A BioWare edmontoni és montreáli stúdióinak közös termékeként 2012-ben bocsájtotta útjára a Shepard parancsnok Pusztítókkal vívott háborújának történetét feldolgozó trilógia harmadik és egyben lezáró tagját. Az, hogy ez volt az utolsó rész a Normandia fedélzetén egyre valószínűbb, de hogy Shepardot nem irányíthatjuk többé, az szinte már bizonyos.
Mac Walters, az űranekdota vezető írója egy néhány napja megejtett interjúban ezt nyilatkozta: „Nos, a részletekbe nem mehetek bele, de az elgondolás az, hogy mind egyetértünk abban, hogy egy olyan történetet fogunk elmesélni, amelyben nem feltétlenül kapnak szerepet a Shepard-hoz köthető események, semmilyen mértékben sem.” A Mass Effect univerzum következő tagja tehát tervezőasztalon van, ami nem igazán okozott meglepetést azok számára, akik nyomon követték a harmadik rész kiadása után elvétve felbukkanó információmorzsákat.
A fejlesztők elmondása szerint mindenképpen el akarják kerülni egy gyenge spin-off megalkotását, és egy teljesen új „ízig-vérig Mass Effect érzésű” sztorin dolgoznak. Casey Hudson, a projekt igazgatójának elmondása szerint „a rajongók ismét lehetőséget kapnak, hogy visszatérjenek a világba amelyet megismerhettek és megszerethettek a korábbi Mass Effectes tapasztalataik során, de most valami friss és új dolgot kezdünk, amellyel új módon fedezhetjük majd fel a játék univerzumát”. Ez a megfogalmazás pedig – közelebbi támpont nélkül – igen széles tárházát kínálja a következő rész által nyújtott lehetőségeket illetően. Az mindenesetre egyre biztosabb, hogy nem Mass Effect 4-ről fogunk beszélni.
Yanick Roy stúdió igazgató a játék fórumán is tett néhány egyértelműsítő megjegyzést az új fejlesztéssel kapcsolatosan. „Amit tenni fogunk az az, hogy elmesélünk egy új sztorit a Mass Effect univerzumban. Ez nem jelenti azt, hogy az első három játékban hozott döntések nem fognak számítani, de valószínű, hogy az új történet nem ezekre fog koncentrálódni.” Egy másik hozzászólásában pedig így fogalmaz: „Csak mert az új játék az első trilógia előtt vagy után helyezkedik el, nem jelenti azt, hogy direkt előzménye, vagy folytatása lenne annak.” Az ígéretek szerint bármilyen időben játszódik is majd az új játék, az mind veterán Mass Effect-eseknek mind pedig teljesen új felhasználóknak élvezhető lesz majd.
A találgatások természetesen gombamód szaporodnak a témában. Sokan beszélnek előzményről, mint a legkézenfekvőbb választásról, a történet ugyanis egyértelmű lezárást kapott a harmadik epizódban Shepard társaságában. Egyesek viszont inkább azt tartják logikusnak, hogy Roy hozzászólása – miszerint a korábbi döntések szerepet kaphatnak – csakis akkor lehetne elképzelhető, ha egy folytatást kapnánk, amelyben a Parancsnok tevékenysége a múltat képezi. Szóba került az is, hogy esetleg más fajok szemszögéből is játszhatjuk majd az új történetet, mint a Dragon Age esetében. Ezek persze – bizonyíték híján – e percben hiteltelen feltételezések.
Ha a választható főszereplők faját illetően nem is dönthetünk, a BioWare nyilatkozatai alapján a játék nem egy területen kölcsönöz majd elemeket az ugyancsak a cég által gondozott Dragon Age következő részeként debütáló Inkvizícióból is. A fejlesztést pedig immáron teljes egészében a montreali székhelyű stúdióba mozgatják, Edmontonban ugyanis egy teljesen új projektbe kezdtek egy eddig ismeretlen játékon. Az mindenesetre már most valószínűsíthető, hogy a következő Mass Effectben is találkozhatunk a harmadik részben nagy sikernek örvendő többjátékos opcióval, de részletek erre vonatkozóan egyelőre nem ismertek.
Az interjú során elhangzott az is, hogy a Legendary Pictures már hosszú ideje dolgozik a sci-fi szerepjáték – de legalábbis a Normandia csapatának emlékezetesebb kalandjainak szélesvásznú adaptációján is, de hogy a mozijegyet mikor vehetjük meg rá, azt egyelőre nem lehet tudni.
Másfél évvel az utolsó Mass Effect után talán nem tűnik aktuálisnak a téma, de a méltán populáris, és drámaian romantikus sci-fi világ fogaskerekei még nem álltak meg. Sőt, minden jel arra utal, hogy egy darabig még nem is fognak.
Nem volna rossz az a leosztás amit felvázoltál, én sem bánnám. Valamiért azt gondolom, hogy az MMO vonalon lesz fejlesztés. Nagy divat az mostanság, de majd meglátjuk.
Én igazából két játékot szeretnék. Egy olyat ami továbbviszi az ME hagyományokat és egy olyat ami félig meddig MMO, amiben rengeteg bolygó fedezhető fel, sok mindent lehet csinálni (harcolni, kereskedni stb), de közben annak is lenne rendes sztorija. Az ME a kedvenc univerzumom.
Mindenesetre az nagyon fontos, hogy eltalálják a karaktereket.
Játszódhatna a 3 után is, nem feltétlenül kellene kapcsolódnia a történetéhez, mivel nyilván sokallják már a szinkronszínészek gázsiját.
Már rosszul hangzik.
és amúgy ja, logikus hogy utána lesz, még ha nem is akarta elmondani, de kicsúszott a száján
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.