Ugye
Te is eljátszottál már a gondolattal, hogy mi lenne akkor, ha nem abba a
családba születsz, ahol most vagy? Lehetnél gazdag, aki minden évben nyaralni
megy, s az utazásról számtalan emléket őriz. Ha van pénzed, akkor élményeket is
vásárolhatsz magadnak, megtörténtté tehetsz olyan eseményeket, amik nem is
voltak valódiak. Netán egy áttivornyázott éjszaka után bolondot csináltál
magadból? Semmi gond! Menj végig az emlékeiden, és egyszerűen töröld ki a
zavaró momentumokat. 2087-ben Neo-Párizsban valóságos iparág épült az emlékek
és érzelmek manipulációjára, a gazdagok szinte bármit elérhetnek, míg a
nincstelenek és bűnözök a társadalom peremén, a föld alatt és csatornákban
tengetik az életüket – kimosott aggyal, vagy zavart tudattal. A város
neonfényekkel teli, fémszagú metropolisz, droidok gondoskodnak a polgárok
kényelméről, ám van elkeserítő árnyoldala is. A memória még az aranynál és a
gyémántnál is többet ér, a memóriavadászok arra hivatottak, hogy ellopják az
emlékeket, és nagy zsákmány fejében továbbadják azoknak, akik bármit megadnának
érte. A kereslet hatalmas, a korrupt karhatalom szemmel tart mindenkit, s aki
csak egy kicsit is gyanús, azt kíméletlenül félreállítja.
A
párizsi székhelyű DONTNOD Entertainment csapatát olyan játékipari veteránok
alapították 2008-ban, akik anno a Burnout-sorozaton, a Splinter Cellen és a
Rainbow Sixen dolgoztak. Első önálló alkotásukkal van dolgunk, amely korábban
Aldrift néven futott PS3-exkluzívként, ám a Capcom felkarolta a brigádot és
immáron multiplatform címként látta meg a napvilágot, Remember Me-ként. Öt év
alatt számos változtatást élt meg a projekt, de megérte a lázas
univerzumépítés: a cyberpunk játék hangulata már az első perctől kezdve magával
ragad, mikor a nyitó képsorokban felcsengenek a különböző személyek monológjai
a Memorize vállalat szolgáltatásairól, vagy, mikor a menü mámorító dallamai
beivódnak a tudatodba. Az első pár órában tényleg bizakodtunk – ez alapján úgy
tűnt, hogy a Capcom lejtmenete most véget ért, ám utána már előbukkantak a
hiányosságok. Ne ijedjetek meg: a Remember Me hiába repetitív alkotás, az
atmoszféra simán elviszi a hátán az egész játékot.
Mai
felfogással még elképzelhetetlennek tűnik, hogy bármikor megváltoztathatjuk az
emlékeinket. A történet viszont pont erről szól. Mi van, ha nyomasztó trauma ér
minket, s legszívesebben semmisnek tekintenénk a múlt egy-egy darabkáját? Egy
halva született gyermek, baleset, nincstelen gyerekkor – mindezeket meg nem
történté tehetjük, csupán pénz kérdése. A Memorize megavállalat pont erre kínál
gyógyírt a jövő Neo-Párizsában. Kifejlesztette a Sensen-technológiát, amit az
élet minden területén használnak. Voltaképpen egy gerincimplantátumról van szó,
amely az emberek tarkója mögött lebeg (igen, a tükörtojás), ezzel
hozzáférhetnek az idegen emlékekhez. Főhősnőnk a bájos Nilin, aki maga is memóriavadászként
tengette az életét – könnyűszerrel tört be a célpontok tudatalattijába egyedi
információk reményében. Ám a fagyi visszanyalt: most emlékek nélkül tért
magához a Bastille börtönben, ahol hasonszőrű, kómás betegeket tartanak fogva,
akiket a társadalom ellenségeinek kiáltottak ki. Nilin a legjobb volt a
szakmájában, híre megelőzte őt, ám most nem több egy esendő lánynál, aki kétségbeesetten
keresi a kiutat a biztos halál elől.
Még
szerencse, hogy az Errorist nevű ellenállás vezetője, Edge a segítségére siet.
A csoport tagjai elérkezettnek látják az időt arra, hogy leszámoljanak a
Memorize-zal, eltegyék láb alól a gonosz tudósaikat és vezetőiket. Hasznos
tanácsainak hála, Nilin csakhamar kiszabadul és Leaperek tanyáján köt ki. Ezek
olyan mutáns emberek, akik teljesen elkorcsosultak, minden betolakodóval
leszámolnak. Hősnőnk viszont amilyen gyorsan felejtett, olyan sebesen tanul.
Kipofozza magát a város felszínére, találkozik az összekötőjével és elindul
visszaszerezni emlékeit, miközben a felelősök után kutat. A történet
bármennyire is izgalmasnak hangzik, voltaképpen teljesen kiszámítható, a végén
kapunk némi érzelmektől sem mentes lezárást, de vajmi kevés beleszólásunk lesz
az eseményekbe. Kiskutya módjára követjük az Errorist utasításait, a
váratlannak szánt fordulatokon pedig nagyokat ásítozunk.
Még
szerencse, hogy a világ olyan szinten részletgazdag és kidolgozott, hogy minden
percét élveztük a bolyongásnak. A fejlesztők azt ígérték, hogy a felfedezésnek
célja van, elvégre számos rejtett javat találhatunk meg. Ez ideáig ígéretesnek
tűnik, a baj csak az, hogy rendkívül fogják a kezünket: egyetlen útvonal
létezik, a kutatás pedig kimerül abban, hogy egy jól észrevehető zegzugot,
sikátort, kapualjat keresünk, ahol gyűjthető extrákat találunk – alig kell
letérnünk az útvonalról. Ha összegyűlik öt darab az adott típusból, akkor az
életerőnket vagy fókuszunkat fejleszthetjük. Ne higgyünk a dajkameséknek: a
Remember Me totálisan lineáris, a bejárható terület pedig kicsi. Neo-Párizs
tényleg ezerarcú, a nincstelenek búvóhelyén patkányok rohangálnak a
szeméthalmok közt, a tehetősebbek látványos sétálóutcákon múlathatják az
idejüket egy futurisztikus kávézóban, vagy üzletekben cseverészve. A munka nagy
részét droidok végzik: takarítanak, vagy éppen intézik gazdáik csip-csup
ügyeit. A lakrészekben még az ágyukba is beengedik, ha értitek, mire gondolok.
Az biztos, hogy ilyen jó seggű robotokkal még nem találkoztunk egyetlen
játékban sem, kár, hogy tapintásuk rideg és kemény. Az utcákon animált
neonhirdetések sulykolják belénk az agymosást, elhitetve mindenkivel, hogy a
társadalom tökéletes, „szabadon választott” diktatúra uralkodik. Minden
információt lebegő szövegek, vagy képek formájában ismerhetünk meg. A többségüknek
nincs jelentősége, hacsak nem vagy kíváncsi az új ruhák, vagy halpiaci portékák
áraira. Hasonló sárga jeleket látunk a megközelíthető kiszögeléseken. Bizony,
Nilin a bonyolultabb utat választja: házak oldalán csimpaszkodva és párkányok
között ugrálva halad előre. Máskor az elrejtett javakról tanúskodik egy-egy
hirdetőtábla.
Felhőkarcolók
árnyékban (netán azok belsejében), napfényes tereken, máskor tudományos
létesítményekben fordulunk meg Nilinnel, aki nem beszél sokat, mégis szerethető
karakter. Bár egy sor rejtélyes alakkal találkozik út közben, a párbeszédek
igazából nem okoznak különösebb meglepetéseket. Hiába a rengeteg NPC a
városban, nem állhatunk le velük beszélgetni, egy-két elkapott beszélgetésből
tudhatunk meg többet az univerzumról – mindent a szemnek, ahogy mondani szokás.
Könnyedén ráismerünk a Szárnyas fejvadász, vagy éppen az Ötödik elem című filmek stílusjegyeire, statikussága ellenére a város káprázatos, az sürgő-forgó élet
illúziója tökéletes, a „franciás” utóíz pedig egyedi stílust ad neki, kár, hogy
nem tudunk teljesen eggyé válni vele. A játékmenetet egyébként a DmC-hez, vagy
a God of Warhoz hasonlíthatjuk. Baktatunk előre, időnként négy-öt ellenfélbe
botlunk, akiket legyőzve haladhatunk tovább. Bár a játék nem teljesen a harcra
hegyeződik ki, bőven elzsibbadnak majd az ujjaink néhány ádázabb szakasznál.
A
fifikásabb terepen való előrehaladás mászással, ugrálással történik, a
platformrészek nem igényelnek komoly reflexeket, annak ellenére, hogy sokszor
az időzítésen múlik minden. Az elrugaszkodás előtt jól láthatjuk majd, hogy
hova érkezünk, egy szép sárga jelzés segítségével. Néhány ajtónyitó kód és pár
fejtörő nehezítheti a továbbjutást, de nem kell sokat agyalunk a megoldáson. Útközben
hátrahagyott emlékekkel is találkozunk, ezek a Remembrane-ok, amit aktiválva
egy szellemalak megmutatja nekünk a továbbjutást jelentő helyes irányt, rámutatva
a feltörhető terminálokra, vagy a helyes útvonalakra a taposóaknák és
biztonsági robotok közt. Ha forróvá válik a talaj, menekülnünk kell,
tökéletesen koordinálva a futást és az ugrálást, az akadályokat kerülgetve.
Összességében a DONTNOD csapatának sikerült élvezetes összetevőkből felépíteni
a játékukat, de kicsit nehezményeztük, hogy egy idő után már totális monotonitás
telepszik rá.
Nilin
egy high-tech kesztyűt visel, s alapvetően arra használjuk, hogy elszipkázzuk
vele a leölt ellenfelek memóriáját, de különféle gépeket is manipulálhatunk
vele. A történetben előrehaladva folyamatosan új funkciókkal vértezhetjük fel.
A segítségével kapcsolókat aktiválhatunk (akár távolról is), az áramkörök
túlterhelésével gépeket hozhatunk működésbe saját céljainkra, vagy a kiutat
keresve. Legtöbbünknek tetszeni fog, hogy más személyek memóriájába tehetünk
egy rövid kirándulást, így megváltoztathatjuk azok emlékeit. A „remixelés”
során a kiválasztott személy tudatalattijába kerülünk, voltaképpen egy
interaktív filmes szegmens keretében. Először megtekinthetjük, hogy a múltbéli
esemény miként zajlott le a valóságban, aztán lassan újrajátszhatjuk az egészet
a bal analóg kar forgatásával, ha árulkodó pixeles hibákba botlunk, csak
manipuláljuk kedvünkre a kiválasztható tárgyat. Több ilyen glitch egyidejű
használatára van szükség, de nem mindegy, hogy milyen sorrendben és milyen
összeállítással alkalmazzuk őket. Ha elbaltázunk valamit, akkor annak tragikus
vége lesz, s kezdhetjük elölről az egészet. Ha megvan a helyes megoldás, a
történelem is átalakul, ahogyan a célszemély motivációja is. Lehet, hogy
többször kell kísérleteznünk, de tényleg megéri a belefektetett energiát,
hiszen könnyen lehet, hogy az életünkre törő delikvenst ily módon
szelídíthetjük meg.
Harcból
nem lesz hiány, s első ránézésre a játék nem különbözik a hasonszőrű
brawlerektől, ám mégis kuriózumnak számít az egész, hiszen a kombókat egyedileg
állíthatjuk össze. Ehhez meg kell nyitunk a menüben található Combo Labot, ahol
négyféle támadástípust szabhatunk testre. A vörös Power Pressenek nagyobb
sebzést jelentenek, a sárga Regen Pressenek kis mértékben visszaállítják az
életerőnket, a lila Cooldown Pressenek az S-Pressenek regenerálódását
gyorsítják, míg a kék Chain Pressenekkel az előző mozdulatokat fűzhetjük láncba.
Az S-Pressenek jelentik az igazán brutális mozdulatsorokat, egyfajta Rage
módként foghatjuk fel, pár csapással leteríthetjük a gumibotokkal támadó
rendfenntartókat is, vagy erőteljes, területre ható csapásokat oszthatunk, netán láthatatlanná válhatunk.
Mindennek persze ára van, meg kell várnunk, míg az elsütésükhöz szükséges
energia megtelik, amin persze gyorsíthatunk a Cooldown Pressenekkel. Kicsit
bonyolultnak tűnik elsőre, de rövid idő alatt hozzá fogunk szokni, s kedvünkre
kísérletezünk az újabb és újabb összeállításokkal, mígnem akár nyolc
mozdulatból álló kombót is megalkothatunk. Mindössze két gombra lesz szükségünk
hozzá, az X-re és az Y-ra, valamint, az A-ra a kitéréshez. Utóbbi esetben egy
szép vörös felkiáltójel figyelmeztet a közelgő csapásra az ellenfél feje fölött
– hasonlóan a Batman: Arkham Cityhez. Nilin szinte táncol a csata hevében,
brutális kivégző mozdulatokkal szippantja ki az ellenféle emlékeit.
Emberekkel
és robotokkal kerülünk össze a játékban, ám találkozunk combosabb ellenségekkel
is, ahol már csak a gondolkodás segít, valamint az S-Pressenekek és kesztyűnk
képességeinek kombinálása. A tapasztalati pontok helyi megfelelője a PMP,
amikkel új Presseneket nyithatunk meg. A kihívással szerencsére nincs baj, a
túlerő sokszor kellemetlen meglepetéseket tartogat, gyakori eset, hogy a
legyengült Nilinnel kétségbeesetten erőltetjük a Regen Presseneket, hogy
életerőhöz jussunk az elhúzódó csetepaték kritikus szakaszaiban. A
főellenségekkel vívott harcok során elsőként fel kell ismerünk az alkalmazható
taktikát és azt, hogy milyen támadástípusokkal érdemes próbálkozni, ám sokszor
túlságosan is kiélezettek a bossharcok, olykor még a kontrollert is földhöz
csaphatjuk dühünkben.
Grafikai
oldalról nézve a játék teljesen lehengerlő. Neo-Párizs a maga teljes
szépségében bontokozik ki előttünk, erőteljes és éles színekkel, pofás
textúrákkal és aprólékos odafigyeléssel. A háttérben néha elhúz egy lebegő
jármú, madárrajokat riasztunk meg a tetőkön bóklászva, a részleteken sokszor
elidőzünk majd. A disztópia teljes valójában elevenedik meg a képernyőkön, a
karaktermodellek elsőrangúak, különösen Niliné, aki könnyedén lengedez szédítő
magasságok felett. Imádtuk bőrének legapróbb anyajegyét is, s a kis sebhelyét
az ajkán. Ha kicsit kukacoskodni akarunk, megemlíthetjük, hogy a futás talán
gyors egy kicsit, a kamera is lehetett volna kicsit precízebb. Mindent
összevetve, ha a jövő ilyen, bátran állunk elébe, az Unreal Engine 3 még mindig
tud meglepetést okozni. Az átvezetők kellőképpen felcsigázóak, igaz, a
szövegkönyv kicsit suta. A szinkron sem egyenletes minőségű, ám a zenei betétek
abszolút megkoronázzák az élményt: Olivier Deriviere titokzatos muzsikáitól
a mi kőszívünk is összeszorult.
A
Remember Me kiemelkedő alkotás is lehetett volna, ám a némileg ismétlődő
játékmenet és a környezet túlzott statikussága hatalmas kihagyott ziccerként
hat. Ötletekből nincs hiány, a harcrendszer újító szándékú, a design előtt le a
kalappal – olyan szinten magával ránt, amelyre manapság csak kevés játék képes.
Lehet, hogy a végén kultjáték válik belőle? Egy stúdió tipikus első játéka,
hiába újonc a DONTNOD, ha mechanika nem
áll masszív pilléreken, nehéz megbocsátani. Nilin lába alól kicsúszik a talaj.
Megpróbáltak tapogatózni, kidolgozott jövőképpel elvarázsolni, de mit tehet az
ember, ha csak a felszínt kapargatja? Igen, a mélység hiányzik a Remember
Me-ből, a nagyobb szabadság és a gördülékeny mechanizmus, s emiatt biztosan nem
vesszük elő újra. Amit viszont nyújt, az
távol áll a rossztól, emlékezetes marad sokáig, pontosan úgy, ahogy a játék
címében olvashatjuk.
Kapcsolódó cikk
A harc viszont nagyon el lett találva. A dinamikusan testre-szabható kombórendszer nagyon jó ötlet és kényelmesen simul bele a játékmenetbe, így minden komolyabb harc előtt érdemes az igényekhez igazítani, így sokkal könnyebben lehet darálni az ellenségeket. Folyamatosan jönnek be új ellenségek akik ellen más és más technikát kell alkalmazni és mi is folyamatosan fejlődünk ami a játék végéig izgalmassá és hangulatossá teszi a harcot. A bossok elleni harc is kellő kihívást tartalmaz pláne, hogy általában ők újratermelődő henchmanekkel védik magukat, így rá kell jönni az ellenük alkalmazható technikára, különben végtelen bunyóba keveredünk és semmi esélyünk nem lesz ! :) Állítom az utóbbi idők egyik legjobb harcrendszere és azt kell mondjam, hogy ez előtt játszottam nemrég a Batman Arkham Asylum-al, de az egy kőbaltás, nehézkes, béna fabábunak tűnt a Remember Me mellett !!! ( Az ONI egyébként tényleg jobb, de hát ez van ! :)
A történettel nekem semmi bajom nem volt, teljesen rendben van és volt egy-két olyan pont amikor meglepődtem, mert egyáltalán nem számítottam a csavarra vagy más irányba tapogatóztam. Lineáris, lineáris, bakker a Batman-ek sokkal bugyutább, a Mass Effect kiszámíthatóbb ( az nms sz@r :) , nem értem az embereket...
Nem értek egyet a teszttel, olyan érzésem van, mintha az írója a játék első öt percében eldöntötte volna, hogy akármi is lesz ő utálni fogja. Szerintem ez egy nagyon jó játék és igen vannak hibái, mint a lineáris pályák, a borzalmas kamera kezelés, de ezeket messze feledteti az a fantasztikus atmoszféra amit a játék sugároz magából aminek manapság olyan nagy hiányát éljük meg.
Mindenképp 9+ pontos játék a számomra és bárkinek őszintén ajánlom mert kár lenne kihagyni!
egyelőre a harmadik epizódnál járok, ha valamivel el tudják baszni, az az lesz, hogy túl kevés lesz a memóriával való baszkolódás, a verekedés tényleg az ONI-ra emlékeztet, noha ott jóval kiforrottabb volt, itt lényegében úgy kevernéd a kombókat ahogy neked megfelel, de a helyzet az hogy a gyakorlatban jobb egér gomb bal egér gomb lesz belőle, kegyetlen vagdalkozással
viszont a fantasztikus látványvilág és a környezet engem megvett kilóra egyelőre, kicsit Mirror's Edge beütést is érzek rajta
bár lehet te alapjában verekedni nem szeretsz
A story egész érdekes, tetszik a főhősnő is volt benne potenciál, de a harc... basszus ! Amit 2000-ben az ONI ban szinte tökéletesen meg tudtak csinálni, azt 14 évvel később sokkal erősebb vason miért nem? Nagyon kiábrándító és pillanatok alatt elvette a kedvem az egésztől... :((( 4-5 pontnál ( középszerű alatt ) nem adnék neki több pontot és maximum Tesco 990-forintos akcióban javasolnám bárkinek is...
Es az egeszet sikerul elrontani egy olyan mocsok, galaktikus hyperfosladek jatekmenettel, hogy a fentiek tukreben ehhez mar azert "tehetseg" es ultra idiota game designer kell.
Mindenki jobban jart volna ha kap egy stukit aztan donti rank az ellent.
Mondjuk igy is azt csinalja ugralunk kicsit, megyunk kicsit, aztan verekszunk es ahelyett, hogy szetszortak volna az ellenfeleket egyszerre donti oket a nyakunkba.
De meg akkor is ha agyatlan lovolde hent lenne is jobb volna mint most.
Szomoru, hogy a grafikusok es az otletgazda munkajat egy par botcsinalta "designerbarom" igy romba tudja donteni.
Mert ez igy ebben a formaban szerintem fika.
Elakadtam egyébként...szóval, ha valaki végigjátszotta (PC-n) az segíthetne. Az első főellenségnél járok, annak is a végén, amikor 3 reflextámadással lehet kivégezni. Az első még simán megy, de a második ilyen reflex parancsot nem tudom értelmezni. Egy pont és fölötte egy félkör. Ez pontosan mit jelent, mit kell csinálni?! Próbáltam egérrel is, az iránygombokkal, de sehol semmi. Én csinálok valamit rosszul vagy...?!
http://otherworld.hu/index.php/main/page/post/remember-me_13023
A második a kamera kezelés. Ha harc során kihátráltam a falhoz, akkor Nilin feje, kitakarta a képet, nem láttam a támadás jelző indikátorokat, máskor meg a kamera egyszer csak elugrott egy másik nézőpontba. A végére ugyan belejöttem, de az elején zavart hogy nem tudtam átlátni a harctér megfelelő részét. Vagy amikor ajtókat kellett vonósugárral kinyitni, a kamera az interakció végén feltapadt a plafonhoz és úgy kellett rántani az egeret vissza, hogy ne Nilin tarkóját lássam csak.
A történet viszont kimondottan tetszett, szinte könyvbe kívánkozik.
A grafikára sem lehet panasz, bár a PostProcess bekapcsolására nálam laggolt a játék, azaz minden ötödik másodpercben megakadt. Kikapcsolva nem vettem észre látványos romlást és a játék is folyamatos lett (16Gb DDR3, SSD, PII X4, HD6870). A hangok is illettek a világhoz, aminek a kialakítása külön pozitívum volt, gratulálok a művészeknek.
Összességében egy nem kiemelkedően jó, de élvezetes játékot kaptam a pénzemért. A végén a játékban emlegetett mondattal zártam le Nilin kalandjait: "Remember you soon" Így elmondhatom hogy a készítők elérték amit a címben megfogalmaztak.
A 7.8 pont( itt ) nekem azt jelenti, kipróbálandó, de eléggé "negatívak" a hozzászólások( sajnos )
Akkor talán majd később, ha olcsóbb lesz....
Reméltem, hogy gyüjtögetek, felfedezek, jokat harcolok...de nem! A harcrendszert nem nagyon értem még és ez a peremféle ugräläs valahogy furi és kezd Tomb Raider koppíntäsnak lätszani...csak itt sza.rul sült el!
Azzal már most egyetértek, hogy nagyon be van korlátozva a pálya. De legjobban az zavar, hogy az ugrabugrának semmi értelme, nincs valós veszélyhelyzet, csak nyomkodni kell az irányokat és semmi ügyességet nem igényel, teljesen el van rontva ez a rész. Bár, ahogy olvasom még lehet benne kihívás, de a nyomornegyedből való kijutás egy 2D-s játékra emlékeztetett: mászhatsz előre, meg vissza.
Ezt a fajta kamerakezelést, amit itt használnak szeretem a legkevésbé. Én egy first person kamerával tudom beleélni magam legjobban egy karakter szerepébe, egy átlagos third person kamerával már kevésbé, ezzel meg egyáltalán nem. Mi vagyok én itt? Egy térfigyelő kamera, nem a karakter. Azzal, hogy az irányokat nem a karakterhez képest, hanem a kamerához képest értelmezi számomra csak még egy falat emel a szereplő és a játékos közé. A force unleashedben váltott ilyen nézetre a bossfightoknál és majd beleőrültem.
Sokat vártam ettől a játéktól, de már most látom, hogy kisebb csalódás lesz a vége.
Valószínű azoknak tetszett akiknek jobban bejött a játék atmoszférája és a sztori.
Teuton: nem tudom mi bajod a kombókkal. Nálam remekül működtek, sőt, nagy öröm volt hogy mutatta is, hogy épp mibe kezdtem bele. Xbox360-on nem tapasztaltam lassulást, bár az tény, hogy némely töltőképernyő valóban lehetett volna rövidebb is.
kellemes látvány, szépen kidolgozott külső belső helyszínek.
változatos-izgalmas játékmenet, kiélezet közelharcok, platformrészek és mem manipuláció.
érdekes történet, igaz nincs egy ghost in the shell mélysége.
Ami nem tetszett.
negatívum, néhány apró bug
Az verekedés közbeni irányítás (számomra) katasztrofális, a két Batman játék lekörözi. A kombók folyamatosan megszakadnak, elindítok egyiket erre hirtelen belekezd a másikba vagy fordítva.
Azt se tudom elképzelni hogy szegény UE3-mal mit művelhettek, egyetlen másik UE3 játéknál se láttam ilyen mennyiségben véletlenszerű belassulásokat, néha elég volt neki ha tettem két lépést. Azt nem is említve hogy ha meghaltam akkor is fél perceket töltött, ami se ennél a motornál, se egy csőjátéknál egyáltalán nem elfogadható.
A zene olyan mintha az újabbik Star Wars trióhoz írták volna, egyáltalán nem illik a játékhoz.
Egyedül a memóriakeverések közben érezhette azt az ember hogy ő tényleg egy ilyen ügynök, és nem egy utcai bunyós a sok közül, ilyen viszont 4 volt csak, ha nem tévedek.
Adja Isten hogy az esetleges folytatásban ne legyen több órányi átugorhatatlan kátszín és átvezető videó, a hajam téptem miattuk.
A zene..háát egyetlen nyögés effekt van benne ami látszik,hogy meg akarja teremteni a sajátos atmoszférát és ez megint csak félig meddig sikerül neki.A harcrendesz ötletes és jól muzsikál kb az 1. egy órában utána ez is inkább fusztrálóvá és monotonításba megy át,és rájössz,hogy itt ez bizony már nem fog új dolgokat megmutatni neked a későbbiekben.
Nilin mint karakter jól néz ki és ötletes.Viszont a szinkronja semmitmondó semmi érzés benne,de ez igaz kb az összes karakerre.Valahogy tényleg nincs motivációd,hogy miért is folytasd a kalandot.A sztory az viszont jó,de nem azért mert ténylegesen jó,hanem azért mert nincs hasonló a játékpiacon.Egyedül talán ez huzza fel a pontszámot.
Nekem összességében olyan 5.7 pont.
Valljuk be, nem túl bonyolult. Viszont szerettem, hogy mutatják lent, hogy épp mit csinálsz. Nekem ez nagy segítség volt. Az ilyen játékokban eddig ezt hiányoltam, meg azért sok olyan játék van ami meg túlbonyolítja a bunyót. Az se jó.
Az viszont nagy ötlet, hogy ezek a kombók személyre szabhatóak. Igazán az lett volna jó ha erre még raktak volna be egy olyat, hogy előre eltárolhatunk volna pár kedvenc beállítás és így pár gombnyomással átalakíthattuk volna az összes kombót az adott szituációnak megfelelően.
A zene okés.
A játékmenet? Nos, nem a kedvenceim a verekedős stuffok, de azért végig lehetett vinni. Unni nem untam. Sajnáltam, hogy a platform részeknél ennyire fogják a kezünket. Nagyon ritkán kellett azon gondolkozni, hogy hova kel ugrani. A sárga nyilat igazán kikapcsolhatóvá tehették volna. Az AC-ban is teljesen könnyűen a platformrészek, viszont ott meg van az öröm, hogy te találod meg az utat (még ha egyébként nincs is más út felfelé). Klasszikus nem lesz, de bízok egy második részben ami kibővíthetné az univerzumot és a játékmenetet is.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.