Két teljes hónapot kellett várnunk, de megérkezett. A Star Wars: Commander az iPhone premier után október közepén végre letölthető lett Androidra is, a választás pedig a te kezedbe került. Támogatod a Leia hercegnő vezette Lázadó Szövetséget, és megteszel mindent, hogy bajtársaiddal közösen visszaállítsátok a köztársaságot, vagy behódolsz Vader nagyúr erejének, és a Galaktikus Birodalom zsoldosa leszel? Csapatod elég pénzt és hírnevet szerzett már, hogy mindkét fél maga mellett akarjon tudni, dönts bölcsen.
A zsoldossereg vezetőjeként küldetésünk a kiválasztott oldal támogatása, és seregeinek győzelemre vezetése. A Star Wars: Commander egy freemium modellt használó stratégiai játék, melyben legalább olyan fontos szerepet kap az építés, mint a rombolás. Bázisunkat a messzi Tatooine-on kezdjük berendezni, eleinte szűkös lehetőségekkel, majd ahogy halad előre a történet, úgy bővülünk és gazdagodunk. Klasszikus elemeket vonultat fel a játék. A laktanyában katonákat lehet kiképezni, a járműgyár szolgál páncélozott gépeink előállítására, a fejlesztési központban harci erőnket növelhetjük, a kommunikációs központ baj esetén a közeli űrállomásról tud légi segítséget hívni, de van többféle védelmi ágyú, és nyersanyagtermelő is.
A játék a jól bejáratott freemium rendszer szerint háromféle valutával dolgozik. Az aranypénzt a tőzsdeügynökeink termelik, minél több emberünk dolgozik rajta, annál nagyobb bevételre tehetünk szert, és annál több épületet, vagy egységet vásárolhatunk. Az ezüstötvözet szintén építkezésre, és épületfejlesztésre használható, és bányászni kell, de mindkettőt lehet rabolni is, egy-egy sikeres akció során. A csavar a dologban, hogy mindkettő szörnyen lassan gyűlik, a harmadik valutaként szolgáló zöld kristály pedig csak küldetések és előléptetések díjaként jár. Kristályt használva felgyorsíthatjuk a sokszor fél órákat, vagy órákat igénybe vevő gyártásokat, fejlesztéseket és építkezéseket, de beválthatjuk aranypénzre és ezüstötvözetre is őket. Ha éppen az hiányozna nagyon.
Lassú kibontakozású a Star Wars: Commander. A játékot arra találták ki, hogy néhány óránként ránézz, bezsebeld az aranyat és az ezüstöt, majd amikor estére elég egységet gyártottál le, felépült mindened, és megtömted már a zsebeidet, akkor kezdj bele az akcióba. Általában kétféle küldetésben kell majd helyt állnod. Az egyik, amikor az ellenség támad rád, ilyenkor érdemes átgondolnod, hogy elég védett-e a bázisod, áthelyezheted az épületeket, a kerítéseket, és a védelmi ágyúkat, s ha jön a sereg, csak nézned kell, ahogy szépen meghalnak szerencsétlenek. A másik a támadás, amit te vezetsz. Ellenséges területre lépve döntened kell, hogy melyik egységet hova teszed le, ők azonnal megjelennek, és kezdődik a vérontás. Disney játék lévén vér nélkül természetesen.
A gyalogsági harcok sajnos nem sikerültek túl izgalmasra. Aki Command & Conquer szintű stratégiát vár a Star Wars: Commandertől, az csalódni fog, azon kívül ugyanis, hogy harcba küldjük az embereket, és az egységeket, semmit nem tudunk csinálni. Mindenki teszi a dolgát, ami sokszor nem is a legjobb, folyamatos például az a helyzet, mikor embereinket hátulról lövik. Ők pedig ahelyett, hogy megfordulnának, egy random épületet soroznak lézerfegyvereikkel, vagy épp össze-vissza kezdik lőni az ellenséget. És ahelyett, hogy a legerősebb, legveszélyesebb puskával rendelkezőt próbálnák közösen leteríteni, aki két lövéssel végez bárkivel, inkább a kicsikre mennek. Semmi logika nincs bennük, emiatt pedig készülj fel, sokszor fogsz vesztesként távozni a harcmezőről.
Előnyhöz valódi pénz befizetésével juthatsz. Mint minden freemium vagy free to play játékban, hosszú és kitartó munkával itt is elérhető a siker, ha viszont nem akarsz fél napokat várni, amíg elég erős leszel a következő támadásra, akkor vehetsz kristályt. A játék 1300 forinttól 25000-ig kínál különböző kristálycsomagokat, azt pedig már egy párszor elmondtam, hogy mennyire utálom az egész rendszert. Nem elég ugyanis, hogy ezek a játékok átverik a felhasználókat, akik sokszor nincsenek tisztában vele, hogy igazi dollárt, vagy eurót kezdenek költeni a bankkártyájukkal, de még a tisztességes, hardcore játékosokat is rákényszerítik a költésre. Gondolj bele, hogy napokig, hetekig építgeted a bázisod, teljesen rápörögsz a játékra, aztán jön egy elképesztően nehéz esemény, te pedig csak úgy élheted túl az egészet, ha feltöltöd a kristályforrásodat, és vadul elkezdesz költekezni. Én ilyenkor szoktam a törlésre nyomni, de higgyétek el, sokan nyúlnak a bankkártyához.
A Star Wars: Commander nem lett valami jó játék. A freemium modell megölte ezt is, mint legutóbb a Rollercoaster Tycoon 4-et, a stratégia pedig közel sem annyira összetett, és izgalmas, hogy azt mondd, fizetek, vagy nem fizetek, de sokat dolgozok, és élvezni fogom a történetet. És ezen még a squad és PvP meccsek se segítenek. Ideig-óráig el lehet vele lenni, felcsendülnek benne az ismert betétdalok, visszatérnek a szereplők, és szuper a hangulat is, de ennyit tud. Nincs vele az erő.
A Star Wars: Commander-t az ASUS Transformer Pad T701T készülékén teszteltük, melyet az ASUS Magyarország biztosított számunkra.
Amúgy meg ahogy mondják, "another one bites the dust". Újabb franchise-t erőszakoltak meg aljas, elvtelen módon pénzéhes kontárok. Ha van a mobil játékoknak jövője, akkor bízom benne, hogy az nem ez.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.