Történetünk Főhőse Wei Shen, a beépített rendőr, aki olyan régóta volt már bűnözők között, hogy szinte már ő is azzá vált. Klasszikus történet ez, nincsen benne semmi eredeti, a szuperjóképű, szuperjófej, Amerikában felnőtt, szíve szerint mégis vérbeli kínai srác, aki őrlődik a rend őrsége, és a gyerekkori bűnöző kölköknek ígért hűsége között. Láttunk már ilyet a Donnie Brascoban, láttunk már sok helyen, főszereplőként átélni mégis újra és újra örökzöld élménynek számít.
Akárcsak a True Crime-sorozat, úgy természetesen a Sleeping Dogs is csak egy GTA-klón, nem vitás, ezen összeveszni felesleges, de én inkább úgy fogalmaznék, hogy a GTA teremtett egy stílust, amit némi siker reményében sokan megpróbálnak követni, ezek közül cikkünk alanya igencsak jól teljesített. Igaz, nem hozhatunk fel semmi olyan különösebb tulajdonságot, ami miatt eredetibb vagy jobb lenne, mint a megérdemelten kasszasiker Nagy Autólopás. Összességében nézve azonban, játékélmény szempontjából meglepően jó lett.
A demóban is kipróbálható harcrendszerre különösen nagy hangsúlyt fektettek a készítők, igaz, ez se mondható túlságosan eredetinek, hiszen a leginkább csak két gombot használó Batman bunyózásaira emlékeztet. Ahogyan korábban azt már az új Pókembernél is írtam, veszélyes egy ilyen rendszert leutánozni, hiszen, ami jól működött az eredetiben, koránt sem biztos, hogy nálunk is jól fog. A támadunk- és ellentámadunk-szisztéma alapvetően jól hozza a kötelezőt, az egyetlen gondom csak a gombfigyeléssel volt, hiszen a játék nem mindig veszi észre, ha nyomtunk ellentámadást, míg a Batman esetében kivétel nélkül mindig. A különösebb problémák akkor kezdődnek, amik valami speckó mozdulatot szeretnénk véghez vinni, mert mondjuk éppen szintet léptünk, és ki szeretnénk próbálni az új mozdulatunkat. Na, ekkor jönnek a gondok, hiszen ebbe a végtelenül egyszerű, kétgombos rendszerbe nehezen fekszenek bele ezek a „nyomjunk több gombot együtt a megfelelő pillanatban, majd hirtelen nyomjunk egy harmadikat is” dolgok. Nem fogja mindig megcsinálni az emberünk, amit szeretnénk, és sokszori kudarc után inkább a legegyszerűbb mozdulatoknál maradunk. Emiatt a fejlődésnek nem sok értelme lesz, hiszen mindig csak ugyanazt fogjuk csinálni, beleverjük ellenfeleink fejét a falba, betonba, vagy éppen ami a közelben akad. Nem tud kialakulni egy olyan gyönyörű verekedéses jelenet, mint ami a Batmanben rendszeresen, mikor mozdulataink szinte már szimfóniaszerűen szólnak a brutalitás virtuális színpadán.
Lehet, hogy velem együtt ti is csalódni fogtok egy kicsit a harcrendszerben, de hogy a vezetés élményével semmi gondotok nem lesz, abban biztos vagyok. Legyen itt szó motorról vagy éppenséggel autóról, vezetni Hongkongban elképesztően élvezetes. Igaz, a forgalom pont fordítva van, mint nálunk, ami eleinte kissé fura jeleneteket fog képezni, de én inkább csak nevettem rajta, minthogy idegeskedjek. Vezetni a városban nagyon hangulatos, főleg, mikor meghalljuk a rádióban a kínai rap, vagy éppenséggel rock muzsikákat. Illetve ekkor fogjuk csak látni igazán, hogy milyen hatalmas a bejárható terület, milyen rengeteg felfedeznivalóval és gyűjtögetnivalóval lesz dolgunk.
Az alap rendőri és bűnöző küldetéseken kívül számtalan mellékszállal találkozhatunk majd, a város tele lesz segítségre szoruló emberrel. A karakterfejlődést is nagyon jól kitalálták, hiszen külön fejlődünk, mint rendőr, külön, mint bűnöző, harcművész, illetve ott lesz még az általános face-szintünk is, ami tulajdonképpen mindentől fejlődik és a játékmenet tekintetében nagyon fontos képességeket nyújt nekünk minden egyes szintlépésnél. A gyűjtögető életmódot szerető emberek egyenesen el lesznek ájulva, hiszen akadnak majd pénzes táskák, életerő szentélyek, harcművészeti szobrok, illetve kamerák, amiket meghackelve nyakon csíphetünk pár rosszfiút.
A Sleeping Dogs számomra a nyár nagy meglepetése volt, nem számítottam semmi extrára, és egy igazán nagyon élvezetes játékot kaptam cserébe. Igaz, hogy csak egy GTA-klón, igaz, hogy nem nagyon tud semmi eredetit felmutatni, de ahogyan azt már sokszor megmondtam, ötletet lopni nem bűn, ha azt jól csinálják. A szereplők szerethetők, az őket szinkronizáló színészek igazán minőségi munkát végeztek, a történet magával ragadó, az egyetlen gond vele talán csak a hosszában rejlik. Ennél a stílusnál egy kicsivel tartalmasabb sztorihoz vagyunk hozzászokva. Minden hibájával együtt azonban a végeredmény egy igazán jó játék, melyet érdemes beszerezni!
A GTA-nál tényleg sok a kocsikázgatás, de hát a játék nevében is benne van az auto... :D Én sosem unatkoztam közben, mert ott voltak a jó kocsik, változatos környezet és a rádió... Most szerintem az autók vezethetőségére is jobban oda figyeltek és nem minden autót vezethetősége ugyan olyan.
Ebben a játékban viszont az autózás közel sem akkora élmény, vagyis inkább nagyon érdekes. Viszont a bunyós részek azok szerintem nagyon is jók lettek benne.
És mindezt úgy hogy rendesen megvolt a kálváriája ennek a játéknak.
gta5 meg pont ott csúszott el nálam,hogy előjöttek az unalmas és hosszú kocsikázások meg hogy egyszerűen nem tudott már semmi se feldobni ,pedig a sztoriban még sehol sem voltam.
- Lövöldözés. Szerintem elszúrták a portolást (pc verzió) mert a célkereszt néha ide-oda ugrál, és néha nem mindig érzékeli a játék az egér gombnyomásait. A hivatalos fórumokon többen is panaszkodtak erre a jelenségre!
- Vezetés. Szerintem lehetett volna csiszolni a járművek fizikáján, mert pc-n a motorozás szűkebb városi részeken kész rémálom.
- Közelharc. Teljesen egyetértek a tesztelővel, jobb lett volna ha az újabb ütések helyett inkább az alap kitérés-ellentámadást teszik passzívan fejleszthetővé.
Azért van benne néhány olyan extra ami egy GTA-ban hiányoltam, mint pl megállítható átvezető jelenetek, és a KARAOKE!!! :)
UI: A GTA-s történethez meg csupán annyit, hogy a Sleeping Dogs mellett elbújhat a GTA IV. Annál unalmasabb játékkal még nemigen találkoztam.
Semmi köze a GTA-hoz.
Eddig csakis a Saints Row volt az ami a GTA-hoz akart hasonlítani...
Az hogy van egy szabadon bejárható terület meg melléküldetések attól még nem lesz GTA egy játék...
"GTA-ra alapuló tucatjátékok" ekkora hülyeséget még nem hallottam -_-"
Az autós részbe nemtom mi az élvezet. Árkád...talán túlságosan is. De a változatos bunyó, meg a sztori kárpótol (vagy inkább feledtett).
Bár az sem világos egy játéknál mit kell hasonlítgatni? Köze nincs egy gta-hoz pölö. Ez egy sandboxos kalandjáték. Tetszik ,nem tetszik ez a lényeg. Nem az,hogy mik vannak körülötte.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.