A
magyar NeoCore Games kétségtelenül hazánk egyik legelismertebb stúdiója
napjainkban. Mondjuk egy kezünkön meg tudnánk számolni a nemzetközileg is elismert
csapatokat, de a NeoCore biztosan köztük lenne. Két King Arthur RTS után
akció-szerepjáték fejlesztésébe vágták a fejszéjüket, s bebizonyították, hogy a
Diablo III-on és a Torchlight II-n túl is van élet. Hamisítatlanul
kelet-európai produktum lett a The Incredible Adventures of Van Helsing, nagy
kanállal merített az erdélyi mitológiákból, s pont ezért ízlett annyira a
szittya közönségnek. Sajnos az Xbox 360-as verzió nyomtalanul eltűnt a
süllyesztőben, de szerencsére a folytatás egy éven belül meg fog érkezni. A
stúdiónak hála szert tettünk egy korai bétaverzióra, amely egy rövid betekintés
nyújt a második részbe. Most kiderül, hogy mennyiben fejlődött az alapanyag.
Főhősünk
ezúttal is Abraham Van Helsing – a címzetes szörny-, vámpír- és boszorkányvadász, aki
nem csupán a kard erejében hisz, hanem a pisztolyokéban és a számszeríjakéban -
sokoldalúsága egyedül a játékos vérmérsékletétől függ. A világ megmentésének
súlya ismét az ő vállát nyomja. A játékmenet magva ezúttal sem változott: küldetéseket
vállalunk az út mentén, legyőzzük az ellenfelet, felmarkoljuk a lootot és az
XP-t, fejlődünk, mágikus cuccokat aggatunk magunkra. Szerencsés esetben az
érdeklődés a stáblistáig kitart – tegyük hozzá, hogy e tekintetben az előd
kissé monotonnak számított, hiába volt humoros, a változatosságba olykor
beletört a NeoCore bicskája, de majd most másként lesz!
Habár
a játék végtelen szabadságot kínál a karakterünk testreszabására a történet
közben is, nem árt már az elején konkrét kasztot kiválasztani. El kell
döntenünk, hogy közelharci, vagy távolsági fegyverekkel szeretnénk-e
érvényesülni, netán varázshasználóként. Sajnos az első rész túl rövid volt
ahhoz, hogy a ide-oda lavírozzunk az osztályok között, hiszen a kampány
rövidsége miatt egyik típust sem tudtunk kimaxolni. Ha ez megvan, indulhat a
móka. Közvetlenül az első rész vége után vesszük fel a fonalat, miután
Fulmigati professzort eltettük láb alól. Sajnos a kurafi nem nagyon akar a
másvilágra távozni, Harker generális néven ostrom alá veszi a Viadukt
Junctiont, Borgova ipari negyedét. Van Helsinget bízzák meg a település
védelmével, aki parancsokat oszthat a katonáknak, harci gépeket irányíthat,
valamint a védelmen áttörő szörnyeket likvidálhat. A meglévő karakterünket
importálhatjuk a második részbe, sajnos ez a funkció nemigen akart működni a
bétában, bízzunk benne, hogy a végleges verzióban ilyen nem lesz. Ha
szerencsénk volt, az eredeti játékban elértük a maximális 30. szintet, így
kellő rutinnal vágunk neki a kihívásnak.
Borgova
gyönyörű, de egyébként az egész alkotás az, a varázslatok effektjei színes fényáradattal
világítják meg a várost. A steampunk
szerelmesei abszolút nyeregben érezhetik magukat, a részletes kimunkáltság feltűnő, a grafikusok remek munkát végeztek. Természetesen egyből
az új karakterosztály, a Thaumaturge mellett döntöttem, ami a varázshasználók
táborát erősíti. Félelmetes tűzoszlopot és örvényeket vonhat maga köré, de a
fagyasztással sem áll hadilábon. A visszatérő Rage-mechanikával kombinálva
brutális gyilkológéppé avanzsálhatunk. Teljesen új lehetőség az Arcane
mechanika, mellyel a Contraptionist kasztú hősünk különféle teremtményeket
idézhet maga mellé, robotpókokat teremthet, netán automata lőtornyokat pakolhat
a kritikus pontokra. A védekezésre kihegyezett bétában úgy kellett nekünk ez a
lehetőség, mint egy falat kenyér - még szerencse, hogy a rendeltetésének
megfelelően működik.
Némi
stratégiai elemet is kipróbálhattunk. Harker tábornok talpnyalói hullámokban
érkeztek, tetszés szerint néhány utasítást kis kiadhattunk a mesterséges
intelligencia által vezérelt karaktereknek a térképen, hogyan védjék a kritikus
pontokat stb. Érhető, hogy a hack’n slash rajongóinak ez a lehetőség megfekszi
a gyomrát, ők nyugodtan hagyatkozhatnak az M.I. által vezérelt parancsnokra. A
végső változatban egyébként menedzselhetjük a kezünk alá tartozó csapatokat,
nagyobb befolyásunk lehet rájuk, mint itt. Az életünkre törő rémek kellően változatosak
még normál szinten is képesek megizzasztani a gyakorlott játékosokat is. A
non-stop hentelés közben szinte üdítő volt elvállalni néhány mellékküldetést.
Például meg kell találnunk és hazahoznunk a frontvonalról Bryan közlegényt – a szituáció
bizonyára számotokra is ismerős lesz. A készítők egyébként fityiszt mutatnak a
Harry Potternek, de még a Skyrimnak is, de jó volt látni Gandalf apótól
kölcsönvett beszólásokat is. Pont ezek az apró helyzetek miatt imádtuk már az
első részt is, úgy néz ki, hogy a fejlesztők a folytatásban sem hagyták otthon
a humorérzéküket, persze azért egyszer sem esnek át a ló túloldalára. Ismét az
egész kalandunkat végigkíséri az asztráltestű Katarina, aki előszeretettel
csipkelődik hősünkkel, szavait nem kevés iróniával tálalja, apadhatatlan
poénforrást biztosítva a számunkra.
Ízlés
kérdése, de nekünk a kezelőfelület kissé túlzsúfoltnak tűnt. Annak ellenére,
hogy logikusan felépített, néhány opciót nem találtunk a nagy kapkodás
közepette. Az irányítás természetesen sima, a hangulat pedig teljeséggel
marasztaló. A háttérben gőzhajtású, gigászi fogaskerekek működtetik a roppant
gépezeteket, a város polgárai fegyvert ragadnak, véres és kiszámíthatatlan
végkimenetelű harc bontakozik ki az utcákon, amely csak elsőre tűnik
kaotikusnak, sokkal nagyobb beleszólásunk lesz, mint gondolnánk. Az izometrikus
nézőpontnak hála, rendszerint átláthatóak a csetepaték, ám amikor sok ellenfél
van egyszerre a képernyőn, villannak a számok a fejük felett, olykor azt sem
tudjuk, hogy melyik példányt csépeljük szorgosan.
Ha
tovább lehet gondolni az alapokat, akkor azt a NeoCore meg is teszi. A zenéknek,
a finomodott mechanikának, a stratégiai elemeknek, s az új típusú ellenfeleknek
hála a The Incredible Adventures of Van Helsing II sokkal kiforrottabbnak tűnik,
mint az első rész. Ugyan egy alig több, mint egyórás béta után túl sok
követeztetést nem vonhatunk le a végleges változat minőségről, annyi biztos,
hogy az előjelek kedvezőek. A harc dinamikusabb, megannyi testre szabható
lehetőséggel bír, nem leszünk határok közé szorítva, hősünk stílusa csak a
saját kreativitásunktól függ. Ami még mindig kérdőjeles, az a kooperatív mód,
amely az első részben kissé ügyefogyott volt, reméljük, hogy e téren is javulásról
számolhatunk be. Telített műfaj ide, rövid fejlesztési idő oda, a The
Incredible Adventures of Van Helsing II-nek van egy semmi mással össze nem
téveszthető bája, amit április 17-én, PC-n és Macen minden fizetőképes
vendégnek megmutatja.
Kapcsolódó cikkek
Az egyetlen ami ezen felül negatívumként mondhatok, az a final boss fight, szerintem az nagyon bugyuta lett.
Ezért "csak" 90 pont (nálam), a metás pontszáma viszont pofátlanul alacsony érték.
Az egyetlen hack'n slash ami le tudott kötni, szóval igen, én is várom a második részt.
A grafikája gyönyörű volt, a diablo 3-ét is simán a hátamögé szorította.
Remélem továbbgondolták pl. a közelharcos kasztot (ezt játszom mindig) mert kevés skillje volt de azok is kiábrándítóak.
Van potenciál a srácokban, remélem többet tudnak kihozni ebből az amúgy ötletes világból. Piros pont jár azért is nekik mert ez is tartalmaz magyar nyelvet, így nem kell aggódniuk akik kevésbé beszélnek idegen nyelvet.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.