Meglehetősen nehéz egy olyan játéksorozat újabb felvonásáról játéktesztet írni, ami idén (tavaly) már harmadik alkalommal tesz kísérletet arra, hogy elnyerje a vásárlók kegyeit. Pedig a lassan tizedik születésnapját ünneplő LEGO-sorozat pontosan ezt teszi, az év elején megjelent The LEGO Movie Videogame, majd az április végén polcokra felkerült LEGO: The Hobbit után ugyanis az őszi szezon se marad építőkockás kaland nélkül. Az ilyen futószalagon érkező sorozatok életében pedig eljön az a pont, amikor már képtelenség megfelelő mennyiségű és minőségű újdonsággal megtölteni az aktuális epizódot. Éppen ezért semmi meglepő nincs abban, hogy a Traveller’s Tales úgy kompenzálja a sűrű premierekből fakadó rövid fejlesztési időt, hogy már unalomig használt, s csúcsra járatott panelekből építkezik. S ez alól sajnos a LEGO Batman 3: Beyond Gotham sem képez kivételt.
Persze ha a DC Comics egyik kultikus igazságosztója, Batman most ünnepli 75. születésnapját akkor az kiváló alapot szolgáltat arra, hogy a már két részt megélt LEGO Batman-sorozat újabb felvonással bővüljön. A történet közvetlenül a második rész után veszi fel a fonalat, a főgonosz pedig Superman egyik nemezise, Brainiac lesz, aki ezúttal a Lámpások erejére pályázik, hogy aztán annak segítségével zsugorítsa össze a Földet, ezzel tovább ékesítve már meglévő gyűjteményét. A cselekmény előrelendítésében azonban a címadó szuperhősnek nem sok szerep jut, Bruce Wayne leginkább csak asszisztál. A Beyond Gothamben ugyanis az Igazság Ligája, s annak tagjai vannak a középpontban, Batman pedig csak egy, a sok felvonultatott igazságosztó között.
A Traveller'sTale a játék több szegmense kapcsán is biztosra ment, így ahelyett, hogy továbbgondolta volna a második részben bemutatott nyitott világú játszóteret, visszatért a franchise alapjaihoz, így négy nagyobb helyszínt bejárva kell többedmagunkkal logikai fejtörőket megoldanunk, gyűjtögetnünk és persze harcolnunk. A kisebb játszótér azonban előnyére vált a játéknak, mert amíg a Marvel Super Heroes esetében bántóan kihalt városban kellett hőseinkkel parádézni, addig a "szűkebb" harctér akciódúsabb, intenzívebb és pergősebb élményt kínál. Ez a játék újrajátszhatósági faktorát is megsokszorozza, az adott méretű helyszíneket ugyanis sokkal könnyebb újonnan megszerzett hősökkel (összesen 150 hős érhető el) újra és újra bejárni, hogy aztán rengeteg jópofa rejtett kinccsel, kiegészítővel és kosztümmel gyarapítsuk gyűjteményünket.
Ez utóbbiakban szó szerint dúskál a játék, így a már megnyitott szinteket mindenképpen érdemes újra és újra végigjátszani, sokszor ugyanis egy újonnan megnyitott figura jelenti azt a pluszt, amivel újabb és újabb arany és vörös kockát, Adam West figurát, vagy éppen játszható karaktert szerezhetünk meg, akiknek aztán a későbbi szinteken igencsak hasznát fogjuk majd venni.
Hőseink ezúttal is számos speciális kosztümöt ölthetnek magukra, ráadásul most már nem termináloknál kell a továbbjutás kulcsát is jelentő gúnyára váltanunk. A készítők ugyanis lehetővé tették, hogy bárhol és bármikor át tudunk öltözni, ezzel is egyszerűsítve a játékmenetet, s megkönnyítve a mi dolgunkat. Ez közel 150 eltérő képességekkel felvértezett hős és gonosz esetében nyilván a mi kényelmünket szolgálja, miközben nem törik meg az egyes pályák lendülete se.
A játék legszórakoztatóbb eleme azonban továbbra is a kooperatív mód, amiben most már akár egyszerre öt különböző karakter is részt vehet, mi pedig társunkkal bármelyikük között könnyedén váltogathatunk. Mivel az MI sokszor cserbenhagy minket, valóban komoly pluszt ad az élményhez, ha másodmagunkkal vágunk neki a Föld védelmének és Brainiac legyőzésének, arról nem is beszélve, hogy remek családi mókát ígér, ha a gyerkőccel vetjük bele magunkat az építőkockás kalandba.
A változatlan játékmenet mellett konstans minőséget képvisel a sorozat védjegyének számító humor, ami a hatalmas méretű tartalom mellett a másik olyan pillér, ami képes elvinni a hátán a játékot. Rengeteg képregényes utalás, gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt szóló humoros betétek teszik színessé és szórakoztatóvá a Beyond Gothamet, amit most jó néhány váratlan cameo-val fejeltek meg a készítők, így ne lepődjünk meg ha olyan ismerős játékokat idéző szekvenciákba botlunk, mint a Bomberman vagy a Resogun.
A LEGO Batman 3: Beyond Gotham egy újabb tipikus építőkockás rész. Ugyanazon tartalmi elemek miatt képes gyereket vagy felnőttet a fotelba szögezni, miközben a franchise-ra mindig is jellemző gyermekbetegségek is felütik a fejüket, mint például a sok bosszúságot okozó kamerakezelés. A sorozat azonban semmit se veszített bájából, s lehet, hogy idén (tavaly) már harmadik alkalommal merülhetünk el az építőkockás univerzum egy újabb részében, s lehet, hogy már minden összetevőjét ismerjük a LEGO-receptnek, a méretes tartalom és a humor még mindig képes elvinni a hátán egy-egy részt. Ráadásul most közel 150 különböző hőssel bohóckodhatunk, s erre eddig még nem volt példa.
Lehet inkább az a baj, hogy már kinőttél belőlük... Részemről se a játékmenetekkel, se a grafikával soha nem volt gond egy Lego játékban sem, szinte az összes megvan, és élveztem őket az első perctől az utolsóig...pedig 40 felett hidd el szeretem a kihívásokat.... ;)
Remélem lesz szerencsém kipróbálni A LB3-t, és okoz pár óra önfeledt kikapcsolódást
;)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.