Annak
ellenére, hogy a PlayStation-brand mögé felsorakozó vicces platformjátékokból
annyi szuszt kicsavartak, amennyit lehetett, addig a LitteBigPlanet csak most
bővült trilógiává. A Media Molecule 2008-ban még nem is sejtette, hogy az
ígéretes ötletre ennyire ráharapnak a játékosok, amit elsősorban a rajongók
kreativitását megkövetelő közösségi funkcióknak köszönhetett. Akár teljesen egyedi
és nem feltétlen platformjátékot is készíthettünk a beépített szerkesztőfelület
segítségével – hasonló célt tűzött ki maga elé a Microsoft a Project Sparkkal.
Két PS3-as számozott rész, egy kartjátékos mellékág és két handheld verzió után
itt az igazi folytatás, amit már a 2003-ban alakult brit Sumo Digital követett
el. A srácoknak eddig olyan autós címeket köszönhettünk, mint az OutRun, vagy
legutóbb a Forza Horizon 2 Xbox 360-as verziója, ám még számos műfajban
érdekeltek. Noha egy iparosmunkákon nevelkedett stúdió esetében fennáll a
veszélye annak, hogy csak egy kommersz, minden egyediséget nélkülöző játékot
kapunk, szerencsére nem kellett nagyítóval keresnünk a friss ötleteket.
A
LittleBigPlanet 3 a PS4-es verzió mellett az előző generációs masinára is
megjelent, noha a nagyobb felbontás és az élesebb textúrák kétségtelenül
mutatósabb produktum képét festik le előttünk, pár perc játék után rájövünk, hogy
tartalmi szinten nincs különbség a két verzió között. Viszont egy platformjáték
esetében a grafika csupán másodlagos kérdés, így az új stúdió inkább a Media
Molecule hagyományát megőrizve számos varázslatos pályával örvendeztetett meg.
A minőségi pályatervezés már az első pillanattó kezdve nyakon ragadott, noha az
erőtett, vidám fiatalokra fókuszáló bevezető animáción csak értetlenül
pislogtam. A program már a legelején azt sulykolja belénk, hogy alkossunk –
oké, miután a kampányt végigtoltuk, persze. A játék csiszolt, az események
akadálytalanul hömpölyögnek a képernyőn, amint Sackboy-jal végigugrándozunk az
akadályokon, az új karakterek, testreszabási lehetőségek és képességek
folyamatosan nyílnak meg, ahogy a pályaszerkesztésnél felhasználható matériák
is. Ha komolyabban is bele akarod ásni magad a LittleBigPlanet bájos és
marasztaló világába, ennél markánsabb ösztönző tényező nem is kell. Ezt több
millió rajongó jól tudja.
Az
kétségtelen, hogy Stephen Fry narrációja az ékes és ízes brit akcentusával
ezúttal is zseniális, ám a későbbi szinteken már túlságosan negédessé válik egy
harmincadik x-hez közelítő újságíró szemében. Sackbox új kalandja azzal veszi
kezdetét, amikor egy Newtonnak hívott lámpaizzófejű tudósalkat (szinkronját
Hugh Laurie adja) átszippantja hősünket Bunkumon világába. Az új bolygó viszont
korántsem annyira szerethető, mint a korábbiak. A történet szerint három sötét
titán azon munkálkodik, hogy végleg elpusztítsa Newton otthonát. Sackboy
szerencsére hamar feltalálja magát, újdonsült haverjaival karöltve
győzedelmeskedik a gonosz erők ellen, elhozva a régóta áhított békét. A kampány
ugyan nem a leghosszabb, ám mégis annyi gyűjtenivaló van benne, hogy első
nekifutásra úgysem találunk meg mindent. Főhősünk repertoárja kibővült néhány
új power-uppal: a pumpinatorral magunkhoz szívhatjuk vagy elfújhatjuk a kívánt
objektumokat. Később egy fegyverre is szert teszünk, amely a portal gun helyi
megfelelője: egy kis gombócot lőhetünk vele a kívánt területre, ahová el
teleportálhatjuk magunkat. Cuccainkat a sackpocketben tárolhatjuk, amit a
kör-gombbal hívhatunk elő bármikor. Főszereplőnk minden más tekintetben marad a
régi, hangulatunkat a D-paddal előhívható gesztusokkal adhatjuk a világ és a
többi játékos tudtára.
Kalandunk
során három társra is szert tehetünk, akikkel egyedi szinteken nyomulhatunk. Oddsock
egy kutyaszerű zsákfigura, aki képes a falon futni eszeveszettül. Toggle, a kis
pufi képes az alakváltásra, egy gombnyomásra átvedlik egy liliputi figurává,
így a nehezen elérhető helyekre is eljuthat. Végül Swoop egy madár, s mint
ilyen, szabadon repülhet bármerre, persze csak úgy, hogy ahogy az adott
pályarészek megengedik Az új karakterek fokozatosan nyílnak meg a történet
során, így érdemes velük visszatérni a korábbi szintekre, ahol olyan pontokra
is eljuthatunk a segítségükkel, ahová korábban nem tudtunk. Habár szinte adta
magát a lehetőség, hogy szabadon válthassunk az új zsákfigurák között, sajna
erre nincs mód a kampány során. Ettől eltekintve igenis szükség volt az új
belépőkre, akikkel a fejlesztők gyakorlatilag a feje tetejére állították a
megszokott játékmenetet.
Előrehaladásunk
még véletlenül sem lineáris, egy szabadon bejárható központi helyen érhetjük el
az adott fejezetekhez tartozó pályákat, mi döntjük el, hogy éppen melyiket
akarjuk teljesíteni. Amúgy a Sumo Digital végre képes volt némileg komorabb
hangulatú helyszíneket is a lemezre égetni. A barátságos légkör ugye adott, a
srácok nem is estek túlzásba, de jó volt látni, hogy olykor sötétebb tónusokhoz
nyúlnak, mind az ellenfeleket, mint a helyszínek stílusát tekintve. A sztori
mellett belevehetjük magunkat a Popit Puzzle Academybe, amely elmossa a határt
a kampány és a Create mód között. Ezeken a szinteken csak úgy juthatunk tovább,
ha a pályatervezői eszközöket is bevetjük a próbatételek során. Érdekes
megközelítés és egyben játszva tanít meg bennünket a szerkesztőfelület
használatára is. Ha pedig ez nem lenne elég, akkor ott vannak a rajongók által
készített, több ezer szabadon letölthető pálya, amik között különféle szűrökkel
navigálhatunk, gyakorlatilag végtelen szavatosságot biztosítva a játéknak. A
LittleBigPlanet 3 az előző két részhez született alkotásokkal is kompatibilis,
az alkotóknak nem kell a nulláról építkezniük.
Ha
pedig magunkban is érzünk némi kreativitást, bepróbálkozhatunk saját pályák,
vagy más műfajhoz tartozó, komplett játékok gyártásával is - a leleményesek már
a Castlevaniát és a Final
Fantasy VII-et
is újraalkották a LittleBigPlanetben. Eddig ugyebár egy-egy felhasználó által
készített mű három rétegből épült fel, ám ezúttal 16 layert tervezhetünk,
kitérve a háttérre, a kétféle mélységet felvonultató előtérre, valamint az
ezernyi különböző matricára és dekorációs kellékre, s ez még csak a kezdet.
Megszorítások nincsenek, próbálkozásainknak egyedül a ráfordított idő szab
határt, tervezzünk, rajzoljunk előre, a legapróbb ötlet is használható valamire.
A megosztásuk után pedig reménykedhetünk, hogy a munkánk a közösség tetszését
is elnyeri, követőket gyűjthetünk magunk mögé, elismerések százait zsebelve be.
Ha
behívunk magunk mellé egy online játszótársat, előfordulhat, hogy a delikvens
csak rohan előre, learatva a babérokat előlünk, sokan fittyet hánynak a
kooperációra. Ezért mindenképpen tanácsos egy összeszokott társasággal
nekivágni a multinak és tanulni a jobbaktól, ha még több pontszámra, vagy jobb
időeredményre törekedünk. A LittleBigPlanet 3 közel van a tökéleteshez, de az
ugráló nehézség miatt gyakorta beletörhet a bicskánk. A főellenfelekkel vívott
harcok olykor frusztrálóak lehetnek, az irányítás esetenként precízebb is
lehetne, de ha odafigyelünk a megannyi apró tanácsra, gyorsan profivá válhatunk.
A látvány pedig tényleg magáért beszél, nem kevés stíluselemből építkezik és
megszoktuk már, hogy a szinkron és a parádés zenék kulináris élvezetet
biztosítanak az arra fogékonyaknak.
Ha
egy önfeledt ugrándozásra vágysz, a harmadik részben továbbra is megtalálod a
számításodat. Ami a tartalom mennyiségét illeti, kertelés nélkül kijelenthető,
hogy műfajában egyszerűen nincs kihívója a LittleBigPlanet 3-nak. A kibővített
lehetőségek, az új szereplők behozatala és a részletesebb pályaszerkesztő épp
elég arra, hogy a sorozat a nyolcadik konzolgenerációban is megvesse a lábát.
Ha forradalmat vártál tőle, akkor most hoppon maradsz, minden más tekintetben egyszerűen
lehetetlen belekötni a Sumo Digital munkájába. A játékban hosszú hónapokig
megtalálod a számításodat, a hangulatodtól függően, bármilyen stílusú pályán
próbára teheted a reflexeidet. Lehetőségeink kiapadhatatlanok.
Én magam készítettem egy videót az esetről...így néz ki...amikor előhozod a buborékmenüt vagy bezárod, jó 5-10 mp-re befagy a kép...
http://youtu.be/LdU5_G9l2Rs
Ezt hogy érted,milyen 10 kép? -_-
A legroszabb hpgy ha 10 képnél több van a PS-en, akkor akad a menü, és ezt a mai napig nem javították, ahogyan a többi bug-ot sem.
A legújabb hogy sorozatos fagyások után elszállt a mentés is, és ez sem egyedi eset.
Sajnálom, mert amúgy nagyon jók az új karakterek, fegyverek stb, de nagyon látszik hogy ezt nem a MM csinálta...sajnos.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.