Először csak Xboxon kísérhettük figyelemmel a zöld páncélban pompázó kiborg fajzat, Master Chief kalandjait, és ahogy azt megszokhattuk egy Xbox exkluzív projecttől, a PC-s konverzióra végül másfél évet kellett várni, ami igencsak sok, hiszen ha belegondolunk, a KOTOR kevesebb mint fél év alatt elkészült, ráadásul sokkal szebb és optimalizáltabb volt. Ezzel szemben a PC-s Halo híres arról, hogy még a legnagyobb csúcskártyákon is erősen meg kell fontolni az 1024x768-as felbontásnál nagyobbakat, egy középkategóriás gépen pedig örülhettünk, ha alacsony minőségben elfutkos a játék. Azóta számos információ látott napvilágot a folyamatosan készülő második epizóddal kapcsolatban, azonban PC-s verzióról ezúttal sincs szó, mégis azt mondom, nem kell félni, a Microsoft nem fogja kihagyni ezt a ziccert, csak ne kelljen rá megint másfél évet várnunk. Ennek ellenére mégis fontosnak tartottam kicsit csokorba gyűjteni, hogy milyen újdonságokról beszélhetünk a Halo 2 esetében, bizonyítandó, hogy nem csak egyszerű PR-muníció a „szebb-jobb-okosabb” kitétel, hanem ahogy a Bungie-tól megszokhattuk, bizony a tartalom is ott leledzik mögötte.
Derék Master Chief ezúttal már képes két fegyvert használni egyszerre, így például két pisztolyt, vagy két puskát tartva kezünkben nézhetünk rá az önmagukat ellenséges egységekként definiáló entitásokra. Természetesen a pozitív tulajdonságként jelentkező megnövelt tűzerővel szemben azért negatívumokkal is kell számolnunk, hiszen növekszik az újratöltéshez szükséges idő, valamint gránátot sem tudunk használni. Bemutatkoztak új harci eszközök is, mint például a rakétavető, ami speciel nem új, viszont egy funkcióval gyarapodott, mégpedig a célkövetéssel, így még halálosabb, mint volt. Természetesen ebből a ketyeréből még derék robotunk sem képes kettőt egyszerre kezelni, csak úgy, mint a többi nagyobb kaliberű célszerszám esetében sem tud duál működést abszolválni diszkrét hősünk. Megkapjuk viszont amire mindig is vágytunk: az Elite-ek energiapengéje kicsit átalakított kinézettel, de visszatér a második részben, és ezúttal Master Chief fegyvertárát is erősíti.
A következő előrelépés a járművek területén történt, mégpedig a legfontosabb dolog, hogy ezúttal már törnek is, és a különböző alkatrészeik mind-mind roncsolhatóak. A Ghost-nak le lehet lőni a szárnyait, a Warthognak a kerekeit, amitől a járművek sérülnek, és fel is robbannak. Mesterséges intelligencia terén eddig is jeleskedett a játék, annak idején számtalan elismerést besöpörtek a készítők ezért, de ezt sem hagyták annyiban, még tovább csiszolták. Ezúttal lerúghatjuk ellenfeleinket a járműről, de ők is megtehetik ezt velünk, de természetesen minden egyéb, általános területen is fejlesztettek az AI-n.
A grafikai megvalósítás az első rész esetében a tetemes késések ellenére is megütötte azt a színvonalat, amit már álleejtősnek hívunk. A mindenhol használt bump mapping, a részletesen kidolgozott egységek, és a hatalmas tájak megjelenítésének lehetősége tette igazán széppé a Halo-t. A PC-s változat nem változott sokat az Xbox-oshoz képest, több helyen használhattak érdes felületet a készítők, valamint kicsit megemelhették a textúrák részletességét. A második rész minden eddiginél tovább megy, és egyszerűen fergeteges szintre hozza a grafikai megjelenítés színvonalát. A részletesen kidolgozott karakterek, melyeken mind csodálatosan élethű textúra figyel, valamint a remek árnyékok, és a tovább csiszolt fegyverek még napjaink grafikus engine-jeinek tobzódásában is kiemelkedővé teszik a Halo-t. A hivatalos megjelenés november 9-e, reméljük a Bungie ezt tartani tudja, és aztán pedig minél hamarabb átteszik PC-re is legújabb üdvöskéjüket.
InGen
Kapcsolódó cikk
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.