Még a zárt bétateszt idején csatlakoztunk a God of War: Ascension multiplayerébe, mostanra viszont a PS Plus-tagok is nyomulhatnak egymás ellen görög istenek kegyeltjeit megszemélyesítve, s limitált ideig mindenki más. Ha fel szeretnénk sorolni olyan produktumokat, amibe szükségtelen többjátékos módot tenni, akkor a God of War-széria mindenképpen köztük lenne – legalábbis az első reakciónk alapján. Az Assassin’s Creed esetében három évnek kellett eltelnie, míg az online recept úgy-ahogy beérett, így a Sony Santa Monicának is nehéz dolga volt, elvégre ismeretlen terepre merészkedett. Kétségtelen, hogy a szavatosság kitolásának jót tesz egy életképes multis koncepció, de vajon Kratoson kívül is van élet? Képzeld el az elképzelhetetlent!
A PS Store gyengélkedéséből kifolyólag csaknem egy órára rúgott a nem túlzottan terjedelmes adathalom letöltése, feltelepítése és patchelése. Az indítás után a megszokott pattogós dallamok fogadtak, mialatt az újdonsült hősömmel barátkoztam, kinek testfelépítése mellett Kratos is elbújna szégyenében. Mindenek előtt hűséget kell fogadnunk a négy isten valamelyikének. Zeusz, Árész, Hádész és Poszeidon közül válogathatunk – mindenkinek van előnye és hátránya, s választásunk nagyban befolyásolja a későbbiekben megszerezhető képességeket és tárgyakat. Zeusz esetében egy terjedelmes kalapács a jussunk, míg Árész egy hatalmas kardot adományoz nekünk, s így tovább. Mielőtt még belecsapnánk a lecsóba és Hellász büszke népének önjelölt harcosait hazavágnánk, végig kell rágnunk magunkat az oktatómódon, mely az irányítás ismereteit taglalja. Normál és erősebb támadás, hárítás, kitérés, elkapás, különféle mágikus finomságok - ha korábban nyomultál már God of Warral, a tutorial nem okoz majd meglepetéseket.
Kezdetben elég nehéz volt működőképes szobákat találni, mára viszont nem fordulhat elő, hogy várakoznunk kelljen. A folyamatos jó teljesítményért, vörös orbot rejtő ládák kinyitásáért, illetve a különböző kritériumok (ölj meg 10 ellenséget brutális killel, stb.) abszolválásáért jutalmakban részesülünk, melyek nagyban függnek attól, hogy mely isten előtt borultunk térdre. A Champion menüpontban részletesen testreszabhatjuk a hősünket: megváltoztathatjuk, fejleszthetjük fegyvereit, páncéljait és képességeit. Például a Fist of Ares egy gyors és erőteljes támadástípus, de a Relic of Mastery 25 százalékkal hatékonyabb csapássokkal kecsegtet 20 másodpercig. A képességek felhozatala markáns és teljesen megfelel az igényeinknek - izgalmas lesz látni, hogy az ellenfeleink milyen összeállítással indulnak harcba. Mindnek van ellenszere és szerencsére a kiegyensúlyozottsággal sem áll hadilábon a stúdió. Egyetlen alkalommal sem ütköztünk bele megölhetetlen riválisba.
A játékmenet a megszokott God of War-stílusban zajlik. Első ránézésre talán meg sem mondanánk, hogy multiplayerrel van dolgunk. A kameranézet fix, a siker pedig a tökéletesen kivitelezett kombókban rejlik. A single-ben megismert ütésvágásokat jó eséllyel ellenünk fordítják, így nem árt némi előképzettség az online csaták során - korántsem leszünk olyan legyőzhetetlen spártaiak, akitől az Olimposz istenei álmatlanul forgolódnak éjszakánként. Minden a védekezésen múlik, s azon, hogy a megfelelő pillanatban térjünk ki a támadások alól. A jobb analóg kar lesz tehát a legjobb barátunk, lényeges, hogy minduntalan maradjunk mozgásban. Az izmosabb kombók ellen még a blokkolás sem segít, igyekezzünk ott megzavarni az ellenfelet, ahol csak tudjuk. A hárítás szintén járható út, hiszen egy pillanatra tehetetlenné válik az online pajtás, s ilyenkor már mi is fel tudunk építeni egy használható mozdulatsort.
A Favor of the Gods játékmódban négy játékos nyomulhat egyszerre. A legutolsó állva maradt harcosig zajlik a küzdelem, vagy amíg el nem érünk egy bizonyos számú pontot. A konzervatívabb multis címekkel ellentétben, a God of War: Ascension még 1 vs. 1 meccsekben is elegendő kihívással és izgalommal kecsegtet, ám ha bevállaljuk a négyfős csatákat, tapasztalat hiányában rendszerint mi leszünk azok, akik a rövidebbet húzzák - piszok gyorsan. Sajnos nem mindig tudni előre, hogy milyen felkészültségű társasággal hoz össze a sors: előfordult, hogy egy durvább felszereléssel megáldott nemezissel néztünk farkasszemet. Pláne, ha három másik egyszerre indítja a rohamát, ember legyen a talpán, aki át tudja látni az egész küzdelmet. Amint hosszú órák árán hozzászokunk a multi mechanikájához, bepróbálkozhatunk az össznépi mókával is.
Természetesen a csapatban nyomulás sem számít tabutémának: a Team Favor of Godsban két négyfős kompánia csap össze a meghatározott pontszámért, vagy a riválisok megfektetéséért. Jó hír, hogy a pályák egyáltalán nem statikusak: a véletlenszerűen megjelenő ládákat kinyithatjuk, illetve csapdákba is csalhatjuk az ellenfelet. A kezdeti médiaanyagokon megcsodálható Küklopszot is megfektethetjük a sivatagi helyszínen, amint megjelenik az égből a Spear of Olympus – a titán haláláért nem kevés pont üti a markunkat. Soha nincs két egyforma küzdelem, a többjátékos módban nem csupán a harci készségeinket tehetjük próbára, hanem a jó helyzetfelismerésünket is. A béta felhozatalát a Capture the Flag teszi teljessé: míg a zászlóvivők a cél felé rohannak, addig a védők és a támadók aprítják egymást.
A látványvilág csak néhány apró momentumában változott a God of War 3 óta, habár már akkor is tökéletesen megfelelt az igényeinknek – most sincs ez másképp. A legnagyobb meglepetésünkre az Ascension multija életképes elgondolás a Sony Santa Monica részéről - agresszív, kegyetlen, ám olykor kaotikus adalék lesz Kratos eredettörténete mellett. A rengeteg beleölt idő megtette a hatását: a balanszt már most sem érheti sárdobálás. A tapasztalati pontgyűjtésre, szintlépésre és tápolásra kihegyezett játékmenet járható út, és már most igennel válaszolunk arra a kérdésre, hogy szükség volt-e a multi meghonosítására a God of War-sorozatban. De csak akkor, ha a végső pályakínálat és a kiegészítő lehetőségek száma is rendben lesz, mivel nem csupán pár napig szeretnénk nyúzni az online szegmenst. Márciusban kiderül!
Kapcsolódó cikk
Örülök, hogy jön még egy rész( akármennyire is "rókabőr" ),de tényleg csinálhatnának majd valami újat, de mégis hasonlót a nextre!
Vagy mennyi előd fog még készülni? Mennyi bőrt akarnak még lehúzni ezzel a címmel? A végén majd már Kratost, gyerekként fogjuk irányítani, és az lesz a cél, hogy terrorizáljuk a velünk egykorúakat:))
Ez a rész még kellett, a multi miatt, de a ps4-en, remélem valami új játékkal rukkolnak már elő, és nem egy újabb GoW előddel.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.