A
Capcom zombis játékának első újgenerációs része a legek játéka. A harmadik rész
már egy új motort használ, amely a széria történetében a legtöbb zombit
varázsolja a képernyőre, a legelképesztőbb fegyvereket vethetjük be az
apokalipszis közepén és a lehető legelborultabb jelmezekben pompázhatunk. Miért
fontos ez? Nagyon is az, bár kívülállóként lehet, hogy legyintetek, de ha
leültök a játék elé fél órára, könnyűszerrel magába szippant ez az abszurd
koktél. A Dead Rising 3 tavaly ősszel jelent meg az Xbox One nyitójátékaként, a
PC-seknek kilenc hónapot kellett várniuk rá, de cserébe egy minden földi jóval
megpakolt kiadást tehetnek magukévá, amely tartalmazza az időközben megjelent
összes DLC-t, az Untold Stories of Los Perdidost, és megfelelő vas esetén még a
konzolos változatnál is szebb látványban gyönyörködhetünk. A vásárlás előtt
persze nem árt némi szabad helyet felszabadítani, hiszen a játék közel negyven
gigabájt adatot telepít a merevlemezre.
A
kaliforniai Los Perdidosban újra felüti a fejét a fertőzés, amely sokkal
gyorsabb lefolyású, mint korábban. A várost ugyan evakuálták, a hadsereg mégsem
végzett alapos munkát: több tucat túlélő rekedt a karanténon belül, köztük
főhősünk, Nick Ramos is. Pedig a Zombrex gyógyszer kifejlesztésével a velejéig
korrupt kormány azt hitte, még egyszer nem ütheti fel a fejét a vírus, de
nagyon tévedtek. Mindezek tetejébe, a túlélőknek csupán pár napja van arra,
hogy valamilyen úton-módon kikeveredjenek a városból, hiszen a hadsereg elrendelte
a légicsapást. A nagy sietség csak az időlimithez kötött módban befolyásolja a
játékmenetet, a sztorimódban kényelmesen teljesíthetjük a fő- és
mellékküldetéseket. A mellénk szegődött ideiglenes társak biztonságáért szintén
mi felelünk, s bár tudnak magukra vigyázni, az események sűrűjében könnyedén
elkallódhatnak. Ha szeretnénk, még több bajba jutott embert megsegíthetünk,
kiszabadítva őket a zombik gyűrűjéből, akiket aztán magunk mellé állíthatunk.
Néhányuk ugyan makacs, de ha teljesítjük a kérésüket, máris új szövetségessel
gazdagodhatunk. Bár a figurák motivációi teljesen érthetőek, egy ilyen játékba
nem kellenek kidolgozottabb karakterek. Időnként veszedelmesebb emberi alakokba
botlunk, a játék Pszichóként hivatkozik rájuk, totál bekattant, sztereotip
figurák- a megölésük elsőre nehéznek tűnhet, de egy-két taktikát ismételve,
simán leverhetjük őket.
Los
Perdidos hatalmas és látványos város, éppen csak megcsapta a világvége szele,
de már – minden túlzás nélkül – ezernyi élőholt garázdálkodik az utcákon. Az új
konzolok arra is jók, hogy hűen ábrázolják a zombiapokalipszist, már ami a
mennyiséget illeti. De mit sem ér az egész, ha nem tudják azt tartalommal megtölteni.
Szerencsére a Dead Rising 3 folyamatosan fenntartja az érdeklődést, nem akar
többnek látszani, mint ami, az átvezetők rendezése kellően profi, a szereplők
direkt bugyuták. Ha történet nem is megy át túlzott drámaiságba, Nick egyre
keményebb hőssé érik, képességeit olyanná fejleszthetjük, amilyennek csak
szeretnénk. Kezdetben két fegyvernél többet nem hordhat magánál – és ebbe beletartoznak
a közelharci fegyverek is. A baseball ütő és a lőfegyver már nem olyan nagy
szám, egy felmosónyél már annál inkább. Hősünk egy autószerelő, igazi szaki,
aki bármikor tud kombinálni egymással két alkalmatosságot, természetesen csak
akkor, ha megszerezzük hozzá a megfelelő tervrajzot. Így aztán érdemes szabadon
bóklászni a városban, végigjárni az épületek belsejét, benézni a sikátorokba,
hiszen a legtöbbször valami érdekes dologra bukkanunk. Hiába koncentrálunk a
feladatunkra, gyakran kapunk fülest valami közeli véletlenszerű eseményről, ami
úgyis elvonja a figyelmünket az aktuális célról. Habár a kampány nagyjából 15-18
óra játékidővel bír, ezt könnyedén megsokszorozódhat, ha sodródunk az árral és
nem sietünk.
Mi a helyzet a filmmel?
A
lakótelepi csináld magad-mozgalom a Dead Rising 3-ba is beette magát. Nick egy
kalapácsból és egy körfűrészből például egy egészen izmos harceszközt készíthet,
de egy munkagépből és egy autóból páncélozott szörnyet is összehegeszt percek
alatt. Utóbbival a város távolabbik pontjába is viszonylag biztonságosan
eljuthatunk. Ha épp ilyen kocsi nincs a közelben, bepattanhat a villogó lámpájú
járművek volánja mögé, bár ezek értelemszerűen gyorsan leamortizálódnak több
tucat élőholt elgázolása után. Ha épp nincs a közelben motorizált jármú, az
autóroncsok tetején ugrálva, a kerítéseket és falakat megmászva, a nagyobb hordákat
kerülgetve haladhatunk előre. A lehetőségek tárháza széles, szinte minden
használati tárgyat bevethetünk a fertőzöttek ellen, kár, hogy tartósság
szempontjából egyik sem valami kirívó dolog, így sűrűn cserélgetnünk kell a
cuccokat, de legalább több mindent kipróbálhatunk. De most komolyan, ha tényleg
egy igazi sandbox játékra vágysz, ahol minden megengedett és minden
használható, akkor a Dead Rising 3 magasan kiemelkedik a mezőnyből, integetve,
kurjongatva adja tudtunkra, hogy a kötött játékmenettel és történettel megáldott
alkotások csupán fércművek. A szabadság itt kezdődik.
A
térképen követhetjük nyomon az aktuális feladatainkat és a biztonságos zónákat,
ahol viszonylag nyugodt körülmények között tölthetjük fel készleteinket és
cserélhetjük le ruháinkat. A gyűjthető finomságoknak se szeri, se száma. És
akkor még a durvább játékmódokba, az új főszereplőkre koncentráló a
sztori-DLC-kbe és a kooperatív mókába bele sem néztünk. A Dead Rising 3-ban
semmi sem kötelező, nem vezetik pórázon a játékost, a narratíva csak arra jó,
hogy feltárja a lehetőségeket, mi pedig választhatunk. Szerencsére az új
megszerezhető képességekkel még inkább a saját szánk íze szerint alakíthatjuk
Nicket. Hiába kapunk minden megölt zombi után tapasztalati pontot, a
szintlépésnél bizony alaposan meg kell gondolnunk, hogy mire kötünk. Nyilván a
nagyobb életerő és a plusz fegyverslot alapnak számít, ám ezen felül gyúrhatunk
a közelharci fortélyokra, a lőfegyverekre, illetve a szerelési skillünkre is. A
kombók itt nem csupán a láncba fűzött támadásokat jelentik, hanem azt, hogy az
rendelkezésre álló eszközöket mennyire hatékonyan és választékosan tudjuk
ötvözni. Végül, számos kihívást teljesíthetünk a játék során, a program folyamatosan
nyomon követi a megmentett túlélőket és azt is, hogy az adott fegyverrel hány
élőholtat küldtünk a másvilágra. Mindig van egy apró, számban kifejezett célhatár,
amit érdemes elérni, hiszen a jutalom sem marad el.
Az Arcade Remix
A
számítógépes verzió sajátosságairól annyit érdemes tudni, hogy kellően jól
optimalizált élményben lesz részünk, de szigorúan csak 30 képkocka/másodperc
sebesség mellett. Bár jómagam csak reménykedhettem a folyamatos framerate-ben
(a kiterjedt jeleneteknél alulról súrolta a limitet) lévén nincs egy izmos
konfigom (AMD Phenom II X4 955 3,20 Ghz-es proci, GeForce GTX 660), de
szerencsére a grafika jól skálázható. Választhatunk, hogy motor 720p-ben,
900p-ben, 1080p-ben vagy teljesen renderelje le nekünk a játékot, s ezen kívül
szinte minden apróságot (v-syncet, élsimítást, anizotóp szűrést, árnyék-,
textúra- és modellminőséget) finomhangolhatunk. A megjelenés közeli verzió hiába
kapott az elmúlt hetekben két, egy gigabájtnál is nagyobb javítást, csak
16:9-es képarányú monitoron mutat tökéletesen, ami az én 1440x900-as felbontású
megjelenítőmön elnyújtott képpel szembesültem, így kénytelen voltam ablakban
futtatni játékot. A portot a Resident Evil 4 HD Edition fejlesztői rakták
össze, a gondoskodás észrevehető, a játék igazából csak a procira és a
memóriára érzékeny, 8 GB RAM alatt nem érdemes belevágni - a szigorú gépigény esetünkben tényleg helytálló. Más átiratokkal
ellentétben, az Apocalypse Edition egérrel és billentyűzettel is kifogástalanul
irányítható, a fejlövések sem kivitelezhetetlenek, semmi sem utal arra, hogy
eredetileg Xbox One-os címmel van dolgunk.
A
Dead Rising 3: Apocalipse Editionre érdemes volt várni a PC-seknek, hiszen egy
tartalmas, B-filmek hangulatát megidéző, de abszolút hardcore mechanikával
megáldott programmal gazdagodtak. Lehet, hogy bele tudnánk kötni a látványba,
de felesleges, elvégre a részletesen megalkotott város, a végtelen szabadság és
a rengeteg tennivaló iszonyatosan addiktívvá teszi a játékot. Kisebb hiányosságok azért akadnak: egy-egy
járműves száguldás után az objektumok későn töltődtek be, a tárgyak felvétele
is esetlen egy kicsit, de egyik sem megy a játszhatóság rovására. Ha napjainkra
jellemző zombis áradatot esernyővel a kézben vészeled át és alaposan
megválogatod azt, hogy mi kerül a kezedbe, a Dead Rising 3-ért PC-n is érdemes
kinyújtani a kezedet, hiszen a Capcom fején találta a szöget, minőségi
alapanyagokat dobott a serpenyőbe és ropogósra sütötte azt. Az alkotórészeket
már ismerhetjük, de összességében még mindig finom.
van hogy 5000 zombi között egy reccenés nincs aztán meg ugyan akkora tömegben+ 1-2 épület szaggat :)
itt egy megoldás, hogy feloldjuk a 30 FPS korlátozást:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-how-to-unlock-pc-dead-rising-3-30fps-cap
Ezt komolyan gondolták PC-N ?????? Mert hogy a szaros ultra gagyi shitgen konzolokon annyi az ok de PÉCÉÉÉÉN ???? Basszák meg!!!
A bugok maradtak. Ez úgy minden újrakiadásra igaz.
az felettébb kellemetlen
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.