM az nagyon jó de ez a steam egy rakás fos alatta
És még 1 ki az aki megveszi ezt? mivel jobb mint a lol? mondj 1 dolgot amiért megkéne vennem és ezzel nagyon sokan így vannak még...
A LoL pedig halott amióta híres lett és tele van retardáltakkal akik játszani nem tudnak, de nooboznak ha el mersz térni a tournament-en látott metától amit utánozni próbálnak. A DotA sokkal inkább a profiknak való lesz, akik kínukban nagy valószínűséggel rég abbahagyták a LoL-t és épp DoTA2 bétáznak.
lolba alapbol 94 hös van ha jól tudom meg már van dominion is és lesz még új játékmód a grafika éppen tökéletes a lolná sztem én nem látok potenciált ebbena játékban.
#5 fanboy alert? A DoTA icefrogot illeti senki mást. Ráadásul elolvastál egy tesztet és megállapítottad, hogy rosszabb, mint a LoL. Logic?
#6 A Blizzard fosik, ezért erőlködik most a cím miatt, ilyen egyszerű.
#7 A Blizzardota-ról kb semmi de semmit nem tudni még pár kép/snittet leszámítva, de tudod már most, hogy meg fogod venni? wow.
A grafikáról annyit egyébként, hogy a legtöbb profi player is azt mondta az utóbbi idők interjúiban visszatekintésként, hogy furcsa volt eleinte az UI/grafika, de 20-30 meccs után annyira meg lehet szokni, hogy nem hogy megszokásról, hanem szeretetről lehet beszélni.
Továbbá lehet, hogy csak én siklottam el felette, de mintha kimaradt volna a Fog of War említése, ami az összes alternatíva közül a legjobb a dota2-ben.
A cikk elején említett "HoN az szimpla dota copy" dolog meg egyenesen hülyeség volt. A HoN technológiailag 1000x többet nyújtott a dota-nál már launchkor. Ők kezdték el a matchmakinget, a concede-et, a vote rendszert, az in-game voip-ot, a reconnectet stb. Igen, ezek ma már basic dolgok, de a moba game-eknél ők kezdték elsőként, ezt pedig kihagyni tiszteletlenség imho.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.