Az oldalnézetes bunyóknak mindig is különleges helye volt a szívemben. Mortal Kombat, Street Fighter, Soul Calibur, Tekken, olyan címek ezek, melyek végigkísérték gyermekkoromat, SNES, Playstation, Xbox, ahány konzolunk volt az elmúlt két évtizedben, valamelyikkel mindig találkoztam. Ezért is örültem neki, hogy a Killer Instinct az Xbox One egyik nyitócímeként debütál, a Forza Motorsport 5, a Ryse: Son of Rome és a Dead Rising 3 után kinek ne esne jól egy kis gondolkodás nélküli, nyers bunyózás.
A hagyományok nem szakadtak meg, a játék ezúttal is az oldalnézetes button smashing címek sorát erősíti. A Rare helyett viszont az új részt már a Silent Hill: Homecoming és az MX vs ATV Reflex fejlesztőjeként ismert Double Helix Games készítette, kiegészülve az eredeti alkotóval, magával a legendával, a híres Ken Lobbal. Az új Killer Instinct a konzol megjelenésének napján, digitális formában debütált az Xbox LIVE-on, free to play címként pedig a letöltésért nem kell fizetni, csak a tartalmakért.
A játékmenet egyszerű, mint InGen minden vasárnap, az első két liter bor után. Mintha tőmondatokban beszélne hozzánk a játék, nincs túlbonyolítva semmi, a győzelemhez két körben kell elverni ellenségünket, kinek hamarabb elfogy az életcsíkja, az marad alul. Apró nehezítés viszont, hogy a második körben csak a vesztes energiája töltődik újra, a győztesé nem, a bunyók izgalmasak és kiegyensúlyozottak, s ahogy a koncepció, úgy a játékmódok listája se komplikált. Versus módban harcolhatunk egy második kontrollerrel játszó barátunk ellen, de kihívhatjuk a gépet is, a dojóban egy alapoktól felépített oktatómód vár ránk, a practice a gyakorlás helye, míg a survivalban addig jönnek az ellenségek, míg meg nem halunk.
A felhozatalban hat hős és hat pálya kapott helyet. Jago, Orchid, Sabrewulf, Thunder és Galcius neve ismerős lehet azoknak, akik játszottak az 1994-es eredeti Killer Instincttel, míg új karakterként a pengékkel harcoló, csuklya alá rejtőzött, gyönyörű Sadira mutatkozott be. A lista hamarosan Spinal és Fulgore karakterével fog bővülni, akik egy-egy DLC formájában érkeznek meg a játékhoz, mindezek közül ingyen viszont csak Jago férhető hozzá. A játék teljesen csak akkor nyílik meg számunkra, ha hajlandóak vagyunk a bankkártyánkért nyúlni, erre pedig ha jól akarunk szórakozni, szükség is lesz.
Egy karakter 4 angol fontba kerül, de vehetünk csomagokat is. A combo breaker pack 16 fontért cserébe elérhetővé teszi mind a hat főszereplőt, és ingyenesen elhozza nekünk a következő kettőt is, míg az ultra edition pack ennek duplájáért, vagyis 32 fontért egyszerűen megnyit a játékban mindent, még azt is, amiért amúgy hosszas harcok árán juthatnánk csak hozzá. Az új Killer Instinct nem csak igazi pénzzel bővíthető ugyanis, de megszerzett pontokkal is. Figyeljük a trials mezőben megjelenő feladatokat, hajtsuk őket végre, és már csörög is a jutalmunk, melyért cserébe fizetős tartalmakat nem, de pályákat, ruhákat, zenéket, avatarokat, és rajzokat már tudunk venni.
A helyszínek amúgy változatosak lettek, harcolhatunk havas hegyvidéken, félelmetes kastélyban, lezuhant űrhajónál, sötét erdőben, barlangban és háború dúlta városban is, a csaták mindenhol két dimenzióban folynak, természetesen gyönyörű, háromdimenziós megjelenítés mellett. A játékmenet a kombókra és fegyverekre épülő klasszikus Killer Instinct irányvonalat követi, kiegészülve egy karakterek speciális képességét életre keltő instinct móddal, míg a látványért a Microsoft saját gyártású HEX Engine-je felel. Az összkép nem rossz, a játék láthatóan meg se próbálta kihozni az Xbox One erejét, de panaszra azért nem lehet okunk, a fények, a színek, a mozgások mindenhol rendben vannak.
A Killer Instinct kellemes játék lett. Élvezetes csatákat lehet benne nyomni, fantasztikus a hangulata, összességében méltó a sorozat hírnevéhez, egyetlen hibája van csak. Nagyon tartalmatlan. Ingyen épp csak annyit kapunk, ami egy demónak is kevés lenne, a zsebünkbe nyúlva pedig a hat hős és a hat pálya se alkot sokkal nagyobb egészet. Persze lesznek hozzá kiegészítők, két karaktert, és egy új játékmódot már be is jelentettek hozzá, de ahhoz képest, hogy a többi nagyágyú dobozos kiadásai miket nyújtottak az elmúlt években, ez a csomag a közelükbe se ér. Azért próbáljátok ki, érdemes!
Hivatalos Killer Instinct kontroller
Amúgy igen, a Conkers jó kis klasszikus és akár trilógia is lehetett volna, mindig tele új poénnal, de sajnos nem így lett, kár a címért, mert az n64-es verzió nagyon ütött.
Nem hiszem el, hogy 10 év alatt képtelenek voltak egy épkézláb folytatást kiadni, új karaktereket kitalálni és egy modern igényeknek megfelelő franchise-t kiépíteni.
Néha úgy érzem, a Rare csak dísznek van ott az MS polcán, korlátolva ezzel egy tehetséges csapat kreativitását...
Ryse teszt is lesz majd ?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.