A közel másfél éve megjelent Saints Row IV végleg szakított GTA-stílusú játékok alapjaival és egy egészen elborult, minden elemében komolytalan kategóriát hozott létre magának. A játékban az Egyesült Államok elnökét irányíthattuk, akivel űrlények ellen kellett felvennünk a harcot egy virtuális világban. A szuperképességeknek hála a játékmenet eltolódott az InFamous és a Prototype stílusa felé, így frissítve a megszokott formulán. Ennek ellenére a Saints Row IV le sem tagadhatta, hogy eredetileg a harmadik rész DLC-jeként jelent volna meg, hiszen a fejlesztők rengeteg elemet újrahasznosítottak. A most megjelent Gat out of Hellt szerencsére már nem akarták eladni a készítők teljes értékű folytatásként, hanem egy nyomott árú, különálló kiegészítőként próbál helyt állni.
Az abszurd történet folytatódik: ezúttal a pokolban kell helyt állnunk, ahol nem más lesz a főellenfél, mint maga az ördög. Bár a sztori vicces és szórakoztató, nagyon kevés átvezető jelenet van és végig úgy éreztem, nem hozták ki belőle a fejlesztők a maximumot. Remek példa erre a történelmi személyek szerepeltetése. Bár vicces Shakespeare-t a pokol legnagyobb DJ-jeként ábrázolni, az alapötlet megvalósításán nem jutottak túl a készítők. A valós karakterek mellett egyébként az előző részekben megölt ellenfeleinkkel is összefuthatunk majd. Itt lesznek a harmadik epizódból ismerős DeWynter-ikrek, fő segítőnk pedig a néhai Dane Vogel lesz, akit még a Saints Row 2-ben intéztünk el. Sajnos a mellékszereplők háttérsztorija hiába van jól kidolgozva, ha fejlesztők nem kezdtek velük semmit. Elmondanak három sort, aztán megyünk tovább pusztítani.
A játék során Kinzie-t vagy az alcímben is szereplő Johnny Gatot irányíthatjuk. Emiatt nincs is karaktergenerálás, sőt a szereplők öltöztetése is kimaradt. Nekem ez nem hiányzott annyira, viszont a főküldetések már annál inkább. Az utolsó és az oktató küldetéseken kívül nincsenek hagyományos sztorihoz kapcsolódó missziók. Van helyette azonban rengeteg melléktevékenység, amik jelentős részét sajnos már láttunk az alapjátékban is. Az újak közül a kedvencem talán az volt, amiben krikettütővel kellett a démonokat villogó karikákba beleütni. Emellett visszatért a végtelen pusztításra kihegyezett Mayhem, vagy a horda módot megidéző Survival, de ezek semmit sem változtak. Ez a fajta újrahasznosítás kellemetlenül érheti azokat, akik új küldetéseket vártak. Apropó, kellemetlenségek: a GTA-hoz hasonlóan a Saints Row-ban is imádtam a rádiócsatornákat, melyekben jobbnál-jobb számokat válogattak össze a fejlesztők. Sajnos azonban ez is kimaradt most. Bár az akció közbeni zene nem rossz, ha már megtették Shakespeare-t DJ-nek, legalább egy rádióadó lehetett volna.
Szerencsére most kapunk egy új helyszínt is, mely nagyjából feleakkora, mint az alapjáték Steelportja. A pokoli New Hades lávatengerrel, füstös ipari kerületekkel és óriási felhőkarcolókkal próbálja megidézni a sátáni hangulatot. Sajnos a régi grafikus motor miatt inkább hangulatos, mint látványos a város. A textúrák rossz minőségűek, a karaktermodellek pedig még bőven az előző generációt képviselik, így a PC-s változatból még egy közepes gépen is ki lehet hozni a maximumot. Xbox One-on és PS4-en azonban valamit nagyon elronthattak a fejlesztők, hiszen a mérések tanúsága szerint elképesztően ingadozik a játék teljesítménye. A gyengécske látvány ellenére azt azért el kell ismerni, hogy remek munkát végeztek a grafikusok. A szarvakkal felpimpelt kukásautót például egy ideig biztosan nem fogom elfelejteni.
New Hades nyílt terei jól asszisztálnak a játék talán legnagyobb újításához, a repüléshez. A pokolba érkezésünk után azonnal megkapjuk a szárnyakat, melynek használata igényel egy kis gyakorlást. Repülés közben nem csak az állóképességre kell figyelni, de vitorlázás közben szabályozni kell a sebességet, felfele repülve pedig jó ütemben kell lendületet venni. Meglepően összetett mechanikát dolgoztak ki a fejlesztők, melyet ha kitapasztalunk, egészen látványos mozdulatokat is összehozhatunk. A repüléshez kapcsolódik pár mellékküldetés is, melyek talán a játék legélvezetesebb részei.
Visszatértek az alapjátékban megismert képességek, de kaptunk pár újat is. Ezúttal már megidézhetünk kisebb ördögi lényeket, amik ellenfelekre mászva segítenek a harcban. Több új fegyver is van, szinte lecserélték a teljes arzenált, azonban ezek csak kinézetben térnek el régiektől. Természetesen most is akad pár vicces fegyver, ilyen a guruló fotelre szerelt golyószóró vagy a tömegpusztításra alkalmas békavető. A számos lehetőségnek köszönhetően a harcrendszer továbbra is változatos. Sajnos továbbra is nagy probléma, hogy hamar eljutunk arra szintre, ahol szinte legyőzhetetlenné válunk. Mivel nincsenek külön kooperatív küldetések, ez a mód is értelmetlenné válik. Egyedül is túl könnyű a játék, ketten pedig már kis túlzással csukott szemmel is abszolválhatjuk a küldetéseket.
A sátán elleni végső harchoz mindössze 3-4 óra alatt el lehet jutni, ami kiegészítőhöz képest nem lenne kevés, ha normális missziók vezetnének odáig. Nem is a tartalom mennyiségével, hanem annak minőségével van a gond. Ha mindent meg szeretnénk csinálni akár 6-7 óra is kihozható a játékból, de mit érünk vele, ha dögunalmas az egész? Új helyszín ide vagy oda, az ezerszer látott mellékküldetések és az a pár átvezető nem érnek meg 20 eurót, így érdemes inkább megvárni egy akciót.
Nem is értem, hogy ez hogyan kaphatott 6 pontot. Asszem a Pre-S. is annyit kapott pedig annak története is volt, hosszabb, nagyobb stb.. de ti tudjátok. Ez meg 1 vicc. A repkedés egy darabig jó, mondjuk azt a Prototype-ban is élvezem.
Természetesen a köztes résznek is el kell érnie egy "csak még tíz perc" effektust, de ott lehet egy picit lazítani.
SR4 ezt zseniálisan eltalálta, ezért is a kedvenc részem (a vége a The Touch-csal... brrr).
Viszont ez a Gat out of Hell... Egyszerűen lelketlen. Mint már írták nincs zene, az utcai járókelők a 3. rész zombijai, a járművek a korábbi részek összetört cuccai újrahasznosítva... ~3 óra alatt 70%-ra kipörgetve "végigvittem". Egyetlen jó dolog a repülés.
Deep Silver: "Sup? What are you working on?"
Volition: "Currently I'm developing content for a new Saints Row game."
Deep Silver: "Excellent. What is it about?"
Volition: "Well, we decided to expand on what made SR4 so popular. This game is going to take place in Hell, and the Boss is going to have a lot of really unique demonic powers. There's also going to be this really good story, with lots of twists and turns. This is definitely going to be our biggest game yet."
Deep Silver: "Hmm..About how far along are you?"
Volition: "Ehhh only 10% at best. Right now it's mostly just place-holder content."
Deep Silver: "I see..*gasps* What in the world could that be!?"
Volition: "Huh?"
Deep Silver: "YOINK!"
Volition: "Hey! My workstation PC!"
High Voltage: "Why are you giving me a PC?"
Deep Silver: "Just...do something with all this."
Az első Saints Row játék amit megbántam, hogy megvettem...
Számomra a harmadik rész verhetetlen. Jó humor, zseniális hangulat, marha jó karakterek. Nem is tudom hányszor toltam ki. A negyedik rész is szórakoztatott de abból elég volt nekem egy végigjátszás is - számomra egy újrahasznosított harmadik rész volt épp csak elég kreativitással.
Ezt a részt viszont nem bírtam tovább 2 óránál. Kezdve onnan, hogy a történetet a takarító is írhatta volna, azon át, hogy a grafikán 2011 óta meg sem próbáltak fejleszteni. Na meg a kreativitás hiánya itt is megvan, ahogy sok más játéknál manapság. :/
Nagyon nagy kár hogy nincsenek benne új zenék a játék mechanizmuson nem nagyon lehet váltzotatni.Amit akartak az már el lőtték 3 és 4 részbe.
Egy valami enyhíti a dolgot hogy nem teljes árú játék ha jól olvastam.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.