A
Ready at Dawn PlayStation 4-exkluzív játékában egyfajta alternatív történelmet
mutat be. A gyárkéményektől füstös, viktoriánus korabeli Londonban járunk, ahol
a modern technológia éppúgy feltűnik, mint a népmesékből ismerős szörnyek.
Valós történelmi karakterekkel találkozunk egy olyan konfliktust átélve, amit a
tiszta vérű emberek és a félig szörny, félig emberi lények vívnak. A fejlesztők
kiemelték, hogy a The Order: 1886 lesz az eddig legambiciózusabb projektjük.
Mindehhez saját next-gen motort készítettek 2009 óta, amely teljes mértékben ki
fogja használni a PlayStation 4 nyújtotta új lehetőségeket. Az elmúlt
hetekben-hónapokban rengeteg next-gen játékot mutattak be a kiadók, de meg
fogtok lepődni, elvégre a The Order: 1886, a legszebb ingame látványvilágot nyújtja,
amit eddig valaha is láttatok. Míg a többiek a felszínt kapargatják és kísérleteznek,
addig a Ready at Dawn már jóval előrébb jár.
Emlékeztek
még az E3-as trailerre? Akkor még úgy gondoltuk, hogy egy teljesen renderelt kedvcsinálóval
van dolgunk, pedig nem. Ingame karaktermodelleket láthattunk benne, a fegyverek
hatásai és más vizuális effektek már a játék valódi arcát mutatják. A filmszerű
előadásmód az egész játékmenetre kihat: voltaképpen egy TPS-sel
van dolgunk, de olyan érzésünk lesz közben, mintha egy nagy költségvetésű
steampunk mozifilmet néznénk. A stúdió célja az, hogy a kamerakezelés és a
filterek organikus feelinget közvetítsenek. A technológia másik kiemelkedő
pontja az úgynevezett soft-body fizika, azaz minden test, objektum hitelesen reagál a
külső erőkre. Például egy fémgerenda elhajlik és deformálódik egy erős mágneses
mező hatására, vagy éppen egy rozoga ajtó fémcsatjai szétpattanhatnak egy izmos
nyomástól.
A
történet egyedi ízzel rendelkezik, véletlenül se egy szokványos darab:
csavartak egyet a történelmen, belevittek némi sci-fi és fantasy elemet is. A forgatókönyvet
a stúdió fejesei, Ru Weerasriya, Kirk Ellis és John Adams vetették papírra. A
gazdag világ megteremtésére nagy hangsúlyt fektettek. 1889-re már nem csupán az
emberek uralják a Földet, hanem genetikailag eltérő félvérek is, akik leginkább
a mitológiai lényekre emlékeztetnek, nevüket is a népmesei karakterek ihlették.
Attól eltekintve, hogy sokkal agresszívebbek a tisztavérűeknél, ők is érző
lények. A különböző fajok háborút robbantottak ki, s a konfliktus a történelem
menetét is megváltoztatta. Évszázadokkal később, egy Arthurnak nevezett férfi
egy rendet alapít, a kerekasztal lovagjainak viktoriánus korabeli változatát. A
csoport célja az, hogy megmentse az emberiséget a félvérűektől. A Rend egy
különös anyagot fedez fel, ez a Black Water, amely hosszabb életet ad és
gyógyítja a sérüléseket.
A
Black Water ugyan lassítja az öregedést, így a háború több évszázadig is
eltarthat, ám az anyag hatása átok is egyben: túlzott használatával az
emberiességünk károsodhat, mi magunk is bestiálissá válhatunk. A 19. században
a félvérűek megnyerik a háborút, de az ipari forradalomnak hála az emberek
technológiája ugrásszerű fejlődésnek indul. Olyan technológiai vívmányok
jelentek meg, mint a léghajó, a vezeték nélküli kommunikáció lehetősége, a hőtérkép, s ezek megváltoztathatják a csaták végkimenetelét. Nem beszélve az olyan fegyverekről, melyek
termiteket (vas-oxid és alumíniumpor keveréke, amely magas hőmérsékleten
exoterm reakciót vált ki) köpködnek, és villámokat szórnak. A játék kezdetén a
félvérűek már érzik a vesztüket, új módokat keresnek a túlélésre, ezzel
párhuzamosan a Rend tagjai is súlyos veszteségeket szenvednek. Bázisunk a Lordok Háza, itt van a kerekasztal, a szervezetet a Kancellár vezeti és főhősünk, Sir Galahad,
aki egyike a legismertebb lovagoknak, ám a hosszú életbe már némileg
megcsömörlött, s kezdi megkérdőjelezni saját szerepének jelentőségét.
Maga
a hangulat komor és nyomasztó. London számos korabeli jellegzetessége
visszaköszön a képernyőkön. Szinte folyamatos a köd és a nedves idő, a
sikátorokban patkányok rohannak. A társadalmi lét is megosztott: még az emberek
között is lázadás üti fel a fejét, elvégre a szegények és a gazdagok között
hatalmas az egyenlőtlenség. Bár a lovagoknak az a feladata, hogy minden embert
védelmezzenek, így kénytelenek a szegényeket is segíteni a túlélésért vívott
harcban. A felkelők tisztában vannak azzal, hogy milyen fontos a félvérek
elleni háború, de nem hagyják, hogy a kormány elnyomja őket. A belső
konfliktusok még inkább nehezítik a Rend boldogulását. A játékban a hírhedt
Whitechapel-negyedben is megfordulunk, a mocsok és a fertő macskaköves otthonában.
Szakadt ruhájú örömlányok néhány pennyért kínálják szolgáltatásukat, nincstelen
utcakölykök bandába verődve lesik az erszényeket, itt mindennapos a késelés,
minden sarkon alkoholmámorban leledző rosszarcúakba botlunk.
Akik a hajnalra készülnek
Ebben
a piszkos városi környezetben heves harcok várnak ránk. A félvérűek mindenhova
befészkelték magukat, sehol sem lehetünk biztonságban. A társainkkal való harc
amolyan „családias” jellegű. Galahad folyamatosan kommentálja az eseményeket olykor
„terjedelmes, de funkcionális” mondandója van a legádázabb összecsapások során.
Harmadik személyű nézőpontból lövöldözhetünk, célzásnál a kamera a váll feletti
nézetet használja. Fedezéktől-fedezékig vetődhetünk, alap mordályunk egy
félautomata pisztoly, amit a közelharcban is bevethetünk. Ha kínosan közel
kerül hozzánk az egyik ellenség, jól kupán vághatjuk vele. A meglepetésszerű
támadások során QTE-szegmenseken kell átverekednünk magunkat. A küzdelmek során
különféle tereptárgyakat is bevethetünk, mozgathatjuk a kamerát azokra a
pontokra, amikkel interakcióba léphetünk, a félvérűek kárára. További
fegyvereink meglepőek és szokatlanok lesznek. Találunk többcélú
kombó-mordályokat és villámokádó alkalmatosságokat is. Néhányuk még prototípus,
ezért kicsit vadak és veszélyesek. A már említett termit-puska éles szilánkokat
lövell az ellenségre, néhány lövés után fel is gyulladnak.
Nem
csupán a félvérűekkel harcolhatunk, olykor még a lázadók is keresztezik az
utunkat. S hiába vagyunk mindenre elszánt lovagok, olykor fel kell húznunk a
nyúlcipőt. Az egyik ilyen jelenetben Galahad és társa, Percival ráakad egy
sérült férfire, akit magukkal cipelnek az egyik szomszédos épületbe. A kamera ilyenkor
ránk zoomol, s miközben az ellenséggel harcolunk, még az elesettet is
védelmeznünk kell. A rendezés és a körítés első osztályú, valódi interaktív
filmes szekvenciákban lehet részünk. A Black Water is szerves részét képezi a
harcoknak, s bár lehet, hogy segít visszaállítani az életerőnket, csodákra az
sem képes: ha olyan halálos sebet kapunk, amely megölne egy halandót, az minket
is a túlvilágra küld.
A
The Order: 1886 a PlayStation 4 egyik megérdemelt sikerjátéka lehet. Igényes,
lebilincselő hangulattal bír és a steampunk elemek remekül illeszkednek a valós
atmoszférába. A Ready at Dawn egyelőre
semmilyen konkrétumot nem árult el a multiplayerről, de még az is elképzelhető,
hogy teljes egészében a sztorira koncentrálnak. Mindenesetre a srácok
megjegyezték, hogy szeretik a multis játékokat, s amikor elkezdtek a projekten
dolgozni, a többjátékos igényeket is szem előtt tartották. A fejlesztők
mindenképpen egy olyan brandben gondolkodnak, amit a videojáték mellett akár
könyv, képregény, vagy film alakjában is élvezhetünk. Megjelenés 2014-ben,
kizárólag a Sony next-gen konzolján.
Cikkünk a Game Informer novemberi számának előzetese alapján készült.
Kapcsolódó cikkek
23.évesen gondolkozz el az anyukázáson, és viselkedj férfiként
Van esély rá, hogy megjelenik PC-re?
Dishonored mellett ha felhozzák a steampunk szót ez a játék jut eszembe.
Am nagyon kíváncsi vagyok, hogy mennyire lesz lineáris, ha filmes élményt akarnak akkor gondolom nagyon. Ha így lesz akkor azért remélem egy Uncharted/God of War/TLoU hosszúságú storyt legalább kapunk.
-Fejlesztők
Nincs olyan játék amiben ne lehetne megtalálni dolgokat egy másik játékból.
A baj akkor van ha egy konkrét játékot koppintanak le, az szerintem teljesen rendben van ha sok játékból merít ötletet és keveri azokat, mert épp ezzel hoznak létre egy új, eddig még nem látott játékot.
#8 Minek írnál bárkinek is, anyukádnak úgy is telni fog rá...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.