Messze még a vég. A világ nagyhatalmai a tibériumtól megrészegülten olyan döntéseket is képesek hozni, mint korábban soha, csatába küldik az embereiket, s hogy onnan hányan térnek vissza, az már többé nem számít. A lényeg csak, hogy ne tegyék üres kézzel. Mocskosabb ez az anyag, mint az olaj, vagy a gyémánt; a háború legfrissebb eseményeibe pedig most mi is beleszólhatunk, a Command & Conquer: Tiberium Alliances csatára hív minket, újfent.
Az Electronic Arts Phenomic Studios által készített folytatás szakít a C&C minden korábbi hagyományával, a játék az ezüst korongról a böngészőnkbe költözött át. A küldetésorientált egyjátékos kampány, és az egymás elleni háborúkat biztosító multiplayer mód összeolvadásával a játék az MMORTS stílus felé vette az irányt, egy maroknyi emberrel kezdünk csak, a lehetőség megadatott, a cél nem kisebb, mint felküzdeni magunkat a világ legnagyobb tábornokai közé.
A böngészős környezet miatt véget értek az egy-két óra alatt teljesíthető csaták, a játékidőt immáron hetekben, hónapokban lehet mérni, s a háború csak akkor ér véget, mikor úgy döntünk, kiszállunk. A játék elején ki kell választani, hogy a két nagy oldal közül melyiket kívánjuk képviselni, a bétában csak a GDI-t van lehetőség kipróbálni, de amúgy is ők a kedvenceink, pár gombnyomás után pedig már kezdődik is a háború. Bázist kell építenünk, harvestereket küldeni nyersanyagért, barakkot, erőműveket, gyárakat felhúzni, majd megkezdeni az egységek gyártását, és végül a hadjáratot.
A Tiberium Alliances két nagy területre helyezi a hangsúlyt, a nyersanyaggal való gazdálkodásra, és a háborúra. A power energiát biztosít, a tibériumot az épületek telepítésére, fejlesztésére és javítására használhatjuk fel, a crystal pedig az egységek gyártására való. Minél több van belőlük, annál többet tudunk költeni, s annál nagyobb lesz a seregünk is, az elkészült épületeket, illetve egységeket pedig fejleszteni is tudjuk, erejük és hatékonyságuk minden körben egyre nagyobb lesz.
Két nézet van. A region view névre keresztelt térképen követhetjük figyelemmel a minket körülvevő világot, a base view pedig egy közelebbi nézet, a legtöbb időt a termelések és fejlesztések folyamatos irányítása miatt itt fogjuk tölteni. Három szinten mehetünk végig. A base zone a központi terület, itt helyezkednek el az épületeink, és itt folyik a nyersanyagtermelés is, míg az ezt követő kettő már háborús zóna. A defense zone képviseli a védelmi vonalat, falakat húzhatunk fel, és ágyúkat, csapdákat telepíthetünk ide ellenségeink távol tartásához, az utolsó, army zone pedig amolyan szárazföldi kikötőként szolgál az egységek számára. A katonáink, járműveink és repülőink itt sorakoznak rendezett formációban, lehet őket javítani, fejleszteni, vagy háborúba küldeni, az újoncok viszont ne aggódjanak, a játék nem dob be senkit a mélyvízbe. A regisztráció után pontosan egy hét áll rendelkezésre kialakítani hadseregünk alapjait, ilyenkor még nem támad ránk senki, s nekünk is csak gép által irányított, kisebb Forgotten táborokat ellen kell harcolnunk. Az egy hét letelte után viszont nincs kegyelem, kezdődnek a PvP csaták, és megindul a területfoglalás!
A játéktér négyzetrácsos alapra épül. 8x8-as alapméretet kapott a base, és a defense zone is, a terület később állítólag növelhető lesz, de a korábbi Command & Conquer részek hatalmas, szabadon bejárható vidékeinek most mindenképp búcsút kell mondanunk. Az új felállás másfajta taktikát igényel, figyelni kell az épületek, és védelmi pontok elhelyezésére, s ezzel együtt a támadásra is, seregünk nem tudja csak úgy ellepni az ellenséges területeket. Vertikálisan támad, lentről felfelé haladva, s nekünk kell meghatároznunk, hogy melyik oszlopban milyen egységek legyenek. A rendszer nem csak szokatlan, de elsőre kifejezetten gyűlölendő is, alapjaiban rengeti meg azt az ideált, ami a stratégiai játékokról él bennünk, ha viszont sikerül elfogadni, s belemélyedni a játékba, akkor rájövünk, annyira nem is szörnyű ez.
Támadni nem tudunk folyamatosan, command point kell hozzá, mely lassan, de biztosan termelődik újra, s a fejlesztés se könnyű, az meg research pointba kerül. A credit a bázisaink közti kereskedelemre és az új egységek gyártási jogának megvásárlására jó, a supply pointot pedig az inventoryban csücsülő különböző kiegészítőkre használhatjuk fel, vehetünk nyersanyagot, command pointot, vagy más dolgot. S noha maga a játék a Free to Play modellt követi, aki megteheti, mégis költekezhet, igazi pénzből. Egyenlegünket VISA és Mastercard kártyával feltöltve tucatnyi előnyhöz juthatunk, vásárolhatunk nyersanyagot, pointokat, fejlesztéseket, és mindent, amit csak akarunk. A türelmetleneknek való ez, egy idővel mi magunk is elő tudunk teremteni mindent, két-három, vagy ötezer forint viszont több heti komoly munkát spórol nekünk, később pedig lehet, hogy egyenesen a végzettől ment meg.
HTML5 technológiára épül a játék, komoly erőforrásokat eszik, de hacsak nincs tényleg nagyon gyenge gépünk, akkor ebből csak annyit fogunk észrevenni, hogy pörög a processzor ventillátora folyamatosan, a lábunkat pedig égeti a laptop alja. Sajnos ezzel együtt a látvány se valami jó, a játéktér kicsi és unalmas, a sivatag bizony nem sok izgalmat kínál az érzékszervek számára, ráadásul a rengeteg ablaknak köszönhetően úgy érezzük, teljesen be vagyunk zárva. A monitoron belül van egy kerete magának a böngészőnek, aztán azon belül ott van a region view, melyre amolyan popupként nyílik rá a base view, tiszta Inception az egész, az ott előhívott lehetőségek pedig újabb ablakokat nyitnak meg, a végén gyufásdoboz méretű felületeken kell kattintgatnunk.
Érdekes játék. A sorozat korábbi részeire a Command & Conquer: Tiberium Alliances még csak nem is hasonlít, új feladatokban, és új környezetben kell helyt állnunk benne, melyet nem biztos, hogy mindenki szeretni fog, messze van ez már a jó öreg, taktikai stratégiáktól. Ha azonban belevetjük magunkat a feladatokba, s naponta egyengetjük bázisunk sorsát, akkor a játék szépen lassan a szívünkhöz fog nőni, a Frostbite 2 motor hajtotta, Bioware-féle Generals 2 csak jövő karácsonykor érkezik, addig jó ez is. Pláne, hogy ingyen van.
A GDI képviselte nyugat, és a Kane vezette NOD Testvériség elkeseredett harca ezrek vérét ontja ki naponta, a világ romokban, az elsivatagosodott tájon végignézve csak pusztulást, kínt és szenvedést látni. A háborúhoz pedig most egy harmadik fél is csatlakozott, a felkelőket képviselő Forgotten.
Command & Conquer: Tiberium Alliances
feladatok:
1.found your second base
2:research support weapons
3:defeat a forgotten base
ezeknél nem tudom mit és hogy kellene csinálni ha segitenétek azt megköszönném!!
Köszy előre is!!!
Az hogy felsorolsz pár hulladékot és szűk látókörű vagy az a te hibád :) De hogy nincsenek jó játékok azt ne mond! 2012 ig rengeteg jó játék jelent meg :)
ennyi :)
Nem a cikk hibája, lehet hogy én vagyok régimódi - hogy nézne mondjuk ki a sakk, ha a plusz pénzért még egy vezért lehetne venni...?
---SPOLER--
#2: A Mass Effect 3 nekem nagyon tetszik. A lezárás meg személyes dolog, hogy kinek tetszik. Azért 2 nép kiirtása közül választanin nem sok játékban kellett eddig.
---/SPOILER---
Biztos teszek ezzel is egy próbát, mert még "sima" C&C játékkal nem játszottam csak a RA és a Generals részekkel.
1. Unreal Tournament 3: Hát...több rész ez miatt szerintem már nem lesz.
2.Mass Effect: Lassan kiszedik az RPG-t majd egy hulladék lezárás.
3.C&C4 Tiberian Twillight: A GDI-t egy hét alatt végigvittem, de a NOD-ra már nem volt kedved.
4.Spore: A hentelős DarkSpore ötlete tetszett, de a nép szerint ez megölte a Spore-t.
5.Sims: Nekem nincs bajom a sorozattal, de hogy az 1-ben a 2-ben és a 3-ban majdnem ugyanazokat a kiegeket kapjuk más címmel...Igaz, hogy több tartalmilag, de ennek már nagyon "pénzt akarunk" szaga van.
És még sorolhatnám.
Hát itt tartunk...2012 nem a világ, hanem a játéksorozatok csúfos vége :/
De ez csak magán vélemény.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.