A Codemasters feltámasztotta hamvaiból a Forma 1 adaptációját, a Milestone pedig elkezdte fejleszteni a hivatalos WRC játékot. Az autósport rajongói a 2010-es évben két nagyszerű sorozat megszületésének lehettek a tanúi, a gyümölcs az idők során beérett, idén harmadik részéhez érkezett mind a két játék. S hogy mi a különbség köztük? Míg előbbi erősen kezdett, s jelentős fejlődést azóta se tudott felmutatni, addig utóbbi a gyermekkori nehézségek után most jutott el oda, hogy első osztályú, minőségi termék váljon belőle.
A WRC 3: FIA World Racing Championship a rali világbajnokság 2012-es idényének hivatalos feldolgozása. Az összes pilóta, autó, szponzor és helyszín, amit a TV-ben látunk, szerepel a játékban is, stílusát tekintve lavíroz a szimulátor és az arcade vonal között, pezsdítően élvezetes, és kellemesen nehéz is egyszerre. Mámorosan róhatod benne a kilométereket kedvenc kocsid volánja mögött ülve, dobd ki a farát, és vedd be a kanyart kilinccsel előre, de vigyázz, ha nem figyelsz, akkor hamar egy fa köré csavarodva találod magad.
A rali világbajnokság a WRC Experience játékmód alatt lelhető fel. Nyomhatunk egyetlen állomásra szóló gyorsmeccset, és többfutamos kihívássorozatot is, ha hivatásosnak érzed magad, érdemes a championshipre nyomnod, ott megtudod, miért is annyira kemény sport a rali. A játékban amúgy tizenhárom helyszín, hetvennyolc állomás, és öt super special stage kapott helyet, versenyezhetünk Monte Carlóban, Svédországban, Mexikóban, Portugáliában, Argentínában, Görögországban, Új-Zélandon, Finnországban, Németországban, Angliában, Franciaországban, Szardínián, és Spanyolországban, még végigolvasni is szép teljesítmény.
A számok eddig meggyőzőek, s hasonlóan jó az autók felhozatala is. Összesen harminchat négykerekű közül választhatjuk ki kedvencünket, három osztályból. A WRC, a Class 2 és a Class 3 kategóriákban olyan kocsik kaptak helyet, mint a Citroen DS3, a Ford Fiesta, a Mini Countryman, a Skoda Fabia, a Grande Punto, a Lancer EVO IX, a X, vagy az Impreza. De a készítők az egzotikumok kedvelőinek is készültek meglepetéssel, a Road to Glory névre keresztelt, különböző kihívásokból és versenysorozatokból álló karrier módban olyan öreg ritkaságokkal is találkozhatunk, mint a Lancia Delta Integrale, a Toyota Celica Turbo, a Renult 5, a Peugeot 504, vagy a Ford Escort. Mindegyiket tudjuk festeni, matricázni, és finomhangolni, csavarjunk a felfüggesztés, a motor és az átvitel értékein, s ha nem nyúltunk mellé, máris jobban fog viselkedni a vas alattunk.
A karriermód nem csak a versenyekben, és az autók listájában különbözik a rali világbajnokságtól, de a lehetőségeiben is. Míg a hagyományos játékmódokban élő, létező pilótával állunk rajthoz, addig itt saját karakterünket kell a dobogó csúcsára juttatnunk, a versenyek során tapasztalatpontot szerzünk és hírnevet építünk, minél jobbak vagyunk, annál több gyár, szponzor, és tuningalkatrész ér el hozzánk. Ajánlott tehát nem félvállról venni ezt sem!
A WRC 3 komolyabb és jobb játék lett a két elődnél, a fejlesztők rengeteget dolgoztak a vezetési élményen. Autónk vadul tépi fel a tájat, mégis könnyen megszelídíthető, a kezdők bekapcsolhatják a fékasszisztenst, az automata váltót és a kipörgés-gátlót, lentebb vehetnek a sérülések mértékén, valamint az ellenfelek nehézségén is, az értékek minimumra állítása gondtalan életet hoz az arcade stílus rajongóinak. De az se lesz bajban, aki izzadni szeret a képernyő előtt, csak húzzuk le a sok elektronikát, és máris kiugrik alólunk az autó, nem könnyű megfogni a lóerőket, még speciális kormánnyal se. Ez utóbbi egyébként ajánlott a megfelelő hangulat eléréséhez, PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra is nagyszerű darabokat kapni, érdemes beruházni egyre.
Minőségben nem csak a játékélmény, de a külalak is javult. A készítők kidobták a korábbi motort, s átköltöztették a WRC-t a modernebb, ám szintén saját fejlesztési Spikengine alapjaira. Látványban szembetűnő a változás, a fények nagyon szépek, az autók részletesek, a táj minden korábbinál kidolgozottabb, és remek az időjárás is, vakításban egy DiRT-höz nem ér még fel, de a minimum elvárást gond nélkül teljesíti. Jó hír pedig, hogy szemünk mellett a fülünket is kényezteti a játék. A készítők igazi másodpilóták navigációit rögzítették a játék kedvéért, s ha már a terepen voltak, akkor bemikrofonozták a kocsikat is. Motorhang, gumicsikorgás, kavicsfelverőség, a hangfalakból megszólaló zajok mindegyike eredeti, legalábbis ezt állítják.
Szavatosság tekintetében jelen tesztünk alanya szintén jól teljesít. A világbajnokság rengeteg kihívást tartogat a rajongóknak, lehet szöszölni órákat a műszaki finomhangolásokkal, nem baj, ha kezdetben nem tudod a legnehezebb szintet teljesíteni, gyakorolj, és eléred célodat. Üde színfolt pedig, hogy a hagyományos raliversenyeken kívül vannak különleges állomások is, például az a körpálya, ahol ellenségünkkel egyszerre állunk rajthoz, viszont különböző pontokból indulunk, más útvonalat bejárva. Sokszor a célig nem tudja senki, hogy melyik fut be elsőként, nagyon hangulatos, főleg multiban.
A WRC 3: FIA World Racing Championship mind játékmenetben, mind minőségben igazi újdonságokat vonultat fel, én imádtam az új Monte Carlo állomást, illetve az idén első alkalommal bemutatkozó VW Polo R 2012 modellt is. Nem egy Codemasters vagy EA vakítás továbbra sem, de jó úton halad afelé, hogy beírja magát a világ legjobb rali-játékainak sorába. Vedd meg, nem fogsz csalódni!
Meglepően élvezetes sokkal jobb mint a mostani!
Mondjuk én szeretem a régi játékokat nem zavar ha nem csillog villog minden.
Nosztalgia ;)
Nem tudom, hogyan szórakozhat jól az arcade és simulation pilóta, amikor hibázik a fizika?! És még valami, nem tudom mi volt a viszonyítási alap, de ez egy autós játék és nem pedig 7 Sins, méghogy "nem elég szexi"... Hirtelen nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek.
A Burnes helyett Burns szerintem.
Szerintem nagyon jó játék a WRC 3. Rallis játékokkal a CMR 2-n kívül nem igazán játszottam,de ezt valamiért kipróbáltam. És nem igazán okozott csalódást. Én konkrétan szeretem. Ha még egy ekkorát tudnak fejlődni,én rallizni már csak ezzel fogok. Élvezetes,használható,játékmódokban sincs hiány.
Egyébként a Milestone elkezdett egyre szimpatikusabb lenni számomra. Észrevette hogy a piacon rengeteg híres versenysorozat van,és ezeknek a jogait meg is vette. És láss csodát,ebben az évben kiadott egy SBK Generations-t és egy WRC 3-at. Már csak egyetlen dolgot kéne megcsinálnia,és azzal meg is nyerné a piacon a versenyt: Ha megszerezné a GP2 jogait. Ugyanis abban a pillanatban a versenyjátékok CoD-jának meg lenne a riválisa. És szerintem lenne olyan kiélezett a harc a két játék közt,mint a CoD és a BF közt.
Dirt 2 még elment, de már nagyon kezdett árkádosodni, és egyre kevesebb volt az igazi Rally benne. Dirt 3-ról meg ne is beszéljünk.
De ha valakinek igazi szimuláció kell, az tegye fel a Ricsárd Börnszöt, attól jobbat nemigen talál.
#9: Nekem a mai napig a Colin 2 volt a legnagyobb élményem a műfajban, de a DiRT-öket is szeretem, én nem éreztem gondot az első rész irányításánál sem, mindig javítgattam az időmön, egyre több pénzt bezsebelve nehezebb fokozatokon..a 3-nál nem értem mért vették ki a fizetőeszközt, persze így minden egyszerűbb, de azért szvsz nem erre kéne haladni.
Harmadik,negyedik, és CMR 2005. Ezek ugye ps 2-re, de itt már nem eredeti autók, pontosabban csapatok voltak, de még ezek is jók elmentek. Mondjuk én a második résztől már a grafikán kívül nagy javulást nem láttam. A kezelés egyre árkádosabb, de ez sem nagy ügy.
Aztán jöttek a DIRT-ök, amiknek a fenteikhez már a nem sok közük volt. Az első DIRT borzalmas irányítása engem sokkolt, a DIRT 2 és 3 jó volt, csak a rövid szakaszok, és a nem hivatalos csapatok nem tettek jót a hangulatnak. A pörgős forgós gymkhana és Rallycross szerintem érdektelen.
Dirt Showdown? Codemasters egyes, leülhet.
Hát ezért romlik a Codemasters rallys játékainak a színvonala. A WRC sorozat ellenben tart valamerre. ÉS végre rally hangulata van, mint a CMR-nek 98-ban.
Nyilván ízlés kérdése, ki milyen autós játékot szeret. ez sokkal ralibb, mint a többi.
Van még hova fejlődni, de a WRC sorozat legalább fejlődik, a Dirt meg romlik. Sajnos.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.