De most lehetőségünk volt, hogy rátegyük kezünket egy működő PS2-es verziójú kiadásra és megnézzük, mit rejtegetnek a motorháztető alatt…
4 módot találunk a játékban – Career, Arcade, Cruise és Online – amik már valószínűleg ismerősek lehetnek a rajongók számára az előző részekből. Career egyértelműen az a hely, ahol nevet szerezhetünk magunknak, mint az ”utca ördöge”, mialatt megpróbáljuk a legjobb körökért járó „Valhallába” (toplista) bekerülést is elérni. Az Arcade kevésbé verejtékes feladatot ró ránk, és inkább a mókát veszi célba. A Cruise mód végül is egy kiskapu, ahol felfedezhetjük a pályákat és ízt kaphatunk belőlük. Bár az is igaz, hogy a most tesztelt rész, ad majd egy csavart a dolgoknak (erről még később)... Végül, de nem utolsó sorban az Online, amely nem másra jó, mint kipöckölni a pedált és lenyomni minden újonnan érkezőt, Interneten keresztül. Ugyan mindegyik mód meg lett csavarva, vagy ki lett egészítve egy-két dologgal, de a Rockstar koránt sem árult el mindent a bemutatón.
Kipróbáltuk magunkat a játék verseny részében néhány futam erejéig Arcade módban és azt kell hogy mondjuk, a játékélmény nagyon olyan lesz mint az előző részekben. Szimplán el kell jutnunk a kezdőponttól a leintésig, mielőtt azt egyik kihívónk tenné. De hogy ezt hogyan tesszük az csak rajtunk áll! A Rockstar San Diego fejlesztői egyszer és mindenkorra olyan város nagyságú „édent” szerkesztett, hogy mind a tíz ujjunkat megnyaljuk majd utána. Szerezhetünk majd előnyt épületeken át, felfedezetlen utakon keresztülszáguldva és persze sokkal hagyományosabb módon is, amik majd elszórva lesznek elhelyezve szerte a pályákon. A mostani rész célul tűzte ki maga elé, hogy a legnagyobb számú „rövidítést” fogja tartalmazni az összes eddig megjelent rész közül. Bár sok rövidítés elérhető lesz ügyes vezetéssel, de néhány látványos ugratás csak a nitro józan használatával, és így eléggé felgyorsulva lesz majd lehetséges.
Hogy mennyire jó az irányítás? Nem meglepő módon azt is mondhatjuk, hogy a MC3: DUB Edition irányítása nagy hasonlóságokat mutat az elődjeihez viszonyítva. A Midnight Club széria a kezelés tekintetében mindig is keveredést mutatott az Arcade és a Valós világ között. Ez az elegy teszi (tette) lehetővé eddig, hogy autóinkkal kalandos, halálosan gyors versenyeket és felfedezéseket éljünk meg. A végeredmény nem más, mint egy szórakoztató játék, amellyel néha fura mozgásokat is végre tudunk hajtani, mint például a két keréken autózást – ami kis sikátoroknál igen hatékony tud lenni…
A körbe-körbeautókázáson kívül lehetőségünk volt betekinteni egy hatalmas autószerkesztőbe is, ami csak egy hely, ahol megfigyelhető volt a Rockstar közreműködése a DUB Magazinnal. A Rockstar részletes adatokat kapott a DUB-től, a játékban szereplő járművekről, ami egy rendkívül színes gárdát eredményezett a sorozat történelmében. A már várt tuning-olható autókon kívül, fogunk találni SUV-ot, pickup-ot, utcai motorokat, egyedi chopper-eket és még klasszikus autókat is. És természetesen az összes autó jogilag engedélyezve van és összetörhetőek! Míg ezek igen csak jól hangzanak, addig az már egyenesen kiváló, ami a közreműködés eredményekén autó szerkesztőként fog bemutatkozni. A segítség a jól ismert autó-tuning magazintól a papíros adatokon kívül, egy új irányból is érkezett, mivel a Rockstar San Diego csapata betekintést nyerhetett egy alkatrészekkel és kiegészítőkkel teli raktárba is - ahol a DUB saját bejegyzett abroncsai is ott hevertek -, hogy ezekkel is színesítsék készülő virtuális „halálládáikat”! Ezeknek kikódolása a játékban persze nem lesz ingyen. Ha ki akarod őket próbálni a legjobb, ha jobban vezetsz, mint a legjobbak és elég pénzt nyersz, hogy mindez megtörténhessen. Az új rendszer további előnye, hogy a vezetésed még egyedibb lesz, ha online-on is játszol.
Az eléggé erőteljesen sikerült autószerkesztő kombinálhatóságával olyan járműveket tudsz majd gyártani, hogy nem kell majd vegyülöd a „köznéppel”. A rendszer továbbá azt is engedélyezni fogja, hogy azt és olyan cuccost pakolj fel autódra amilyet csak akarsz, így ez éles ellentét lesz a korábbi részekkel, amelyekben a korán megszerzett autóktól meg kellett szabadulnunk, ha versenyképesek akartunk maradni.
A játék grafikája kimondottan szép eddig. Magas felbontású, részletes és szépen kerekített. A hatalmas városok mély benyomást keltenek és vitathatatlanul a sorozat ezen részében találjuk majd a legtöbb rövidítést és életre utaló jelet – a járókelőket és a forgalmat. A járművek kétségkívül az ünnepelt sztárjai a játéknak. Kinézetük rendkívül részlet gazdag, amit leginkább akkor figyelhetünk meg, mikor szerkesztgetjük őket.
Amikor elkezdünk játszani, első személyű nézetet állítunk be és érezzük a sebesség lüktetését, egy kicsit nehéz hátradőlni és elmélázni a gyönyörű grafikán, akármennyire is szeretnénk…
A zenék még gyártás alatt vannak, így egyenlőre csak az autók hangjaival és a környezeti zajokkal ismerkedhettünk meg. Reméljük a Rockstar olyan zenét fog hozni, amelyet már elődjeinél megszokhattunk és ezzel egyedi légkört tud majd varázsolni játékához és ezzel együtt autózásunkhoz is.
Amit eddig megismerhettünk a játékból, mondhatjuk a Midnight Club 3: DUB Edition jó úton halad. A játékmenetbeli és grafikai javítások, a DUB Magazine hathatós segítsége, igazán jó irányba formálja eme autós programot eleddig. A sorozat rajongói és persze azon autóversenyek rajongói akik valami újat keresnek, jobban teszik ha rajtatartják (legalább) egyik szemüket ezen alkotáson. Ha minden jól megy a jövő év elején már rá is tehetjük kezünket, de sajnos csak a PlayStation2-es és az XBox-os verziókra...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.