A CIA a világ négy legjobban képzett kommandósát küldte az ellenséges vonalak mögé, az Overstike 9 küldetése egyszerű, ám annál veszélyesebb. Fel kell kutatniuk a FUSE-t birtokló hadurakat, és véget kell vetni a gyilkolásnak. A földönkívüli anyag a bolygó minden szerves és szervetlen anyagát képes átalakítani, molekulaszinten idézve elő beláthatatlan következményeket, emberből szörnyet, fegyverből tömegpusztító eszközt csinál, vissza kell szerezni, különben a világnak hamarosan vége.
Először készít mindhárom platformra megjelenő játékot a Spyro, a Ratchet & Clack és a Resistance sorozatokat jegyző Insomniac Games. A kaliforniai fejlesztőcég az EA Partners program keretein belül mutatta meg magát a Playstationön túli világnak, az elvárás hatalmas volt, a bukás még nagyobb. A FUSE az elmúlt hónapok legrosszabb és legunalmasabb akciójátéka lett, hangulat, játékmenet, játékélmény, történet, kihívás, amit csak el lehet rontani, azt a srácok módszeresen egymás után el is rontották, kín és gyötrelem, ez vár rád, semmi más.
A kampány az Overstrike 9 csapat küldetését dolgozza fel. Isabelle Sinclair, Dalton Brooks, Jacob Kimble vagy Naya Deveraux bőrébe bújva meg kell mentenünk a világot a gonosztól, nyomulhatunk egyedül, szabadon ugrálva a szereplők között, de becsatlakozhat hozzánk legfeljebb három barát is, meghívásos, vagy nyitott online rendszerben. Utunk földalatti kutatóállomásokon, trópusi szigeteken, romos városokon és távoli űrállomásokon vezet keresztül, húzni kell a ravaszt, és számolni az elhullott zsoldosok százait, futószalagmunka ez, abból is a legkeményebb.
A játékment a Gears of War stílusát követi. Fedezékek között rohanva le kell mészárolnunk az utunkba kerülő ellenségeket, földönkívüliek helyett katonákkal harcolunk, minden más viszont ugyanaz, szemtől szembeni csaták várnak ránk, amint megtisztítottunk egy szobát, jön a következő, és még egy, majd még egy. Cselekmény, vagy történet nincs is nagyon, csak nyomulni kell, a fejezetek annyira hosszúak, hogy már az első rész negyedénél szenvedve vártam a lezárást, az akciót megállítani még offline módban sem lehet, azt se tudjuk, hogy kiléphetünk-e, mikor mentett utoljára a játék.
A GOW annyira jó minta volt a FUSE fejlesztésekor, hogy még a mindenkit idegesítő részleteket is lemásolták. Ha rádión beszélnek hozzánk, akkor a főszereplők sétálni kezdenek, rohanás közben irányt váltani alig lehet, a felvehető heavy weapont pedig egy idő után magától eldobja a főszereplő, pedig csak egy vonatba kéne beszállnia vele, vagy egy félig felnyitott kapun átbújni. S ahogy a játékmenet, úgy a történet is tele van egetverő logikátlanságokkal, a kedvencem például az volt, mikor legyőztem két óriásrobotot, három páncélost, és több száz zsoldost, a golyók folyamatosan lepattantak rólam, majd négy katona, és valami csaj kapta el az egész osztagomat. Börtönbe vetettek, ahonnan egy perc alatt meg lehetett szökni, visszaszerezve még az őrizetlenül hagyott szuperfegyvereinket is. Micsoda fordulatok.
Ha már a fegyvereknél tartunk, említsük meg a játék egyetlen nagy pozitívumát. A négy főszereplő mindegyike különleges stukkerekkel indul harcba, a magshield például egy áttetsző pajzsot képes felhúzni maga elé, különleges energialökete pedig közel érve az ellenséghez egyszerre akár fél tucat katonát is el tud intézni. De hasonlóan ütős a shattergun és a warp rifle is, előbbi kristályossá alakítja az emberi molekulákat, melynek köszönhetően az áldozatunk apró szilánkokra pattan szét, míg az utóbbi egy olyan feketelyukat idéz elő, mely nem csak a célkeresztben lévő ellenséget, de a körülötte állókat is valósággal szétrobbantja. Az én kedvencem viszont az arcshot névre hallgató íjpuska, mely robbanó nyilakat lő ki. Találat után két másodpercet kell várni csak, hogy az ellenség, és a mellette állók hamuvá égjenek, nagyobb seregek ellen mindegyik remekül használható, de aki az ólomban hisz, az felveheti a pályán elhagyott, hagyományos fegyvereket is. Apró, de jó dolog továbbá, hogy vannak tapasztalatpontok, és tudunk fejlődni is, egy idő után felvehető például a láthatatlanság képessége, na akkor beindul kicsit a játék, egy pillanatra talán még élveztem is.
Micsoda meglepetés viszont, a FUSE megvalósításban se alkotott maradandót. A sci-fi környezet sablonos és ötlettelen, a grafika jóindulattal is csak átlagosnak mondható, a hangzás a fegyverek állandó darálásának köszönhetően gyakorlatilag élvezhetetlen, a rendezés pocsék, a párbeszédek semmitmondóak, és még az AI is csapnivaló. Az ellenségek az orruk elé állva alig akarnak észrevenni, a társak pedig folyamatosan ugyanúgy mozognak, semmiféle taktikára nem képesek, még egy jól körbejárható hangárba érve is egy kupacban kezdenek harcolni. Ha elhagyjuk őket néha követnek, néha nem, persze mikor lelőnek, pont akkor maradnak le, nehogy fel tudjanak éleszteni.
A FUSE hatalmas csalódás. Egy izgalmas, gyönyörű akciójátékot vártunk tőle, azonban megint át lettünk verve, a kiadott trailerek és screenshotok ügyesen megvágottak, kozmetikázottak és hazugok voltak. Köszönjük, de ilyenekből többet nem kérünk.
a Ratchet az jó,de a Resistance 1 még coopban is csak nagyon-nagyon középszerű,a 2 se sokkal jobb,a 3-mal még nem játszottunk...hozzáteszem szvsz!
Le ne töltsétek ennek a játéknak a demo-ját, mert borzalmas.
Monjuk engem nem ért akkora csalódás Ps3-mon anno toltam a resistance játékokat és sztem azok is nagyon sablonosak
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.