Game of Thrones: E1 - Iron From Ice teszt
- Írta: fojesz
- 2014. december 11.
Figyelem! Az új Game of Thrones-játékról lehetetlen spoilerek nélkül beszélni, a könyvek vagy a tévésorozat ismerete nélkül ne is olvass tovább! (Mondjuk úgy sem értenéd, miről lesz szó.)
Alaposan megosztja a játékosokat a Telltale kalandjátékos formulája, azonban kár lenne vitatni, hogy az interaktív film műfaja remekül áll a Trónok harcának, ezt most bizonyították is a srácok. Ha nem is lett tökéletes, új játékuk az eddigiek alapján a legjobban sikerült adaptációja a címnek, hiszen sallangok nélkül csak arra koncentrál, ami tényleg érdekes benne: a történetre, a karakterekre és Westeros házainak hatalmi játszmáira. Az új Game of Thrones kiválóan ragadja meg a sorozat eszenciáját, végre a saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk, hogy ebben a világban nincs ideális döntés, csak olyan, amelyik épp optimális. Vagy legalábbis annak tűnik.
A Telltale hat epizódra bontotta a Game of Thrones-sorozatát, ebből az első, az Iron From Ice december elején jelent meg. A játék az HBO-sorozatára épít, a történet pont úgy és abban a formában elevenedik meg előttünk, ahogy azt a tévések megálmodták. A tökéletes fan service jegyében itt is visszaköszön az ikonikus intro, Ramin Djawadi zseniális muzsikája, sőt több, jól ismert szereplő is visszatér majd a képernyőkön - persze úgy, hogy az eredeti színészek fizimiskáját és hangját kapták meg. A történet a harmadik sorozatévad végén kezdődik és az ötödik évad cselekményei előtt fejeződik be várhatóan, a nyitány pedig a Vörös nász felelevenítésével indít…
A főszerepet az a Forrester-ház kapja, akiket eddig csak a könyvekben emlegettek, ott is csak egyszer, úgyhogy a Telltale játéka sztori terén mindenképpen hozzáadott értéket képvisel. A Forresterek a Gloverek hűbérései, Westeros északi részén élnek, Ironrath nevű váruk fából készült, ami nem is meglepő, elvégre a Forrester-ház vagyona a kontinens legméretesebb vasfaerdejéből származik, ők felügyelik azt, vágják ki és hasznosítják az ott növekedő fákat. Mindez már-már idilli, azonban talán nem lövök le túl nagy meglepetést azzal, hogy a család kvázi aláírta a halálos ítéletét, mikor Lord Gregor Forrester vezetésével beálltak Robb Stark mögé háborúzni.
És így már érted valószínűleg, hogy miért a Trónok harca-sorozat egyik legsokkolóbb jelenetével indít a játék. Lord Gregor fegyverhordozójaként, Gared Tuttle bőrében élheted át újra a Frey-ház mészárszékét, a váron kívül ünneplő sereg letámadását, szemtanúja leszel annak, ahogy a Frey-katonák megölik Lord Gregort és legidősebb fiát, Rodrikot. A Forrester-ház sorsa egy csapásra bizonytalanná válik, Stark-pártolóként nem sok jót ígér nekik a jövő, a dolgukat pedig nemcsak az nehezíti meg, hogy a Bolton-hátszéllel érkező Whitehillek szemet vetettek a vasfájukra, hanem az is, hogy a ház vezetését Lord Gregor tinédzser fiának, Ethannek kell átvennie. A Forrester-ház jövője forog most kockán, az utolsó szalmaszál szerepét pedig Mira, a legidősebb Forrester-lány kapta, aki Margaery Tyrell szolgálójaként talán segítséget kérhet a leendő királynétól...
A folytatás felgöngyölítését rátok bízom, annál is inkább, mert az első epizód - egy bevezető részhez mérten - izgalmas és érdekes, ráadásul olyan cliffhangerrel zárul, hogy a fal adja a másikat. Az Iron From Ice jól össze van rakva, a tempója is jó, a másfél-két óra hosszú játékidő során több történeti szálat és helyszínt is megismerhetsz. A Telltale-féle Game of Thrones során öt, a Forrester-házhoz kapcsolódó karaktert irányíthatsz majd, közülük az első részben hármat (Garedet, Ethant és Mirát) kapunk meg, akik a történések során a kötelező új szereplők mellett néhány régi ismerőssel is összefutnak: a már említett Margaery mellett Cersei, Tyrion és Ramsay Snow is visszatér, a későbbiekben pedig további vendégszereplőkre is számíthatunk, ha minden igaz. Habár még nem igazán tudtak kibontakozni, és ugyan a Forrester-ház felállása kísértetiesen hasonlít a Starkokéra, a főbb karakterek nekem első blikkre tetszettek, szimpatikusak, bele tudom élni magamat a helyzetükbe - ez pedig kulcsfontosságú ennél a játéknál.
A Telltale feldolgozása ugyanis az eddigiek alapján pont annyira sokkoló helyenként, mint maga az HBO-s sorozat. Itt nemcsak a megszokott brutalitásra kell gondolni, a játékban a karaktereknek, és így neked is olyan nehéz döntéseket kell meghozni, melyeknek nincs egyértelműen fekete vagy fehér következménye, ráadásul a választást nemcsak ez nehezíti meg, hanem az is, hogy sokszor egyáltalán nincs időd sokat agyalni az eléd gördített szituációkon.
Ahogy a fentiekből kiderül, a Game of Thrones érdekes újítása az is, hogy egyszerre több karakter irányítását is megkapod. Szabadon ugyan nem válthatsz közöttük, és a forgatókönyvnek megfelelően ugrál a történet főhősről főhősre, de még ezzel együtt is megvan az az érzés, hogy ebben az óriási sakkjátszmában több oldalról is részt veszel, próbálod kordában tartani, illetve befolyásolni az eseményeket - aztán várod a végeredményt, hátha jól döntöttél. Az új Game of Thrones-játékban a párbeszédek kapják a főszerepet, a válaszaidat és döntéseidet megjegyzi a többi szereplő, imponálhatsz nekik, de fel is bosszanthatod őket, és így befolyásolhatod az eseményeket.
Legalábbis elvileg. Bevezető epizódról lévén szó, természetesen még nem látjuk, hogy a most meghozott döntéseink milyen hatással lesznek a történetre, jól vagy rosszul csináltunk-e valamit. Az illuzió természetesen megvan, az első végigjátszás alkalmával szuper élmény játszani, viszont a teszt apropóján másodszor is nekifutottam az első epizódnak, és nem meglepő módon - minden próbálkozásom ellenére - minimálisan változtak csak a történések: a párbeszédek során a válaszok sokszor ugyanarra az eredményre vezettek, és a kulcsfontosságú jelenetek sem változtak. Ez persze nem negatívum, hiszen a sorozat java része még hátravan, ráadásul a döntéseinket folyamatosan naplózta a játék, ezeknek feltehetően a későbbiekben látjuk majd a gyümölcsét. Akkor viszont érdekes lesz látni azt is, hogy a több irányítható szereplő cselekedetein keresztül hogyan bonyolódik, csavarodik a sztori - igazából ez az, amitől a Game of Thrones kiemelkedhet a korábbi Telltale-anyagok közül.
Mert tulajdonképpen ez is egy újabb Telltale-játék, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A Game of Thrones követi az interaktív filmes vonalat, nemhogy szabadságot nem kapsz majd a történet során, az esetek többségében nem is mozoghatsz szabadon a karaktereddel, és csak QTE-jelenetekre reagálhatsz. Ahogy említettem, a főszerepet a párbeszédek kapják, ha úgy tetszik, itt ezek jelentik a fejtörőket is: a dialógusok során úgy kell magabiztosnak, lojálisnak vagy éppen közvetlennek tűnnöd, hogy a válaszadásra nem lesz sok időd.
Ezzel együtt meg kell jegyezni, hogy a Telltale a játék motorján sem változtatott, és a grafikai stílus ugyan más lett, de az alapok változatlanok maradtak - és azt kell mondjam, hogy ezen a téren hagy némi kívánnivalót maga után a cím. Ha valamikor, hát egy Trónok harca-játéknál elkélt volna egy új motor, mert a mostani látvány egész egyszerűen visszavesz a készítők által megálmodott jelenetek hatásosságából. Az animációk röhejesek, a részleteket pedig részben a szokásos cel-shaded grafikával próbálták meg elkendőzni a srácok, míg a háttereket és a nagyobb objektumokat úgy “kenték szét”, mintha azok olajfestmények lennének. Bár a gondolat nem rossz, a kivitelezés és a képregényes-festményes stíluskombó élesben nem az igazi.
Összességében? Én a magam részéről nagyon várom a folytatást, de legalább ennyire bízom abban is, hogy nem fullad ki az anyag a Telltale-mércével maratoni hosszúságú évad végére. Ha eddig nem csípted a fejlesztőcsapat játékait, valószínűleg nem a Game of Thrones miatt fogod megszeretni őket, az is igaz ugyanakkor, hogyha rajongsz a Trónok harcáért, egy próbát mindenképpen érdemes tenned az új adaptációval, mert tényleg szórakoztatónak és izgalmasnak tűnik a bevezetés alapján - sőt, interaktív filmként tulajdonképpen bárkinek ajánlható darab ez, nem kell vérbeli gamernek lenni hozzá. (Csak annyira azért ne ragaszkodj egyik szereplőhöz sem, valószínűleg úgyis kinyírják mindet.)
A Game of Thrones első epizódját az ASUS ROG Tytan CG8580 gamer konfigurációján teszteltük, melyet az ASUS Magyarország biztosított számunkra.
Ez azért így nem teljesen igaz. Ironwrath és így a Forrester ház területe Wolsfood-ban található, de messze nem fedi le az egész erdőt. A glover ház székhelye szintén ugyanebben az erdőben található. Illetve az erdőt délről érint Winterfell is. Nem hiszem, hogy a Starkok egy az egyben átadták volna az erdőt két zászlóhordózó háznak.
A Forresterek nem egy nagy ház és szerintem nem is érződik annak attól függetlenül, hogy milyen karakterek fordulnak meg az első epizódban. Mindenkinek megvan a maga helye. A legnagyobb lány is csak szolgáló egy Tyrell mellett. (mikor az lett még nyilván nem volt tudható, hogy királyné lehet belőle). Ramsay pedig csak hozza önmagát... elvégre nem árt ha minden ház behódol nekik északon. Annyira sok pedig nincs, hogy egy Forrester méretű kimaradjon a szórásból.
A grafika és a motor... nos ezért (is) imádom a telltale játékokat. Nem kell új gépet vennem hozzájuk. és nem mellesleg jobban szórakoztatnak mint a csúcsgrafikás üres AAA lövöldék, vagy bármi más. Ez így jó ahogy van. Remélem a többi rész is ezzel a motorral jön.
Mint ahogy már írtam a Telltale eddigi játékai, bár már egy bejáratott univerzumban játszódtak, mind úgy voltak megírva, hogy bárki számára élvezhetőek voltak függetlenül attól, hogy ismerted e az adott világot vagy sem. Ebből következik, hogy teljes joggal várhattam azt, hogy a tőlük jól megszokott módon itt is így járnak el, de nem így történt. Csupán ennyi a csalódottságom oka. Ettől a játék nem lesz se jobb se rosszabb , de az tény hogyha itt is, mint minden más játékuknál odafigyelnek az új belépőkre akkor egy sokkal szélesebb kör számára tették volna élvezhetővé a játékot, amivel azért anyagi szempontból ők is jól járnak.
#AlexSchneider
Mint írtam, ezer oka lehet annak, hogy valaki miért nem láthatta/nem akarta látni a sorozatot, illetve nem olvashatta/nem akarta olvasni a könyveket. (csak megsúgom, hogy esetemben ez az ok nem a lustaság)
De ebbe a vitába csak akkor menjünk bele, hogyha megtanulsz úgy vitázni, hogy nem minősíted a másikat, nem ruházod fel egy általad valósnak vélt negatív tulajdonsággal.
Amúgy a grafika dologban maximálisan egyetértek veled. Nekem kifejezetten tetszik. Mind a hátterek mind a karakterábrázolás rendben van, talán csak az animációkon kéne csiszolni mert az bizony néha sutának tűnik, de mondjuk ezt meg már megszoktuk a korábbi Telltale játékokból.
Gorrister, ha olyannal akarsz játszani, amiről lövésed sincs, akkor nehogy már még te legyél felháborodva.
Aki meg az "arukapcsolas" miatt nyafog... Jezusom. Baszki, ha arra nem veszed a faradtsagot, hogy a 21. szazad legjobb fantasy regenyfolyamat (bar a 4. es 5. reszre rendesen ellaposodtak a konyvek) vegigolvasd vagy akkor legalabb a sorozatot megnezd, magadra vess. Nehogy mar egy jatek hibaja legyen, hogy ismerni kell hozza a kornyezetet. Ez nem Gyuruk Ura, nem fogjak mindig, minden esetben a szadba ragni a cselekmeny elozmenyeit.
Ha a lustasag fajna...
Emiatt haragszom is egy kicsit a készítőkre. A Telltale eddig közel egy tucat játékot hozott már ki és kivétel nélkül mindegyik feldolgozás volt, saját ötletből még egyetlen game-t sem csináltak. De eddig mindig úgy alakították a párbeszédeket, hogy az alapművek ismerete nélkül is képet kaptál az adott világról és teljesen érthetővé vált a sztori. Ez alól kivétel a The Wolf Among Us, ahol egy játékba épített kódexben magyarázták meg a háttérvilág fontosabb eseményeit karaktereit.
Kódex az itt is van csak valami idióta módon csupán csak az új karakterekről esik benne szó, és olyan infókat írnak le róluk amiket a játék folyamán amúgy is megtudunk. Mi a fenéért nem tudtak inkább a sorozatból átemelt karakterekről és eseményekről írni? (kicsoda a törpe csávó?, mi a fal? stb.) Ha ezeket megmagyaráznák akkor mindenki számára élvezhetővé válna a játék.
Nem örülök az ilyenfajta árú kapcsolásoknak. Miért teszik szükségessé egy játék megértéséhez egy teljesen másfajta termék ismeretét? Ezer oka lehet annak, hogy valaki nem nézi a sorozatot (nincs idő, nem szeret sorozatoz nézni, stb.) játszani viszont szeretne mert tetszik neki a koncepció.
Ez azért nagyon bosszantó mert mint már említettem a többi játékukban remekül megoldották azt hogy játékon belül elmagyarázták az adott világ megértéséhez szükséges dolgokat vagy esetlegesen beépítettek egy magyarázó kódexet. Itt ezt miért nem tudták megtenni?
p3ti.: nem vagyok nagy sorozat néző kb. az van, hogy vagy játszok vagy filmezek abban a napi kicsi szabadidőmben és én a játékot választottam így filmeket nagyon ritkán, sorozatokat egyáltalán tv-t, pedig szinte sose nézek (csak forma 1-et és NBA-t)
#4: Így van, ez azoknak szól, akik ismerik a sorozatot. Nem is indulna a játék a történet közepén, ha ez az "átlagembernek" készült volna.
Viszont pont elötte jelent meg a Borderlands-os Telltale játék és az telitalálat a javából ott tényleg várom a 2. részt, mert az ott van a szeren.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.