Néhány hete, hogy véget ért a The Walking Dead, Robert Kirkman alkotó már be is mutatta a folytatásokat. Októberben érkezik a sorozat negyedik évada, melyben hőseink kénytelenek lesznek elhagyni a biztonságot jelentő börtön falait, itt a 400 Days DLC, már nyomtatják az új képregényeket, ősszel pedig folytatódik a Telltale Games kalandjátéka is. Benne Clementine-nel. A lánnyal, aki túlélt egy zombi apokalipszist.
Mikor először megláttuk a kék-fehér sapka alól kurtán kikandikáló kócos fürtöket, és meghallottuk az angyali, ártatlan hangot, tudtuk, hogy ez a világvége más lesz, mint a többi. Itt nem a végtelen mészárlás, a vér és a rettegés kapja majd a főszerepet, nem lesznek leszakadó karok, és szétloccsanó koponyák. Itt dráma lesz. A The Walking Dead játék a könnyekről és az érzelmekről fog szólni, szerető gondoskodásunk nélkül ez a csöppség odaveszik a végtelenben, a mi feladatunk, hogy megvédjük őt, kerüljön bármibe is.
Clementine egy élő, lélegző, érző személy. A játékipar legnagyobb szakembereinek gyermeke, nem ő a The Walking Dead főszereplője, mégis ő az a karakter, aki naggyá tette a játékot. „Az elejétől kezdve tudtam, hogy ő kell ide” - nyilatkozta nemrég Sean Vanaman, a Telltale Games történeteinek írója, és a stúdió kreatív vezetője. Robert Kirkman soha nem riadt vissza attól, ha gyerekeket kellett a pokol kapujába állítani, azonnal igent is mondott a forgatókönyvre, Lee Everett bőrébe bújva a The Walking Dead játék kulcs eleme lett a kislány megmentése. „Az embernek hamar rá kellett döbbennie, hogy tettei hatással lesznek Clementine sorsára. Bármit is csinált a játékban, életről és halálról döntött, és ez volt az, ami annyira izgalmassá, drámaivá tette az egészet.”
A másik túlélő
Lehengerlő személyisége tudatos tervezés eredménye. „Már a kezdetektől arra törekedtünk, hogy a kislány egy morális iránytű legyen a játékban, egy lélek, aki ártatlanságot visz a rohadó, széthulló világba” - folytatta a bemutatást Derek Sakai művészeti igazgató. A GameInformer újságíróinak adott interjúban aztán Vanaman vágott a szavába. „Kiadtuk a designereknek, hogy álmodjanak képernyőre egy okos, őszinte, életrevaló kislányt, az eredmény pedig lenyűgöző lett. Clementine egy játszóházban húzta meg magát, kapcsolata az apjával és az anyjával annyira erős volt, hogy még az apokalipszis legmélyebb pontján se mondott le róluk. Nincs még egy ilyen ember a világon.”
„Clementine karaktere még csak körvonalazódott, mikor a szülőkön kezdtünk dolgozni. Hamarabb készen lettünk velük, mint a kislánnyal, a történetet pedig úgy alakítottuk, hogy drámai szerephez jussanak.” - folytatódott a bemutató. És mennyire igaz volt ez, kevés olyan szívszorító fordulatot láttunk a játéktörténelemben, mint a kislány találkozását a szülőkkel. A játék érzelmi csúcsponthoz érkezett a befejező epizóddal, a készítők pedig annyit még elárultak, hogy a zárójelenetek párbeszéde fontos alapként szolgál majd a folytatáshoz, a második évad minden korábbinál izgalmasabb és keményebb lesz.
A lány külseje legalább annyira fontos volt a Telltale Games számára, mint a sorsa, és a története. Clementine fizimiskáját Sakai a saját kislányáról mintázta, ő is hasonló baseball sapkát visel folyton, a kék-fehér kalap pedig nem csak egyszerű kiegészítőként jelenik meg rajta, de az szimbolizálja kapcsolatát is a szüleivel. „Őrült érzéke van a divathoz, ruhái különlegesek és egyediek, teljesen kilógnak abból a világból, amit a The Walking Dead képvisel. A lányom se hajlandó senkire hallgatni, felveszi a kedvenc szoknyáját, a bátyja sapkájával, aztán cipőt se húz.” - vonta le a párhuzamot Sakai. „Clementine-nek nincsenek szülei, akik megmondják neki, hogy mit viseljen, összeállítása gyermeki fantázia szüleménye, ami még elveszettebbé, szerethetőbbé teszi a karaktert.”
Sakai szülői tapasztalatai a dialógusok kidolgozásánál is hasznosnak bizonyultak. „Minél kevesebbet beszélnek a gyerekek, annál okosabbnak tűnnek.” - vázolta röviden gondolatait, mely a játék forgatókönyvét is alapjaiban formálta újjá. „A piros tollal végigmentem a párbeszédeken, mielőtt azt beleültették volna a játékba. A nagyját teljesen kihúztam.” Apaként pedig elárulta, azt tiszteli a gyerekekben a legjobban, hogy mindig őszinték, és egyenesek. „A lányom folyton megmondja nekem a magáét. Még csak öt éves, de jobban tudja, hogy mi a helyes, mint én.”
Lassan körvonalazódott tehát Clementine szerepe a The Walking Dead játékban, a tervezési szakasz utolsó eleme pedig nem más volt, mint a megfelelő szinkronhang kiválasztása. A feladat nehezebbnek bizonyult, mint azt elsőre bárki is gondolná. Egy felnőtt női hang nem cseng úgy, mint egy kislányé, a kiválasztási folyamat ezért annyira nehéz volt, hogy Vanaman már komolyan elgondolkodott a karakter teljes törlésén. A jeget aztán Melissa Hutchison törte meg, aki korábban dolgozott már velük. Kölcsönözte hangját a Sam & Max, a Back to the Future, és a Deadly Premonition játékokhoz is, s mikor a hangpróbán felolvasta az első mondatokat, mindenki tudta, ő lesz a tökéletes választás. „Még meg se szólaltam, éreztem, hogy ez a szerep nekem való lesz. Clementine emlékeztetett engem saját gyerekkoromra, azzal a különbséggel, hogy nekem nem kellett zombi apokalipszist átéljek. De ugyanolyan kis csendes, aranyos lány voltam.” - dicsekedett. „A megszólaltatása könnyen ment ezért, a végleges szinkronmunkához viszont sokat kellett gyakoroljak. Figyeltem a gyerekeket a parkban, megpróbáltam leutánozni a hangjukat, tanulmányoztam, hogyan mondanak ki dolgokat, miként hangsúlyoznak, milyenek, mikor félnek, idegesek, vagy boldogok.”
Lee és Clementine kapcsolata különleges. „Egy játékban ahhoz a szereplőhöz kötődsz a legjobban, akit először megismersz.” - kezdte gondolatai kifejtését Vanaman. „Arra volt szükség, hogy azonnal megszeresd őt, hogy megmentse az életed, hogy olyan érzelmi reakciót váltson ki belőled, amire végig emlékezni fogsz.” Az ötlet sikeresnek bizonyult, Clementine segített neked legyőzni a bébiszittert, sorsotok eggyé vált, elképzelhetetlen volt, hogy többé elengedd a kezét. „A történet ettől a ponttól a férfi és a lány különleges kapcsolatára épült, és azokra a döntésekre, melyeket Lee hozott meg közös túlélésükért.” - folytatta Hutchison. „Clementine különleges karakter. Ha egyszer is idegesítővé vált volna, a játékosok azonnal keresték volna a lehetőséget, hogyan lehet a zombik közé lökni őt. De ilyen nem történt. Mindenki imádta.”
A hajvágás
„A férfi megtalálta a világban a jót, és a szépet. És ezt csak a lánynak köszönhette.” Mondta társa gondolatát folytatva Sakai. „Clementine megismerte a halált, szörnyű dolgoknak volt a szemtanúja, mégis sokáig ártatlan tudott maradni, naiv és jószívű.” A lány álmai a negyedik részben azonban összetörtek, mikor szembesült vele, hogy már sose tud visszamenni szeretett általános iskolájába, személyisége és külseje ekkor változáson ment keresztül. „Eleinte egy laza kis nyári ruhácskát viselt, imádnivaló volt benne, majd minél jobban magával ragadta a kiszolgáltatottság és a félelem, úgy komolyodott meg a külseje is. Pulcsija véres lett, de nem érdekelte már többé, a horror a mindennapjai részévé vált, a szüleivel való találkozás után pedig végleg megszűnt gyermek lenni. S ezzel együtt bennünk is meghalt valami.” Ezután a lány hangját kölcsönző Hutchison szólalt meg újra. „Munkám során most először sírtam el magam.”
Játéktörténelmi jelentőségű a pillanat, mikor Clementine először megjelent a képernyőn. Emberből ennyi érzelmet kevés karakter tudott még csak kiváltani, néztük, ahogy lassan felnő, aggódtunk érte, és féltünk, hogy egyszer eljön a pillanat, amikor már nem lehetünk élete része. A lány ártatlanságot és őszinteséget vitt egy reményvesztett jövőképbe, kitartása, hogy megtalálja szüleit, hogy azok sértetlenek és egészségesek, lehengerlő.
A The Walking Dead játék idén ősszel folytatódik, a korábban megszokott epizódos, letölthető formában. A készítők a San Diego Comic Con fesztiválon hivatalosan is megerősítették, hogy Clementine visszatér, a rajongóknak pedig bemutattak egy teaser képet, melyen a lány volt látható, egy másik, még ismeretlen gyerek társaságában. Az ősz beköszöntével izgalmas kalandoknak nézünk tehát majd elébe, ha lemaradtál a játék első évadáról, akkor most még van időd pótolni, higgy nekem, megéri.
Cikkünk a GameInformer magazin bemutatója nyomán készült.
Kapcsolódó cikkek
Ősz: TWD játék Season 2 + TWD sorozat Season 4
Lehet, hogy velem van a gond, de én egész végig azt vártam, hogy mikor mutatja meg Lee a felnöttek játékát a kis Clementine-nak. hehehe Engem csak ez hajtott elölre és elölre a játékban.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.