Te is csak egy vagy közülük. Szánalmas kis életed legszebb pillanatát az jelenti, ha romba dönthetsz egy bevásárlóutcát, nem félsz, hogy lejön a fényezés, loptad a kocsit, néhány sarok múlva amúgy is újat szerzel. Elszántan kapaszkodsz fel a legkeresettebb bűnözőket tömörítő toplistán, benzingőzös hajnalra ébred Fairhaven városa, a bűn sose nyugszik, lóerők, üvöltő drum and bass, erről szól minden. Az utcákat félőrült gyorshajtók uralják, az illegális futamok mindennapossá váltak már, a rendőrség tehetetlen, férfiak, nők, gyerekek, senki sincs biztonságban.
A Need for Speed: Most Wanted egyesíti a legendás sorozat legjobb elemeit a Burnout stílusával. A Criterion keresztezte őket, s ezt nem is titkolja tovább, büszkén áll ki öszvérével a
A helyszín képzeletbeli, ilyen névvel viszont több helyen is találunk várost, szerte a világban. Ausztrália, Kanada, Norvégia, Nagy-Britannia, Egyesült Államok, mindenhol van egy-egy Fairhaven. Az utóbbiban huszonkettő is, néha egybe, néha különírva.
közönség elé, míg a Hot Pursuitnál azt hittük, véletlen mindez, most biztossá vált, nagyon is tudatos. Az új játék nem szarozik, azt adja, amire mindannyian vágyunk. Egy hatalmas, szabadon bejárható várost, rengeteg luxusautót, és egy semmi történetet, minek irodalmi szintre emelni a cselekményt, amikor minden a száguldásról szól. Nézzünk meg még egy beépülő zsarut, vagy hallgassunk végig egy újabb autólopós, drogcsempész gengszter-sztorit? Nevetséges lenne, te is tudod, én is tudom. Vezetni akarunk, Michael Bay stílusban, s ez az, amiben az új Need for Speed tökéletes társunk lesz.
A játék ezúttal is a kőkemény arcade stílust képviseli. A sebességérzet brutális, az irányítás tökéletes, végigszáguldunk a városon, sorra végezve ki riválisainkat, a kagylóülésben hátradőlve aztán elégedetten gyújtunk rá egy szál cigarettára, a rendőrök bekaphatják, a pofájába röhögünk mindnek. Egy valamire kell csak vigyázni. A Burnout hagyatékaként kocsink nem pattan már vissza a falról, ha elnézünk egy kanyart, akkor totálkárra vágjuk a vasat, s mire feleszmélünk, a mezőny messze jár már, nem tojáshéjból van a fékpedál, érdemes sűrűn taposni. S ha már a jó tanácsoknál járunk, akkor a tükröket se hanyagolja el senki. Ellenségeink rohadékok ugyanis mind, ott loholnak a sarkunkban, s alig várják, hogy keresztbe fordítsanak minket, vagy betoljanak egy busz elé, túl kell járni az eszükön, és nekünk lépni hamarabb.
Az új NFS egyik legnagyobb érdekessége, hogy már az első pillanatban mindent a kezünkbe ad. A város teljes egésze bejárható azonnal, nem kell órákat várni, hogy befejeződjön egy hídépítés, vagy feloldjanak egy útzárat, ha kedvünk tartja, akkor egyetlen verseny befejezése nélkül beutazhatjuk Fairhaven minden zugát, s ugyanígy az autókért se kell megküzdenünk. Minden kocsi fellelhető a városban, benzinkutak mögött vesztegelnek, árnyékos parkolókban állnak, vagy egyszerűen csak lerakták őket az út szélére, amint megtalálunk egyet, az a miénk lesz. Átülhetünk, vagy megtarthatjuk későbbre, a térkép az első találkozás után jelezni fogja a lelőhelyet, fel kell kutatnunk őket, más dolgunk nincsen, Find it, Drive it, ahogy a játék is fogalmaz.
Első olvasatra nem zárja szívébe az ember a játékmenetet, milyen autóverseny az, ahol ingyen kapunk mindent, nincs is miért harcolnunk. Azt kell viszont mondjam, hogy éppen ez teszi a
A Briggs Automotive Company (BAC) autógyárat 2009-ben alapították azzal a céllal, hogy visszahozzák a sportkocsik régi, de egyszerű értékét: a sebességérzetet. A Mono tervezésekor a Forma 1-es autókat, és az F22 Raptor vadászgépet vették alapul, az együléses autót 285 lóerős Cosworth motor hatja, és 2.8 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.
Need for Speed: Most Wantedet egyénivé és izgalmassá, a városban fellelhető harminchárom autó mindegyikét kell majd ugyanis vezetnünk, ha azt hitted, hogy gyorsan felkutatod a leggyorsabb szupercart, s azzal elversz mindenkit, akkor tévedsz. Alfa Romeo, Ariel, Aston Martin, Audi, Bac Mono, BMW, Bugatti, Caterham, Chevrolet, Dodge, Ford, Jaguar, Köenigsegg, Lamborghini, Marussia, Maserati, McLaren, Mercedes Benz, Mitsubishi, Porsche, Shelby, Subaru, Tesla, az összes típusnak külön versenysorozata van. Öt futamot kell velük lenyomnunk egyenként, míg más játékban a kocsik háromnegyede csak díszlet csupán, addig itt mindegyik főszerepet kap, az utcai „egyhatosoktól” kezdve a hatalmas SUV-okon át, egészen a méregdrága luxusautókig.
Beülve kiszemelt autónkba, előhívható egy lista. Kiválaszthatjuk, hogy melyik verseny érdekel minket, a GPS pedig már mutatja is a starthelyhez vezető útvonalat, az érem megszerzéséért elég az első háromban benne lennünk, de ha később javítanánk, arra is lehetőség van. Másodszorra viszont már nem kell annyit kanyarogni a városban, a játék spórolva drága időnkön, odarepít minket a kívánt versenyhez, a felhozatal klasszikus futamokból áll, curcuit, sprint, speedrun, sorolhatnám, de ismeri őket mindenki. Ami viszont új dolog, az a kocsik testreszabhatósága. A futamokon nyerhetünk erősebb nitrót, jobban tapadó gumikat, áramvonalasabb spoilereket, és sportosabb váltót a kis kedvencünkhöz, az autó értékeit növelik, vagy csökkentik ezek, gyorsulás, végsebesség, irányítás, súly, szívósság, használni viszont okosan kell őket. Vannak versenyek ugyanis, ahol jobban járunk, ha downgradeljük az autót, de alapvető hiba szokott lenni, hogy a vidéki futamok után elfelejtjük levenni a terepgumikat, ami aztán városban semmire se jó.
A futamokon speedpointokat lehet gyűjteni. Minél több van belőle, annál magasabb helyre kerülünk a Most Wanted bűnözőinek körözési listáján, eredményünket növelhetjük győzelmekkel, drifteléssel, lezárt területeken való áthajtással, hirdetőtáblák kidöntésével, rendőrök lerázásával, vagy kinyírásával, illetve traffipaxok előtt való elszáguldással is. Minden apróság számít, s már csak azért is érdemes visszamenni a régi versenyekhez, hogy jobb eredménnyel több pontot kaszálhassunk be.
A toplista amúgy profi versenyzőkből áll. Ha megelőzünk valakit, akkor az bedühödik ránk, s attól kezdve mindig megtalál minket a városban, ott ólálkodik körülöttünk, míg ki nem hívjunk egy szemtől szembeni versenyre, a tét pedig mi más is lehetne, mint a kocsija. Meg kell verni egy általa választott versenyben, a megpróbáltatások utolsó részeként pedig takedownolni kell őt, a célvonal átszakítása után nem ér véget a verseny, addig nem adja fel, míg nem végződik totálkárral a harcunk. A leszorítós, balesetokozós játékmenet, és a felvehető versenyekkel teli, szabadon bejárható város ismét a Burnout sorozatot juttatja eszünkbe, a Most Wanted azon belül is a Paradise-ra hasonlít a legjobban, nem mondom, hogy nem értek egyet azokkal, akiket ez zavar. Kicsit kevesebb merítés talán jobban jött volna, de még így is olyan játékélményt kapunk, ami az új Need for Speedet az idei év egyik legjobb autós játékává teszi, F1 2012, Forza Horizon, Most Wanted - a polcon a helyük, sorban.
A kidolgozás minőségi, a futamok egyéni stílusú bevezetői fantasztikus hangulatot kölcsönöznek a játéknak, olyan érzésünk van, mintha egy mozifilm kezdődne éppen, majd átvált a kamera, és már megy is a verseny. A gameplay laza és szórakoztató, a grafika pedig hozza az elvárt színvonalat, a Chameleon Engine jól állja a sarat, s a mesterséges intelligencián is
Az új Most Wanted nem ért el rossz sikereket a világsajtóban se. A Worthplaying, a Eurogamer és a Playstation Magazine UK 8/10 pontot adott rá, a Joystiq és a GameSpy 4/5-öt, az OXM, a Destructoid és az EGM 8.5/10-et, az IGN, a Videogamer és a GameInformer 9/10-et, míg a G4TV 4.5/5-öt. A nagyok közül egyedül a GameSpot volt keményebb, de a ceruza náluk is megállt a még mindig szép 7.5/10-es értéknél.
csiszoltak a készítők, már megint csak a Burnoutot tudom felhozni példának, mikor azt mondom, mennyire szemetek tudnak lenni. Képesek az utolsó kanyarban kilökni minket a pályáról, nem kegyelmeznek soha, meg kell küzdenünk még a dobogós helyekért is, a játék nem adja ingyen a sikert. Jópofa dolog pedig, hogy a multiplayer mód tökéletes szinergiában él az egyjátékos kampánnyal, nincsenek menüpontok és lobbik, ha felmegyünk a netre, akkor a várost ellepik a játékosok, vannak hagyományos és egyéni challenge futamok, rendezhetünk takedown kihívást, driftversenyt, jump bajnokságot, illetve speedtestet is, utóbbiban az nyer, aki másfél perc alatt a legnagyobb átlagsebességet tudhatja magáénak. S hogy egy kis móka is legyen, az ugratóknál és a traffipaxoknál otthagyhatjuk kéznyomunkat, a rekorderekről toplista készül, ha már nagyon nem tudunk mit csinálni Fairhavenben, akkor nekiállhatunk megdönteni ezeket is.
A játék brutálisan jó, vannak viszont apró hibák, melyek rontanak rajta kicsikét. Az egyik ilyen, hogy túl sokszor törjük össze az autónkat indokolatlanul, fékezünk a kanyarban, a kocsi kerekei csikorognak, de azért lassulunk, majd oldalba kapjuk a szalagkorlátot, újabb totálkárt kell elkönyvelnünk. Ennyitől még egy igazi kocsival se állnánk fejre, nemhogy egy arcade autóversenyben, s rengeteg a városban az akadály is, apró padkák, kicsi szintkülönbségek, kiálló épületelemek nehezítik az előrejutásunkat, a legtöbbször láthatatlan módon, amitől pedig én sztrókot kaptam, hogy a lassítást nem lehet átnyomni. Az ember mérgében üvöltve nyomogatja a backet meg a startot, de nem történik semmi, kocsink tehetetlenül vergődik a mocsokban, míg a mezőny fele azonnal visszaelőz minket. Hihetetlen idegesítő.
A cikk megírása előtt szétnéztem kicsit a neten, és mindenhol azt láttam, a Burnouthoz hasonlítják a játékot. Megfogadtam, hogy nem fogok egy ilyen kliséktől hemzsegő ponyvát írni nektek, de nehéz megállni, a Most Wanted ugyanis ilyen, de tényleg. A Criterion nem tudott, de nem is akart kedvenc sorozatától elszakadni, jól áll ez a Need for Speednek is, az új rész elképesztő lett, brutális és fappable, én imádom minden másodpercét, de jogos a támadás, nincs benne sok egyéniség.
A Pozitívumok közül is néhány röhejes:
-Szabadon bejárható, gyönyörű város: Ezt az előző részek is tudták.
-Minden kocsit és városrészt azonnal megkapunk: Ez miért jó pont? Miért jó az, ha nem harcolsz meg egy kocsiért sem? Miért jó az, ha nem látsz új területeket? Miért?
Elolvastam ezt, és a régi most wanted kritikát -az 5 pontot kapott,
pedig szerintem az eredeti most wanted sokkal jobb, mint a 2012-es! (Saját vélemény, nem kell vele egyetérteni)
Az irányítás lomha, de a grafika szép.
A réginél az irányítás jó, a grafika korához képest szép.
Ja és abba még lehetett tuningolni! :)
Az akkoriban még menőnek vélt vérciki autógyalázás ma már csak megmosolyogni való. Remélem sosem veszik már elő! :)
Csalódva olvasom, hogy vannak ismét hozzászólók, aki egy Underground stílusú játékot várnak ismételten.
2013-at írunk és bízom benne, hogy egyszer s mindenkorra végre feledésbe merül már ez a tengerentúlról idegyűrűzött szemét, a gyalázzuk meg az autónkat mindenféle izléstelen, giccses és gagyi spoilerrel és díszítsük fel, mint a karácsinyfát, füstölőt az orrába és hagy szóljon stílus...
Pfújjj, de ratyi ez már mai szemmel. Még az utcán is kiröhögöm az ilyen szemeteket.
Főleg, amikor csak optikára telik, az is sablonos, a legocsóbb szett, belül meg 1.1 8 szelep. :DDD
Teljesen jó móka NFS MW online garázdálkodás.
Az offline részt is végigtolom, de nem izgat fel nagyon, tiszta Burnout Paradise, ott is mindig csalt a MI, hogy izgalmasak maradjanak a versenyek, nem zavart különösebben.
MI már 10éve ilyen minden EA játékban. De online játszom már 3-4éve és nem érdekel offline mit művel a gép.
A 2010es HP tuning nélkül is izgalmasabb mint az volt. És egy NFS nem a tuningról kell, hogy szóljon. Az max egy szinesítő kellék.GRID-ben egyszer nem néztem hogy néz ki az ellenfél kocsija. A sajátomét meg óránként festegettem mire rájöttem, hogy nem tud lekötni és nem az a lényeg egy árkád autós cuccnál.
-irányíthatatlan
-játékmenet, versenyek: 10-14 éves korosztálynak lehet a legszórakoztatóbb, (vagy azon a szellemi/értelmi szinten)
Egyébként nagyon agyatlan, nekem, mint öreg medvének ez már hülyeség, és bosszantó. Főleg az MI csalásai, de ez minden NFS-ben megvolt, ezért én soha nem is szerettem ezeket a játékokat.
A Hot Pursuit sem jött be nekem...
Ízlések és pofonok... :)
Az elmúlt pér év óva, mióta tagja vagyok az oldalnak, nem nagyon szóltam hozzá semmihez, de ezt most úgy éreztem jobb ha leírom...
versenyek: - circuit, spirnt, drift, drag, url, trafipax, ellenörző kapus, aztán asszem a 2évvel ezelötti - ben volt egy olyan verseny, hogy az ellentől minél messzebb kellett kerülni és ezt autókkal teli autópályán, és addig tartott a verseny mig az egyik fél nem került a másiktól mondjuk 1km távolságra..
kocsik: toyota, opel, peugeot, renault, bmw 1 es , chevrolet, fiat, honda, volkswagen, skoda, citroen, suzuki is elférne, chysler, dogde ( nem a viper) hanem a sima hétköznapi, természtesen Mitsubishi evo 8-9-10, éés nissan gtr r 34 és r 35 (skyline) régi és uj
egy szép nagy város ami mondjuk 3 szigeten terül el, és szabadon bejárható, autópályával, átlagos vagy életszerű forgalommal esetleg még rendőrök is jöhetnek, 5 szint mint a régi MW - ben és ha elkapnak mondjuk 3x akkor lőttek a kocsidnak és még az összes pénzedet is elveszik.. vagy csak a 90% - át és uuu mekkora kurvajó lenne amugy. :D
Szerintem a NFS mint játék leáldozott, az Underground 2 volt a csúcsok csúcsa azóta is voltak jó ötletek, tőlük, de szerintem valahogy mindig sikerül tönkre tenni azóta a sorozat aktuális darabját, és lejáratni. Szép lassan nekem már a bolt polcán fel se kelti az érdeklődésemet. Csak elsétálok mellette nevetve egyet, hogy ezek még mindig nem adták fel.
Sajnos az EA nem véletlenül lett a legutáltabb vállalat a piacon, szép lassan tönkre teszik az összes régi jó játékot, mert egyre inkább csak az a lényeg hogy tegyünk valamit a polcra egy árcédulával hadd vigye a nép, szar lett akkor mi van úgyis viszik jövőre a kövit.
Ez a játék tőlük szerintem az eddigi legszemélyiségtelenebb szemét, ahogy olvastam itt: "olyan mint a mirelit kaja csak be kell rakni a mikróba", azért meg nem vagyok oda. :)
Amik nekem nem tetszettek:
-Még, hogy autót cserélgetni, ez veszi el a leginkább a játék élményt, nincs miért küzdeni nincs ott az az autó amiért versenyről versenyre szenvedek, amiért küzdök, persze tudom a fekete lista igen ott van.
-Amit nagyon hiányolok a mai napig nfs játékokból az a tuning, ez hova lett? Miért nem lehet festeni a kocsit amilyenre akarom, olyan 123"-os felnit rakni rá ami forog akkor is ha megállt az autó, na és a neon, meg a spoiler....! Ez tette naggyá a UG2-őt, ma is ütne egy olyan játék, még ha csak egy kocsis flipper is.
-Akkor ami ebben nem tetszett, a törés, egyszerűen nem értem ha totalcarra töröm akkor miért megy? :D Ez nevetséges szerintem. Akkor legyen inkább arcade autós játék és ne legyen, vagy legyen de akkor normálisan. Ez az átmenet szerintem sose volt jó.
-Irányíthatósága, szerintem nagyon rossz lett ,ennél egy GTA3-ban élvezetesebb a vezetés. :)
-Másik dolog amit nem értek NFS játékokban, hogy miért kell mindig Porscheval, Lamboval...-al menni. Miért nincs régi civic, vagy evo5..., még ma is jobbra tuningolható, mint bármelyik luxus sportkocsi.
-Mai játékokhoz képest a grafikája szerintem 10/2. Bár nekem általában ez nem szokott számítani csak olvastam hogy milyen szép a város, szerintem ez a mai játékok között elég gyengusra sikeredet, a fizikája meg hát 10/1 nálam, de csak mert az aszfalton lehet egyenesen menni. :D
Szinte az összes NFS-el játszottam már, vagy kipróbáltam sajnos az elmúlt 2-3 évben csak próbáltam mert nem akartam időt szánni ilyen szemétre amikkel mostanság kényeztet minket az EA, és inkább leülök a GTA 4 elé amit már kitoltam vagy 400x mert abban mehetek a járdán is , és a drift is jobb :)
Nálam az egyetlen pozitívum a telepítője volt mert 2 perc alatt felment, és csak ennyit rabolt az életemből, a törlés gyorsabban is ment :D No meg a 3 napos vissza vásárlási garit is szeretem ilyenkor, ha lehetne a benzin pénzt is vissza kérném! :D
Nálam: 10/1 (csak a zene miatt, meg a hangok miatt az tényleg jól sikerült)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.