![](/media/tag/avatar/50/19/96375.jpg?40)
The Walking Dead: S2 E3 - In Harm's Way teszt
- Írta: barackostej
- 2014. május 19.
Tavaly év végén indult útjáraa Telltale Games The Walking Dead sorozatának második évada, mely egy kicsit csalódást keltő első résszel nyitott, majd egy kiemelkedően jóra sikerült második epizóddal folytatódott. Nagyon vártam az In Harm's Way címre hallgató harmadik felvonást, mivel a történet mellett kíváncsi voltam arra is, hogy fenn tudják-e tartani a fejlesztők a második epizódban látott minőséget. Egyes szempontokból sikerült, sőt túl is szárnyalták az ott látottakat, viszont összességben sajnos elmarad a nagyszerű második résztől.
Aggodalomra azonban semmi ok, a harmadik rész ettől még nem sikerült élvezhetetlenül rosszra, de kicsit többet vártam tőle. A játékidő első felében egészen lassan halad a történet, amivel nem is lenne gond, ha eközben karakterépítéssel vagy a héttér történet részletezésével telne az idő, de igazán nem csinálunk semmit. Töltelék párbeszédek folynak, nem derül ki semmi meglepő, a megbízható emberek továbbra is megbízhatóak maradnak és a gonosz is tovább gonoszkodik. Utóbbi a legfájóbb az egészben, vártam a pálfordulást, de semmi meglepetés nem történik, maradunk a klisékkel szegélyezett ösvényen. Szomorú, de ez az egész évadra jellemző és sajnos három mondatban össze lehetne foglalni az eddig történteket.
Mi az, ami akkor a harmadik részt mégis emlékezetessé teszi? A cselekmény. Bár kevés választási lehetőségünk adódik az epizód alatt, ettől függetlenül végig a kezünkben érezzük az irányítást. Ezt vehetjük akár szó szerint is, mivel ezúttal kevesebb lesz az átvezető és a QTE részt, cserébe viszont szinte mindig a mi kezünkben lesz a karakter feletti kontroll. Bár konkrétan szabadon nem járhatjuk be az epizód helyszínét, mégis megismerjük a helyet és átlátjuk majd annak felépítését. Talán, ha még több kalandjáték elemet kapnánk, még boldogabb lennék, de nem akarok telhetetlen lenni és örülök, hogy visszavettek a fejlesztők az interaktív moziból.
A karakterek továbbra is jól felépítettek, jó látni, hogy még most is találkozunk régi ismerősökkel; ezúttal például a 400 Days-ből látunk viszont egy-két szereplőt. Clementine szerethető, de még most is úgy érzem, hogy túl sok szerepet kap a történetben, elvégre még mindig „csak” egy gyerek, nem igazán hihető, hogy egy csoportnyi felnőtt rábízná a fontos döntéseket. Emellett néhány szereplő nagyon felidegesített inkompetens viselkedésével és nem tudom, hogy ez volt-e a készítők célja. Mindenesetre voltak pillanatok, amikor már-már a fő gonosz pártját fogtam, annyira idegesítettek a saját társaim viselkedése.
Amibe viszont nem lehet belekötni, az a játék utolsó percei. Az izgalom a tetőfokára hág, minden pillanatban az arcunkba kapunk valamilyen meglepetést, a záró képsorok pedig nem túlzok, évekre megmaradnak bennünk. Itt láthatjuk meg, hogy milyen profin játszik a Telltale a játékos érzelmeivel, olyan döntésre kényszerítenek egy lehetetlen helyzetben, amit játékokban ritkán látunk. Nincs idő a gondolkodásra, emiatt hirtelen felindulásból cselekszünk, ezután pedig csak mereven bámulunk majd a stáblistára, ami alatt megint egy remekül eltalált szám szól.
Túl vagyunk a felén az évadnak és bár még mindig korai messzemenő következtetéseket levonni, a második évad sajnos egyelőre elmarad az elsőtől. A történet bár érdekes, mégis zavaróan klisés, a zombis témában ezerszer lerágott fordulatokat látunk, amik néha még részenként is ismétlődnek. Viszont örültem, hogy sokkal többször kapjuk kezünkbe az irányítást a mozizás helyett és remélem a kalandelemek is több szerepet kapnak majd a folytatásokban. Amiben viszont továbbra is legyőzhetetlen Telltale, az a cselekmény csavarása, mindig történik valami, mindig hat valami az érzelmeinkre és hihetetlen döntéseket kell meghoznunk. Jó látni, hogy a sorozat részenként is fejlődik, de szükség lenne már egy-két újításra, hogy még egy harmadik évadra is vevők legyenek a rajongók.
Szóval a többféle végkifejlet is csupán két döntésen múlik, és mindkettőt a játék vége előtt húsz perccel hozzuk meg. Ráadásul ide a rozsdás bökőt, hogy ha marad is Clementine a főszereplő a beígért harmadik évadra, kiválasztják valamelyik verziót (mivel a háromból kettőben meghal egyik, vagy másik karakter, nyilván azt, amelyben egyedül rója az utakat) és egy visszaemlékezésben elmondják hogy jutott el a másik két lehetőségtől ehhez.
Az pedig, hogy a: "hagymázas elmebeteg megalkotja a maga állatvilágát, de az összeomlik" történeti elemet a TV sorozatban és a játékszériában ennyiszer ellövik, kifejezetten szánalmas. A játék története ezzel együtt is jobban meg tud ragadni, mint a sorozaté, amit egy agyat vérig felbaszóan szar rész után, még a negyedik évad vége előtt kaszáltam. Itt legalább érdekel a folytatás, mert van egy Clementine, meg esetleg egy Jane akik kedvelhetőek, és nem nyomorult idióták, mint Rick bandájából szinte mindenkinek.
Egy szónak is száz a vége, ez a játék nem éri meg az árát. Igazából még egy letöltést sem, mert egy végigjátszás Youtube-videó megnézése 95%-ban ugyanazt az élményt nyújtja, és nem kell az átvezetők nézése közben azzal a két gombnyomással sem fárasztani magukat.
Nem is tudom mikor voltak utoljára ennyire kettős érzéseim egy játékkal kapcsolatban. A történet alapjában véve jó, a karakterek érdekesek, de ezzel együtt is egy undorítóan nagy blöff az egész játék. Abba értelemszerűen kér is belekötni, hogy ez egy interaktív film, nem videojáték, szóval erre ne is vesztegessünk szót. Amiről viszont kell beszélni, az az, hogy az ígéretekkel ellentétben a tetteink ZÉRÓ kihatással vannak a sztorira. Értem én, hogy embertelenül nagy munka lenne megírni olyasvalaki sztoriját egy évad ötödik részére is, aki lehet, hogy egyeseknél már az első részben meghalt, de a jelen módszer akkor is undorító. Egyszerűen végigkíséri az egész szériát, hogy ha választási helyzet elé kerülünk, ahol látszólag dönthetünk arról, hogy A, vagy B történjen, akkor akármit teszünk is, A fog történni, mert ha B mellett döntünk, akkor az valami miatt mégsem történhet meg. Ha lehetőség van egy karakter halálára, értelme sincs próbálkozni a megmentésével, úgy is meg fog halni két részen belül. Értem én, hogy vannak dolgok amik az ember döntésitől függetlenül bekövetkeznek, de azért ami itt megy, mégis csak túlzás. Van egy kitaposott út, amerre visznek minket, és ha megpróbálnunk letérni róla, gyengéden visszapofoznak rá. Néhol nem is olyan gyengéden. Ott hagynád az erdei ház lakóit, hogy Christa keresésére indulj? Szar ügy, menned kell velük. Értem én, hogy nem lehet ez Skyrim féle sandbox (holott ott is vannak idegesítő megkötések a történet folyását illetően) de azért akkor is durva, hogy pofátlan módon azzal reklámozzák a játékot, hogy a meghozott döntések formálják a sztorit, miközben a végeredmény mindig ugyanaz, legfeljebb kapunk egy apró vargabetűt mielőtt visszatérnénk a kanonizált útra. Legalább azt mondhatnánk, hogy a karakterekkel való viszonyunk számít valamit, de az sem. Az első évadban még talán (bár ott is csak hangyafasznyit) a másodikban már annyit sem. Jóban vagyunk Bonnieval? Mindegy, akkor is ott ugyanúgy hagy minket ott vérbefagyva, mintha minket okolna a társunk haláláért. Megmentettük a ruszki hülyegyereket a haláltól? Mindegy, akkor is minket okol a zombisodott nővére haláláért.
Persze örülhetnék, hogy ezúttal végre van többféle lezárás, de azok is csupán döntésen múlnak, amit a játék vége előtt húsz perccel hozunk meg
Boney kezdett észhez térni.Miután Carver megrugdosta Kenny-t Boney-nak megjött az esze.Ja és amúgy a többi őr szeme láttára fejbe lőni őngyilkosság lenne. :D
SPOILER
Önmagában az epizód tetszett, csak lehetne hosszabb :/
SPOILER
A végén Carver pusztulását öröm volt végignézni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.