Heroes of Might and Magic III HD Edition teszt
- Írta: iNKARNATE
- 2015. február 8.
Azt hiszem, a legtöbben egyetértünk abban, hogy a HoMM III korábbi kiadásai jól öregedtek. A játékmechanika, illetve a játék adta stratégiai lehetőségek és megoldások keveset veszítettek fényükből a kor előrehaladtával. Ismerve a modern műfajbeli anyagokat, talán csak a felhasználói felület mondható kicsit öregecskének, nehézkesnek. A cím alapvetően rajzolt, meseszerű grafikája még manapság is elbűvölőnek mondható, akkor is, ha szükséges némi fantázia néhány elnagyolt részlet vizsgálatakor. A klasszikus Heroes 3-csomag számtalan egyjátékos opcióval (illetve ki felejtené el a haverokkal játszott hotseat játékokat), pályaszerkesztővel, valamint közönségkedvenc térképgenerátorral rendelkezik. Fontos tudni, hogy nem az új kiadás hibája, de a HD Edition sajnos csak az alapjátékot, a Restoration of Erathiát tartalmazza. Szomorú, de a kiegészítők (Armageddon’s Blade és Shadow of Death) forráskódjának sajnos nyoma veszett, feltehetőleg akkor, amikor az eredeti kiadó, a 3DO csődbe ment. Aki ezt a kiadást választja, annak le kell mondania az extra kampányokról, egy teljesen új vártípusról, néhány játékelemről (például ereklyék kombinálása, bányák védelme), valamint a térképgenerátorról is, ami egyeseknek talán különösen fájó pont lehet.
Térjünk rá az új verzió egyik fő vonzerejére, ami nem más, mint a hivatalos, mobileszközökre optimalizált verzió megjelenése. A játék iPadekre és Androidot futtató tabletekre érhető el, telefonokra és bizonyos phabletekre azonban nem, hiába rendelkeznek megfelelő képernyőmérettel, illetve felbontással. A táblagépek tulajdonosai új irányítási sémát kaptak, amelyekkel könnyebb vezérelni a programot, valamint természetesen itt is megtalálható a hotseat mód, ahol most nem a számítógép előtti széket vagy egeret, hanem magát a tabletet fogjuk cserélgetni a többiekkel.
A HD kiadás nevéhez hűen képes kezelni a modern kijelzők felbontásait, valamint a Ubisoft Chengdu csapata újrarajzolta a játék minden egyes grafikai elemét, és újraanimálta az összes lényt. A fentebb említett, fantáziára bízott elemeket többnyire sikerült tökéletesen megoldani, de az elenyésző számú perspektivikus és anatómiai hiba ellenére elmondható, hogy a felújított meseszerű grafika lenyűgöző és dögös. A taktikai és városnézetek érthető okok miatt (a harctér, illetve a város mérete változatlan) alapvetően 4:3 képarányúak maradtak. Oldalt pedig kapunk két üres helyet: bár ezeket igyekeztek beilleszteni a játék felhasználói felületébe, mégis valahogy furcsa érzést keltenek az emberben.
A PC-s verzió SteamWorks támogatást kapott, valamint a multiplayer lobby is Steam-alapú, de kikerült a TCP/IP alapú LAN mód, és mivel az újrakiadást fejlesztő DotEmu csapata semmilyen módon nem nyúlt bele a játékmenetbe, így az azonos az eredeti változatéval. Hőseinknek és seregeiknek különböző utasításokat adhatunk a kalandtérképen, legyen az például bányák elfoglalása, nyersanyaggyűjtés, várak elfoglalása, szörnyvadászat. Amennyiben harcba bonyolódnak, egy taktikai nézetben láthatjuk, ahogyan megütköznek csatlósaink az ellenséggel, itt alkalmazhatunk harci varázslatokat is. A hősök szintlépéskor képzettséget fejleszthetnek miközben alaptulajdonságaik kaszttól függően bizonyos mértékben fejlődnek. Településeinket és erődítményeinket pedig egy külön nézetben építhetjük-szépíthetjük, így toborozhatunk egyre erősebb lényeket hadseregünkbe.
A Heroes of Might and Magic III HD Edition tartalmazza tehát az alapjátékban található nyolc várat, a kampányokat, scenariokat, térképszerkesztőt. A nagyobb felbontások támogatása kötelező, az epizód sokadik születésnapja alkalmából újrarajzolt grafikai elemek kiváló meglepetést adnak. A külcsín felújításán kívül azonban kevés tartalommal rendelkezik az anyag, egyedül a mobil platformokra való kiadás legitimálja ezt a verziót. PC-re viszont tényleg csak azoknak ajánlom a beszerzését, akik nem tudják nélkülözni az újrarajzolt elemeket, mert a 14,99 eurós ár meredek lehet a nulla új tartalomért. Ezen a platformon ott van például az orosz közösség tagjai által készített HD mod, amellyel szintén elérhetők a modern felbontások, azonban itt elkerülték azt az igénytelen megoldást, hogy két csík legyen a képernyő szélén – a kalandtérképet besötétítve, egy modális ablakban jelennek meg a harcterek, illetve a városok, illetve a mod más kényelmi funkcionalitást is tartalmaz, amelyet nyugodtan beépíthettek volna a HD Editionbe. Másik sajnálatos probléma az is, hogy sok felhasználónál, többek között a teszthez használt teljes Steam verzióban nálam is folyamatosan hibák jelentkeznek. Előfordul, hogy el sem lehet indítani az alkalmazást, de futás közben is darabos, illetve számtalanszor szállt el hibával a program, például mentések betöltésekor.
A Heroes 3 HD (PC-n legalábbis, de Androidon is, hiszen játszható a sorozat első három tagja egy külső appal) sajnálatos módon saját maga ellen harcol a piacon: feleennyiért megvásárolható a Heroes of Might and Magic 3: Complete. A Complete verzió messze lekörözi a HD verziót: tartalmazza mindkét kiegészítőt és a jelenleg hiányolt funkciókat, a sebességgel és a kompatibilitással sincsen probléma. A HD mod pedig megoldja a felbontás, színmélység és kezelhetőség kérdését, igaz, itt a nagyobb felbontáson már aprónak tűnnek a grafikai elemek. Persze a legjobb az lett volna, ha a mod és a sorozat új epizódjainak jól bevált ötleteit extra funkcióit, felhasználói élmény megoldásait beépítik a játékba.
Kezdem azt érezni egy ideje, hogy a Ubisoft kicsit mostohán kezeli ezt a frencsájzt. Minden mostanában kiadott Might & Magic-szériába tartozó játékra ráfért volna még egy adag tesztelés és hibajavítás, és ez sajnos igaz a HD Editionnél is. A kiadó megtehette volna, hogy tényleg felújítja a játékot, modernizálja a felhasználói élményt (például harcban megjeleníti az ellenséges lényeknél, hogy meddig érnek el a térképen, vagy egy támadás hány lényt fog megölni), ne adj’ isten esetleg hagy elég időt a bugok kiirtására. A játék jelen állapotában nem tűnik többnek, mint a Ubisoft számára egy gyors pénzszerzési kísérletnek. Megvásárlását elsősorban azoknak ajánlom, akik hordozható eszközökön szeretnének játszani az öreg harcossal (ez némileg olcsóbb is), valamint talán gyűjtőknek.
a HD verzióban szerintem jobb a scale mint a Modban, ráadásul értem én hogy tesztelt verzió, de mire én megveszem a játékokat, egyrészt mind 3 euro alatt van (annyit bőven megér) másrészt kijavították a bugokat, ha már a MOD többször dobott ki a desktopra
És mit kellett volna még csinálni rajta? Oké, egyrészt nem hiszem el, hogy egy sikerjáték forráskódjára SE vigyáznak (nem is értem hogy történhet ilyesmi) és a két kieg tényleg hiányzik, sőt akkor már jöhetett volna a Chronicles is. De játékmeneten változtatni? Én a bányák védését egy baromságnak tartom, így is annyit kell harcolni, így is hat óra minden pálya, és ha jól emlékszek a H2-ben volt ilyen, épp azért vetették el a H3-ra, mert már ott is idegesítő volt.
Nem látni meddig ér el egy lény???? Hát be lehet kapcsolnia shadowt (sose használom, mert idegesít, sőt, hát egy vérbeli heroes fan látatlanban is tudja ezt), azt meg hogy mennyit gyilkol meg??? Hát az azért elég sok szorzótól függ ám, de az is jó eséllyel belőhető, nekem speciel ilyesmik sose hiányoztak.
Az újrarajzolt verzió elsőre tényleg kicsit furcsa, de mivel lehet váltani a régi meg eközött, azért meg lehet nézni, hogy bizony sajnos 24 colos moncsin 1920*1080-ban nem néz ki már olyan húdejól. Ez bizony CRT-re lett tervezve. Szóval én nagyon örülök az ilyen HD cuccoknak, mert ad egy újabb boostot, hogy ismét kijátsszak valamit, a H3-mat speciel 20 év alatt pont egyetlen egyszer sikerült.
http://forum.vcmi.eu/portal.php
Az eredetihez már rég annyi extra van, hogy ez az ubi-féle cicoma nagyon eltörpül mellette.
Más. Valaki elárulhatná, hogy miért kellett Heroes of Might and Magic-ről megváltoztatni a brand nevét Might and Magic: Heroes-ra? Elég gáz szerintem...
Megint más. Elveszett a forráskód? Mondják ők... de nem csodálkoznék, ha idővel előkerülnének, és HD verzióban azok is jó sok euromonies-ért lennének kiadva.
En a screenshotok alapjan nem nagyon latom a sok ujrarajzolast tervezest :d
Mintha vmi pixelkitolto algoritmus hasznalnanak (upscale).
Régen viszont nagyon szerettem ezt a részt, bár egyszer sem vittem végig :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.