
Evolution GT, MotoGP, SCAR, SBK, Superbike, Superstars és WRC. Az olasz Milestone a motorsport világ hivatalos játékkészítője; amire nem csapott le az Electronic Arts, a Codemasters, vagy valamely másik nagy kiadó, azt ők összesöpörték, és a képernyőre varázsolták. Többnyire nem éppen kifogásolhatatlan színvonalon. Játékukat nem láttam még 6-8 pontnál magasabb eredménnyel zárni, nagyjából mindegyik sorozatuk járt is nálam valamilyen formában, egy valamit ezek után pedig most biztosra állíthatok. A MUD az eddigi leggyengébb próbálkozásuk.
A 2011-es Motocross World Championship hivatalos játékaként a MUD nem másra vállalkozott, mint elhozni a mocsokimádók száguldó cirkuszát, egyenesen az otthonunkba. Nyolc motorgyár, harminckét csapat, nyolcvannégy pilóta, tizenkét helyszín, és több száz szponzor, a világbajnokság a nagy számok játéka, lássuk is hát, hogy mit kapunk a lemez megvásárlásával.
A virtuális benzingőz szerelmesei több játékmód közül választhatnak. Az official mode a kötetlen száguldások otthona, melyen belül találhatunk gyorsmeccset, championshipet, és egy Monster Energy FIM MxoN nevű eseményt is. Az első nem érdemel sok magyarázatot, csak választanunk kell egyet a 350 és 450 köbcentis MX1-es, vagy a 250-es MX2-es kategória mocijai közül, rábökni valamelyik pályára, s már indul is a menet. A második neve kicsit megtévesztő, ugyanis nem a bajnokságot nyomhatjuk itt le, csak annak egyes állomásaira látogathatunk el szabadon, míg az utóbbi egy ugratókkal teli, hatalmas arénát nyit meg előttünk. A feladat elkápráztatni a közönséget, s annyi pontot bezsebelni a bíróktól, amennyi az aranyéremhez kell.
Sajnos a MUD épp azt baltázta el, amit a legjobban várnánk tőle. A motorozás élményét. A játék indítása után olyan érzésem volt, mintha egy techdemó került volna a kezeim közé, pocsék látvány, összeszedetlen versenyek, idióta mesterséges intelligencia, csapnivaló fizika, és gyenge hangok, ez nem lehet egy hivatalos feldolgozás. Pedig de. Valahogy megdumálták a Fim fejeseit, hogy ez egy jó játék, ők pedig virították a zsozsót anélkül, hogy egy kört is mentek volna vele.
A gyorsaság és az erő, mi ezeket a fenevadakat jellemzi, a játékból teljesen kiveszett. A motorozás lassú és fárasztó elfoglaltság, trükközni se lehet, komótosan rójuk a köröket. Ha nekimegyünk a falnak, akkor a motor visszapattan, ha ráugratunk valaki fejére, akkor pár métert utazunk rajta, majd hirtelen mögötte kötünk ki, a kanyarokat pedig úgy a legkönnyebb bevenni, ahogy Kapócs Zsóka próbálta a Lotus Ladies Cup múlt hétvégi futamán. Izomból neki kell szállni az éppen kanyarodni igyekvő másiknak, aki így befordít minket a megfelelő irányba, a MUD-ban ezt könnyű kivitelezni, az életben sajnos már korántsem annyira. Ahogy láttuk a Fókuszban is.
Ha azt gondolod, hogy ennél lejjebb nincsen, akkor tévedsz. A scrub névre keresztelt kigyorsítási rendszer minden képzeletet alulmúl, egyszerű és frappáns, viszont hatalmas nagy baromság. Az ugratókhoz érve le kell nyomnunk az A gombot, melynek hatására a pilóta a levegőben kitolja oldalra a motort, majd mielőtt földet ér, visszahúzza maga alá, szép kis trükk ez, de nem a közönségnek szól, ezzel lehet turbót szerezni. Amint földet érünk, kapunk egy pár másodpercnyi löketet, Isten keze lehet a dologban, vagy ezzel kavarjuk fel a tank aljára merült benzinrostokat, ki tudja. Talán nem is érdekelne, ha nem ugyanazt a trükköt kéne végignéznem kétszázszor.
A world tour játékmód mindennek ellenére meglepően kellemes lett. A karriert rejtő fantázianév ugyanolyan pocsék versenyeket kínál, mint az előző menüpontok mindegyike, itt viszont van miért dolgozni, és izgulni, ez pedig egy rohadt jó dolog végre. A játék kezdetén egy hőssel, és egyetlen elérhető futammal kezdünk, majd ahogy nyerjük a bajnokságokat, úgy lehet elérhetővé tenni az új tartalmakat. Kvalifikálhatunk új futamokra, leszerződtethetünk magunk mellé három másik karaktert, csapatunk skilljei pedig még fejleszthetőek is. Növelhetjük a verseny közben lehörpinthető energiaital hatását, a scrub gyorsítás nagyságát, illetve motorunk kormányozhatóságát, kézben tarthatóságát is.
Ötvenöt futam, és négy versenytípus érhető el itt, mely utóbbiak szintén nem rosszak. A race mi más is lenne, mint a sima körverseny, a checkpoint match során időre annyi kapun kell átmennünk, amennyin csak bírunk, a head to head az egymás elleni futamok otthona, míg az elimination cupnál egy óra számol vissza folyamatosan, s aki az idő lejártakor az utolsó helyen van, az kiesik a versenyből. Nincs bennük semmi újdonság, de legalább visznek egy kis változatosságot a dologba, még mindig jobb ez, mint egy seggbe rúgás.
A karriermóddal el lehet csapni az időt egész jól, de a zúzós rockzenén, és azon a tényen kívül, hogy a játék a Motocross World Championship hivatalos feldolgozásaként felvonultat mindent, mi a világbajnokság rajongóit érdekelheti, sok pozitívumot nem tudok mondani. A minőség csapnivaló, a motorozás pedig élvezhetetlen, aki sarat akar dagasztani, az válasszon egyet az MX vs. ATV sorozatból, ott nem lehet mellényúlni.
Bár már ott is megvolt az idegesítő faktor: ha belementél az előtted haladóba, lelassultál (eddig ok), de ha a gép jött beléd hátulról, akkor is te lassultál be, ő pedig rajtad átugratva előnyhöz jutott...:)
Tényleg, olyan jó lenne ha már lenne szerkesztési lehetőség, olyan rég álmodunk róla, hogy lassan elhisszük, hogy van ... :D
Tényleg nem lenne baj, ha lenne egy blokk ahol nem az utolsó hozzászólások, de például az utolsó saját hozzászólásaink vagy legalább azok látszanának amelyik után / amelyikre jött válasz.
Tényleg boldogság töltene el minket, ha a trófeák, pontok, jelvények legalább esténként egyszer lefrissülnének, így nem kellene napközben "figyelni az oldal-motornak a változásokat" .
Tényleg jó tett a lelkünknek a tegnapi 10 forintos benzinár csökkentés megint...
Tényleg lehetne holnap is :D
Tényleg nem jut semmi az eszembe ezzel a címmel kapcsolatban ! :DDD
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.