The Walking Dead: S2 E2 - A House Divided teszt
- Írta: barackostej
- 2014. március 14.
Anno a The Walking Dead második évadának nyitórészénél azzal zártam le a tesztet, hogy érdemes lenne várni kicsit, mielőtt benevezünk az új évadba, mivel a történet egyelőre gyengének és klisésnek tűnik. Bár az új főszereplő - az első évadból ismerős Clementine - nagyon jó választásnak bizonyult, a többi karakter felejthetőre sikerült és a fő sztori szál sem vezetett igazán sehova. Jelentem, itt az idő, hogy beszálljatok a The Walking Dead második évadába, mivel az új rész nem csak hogy elhárította a történettel kapcsolatos aggályaimat, de talán az egyik legjobb, ha nem a legjobb epizódot sikerült összehozniuk a telltale-es srácoknak.
A második felvonásnak nekiugorva azonnal feltűnik, hogy ez a rész teljesen más tempót diktál, elfelejthetjük a nyitányra jellemző lassú és időhúzó jeleneteket. Ezt ne úgy értsétek, hogy a készítők szívroham közeli állapotokat idéznek elő majd a QTE-s részekkel, hanem inkább úgy, hogy nagyon jól adagolják az izgalmakat. A nyugodt jelenetekből feltűnésmentesen csusszanunk át az akciódúsabb részekbe, nem érezzük hirtelennek ezeket a váltásokat. Ráadásul az egész epizódot megbolondítják egy kis rejtélyes, „menekülős” hangulattal.
A mellékszálak sokkal érdekesebbre sikerültek, mint anno az első évadban voltak, igaz néhol kezdenek a dolgok szappanoperába hajlani, de egyelőre nem zavaróan. Ami viszont zavart, hogy a készítők néha elfeledkeztek arról, hogy egy tizenegy éves kislányt irányítunk. Amíg egy felnőtt volt a főhős, nem tűnt fel, hogy mindent mi oldunk meg és mi vagyunk az események középpontjában, viszont most nagyon illúzióromboló, hogy egy gyerek oldja meg a nagyok problémáit. Volt egy rész, ahol egy, a történet szempontjából fontos elektromos szerkezetet kellett leállítani, és mindezt Clementine-ra. egy kislányra bízták. Nem volt egy bonyolult feladat persze, de azért mégis, nem bíznék ilyen veszélyes feladatokat egy gyerekre.
Ezen kívül azonban Clementine még mindig egy szerethető és bátor karakter, érdemes belegondolni, hogy mennyit és hogyan fejlődött a személyisége a 2012-es első rész óta. Sajnos az előző epizód karakterei még mindig kicsit sótlanok, de cserébe kapunk új szereplőket, sőt, egy régi ismerősökkel is találkozunk. Az újak sokkal kidolgozottabb személyek, kevésbé klisések, sok meglepő fordulathoz asszisztálnak, és végre megtudtuk, kinek a szinkronhangja Michael Madsen. Karakterének az epizód legizgalmasabb pillanatait köszönhetjük majd.
A történet tempója mellett sok új helyszín is fenntartja majd a figyelmet, és ezzel eltűnt az első részre jellemző egyhelyben toporgós érzés. Emellett technikai szempontokból is mintha javult volna kicsit a grafika, de az is lehet, hogy már csak a szemem káprázik ennyi rész után. Amiben viszont biztosan nem képzelődök, az a zene, vagyis inkább annak előtérbe kerülése. Elvileg nem voltak változások zeneszerzői poszton, de a különféle muzsikák jobban passzoltak a helyzetekhez, és néhány licencelt darabbal is találkozhatunk. Külön kiemelném a stáblista alatt szóló számot, szép lezárása az epizódnak.
Itt az ideje, hogy én is lezárjam a tesztet és örülök, hogy mindezt pozitívan tehetem, hiszen a gyengécske első rész után egy zseniális második felvonást kaptunk. A történet olyan tempóra kapcsolt, mint még soha, és nem túlzás azt állítani, hogy az egyik legjobb játékát tette le a Telltale Games az asztalra. Reméljük, a folytatás is hasonlóan alakul, hogy az első rész csak egy elsietett ballépés volt, és innen már csak felfele ível a minőség.
Ami viszont zavar (és ez már nem a játék hibája, hanem a Telltale-é), hogy amíg az első évad szépen, lassan, havonta megérkezett, mint a piros mikulás (talán egy alkalomtól eltekintve), most hatalmas összevisszaság van és a Telltalenél a vásárlóközösséggel való kapcsolattartás (értsd: mikor jönnek ki pontosan azok a nyüves gémek), nagyjából a nullával egyenlő. Értem én, hogy egyszerre fejlesztik a TWD-t, és a TWAU-t, sőt, bejött a képbe egy Borderlandses és egy Game of Thronesos (nagyon várós!!) játék is, de nem szép dolog letojni azokat, akik miatt kenyér jut az asztalra, kedves Telltale.
Just sayin'.
Ezzel szemben a második évad első része olyan alapokra építkezik, amiket már az első évadban letettek, de nem is lenne ez probléma, hisz ezért folytatás a folytatás (és a játékiparban egyesek ezt évek óta büntetlenül űzik), de a történet igazán nem jut sehova, a fordulatok kiszámíthatóak és nincsenek olyan karakterek és rejtélyek amik miatt körmeimet rágva várnám a folytatást. Egy sorozatnál az évadnyitót kellene a legjobban megnyomni minőség szempontjából, hisz ha az jó, akkor kitartanak a nézők/játékosok, esetünkben pedig meg is veszik az egész évadot előre. Ez sajnos elmaradt, de hangsúlyozom, nem volt rossz, de összehasonlítva az első évad nyitányával (vagy akár a The Wolf Among Us kezdésével) gyengén sikerült.
Ha vannak adott helyszínek ott nem értem miért nem kapunk szabad kezet a bejárhatóságukra, hamár ígyis - úgyis ott állunk...és adott a helyszín. A döntéseink se olyan nagy valamik, hisz ahogy ők irányítják a sztorit úgy lesz úgyis.
Egyszerű példa.: felveszed a földről xy tárgyat vagy sem, ha nem veszed fel, de a történet szerint fel kell venned akkor úgyis fel veteti veled a játék. kb. ilyen primitív módon terelik az embereket ebben a játékban.
Persze egyszeri végijátszásra megfelel és mintha csak filmet nézne az ember, de ez nem játék attól még, hogy eddig a 2 részben szinte semmit se kellett tennünk.
Remélem a 2. epizódról is ilyen jókat írhatok :)
Az első évad megérdemelten lett év játéka és kapott számos díjat. Érdemes lenne ezt a legutolsó epizódot összehasonlítani az első évad legelső epizódjával. Azért mondom ezt mert most nem estem abba a hibába, hogy korábbi interaktívabb Telltale játékokhoz hasonlítom ezt a sorozatot. Nem fogom részletezni mire jutottam, de aki szintén elvégzi ezt a kis összevetést az látni fogja, hogy ez a játék még önmagához képest is SOKKAL EGYSZERŰBB lett. Persze kell is ez az egyszerűség hiszen a Telltale korábban kalandjátékosoknak készített kalandjátékokat, de a The Walking Dead sikere után hirtelen kitágult a rajongói körük és hát most már meg kell felelni a sok ostoba embernek is.
Azért leírom konkrétan azt a pontot ahol elszakadt a cérna.
SPOILER!!! NE OLVASD TOVÁBB HA MÉG NEM JÁTSZOTTAD VÉGIG
Amikor Carver látogatás után a csapat elhagyja a házat és tesznek egy kis kitérőt Pete megkeresésére akkor egy több perces animáció után odaérnek a tisztáshoz ahol a busz áll. Még szintén az animáció keretein belül Clementine beáll a vérfolt végéhez majd megkapjuk az irányítást. És semmit de tényleg rohadtul semmit nem lehet csinálni csak előrefelé menni egy adott vonalon, de még csak azon a vonalon sem mozoghatok szabadon, mert ha előre léptem egyet még csak visszahátrálni sem lehet. Szóval kb. 5 másodpercig tolhatjuk előrefelé a karaktert majd újabb animáció következik. Mi a jó búbánatos pitypangmezőben fetrengő Bodri kutya összenyálazott gumicsontjáért nem lehetett szabadon bejárni azt a nyavalyás tisztást? Úgyis messziről virított a szikla mögül előbukkanó vérnyom, még egy fogyatékos is megtalálta volna Pete hulláját. De nem! Minek interakció.
SPOILER VÉGE!
Ennek az egésznek kb. az az üzenete a Telltale részéről, hogy: "Kedves játékos tudjuk, hogy hülye vagy ezért nem is várunk el tőled semmit csak egy pár másodpercig nyomod az előre gombot aztán érezd jól magad, hogy milyen jót játszottál."
Értem én, hogy ez interaktív mozi akar lenne, de azért ez már túlzás, főleg annak fényében hogyha összehasonlítsuk az első évad első epizódjában tapasztalt lényegesen szabadabb játékmenettel. (holott azért már ott is voltak megkötések rendesen)
Persze a történet még mindig érdekes a karakterek jók, a zene király, a szinkronhangok még királyabbak, de részemről vége ennek a sorozatnak.
Kár érte, nagy kár.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.