The Wolf Among Us: E3 - A Crooked Mile teszt
- Írta: barackostej
- 2014. május 3.
Immár két részen van túl a Fabulák című képregény alapján készült The Wolf Among Us, melyet Telltale Games hozott el képernyőinkre. A remek első rész után sajnos egy gyengébb második epizódot kaptunk, mely bár a sztori szempontjából továbbra is izgalmas volt, a játékmechanika visszafejlődött még a Telltale játkaihoz képest is. A harmadik rész szerencsére kitereli kicsit a sorozatot ebből a mélypontból, és hozza az első részben látott minőséget.
A második rész végén látott csavar természetesen kihatással lesz az új epizódra és ezen az úton fog folytatódni a nyomozás. A Telltale-re eddig sem voltak jellemzőek a fekete-fehér karakterek, de ez után az epizód után ember legyen a talpán, aki meg tudja határozni egy-egy szereplő kinek az oldalán is áll. Kevesebb új karaktert kapunk, viszont így van idő a meglévők kidolgozására. A játék eleje kicsit lassabbnak tűnhet az átlagosnál, de remekül előkészíti az utolsó tíz percet, melyben a készítők abszolút kimerítették a cliffhanger fogalmát.
Nagy pozitívum, hogy végre tényleg úgy érezzük, mintha egy nyomozást vezetnénk és a második rész linearitása után újra nagyobb szabadságot kapunk. Egy ponton meg is választhatjuk, meg milyen sorrendben járjuk be a helyszíneket, melyre bár eddig is volt példa, most viszont az eddigieknél sokkal nagyobb súlya van, melyik helyre látogatunk el hamarabb. Végre nem úgy érezzük, hogy a történetírók marionett bábúként rángatnak minket végig az eseményeket, hanem hagyják, hogy kibontakozzunk és magunk jöjjünk rá az összefüggésekre. Már az első résznél is felemlegettem az LA Noirral való hasonlóságot és ez most hatványozottan igaz. Ez persze nem negatívum, mivel inkább csak jól működő apróságokat vettek át a Telltale-s srácok a néhai Team Bondi klasszikusából.
A The Wolf Among Us eddig is akciódúsabb volt, mint a The Walking Dead sorozat, azonban most ezekből is többet és látványosabbat kapunk. A döntéskényszer továbbra is szerves része a játéknak és ezúttal is lesznek kemény és nagy eséllyel több epizódon átívelő cselekedeteink. A feljebb már említett utolsó tíz perc teszi fel a koronát erre az epizódra. Elképesztő jelenetekben lesz részünk és újra feje tetejére áll a történet. Sajnos a következő részt felvezető videó nagyon sok poént lelő a negyedik epizódból, így talán érdemes most ezt továbbnyomni.
Ha már negatívumokról van szó, hadd hozakodjak elő a játékidővel: a második epizód után a harmadik is fájóan rövidre, alig másfél órásra sikerült és ez azért is érthetetlen, mert az első résszel és a The Walking Deaddel kétszer ennyit játszhatunk. Talán a Telltale túl akar lenni már Bigby kalandjain, hogy több erőforrást pakolhasson át a Borderlands és Game of Thrones játékokra.
Nem véletlenül kapott majdnem annyi pontot a harmadik rész, mint az első. A gyengécske második után újra egy jól összerakott résszel ajándékozták meg a készítők a rajongókat. A történet az, amivel eddig sem volt gond és ez szerencsére most sem változott, viszont végre nyitottabb játékmenetet kapnak a játékosok, nem csak a párbeszédeket irányíthatjuk, hanem magukat az eseményeket is befolyásolhatjuk. Azonban a vásárlástól még mindig óva intek mindenkit, mert nem tudhatjuk mennyire lesz jellemző ez a minőségi hullámzás a további részekre.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.