Sokan úgy gondolják, felesleges pontozni a játékokat.
Szerintük elég lenne, ha leírnánk a véleményünket, és utána mindenki ez alapján
eldöntené, milyen a játék. Akik ezen az állásponton vannak (köztük egy videókritikákkal
foglalkozó magyar online lap főszerkesztője is), sokszor azt hozzák fel
érvként, hogy a pár éve adott 8-9-akármennyi pont vajon mennyit fog érni néhány évvel később? Ami 2000-ben 9 pontos játék volt, az 2013-ban is 9 pontos játék?
Természetesen, akinek van egy kis agya, az magától is sejtheti, hogy minden
hasonló produktumot a kortársaihoz kell mérni, így a Gamekapocs is ennek
megfelelően értékel: ha most megjelenik egy új Gears of War, akkor azt a
jelenleg piacon lévő többi shooterhez kell viszonyítani, nem pedig valamihez,
ami 10 évvel ezelőtt jelent meg, és nem is valamihez, ami 10 év múlva fog.
A helyzet azonban bonyolódik akkor, amikor egy régi játékot remake-elnek,
felújítanak, újraképzelnek, vagy valami más módon ismét a piacra hoznak. A
Capcom és a WayForward a Ducktales Remastered tekintetében arra jutott, hogy a
grafikát teljesen újrarajzolta, a játékmenetet nagyrészt érintetlenül hagyta, a
pályák sorozata is megmaradt, csupán azok elején kapunk némi történeti
átvezetést, mely igyekszik megmagyarázni, miért is van Dagobert bácsi a Holdon.
Az eredeti Ducktales egy NES-es játék volt, abból az időszakból, amikor még a
kőkemény platformerek élték a virágkorukat, és amikor nem számított, ha a játék
szana meg széjjel szopatott, mert úgysem volt jobb dolgod, mint újra nekiesni a
pályának.
Ami azonban majdnem 25 évvel ezelőtt jónak számított, az ma újra kiadva sajnos
semmilyen tekintetben nem üti meg a mércét. Igen, a teljesen kézzel rajzolt
grafika és kézzel készített animációk fantasztikusan néznek, és egy az egyben
visszaadják a rajzfilm hangulatát, mint ahogy szintén pozitívum az eredeti szinkronszínészek
jelenléte is - bár ez nekünk magyaroknak pont nem számít. De körülbelül ennyi
jó dolgot tudok elmondani a Ducktales Remasteredről, sajnos ugyanis egyáltalán
nem vagyok vevő az ilyen jellegű nosztalgiára – be kell látni, egy platformert
több mint két évtized után szinte egy az egyben visszahozni hatalmas hiba,
és teljesen nyilvánvaló, hogy nem fog működni. Nem tudok tehát másra gondolni,
mint hogy a készítők egy jól irányzott nosztalgiacsapással próbálnának meg
rólunk lehúzni némi pénzt.
Először is, az irányítás rettenetes. Válaszképtelen és lassú, a játék sosem azt
csinálja, amit én gondoltam, hogy csinálnia kellene, és emiatt rengetegszer
meghaltam. A játék másról sem szól, mint hogy a „pogo jump” néven futó nagy
ugrással végigpattogunk a pályán mint egy idióta, és próbáljuk becélozni a pár
méteren balra-jobbra mászkáló, semmi mást nem csináló ellenfeleket, hogy a
klasszikus Mario-módszerrel kiüssük őket a pályáról. Ez vagy sikerül, vagy nem,
néha érthetetlen okokból. A Ducktales Remastered persze pontosan ugyanolyan
brutálisan nehéz, mint az eredeti játék. Közepesen fokozaton három életünk van,
amit ha elveszítünk, mehetünk vissza a pálya legelejére, úgyhogy sok
szerencsét, ha az utolsó életeddel eljutsz a pálya főgonoszáig, és először
találkozol vele. A könnyű fokozat pedig már annyira könnyű, hogy szót sem
érdemel.
Annak idején persze ezzel semmi gond nem volt, de ma ki fog ebbe ennyi időt és
energiát tenni, mikor éppen pár nap múlva megjelenik a Grand Theft Auto V? Az
eredeti verzióban, ha leütsz egy ellenfelet, majd visszasétálsz kicsit, majd
újra előremész, akkor az az ellenfélre újraterem. Ez pusztán azért volt így
annak idején, mert a NES memóriagondokkal küzdött, de a készítők még ezt a
rettenetesen idegesítő dolgot is áthozták az új változatba, teljesen
szükségtelenül. Nagyon-nagyon súlyos tévedésben van a WayForward, ha azt hiszi,
hogy PC-n és konzolokon egy ilyen anyag még valakit annyira tud le tud kötni,
hogy többször is újra kezd egy pályát. Ha mobilra jelenet volna meg a játék,
még azt mondanám, hogy talán, de már mobilra is ezerszer jobb és kifinomultabb
cuccok jönnek.
Aztán ott van a „történet”, ami az eredetiből teljesen hiányzott, most azonban
kapunk „átvezetőket”, hogy ne mindenféle magyarázat nélkül menjünk át egy
pályán. Teljesen felesleges volt. Egyrészt az eredetiben (és ebben a korszakban
sok más játékban) pont az volt a jó, hogy a játékos fantáziájára bízta, mit
keres Dagobert bácsi a Holdon, az Amazonasnál, vagy éppen egy erdélyi
kastélyban. Most kapunk néhány halálosan erőltetett, félelmetesen gyengén megírt
sort, ami semmi mást nem tett, mint újra eszembe juttatta, hogy ezek a
rettenetes, humortalan és gyökér Disney-mesék mennyire uralták gyerekkorunkat.
Visszakanyarodva, a helyzet tehát az, hogy egy régen jó játék ma már messze nem kaphat ugyanannyi
pontot. A játékvilág a szórakoztatóipar leggyorsabban fejlődő része, pár évente
új gépek, új stílusok jönnek, a stúdiók új ötleteket valósítanak meg,
folyamatosan igyekeznek előrébb lépni, rálicitálni saját magukra és a konkurenciára. Az, hogy 2013-ban valaki egy szinte
teljesen változatlan 1989-es játékot próbál kiadni átrajzolt grafikával,
számomra egyértelművé teszi, hogy mire pályázik. Pénzre. Ha rajtam múlna, nem
látnának egy forintot sem, de sajnos a félrevezetett nosztalgia sok mást is
eladott már, nincs rá ok, hogy ezt miért ne adná el.
És te hol hagytad a tiéd, amikor ilyen sületlenséget írsz?
A minőség örök. Egy Macbeth 300 év múlva is magas szintet fog képviselni a szépirodalomban, ahogy egy Kuroszava-féle Hét szamuráj is ütni fog annak, aki életében először látja majd.
Szar a Full Throttle vagy a Maniac Mansion 2013-ba? Tévedés. Súlyos.
A Ducktales-el pedig az a legnagyobb probléma, hogy soha nem volt kimagasló darab. Voltak jóval minőségibb platformerek, már évekkel korábban, ezért nem csoda, hogy 2013-ban a remastered már nem egy átlagos platformer, mint elődje, hanem a felejtős kategória sepregetője.
ami valakinek 8 mert azt a stílust szereti az másnak 3 mert egyáltalán nem tetszik neki a stílus
sok olyan tesztje volt a gamekapocsnak ami nekem 8-9 körüli játék ők csak 5-7 ig adtak neki ez van
ezért kell leszarni a teszteket itt mert lehet nekik nem tetszik neked favorit
Ja az a baj, hogy nem lehet eleget mészárolni a játékban és nincsen elég USA nyaló rész ugye?
Onnantól, hogy egy játék mai hardverekre jön ki, nincs értelme azzal előjönni, hogy "jaj, minek mérjük az aktuális konkurenciához?".
"Épp ezért írtam, hogy nem annyira kelendőek, mint egy mai játék, sajnos."
Miért lenne ez sajnálatos? Mindennek megvan a helye, célja.
Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy mi a helyzet az irányítással, amit InGen kőkeményen használhatatlannak mond. Ezt azért igen könnyű eldönteni. Nem ártana tudnunk a játék szempontjából, hogy mi az helyzet. No meg az sem mindegy, hogy a kedves cikkíró korrekt e (ami valljuk be egy ilyen teszt után igencsak kérdéses), vagy simán hazudik, esetleg tök hülye.
És igen a remake-ek inkább a retro játékosoknak készülnek. Épp ezért írtam, hogy nem annyira kelendőek, mint egy mai játék, sajnos. Hiába olcsóbbak, a jelenlegi játékosok számára, nem rúghat labdába. Mi veteránok, pedig egyre kevesebben leszünk.
Én úgy vagyok az ilyen remake játékokkal, hogy nem a mai fiataloknak készült, hanem azon játékosoknak akik még mindig hajlonganak a retro felé. Norbiii álláspontja is teljesen elfogadható. A Double Dragon Neon is egy remake, amire be ruháztam, és nem bántam meg, mert süt róla a 80-as évek feeling, ráadásul a mai napig egyik kedvencem az 1989-es Final fight, amire szintén pénzt áldoztam networkon, és azt sem bántam meg! Természetesen én is a mai játékokkal játszok már legtöbbször, de ritka az olyan játék amit még 20-év múlva is úgy emlegetnék, mint például a Final Fight-ot. Persze vannak kivételek (Gow3, Dead Space3, Bionic Commando...stb) de a legtöbb mostani game, csak addig beszédtéma, amig él a multija...aztán úgy el marad mint ha nem is létezett volna.
Én annyit mondanék , hogy sok év óta az első olyan remake ami ugyanazt a hangulatot hozza amit elgondoltunk.Olyan mint régen.jó és élvezetes.Nem tudom a cikket ki írta,és pontozta,de kár volt pont neki.A játék fantasztikus ahogyan a rajzfilm is.Ebben nem csalódtam mint ahogy más remakeben vagy éppen fantasztikus codban tizenxezerért...pedig szeret(t)em a codot.
Minden kaki játékra megy a 10 meg 9 pont erre meg 3,5...
Nálam 10 pont ! :)
Üdv
Ez mellèbeszélés, viszontý
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.