X Rebirth teszt

  • Írta: zoenn
  • 2013. december 21.
  • pc, teszt, x rebirth
Link másolása
Értékelés 6.0
Nyolc évet vártunk az Egosoft alkotására, ám a végtelen űr lázálma csupán egy be nem teljesült ígéret. Az X Rebirthben ugyan megvan az újító szándék, de csak súlytalanul lebeg a mindenségben.

A német Egosoft termékeiről sohasem rítt le a germán precizitás, habár a legutóbbi alkotásuk, a 2005-ben megjelent X3: Reunion mégis stabil rajongóbázis állított maga mögé. Űrszimulátorokkal nemigen vagyunk ellátva mostanság, épp ezért vettük jó néven, hogy a csaknem nyolc évnyi fejlesztés után révbe ért a jelentős reformokat ígérő X Rebirth. A csontkemény stílusnak fittyet hányva a cél az volt, hogy az újoncok számára is fogyasztható formában tálalják fel a kereskedéssel, bányászattal és harcokkal implentált produktumot. Talán az alkotás több lenne, ha minden maradt volna a régiben - az újító szándék észrevehető, de nem elég kidolgozott ahhoz, hogy létjogosultsága legyen. A csalódottságunkkal nem vagyunk egyedül, a fejlesztők a csillagokat is leígérték az égből, de azok maradtak a helyükön.


Miről is szól a játék? Adva van egy űrhajó, aminek mi vagyunk a kapitánya. Előttünk az egész galaxis, ahol azt csinálhatunk, amihez kedvünk van. A kampány szépen végigvezet minket a lehetőségeken, melyek – valljuk be – eléggé korlátozottak. A küldetések kiismerhetőek, s pár óra játék után már nem is tudnak újat mutatni. Hősünk Ren Otani, a feltörekvő szerencsevadász, aki megpróbál ügyesen lavírozni a szembenálló hatalmak között és kivenni a részét a háborúból. Habár csak a saját hajónkat, az Albion Skunkot irányíthatjuk, később már a kereskedő- és bányászhajóknak is adhatunk parancsokat, de csak a saját portánk körül sepregethetünk közvetlenül. Másodpilótánk, Yisha, a videojáték-történelem talán legidegesítőbb társa. Folyamatos, súlytalan csacsogása, kommentárjai átlépik az elviselhetőség határát, jelenléte felesleges, nem segít a kiélezett helyzetekben, magvas tanácsokkal sem lát el minket.


A kezelőfelület nem eléggé felhasználóbarát, a kívánt menüpontok megtalálása felesleges kattintásokkal teli, a gyors billentyűkombinációkról, a teljesen átvariálható kiosztásról lemondhatunk. Ha kereskedni szeretnék, azaz fontos cuccokat vásárolni, vagy eladni a megszerzett nyersanyagokat, végig kell szlalomoznunk az űrállomásokon, megtalálni a kívánt kereskedőt. Az árat a kereslet-kínálat befolyásolja, valamint az, hogy milyen viszony állunk az eladóval. Ha különféle mellékküldetésekre fáj a fogunk, kénytelenek leszünk az állomások körül grasszálni a hajónkkal, hátha a sült galamb a szánkba repül. Lutri, hogy az adott feladatot képesek vagyunk-e teljesíteni, mivel nem találunk átlátható listát az aktív missziókról és azok nehézségi szintjéről. Minden a véletlenen múlik, ez pedig újabb ősz hajszálakat eredményez.


Ha már az állomások szóba kerültek, jegyezzük meg, hogy mindegyiket végigjárhatjuk belső nézetben, cseveghetünk az NPC-kkel, nézelődhetünk, okosodhatunk, kapcsolatokat építhetünk, embereket toborozhatunk stb. Igen ám, csakhogy az élvezet az első pár helyszín után tova száll, mivel azok ismétlődővé válnak, s szinte ugyanúgy néznek ki. Hasonló a helyzet a karaktermodellekkel: ugyanolyan férfi és női klónok néznek ránk mindenhonnan, csupán az öltözék változik, a darabos mozgás nem. A párbeszédekben sincs nagy változatosság, hiába is próbálja ránk erőlteti a program a személyes kontaktust, a gyatra szinkrontól a falra mászunk. A bejárható űrállomásokban egyszerűen nincs potenciál, a funkció gyorsan értelmét veszti. 


Az univerzum bejárása sem megy simán. A manuális irányítás egy idő után alvó sofőrökhöz vezet, jó ötlet lenne a robotpilóta, de ez is unalmas percekkel kecsegtet. A zónákra osztott világűrben forgalmas sztrádákon közlekedhetünk, amivel kicsivel rövidebb ideig tart az A-pontból B-be való eljutás. Ha a letérőt elvétettük, mehetünk újra körbe, nem tudunk megfordulni, vagy visszatolatni. A harc ismét egy félkész elem. A pilótafülkében lévő műszerfal a fél képernyőt kitakarja, kis hely jut az ellenség becélzására. Tovább nehezíti a dolgokat, hogy a mesterséges intelligencia látszólag minden logika nélkül cikázik előttünk, s áldjuk majd az égieket akkor, ha képesek leszünk célra tartva tüzelni egy ilyen felfordulásban. Sajnos űrhajónkat nem fejleszthetjük rettegett rombolóvá, lomha, lassú és még rosszul is kormányozható, lecserélni meg nem lehet.


Hiába duzzasztjuk fel flottánkat, a felségjelünk alá tartozó hajók képesek minduntalan elakadni. Ezzel együtt kell élnünk, ha komolyabb karrierre vágyunk, mert később már olyan hatalmakkal akasztjuk össze a bajuszt, akik ellen a magányos farkasok gyors elvéreznek. A bugok, a félkész megoldások és a rossz irányítás dacára az X Rebirth egyetlen aspektusában kényszeríti térdre a konkurenciát, de még úgy általánosságban az egész PC-s felhozatalt. Ez pedig a grafika, amely egyszerűen magáért beszél. Ilyen részletesen megalkotott galaxist, minden apró résztvevőével, tűéles textúráival, bámulatos fényeffektjeivel ritkán látni, de ennek is megvan az ára: a produktum gyatrán optimalizált, még csúcsgépeken is 15-20 fps-t produkál.


Az X Rebirth nagy szerencséje, hogy a nyilvánvaló öngólok ellenére is lehet szeretni. A rajongók több hiányosságot megoldottak már modok formájában, de az Egosoft sem ül a babérjain, néhány hónap múlva akár játszható formába is kerülhet a játék. Bár kétlem, hogy a szemellenzős rajongókon kívül a többiek türelme kitart addig. A gazdasági rész úgy-ahogy rendben van, a lehetőségek adottak, a galaxis számtalan lehetőséget tartogat, a jónak mondható tutorial segítségével még az újoncok sem pislognak majd tanácstalanul. Ám az X Rebirth jelen formájában eléggé harmatos próbálkozás, az újrakezdéshez többet kell a tejbe aprítania.

 

14.
14.
GyulaX
Egész jónak tűnik, szerintem megveszem, már az ára is elég jó. Szerintem a készítők játszhatóbb játékot akartak kiadni, s így szélesebb közönség felé nyitni, mert az X korábbi részeihez külön tanfolyam kellett.
12.
12.
Kiralydari
játszottam vele ... és csak játszottam és csak játszottam aztán megnéztem 5-6 videót ... aztán játszottam tovább és erre ráment több mint 2 hetem és mi volt ennek a leírásával a célom? hogy UGYANABBAN a küldetésben tettem mindezt 2 héten keresztül.. kipróbáltam a létező összes tippet és videóban látott megoldást de nem, egyszerűen annyit tudtam elérni hogy a kereskedéshez betolatott hajó előrébb ment egy kicsit majd visszatolatott és az égvilágon semmi nem oldotta meg a bugot.. azt mondtam jó ráhagyom kész ennyi..
Majd újrakezdtem, mert sok sok fantáziát láttam a játékban és egy lehetőséget még megszavaztam neki. Az eredménye annyi lett hogy egy korábban tök könnyedén megcsinált küldetésben akadtam el ugyanilyen szinten ... másnak is volt ugyanez a hiba de megoldást senki nem tudott mert akinek ilyen bugja volt az nem tudta megoldani akinek meg nem az meg egyszerűen nem értette meg hogy mi a hiba minden másról beszéltek csak azt nem fogták fel amiről mi a buggal rendelkezők beszélünk ...
Kész a játék le van törölve és soha de soha többet nem adok neki új lehetőséget és miért? Mert telljes áron vesztegetik ezt az alfának is rossz verziót és hazudnak ! össze-vissza hazudnak a játékról ez a játék 2 pontot azért ér meg mert a textúrák fele szép ismétlem a fele! Ezalatt a 2 hét alatt annyira körbejártam kínomban a világot hogy észre kellett vegyem hol találkoznak a 8 évvel ezelőtti és a manapság készített textúrák ... ocsmány dolgok vannak benne és annyi energiával amennyit az eltakarásukra elrejtésükre szántak inkább megcsinálhatták volna őket újra...
Az npc-k meg gusztustalanok.
Az meg hogy a moddereknek kell kijavítani a játék 70%-át az pedig szánalmas!
Aki gondolkozott a megvételén annak most mondom, hogy SOHA ne tegye soha ne támogassa őket egy ekkora átverés után! Lejáratták magukat.
És miért mondom ezt ? Mert akiben egy kicsi kíváncsiság is van efelé a játékstílus felé, abból maradéktalanul kiöli ez a játék és netalántán, ha majd valaki(k) csinálnak egy sokkal jobbat már ahhoz se lesz kedve.
9.
9.
Ecneb
Hatalmas csalódás volt a játék. A készítők hírből sem hallottak az optimalizáció fogalmáról!
8.
8.
crashpipi
#6: Amúgy erősen benne van a pakliban. Majd kiderül...
7.
7.
sebtapasz
olyan fura, hogy mostanában nem igazán készülnek jó játékok... vagyis nagyon ritkán egy-kettő, de a nagy része szemét, ami kijön....
6.
6.
markoci555
na ennyit erről. csalódás ér csalódás után, ha ez így folytatódik akkor a Watch Dogs is egy sz*r lesz?
5.
5.
gyerecske
http://otherworld.hu/index.php/main/page/post/x-rebirth_13852
4.
4.
Ooorky
Most jelent meg, mégis mikor máskor tesztelnék?
Az már a készítők sara, hogy így tárták a közönség elé...
2.
2.
DON GONDOCS
néhány hónap múlva akár játszható formába is kerülhet a játék. Akkor csak a játék felét keljen kifizetni a többit majd utána -.-
1.
1.
crashpipi
Akkor megérte a 8 év munkát és pénzt beleölni. :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...