Az
eredetileg Aldrift néven futó alkotást még PlayStation 3-exkluzívnak szánta a
párizsi székhelyű Dontnod Entertainment. Ám a srácok hírtelen kiadó nélkül
találták magukat és csak egy hajszálon függött az, hogy a cím eltűnjön a
süllyesztőben. Ők mégis kitartottak: nem kevés munkaórát és erőforrást öltek a
projektbe, mígnem a Capcom felfigyelt az Aldriftre. A japánok megváltoztatták a
játék nevét Remember Me-re, s okos húzásként – no meg a profitmaximalizálás jegyében
– immáron multiplatform játékhoz adják a tőkét. Dicsérendő tény, hogy a
cyberpunk műfaj kezd újra magára találni, s a rajongók igénye csillapíthatatlan.
A Remember Me eddig talán nem kapott olyan perfekt visszhangot, ami kijár neki,
de biztosra vesszük, hogy megérdemli a figyelmeteket.
2084-ben
járunk, Neo-Párizsban. A jövőben a technológiai fejlődés meredeken ível felfelé:
az emberi emlékek már digitalizálhatóak, nem kell beérnünk a természet által
megadatott porhüvellyel, testünket különféle augmentációkkal fejleszthetjük.
Sokan hallatlan hatalomra tettek szert, amely bántja az öltönyös döntéshozók
által irányított megavállalatok érdekeit. A diktatúra ismét köztudatba került,
éppen ezért kamerákkal és a rendőrséggel szinte mindenkit megfigyelnek. A
folyamat révén hatalmas társadalmi szakadék jötte léte a szegények és a
gazdagok közt. Az emberi memória értékes árucikké vált a lakosság körében,
ezért is van szükség a memóriavadászokra, akik az egyre növekvő keresletnek
próbálnak megfelelni. A Remember Me Nilin történetét követi végig, aki egy
fiatal és bájos leányzó, aki szintén memóriavadász, de súlyos amnéziában
szenved, s arra törekszik, hogy bármi áron visszaszerezze emlékeit. Küldetése során
Neo-Párizs egész népességét fenyegető, súlyos összeesküvés nyomaira bukkan.
Oké,
lehetséges, hogy a történet nem túl eredeti, ám ettől eltekintve a Dontnod
játéka mégis magával ragadó atmoszférával rendelkezik, amely simán elviszi a
hátán az egész játékot. Ebben a cyberpunk világban a technológia állandóan
fejlődik, s csak néhány kiváltságos számára adatik meg, hogy lépést tudjon
tartani vele. A Remember Me művészeti stílusa rendkívül kifinomult és abszolút
kényezteti a szemeinket. A színek élesek, a város zsúfolt utcái és a fenti
felhőkarcolók homlokegyenest más hangulattal bírnak: odalent komor utcákat és
sikátorokat találunk, a nincstelenek elkeseredettek, s a málló vakolatú falakon
graffitival adnak hangot a tiltakozásuknak. Minden sarkon tolakodó hirdetőtáblákkal
találkozunk, melyek egy jobb és szinte megfizethetetlen élet reményével
kecsegtetnek. A játék narratívája teljesen meggyőző és egy interaktív filmre
emlékeztet: minden átvezető jelentet motion capture eljárással rögzítettek,
tapintható élethűséggel.
Nilin
a város egyik földalatti nyomornegyedében tér magához, valaki csúfos tréfát
űzött vele, s elsőnek úgy tűnik, hogy őt is elemészti a forgatag, ha nem áll a
sarkára. Rögtön szembesül a digitális emlékek függőivel, az emberek mutálódott
roncsaival, akik gondolkodás nélkül rávetik magukat a csajra. A Remember Me
harcrendszere a Pressen körül forog. Úgy kell elképzelni, mint a Batman: Arkham
City kétgombos megoldását, ahol nagy hangsúly van a pontos időzítésen és a
ritmuson. A Pressen voltaképpen a személyre szabott kombókat jelenti, amiket
gyors és erős támadások variálásával hozhatunk létre. Nilin hatékonyan és
gyorsan mozog a túlerőben támadó ellenségek között, a támadássorozatokhoz
egyénileg rendelhetünk különféle boostokat. Például a gyors támadáshoz extra
sebzést, vagy az erőshöz regenerálódó életerőt társíthatunk – ezek segítségével
rugalmas és teljesen személyre szabható kombókat hozhatunk létre. Az ígéretek
szerint akár több százfélét is.
Az ellenfelek legyőzése után PMP-t (Procedural
Modification Points) szerzünk, amely a tapasztalati pontot takarja. Ha szinten
lépünk, az elérhető kombók listája kibővül. Léteznek speciális
Pressen-támadások is, mint például a Fury. A dühvel könnyűszerrel kivégezhetjük
áldozatainkat, majd elszippanthatjuk azok memóriáját is, amiért bónusz XP üti a
markunkat. Elsőre talán kicsit nehéz lesz belerázódni a Remember Me
harcrendszerébe – tény, hogy nem egyszerű hack and slashsel van dolgunk.
Kezdetben nem sok lehetőségünk lesz az alap ütésvágásokon kívül, minduntalan
figyelnünk kell a ritmusra és az időzítésre, ám a korlátozásnak hamar vége szakad,
amikor kombófa kiterjed és látványos kunsztok között mazsolázhatunk. Az ész
nélküli támadás nem vezet sikerre, ki kell térnünk a gonoszok csapásai elől és
folyamatosan mozgásban kell lennünk. Ellenben a küzdelem hangulata tényleg
fenomenálisnak ígérkezik, mely részben a dinamikus zenei aláfestésnek
köszönhető.
Nilin
emlékeihez vezető hosszú utazás nem csupán vérontással van kikövezve. Számos
alkalommal kölcsönhatásba léphetünk a környezetünkkel, illetve barátságos
NPC-kkel találkozunk. A játék alapvetően lineáris, némi szabadságot azért ad,
hiszen rengeteg sarokba bekukkanthatunk gyűjthető javakat (Sensen) keresve, illetve
a nehezen elérhető helyekre is felmászhatunk ugyanilyen okból. A platformelemek
is szerves részét képezik a produktumnak, hősnőnk folyton mozgásban van,
rengeteg információmorzsát gyűjthetünk a pályákon és rengeteg titokra derül
fény a történettel kapcsolatban, ha körültekintőek vagyunk. Hovatovább, a
környezet részletessége mellett a felfedezés élménye is csodálatra méltó: a
város alatt a régi technológiák szétszórt darabjaival találkozunk, míg a felszínen
a társadalom sokkal tisztább és előrehaladottabb szakaszát ismerhetjük meg.
Amellett,
hogy a design mellbe vág, némileg befolyásolja a játékmenetet is. A kezelőfelület
meglehetősen minimalista: a felvillanó utasítások és tájékoztatásokat egyfajta
digitális átfedések útján ismerhetjük meg – olykor a falakra festve, nem pedig egyszerűen
kiírva a képernyőre. 2084-re valóságos információs túlterhelés sújtja a jövő
Párizsát, Nilin pedig folyton tájékoztatást kap a felfedezésre, a harcra,
lopakodásra és puzzle-re irányuló feladatokról, melyek sokszor keverednek
egymással. Nem árt „emlékeinkbe vésni” a Remember Me-t, hiszen szinte a
semmiből tört utat felénk és a megjelenés már szinte a nyakunkon van. A „futurisztikus
Uncharted” PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra június 7-én érkezik.
Kapcsolódó cikk
A felétől kínszenvedés volt, már csak a sorozatra való tiszteletből végigtoltam, de megkönnyebbülés volt befejezni. AC? Kösz nem..
Viszont ez a játék pont a sztori miatt ígérkezik jónak. A 2084-es évszám nem véletlen, Orvell 1984-ére hajaz a sztori. Egy mindenen és mindenkin uralkodó rendszer utópikus cyberpunk verziója.
Éhes, és erre vágyik. : )
De tényleg jónak ígérkezik.
Jó lesz.
http://www.youtube.com/watch?v=Zn_oFCkduz0
Szerkesztő urakat kérdem!
Szabad belinkelni játék videót ide? Csak mert talűltam a jútyúbon.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.