Még
nem múltak el bennem a Unity által okozott rossz érzések. Tény, hogy a francia
forradalom idején játszódó iterációt a Ubisoft nem teheti be a vitrinbe, és most
nem a technikai hibákra gondolok. A gyatra framerate-et és bugokat úgy-ahogy ki
lehet gyomlálni, sokkal nagyobb baj volt, hogy a franciák nem tudnak mit
kezdeni a megkopott Assassin’s Creed-formulával. A kiadó úgy a második rész
környékén rálelt egy jól működő sandbox-receptre, amire bármilyen történelmi
korszakot (és teljesen más műfajt, lásd Far Cry) rá lehet húzni. Közben csupán
a szereplők és a történet változik, de még mindig ugyanúgy parkourozunk a
háztetőkön, még mindig ládákat nyitogatunk és gyűjtögetünk, valamint
módszeresen növeljük a dominanciánkat a játszótéren. A Unity után nyilvánvalóvá
vált, hogy radikális lépésekre van szükség, ha a Ubisoft életben akarja tartani
a sorozatot. A montreali brigádot idén pihentették, helyére az egészen korrekt
Rogue-ot elkövető quebeci csapat ugrott be.
Hálátlan
feladattal kellett hát megbirkóznia a fejlesztőknek, akiktől hiába is várnánk
komoly változásokat, sorozatgyártás mellett ezt lehetetlen kivitelezni. Céljuk az
volt, hogy legalább annyira ráncba szedjék az idei részt, hogy az vállalható
legyen, és így visszahódítsák a csalódott vásárlókat. Szóval a srácok az első
meetingen szépen leültek, leírták egy papírra, hogy milyen elemek voltak
csapnivalók a Unityben, és pontról-pontra kicserélték azokat egy-egy bevált
„változatra”. Biztonsági játék, igen, de pont erre van szükség – ha már újra
stabil lábakon áll a frencsájz, majd lehet kísérletezni.
Nézzük
az első pontot, a történetet! A Unity klisétengere után a Syndicate sztorija
abszolút meglepetés. Noha ismét csak a templomosok és az orgyilkosok unalomig
ismert ellentéte adja a narratíva fő vázát, a két különböző vérmérsékletű
főszereplő, és a köztük lévő feszültség végig fenntartotta az érdeklődésemet.
1868-ban járunk Londonban, az ipari forradalom idején. A gyárak ontják magukból
a füstöt, a tőkések szenvtelenül kihasználják a munkásokat, hatalmas szakadék
tátong a két osztály között. Természetesen a nagyvárost ezúttal is a gonosz
templomosok uralják, élükön Crawford Starrickkel, aki még az utcai bandákat is
a kezében tartja. Hű talpnyalói nem válogatnak az eszközökben, gyerekek
dolgoznak a vaskohókban, ha valamelyik munkás összeesik, bármikor tudnak újakat
állítani a helyükre éhbérért. A Frye-ikrek azért jöttek a városba, hogy véget
vessenek a kizsákmányoló templomosok uralmának, úgy, hogy szépen levadásszák a
kulcsfigurákat és visszaállítják a valaha szebb napokat látott Testvériséget.
Jacob
és Evie végre szerethető karakterek. A férfi inkább ajtóstól ront a házba,
igazi nagydumás, talán a Robert Downey Jr.-féle Sherlock Holmeshoz hasonlítanám -
a hangulatot tekintve a készítők igen sokat merítettek a Guy Ritchie-filmekből.
Sűrűn szórja a poénokat, ami többeknek idegesítő lehet, nekem személy szerint
bejött ez a suttyó stílus. De Jacobnak nem csak a szája jár, elemében érzi
magát, ha kézitusára kerül sor – a legszívesebben rögtön indulna templomosokat
ölni. Ezzel szemben Evie a higgadtság megtestesítője, a szegények
életkörülményeinek javítása nála elsőbbséget élvez a templomosok elleni
hadjáratnál, ahogyan a kánonból már ismerős Éden darabjának megkaparintása is. A
lány inkább az elegáns megoldásokban hisz, lopakodni is könnyebb vele, és hiába
bánik jól a kardot rejtő sétapálcájával, nem tud akkorát ütni, mint fivére. Az
átvezető jelenetekben folyamatosan csipkelődnek egymással és másokkal, remekül
kiegészítik egymást, a két eltérő habitust profin átadja a játék. Ha a
főküldetések során nem is, a melléküldetéseknél szabadon válthatunk a karakterek
között, így két markánsan eltérő stílusban eshetünk neki a mókának. De most
őszintén! Ki választaná Jacobot, amikor itt van nekünk ez csinos és talpraesett
hölgy?
A
történetmesélés persze nem volt felkészülve a két karakterre. A kampány vége
felé sajna parkolópályára küldik Evie-t, érezhetően Jacob és az ő arrogáns
húzásai viszik előre a cselekményt. A sztori még mindig kiismerhető, viszont a
remek párbeszédeknek és látványosabb, izgalmasabb és összetettebb melóknak hála
végig fenntartotta az érdeklődésemet. A széria korábban szerencsétlenül
lavírozott a fikció és történelemhűség között, így a végeredmény általában
valami rosszul megírt katyvasz lett. Jó hír, hogy ezúttal egyik véglet sem
válik tolakodóvá, jól megférnek egymás mellet a kitalált szereplők és a
históriákban ismerős delikvensek. A Syndicate akkor mutatja meg az igazi arcát,
amikor egy hosszúra nyúlt kutatás után végre sor kerül a célpontok
likvidálására. Több lehetséges megoldás létezik, az áldozatok búvóhelye (ami
általában London egy-egy ikonikus helyszíne) úgy van felépítve, hogy nem kell
egyetlen útvonalat követnünk és végre nem rágják a szánkba a taktikát. A
sasszem-látást bekapcsolva úgy tervezhetjük meg az akciót, ahogy szeretnénk.
Akár feltűnésmentesen, egyenként likvidálva az őröket, vagy füttyentéssel
elterelve a figyelmüket, a rejtett járatokat erőltetve.
Aztán
ott vannak a kampányban érintőlegesen, a mellékmissziókban már annál nagyobb
szerephez jutó valós történelmi alakok: Charles Dickens, Alexander Graham Bell,
Charles Darwin, Karl Marx és Arthur Conan Doyle is keresztezik az ikrek sorsát. Sokkal
életképesebb, mint névtelen bajbajutottak siralmait hallgatni. Az NPC-kkel egyébként
mindvégig érdemes baráti kapcsolatot ápolni, és néhány szívességet teljesíteni
nekik, hiszen a craftoláshoz fontos tervrajzokhoz és extra cuccokhoz juthatunk. Ha
pénzhiányban szenvednénk, illegális bokszmeccseken vehetünk részt, vagy értékes
rakománnyal megpakolt kocsikat lophatunk. A mellékes elfoglaltságokat némileg átdolgozták
a fejlesztők, szorult némi fantázia is beléjük, és célszerű is teljesíteni
azokat, hiszen az értük járó jutalmat fordíthatjuk felszerelésünk fejlesztésére. És bár még mindig arról van szó, hogy megnyitjuk a térképet, és kiválasztunk egy missziót,
de most már arra is figyelnünk kell, hogy csak az aktuális szintünknek megfelelő
megbízást vállaljuk el. Ám a tucatnyi ugyanolyan templomosvadászat és
gyerekmunkás-szabadítás egy idő után már kezd unalmassá válni, a sorozat ezen a
ponton nem lépett előre.
Tennivaló
bőven akad, hiszen London összes kerületét el kell foglalnunk a Bástya névre keresztelt
saját szindikátusunk számára. Ha már kellőképpen gyengítettük a befolyásukat
(például gyerekmunkásokat szabadítunk fel) ellátogatunk a rivális kompánia
székhelyére, ahol le kell pofoznunk az összes tagot, a bázis ezután a mi
bandánké lesz. A helyi kiskirálynak immáron nincs hova bújnia, el kell fogadnia
a kihívást, ami egy nagy tömegverekedésben csúcsosodik ki, ahol záporoznak a
pofonok és dördülnek a fegyverek. Az ütközet hevében nekünk a bandavezér
közelébe kell férkőznünk, némi üldözés után már nem lesz hova menekülnie. Ahogy
növekszik a dominanciánk, úgy fogadhatunk fel magunk mellé testőröket,
kocsisokat, parancsnokokat, de még a rendőröket is megkenhetjük, így a yard
később szemet huny a gaztetteink felett. Testvériségünket folyamatosan
fejleszthetjük, a végére már egy igazi hadseregünk lesz. Slusszpoén, hogy az
ikrek bázisául egy száguldó vonat szolgál, ami folyamatosan mozgásban van
Londonban. Ide mindig visszatérhetünk kiválasztani a következő célpontot, vagy teljesíthetjük
a terebélyes masinisztahölgy kívánságait.
Az
irányítást valamelyest finomította a kanadai csapat, de a parkour-részeknél a
program még mindig nem tudja eldönteni, hogy mit akarunk. Alkalmanként
képtelenek vagyunk egy 30 centire lévő kiszögelést elkapni: hiába nyomjuk a
megfelelő irányt, a karakterünk nem csinál semmit. A harcrendszer sem az igazi,
főleg egy Batman: Arkham Knight után, holott az alapok ugyanazok. Sima
gombnyomkodással nem megyünk semmire, meg kell törnünk az ellenfél
ellenállását, és a megfelelő pillanatban ki kell térnünk, netán jól pofán
durrantanunk a delikvenst, de a gyakorlatban mégsem érezzük azt, hogy a kezünkben
tartjuk a küzdelmet. Ha sokan esnek nekünk egyszerre, meg vagyunk lőve (olykor
szó szerint, ha korábban nem likvidáltuk a snipereket), a rendőrök pedig
irreálisan erősek lettek a furkósbotjaikkal, még szerencse, hogy nemcsak minket
pécéznek ki. Pedig amikor minden simán megy, baromi látványosak a közelharcok,
Frye-ék olyan csontrepesztő kunsztokat vonultatnak fel, amiktől én is
elégedetten csettintettem – legalábbis az elején, elvégre túl sok az ismétlődő
animáció. Ami a szimpla ellenfeleket illeti, a Syndicate ott sem erőlteti
meg magát: van itt keménykalapos fickó, egy magas és kopasz izomagy, egy
nyakigláb perszóna és ennyi. Uniformisuk színe piros, csak a szintjük
különbözteti meg őket és az, hogy olykor késekkel, botokkal és lőfegyverrel
esnek nekünk. Roppant kiábrándító.
Karakterünket
a Unityben debütált módon fejleszthetjük, igaz, a legfontosabb
alapképességekkel már a kezdet kezdetén is fel vannak vértezve, egyikük sem
mimóza alak. Az új képességek elsajátításával egyre hatékonyabb orgyilkos válhat
a Frye-testvérekből. A harcra, a lopakodásra és a sasszemre vonatkozó skillfában
bármilyen kunsztot megtanulhatunk, ráadásul, ha az egyik hőst irányítva
képességpontot szerzünk, akkor a másik szereplőre váltva ugyanúgy megkapjuk a
pontokat. Nagy különbség nincs kettejük kelléktára között: Jacob néhány egyedi
képességet is szerezhet, amivel jobb lövésszé vagy bunyóssá válthat, Evie pedig később
kaméleon módjára rejtőzhet el. A Unityben debütált módszer szerint cuccainkat
is nekünk kell összeállítanunk, valamikor szó szerint, ha a kívánt darabhoz
megvan a szükséges alapanyag. A menübe lépve új késeket, sétapálcának álcázott
kardokat, revolvereket, öveket és egyéb ruhadarabokat is vásárolhatunk
magunknak, ha a küldetések jutalmaival nem vagyunk kibékülve. A helyi
kereskedőknél még mindig feltölthetjük megcsappant készletünket, ha fogytán
vagyunk elsősegélycsomagból, dobótőrből, kábítólövedékből, vagy füstbombából.
A
jó előre beharangozott lovaskocsikázásnak van értelme. Egyrészt azért, mert
egy elkötött hintóval relatíve gyorsan leküzdhetjük a távolságokat, másrészt a
küldetések során is fontos szerepet kapnak. Előfordul, hogy üldöznünk kell a
szintén a menekülő ellenfelet, lőhetünk is a kocsiról, átugorhatunk az egyikről
a másikra, de egy külön gombbal oldalba is kaphatjuk. Egy masszív postakocsi
nyilván strapabíróbb szerkezet, mint egy gyors és kecses, könnyen irányítható
egyesfogat. Ráadásul egy kocsi nem csak erre jó, például szépen elrejthetjük
benne a hullákat, vagy azokat a kurafikat - már ha előtte ki nem szabadulnak a karmaink közül -, akiket elraboltunk. Kapunk egy új kütyüt is, nevezetesen a
kilőhető horgot, amit egy az egyben átvettek a készítők a Batman:
Arkham-szériából; bár használata korántsem olyan gördülékeny, mint ott, és csak
biztos lábakon állva lőhetjük ki, de mégis gyorsan, hatalmas távolságokat
győzhetünk le a segítségével és látványos merényleteket indíthatunk a magasból.
Kétségtelenül megvan a varázsa, amikor a Big Ben és a westminsteri apátság
tornyai közt kifeszített kötélen mászkálunk - a gyomrunk is beleremeg a
magasságba. Azonban van egy másik fontos szerepe is horognak: ha egy
csetepatéban vesztésre állunk, csak fel kell húzódzkodnunk egy közeli épület
tetejére. Persze a verőlegények ide is kitartóan követnek majd, ha nem oldunk
kereket, de ezt már megszokhattuk.
Külön
öröm, hogy immáron nem kell társalkalmazást használnunk ahhoz, hogy a városban
eldugott ládákat kinyissuk, mindent megszerezhetünk alapból, ha nyitott szemmel
járunk. Noha a mikrotranzakciók továbbra sem koptak ki a játékból (ismét valódi
pénzért szerezhetünk XP-növelőt és cuccokat,) de legalább nem tolják folyton az
arcodba az ajánlatokat, és az erre hivatott ikon is szépen elbújik a menüben.
Idén legalább van értelme az egységes online szolgáltatásnak: ha van egy
Uplay-fiókunk, akkor automatikusan belépünk a Ubisoft Clubba, amely exkluzív
cuccokkal honorálja a hűségünket. Tényleg nem kerül semmibe, és így szereztem
be magamnak egy pompás hatlövetűt. Ráadásul a szolgáltatás mindvégig kifogástalanul
működött, egyszer sem vált elérhetetlenné. Idén semmilyen
kompetitív vagy kooperatív multit nem találunk a játékban, a fejlesztők inkább a single-re gyúrtak rá - és milyen jól tették! A co-op amúgy is nyögvenyelős volt kissé, bár az újdonság varázsa szórakoztatott, a szerverek sokszor nem működtek, és összességében eléggé fapadosra sikerült.
A
pályatervezőknek kezet csókolhatunk, hiszen London a maga macskaköves utcáival
tényleg az egyik legjobb helyszín a sorozatban. Gótikus stílusban emelt
épületek, széles utcák váltják egymást, a Temzén sűrű a gőzhajóforgalom, minden
jellegzetesség a helyén van. Az eső nyilván sokszor elered, de amikor a nap
meleg fénye megcsillan a pocsolyákon, a hatás elég pofás. Viszont a Unityvel
összevetve
már nem olyan meggyőző a kép: érezhetően visszavettek az effektekből, az új
dinamikus bevilágítás nem olyan meggyőző, és a járókelők populációja is
lecsökkent. Ezt bőven lenyelném, tudván azt, hogy így stabil 30fpst hoz az
AnvilNext engine, de nem: olykor leesik 25-re, még úgy is, hogy mindkét
konzolon 900p-ben fut a Syndicate. Ettől eltekintve a játék jóval optimalizáltabb,
mint az elődje, de mókás bugok még mindig előfordulnak. Főszereplőink erős
akcentusú hangját relatíve ismeretlen brit színészek kölcsönzik, de
teljesítményük egyszerűen kiváló, tele van élettel – szerencsére a korrekt
magyar felirat a legtöbb poént visszaadja. Ahol viszont kikezdhetetlen a játék,
az a zene. A The Journeyről elhíresült és Grammy-díjra jelölt Austin Wintory vonós
darabjai nagyban hozzájárulnak a remek atmoszférához. Soha jobb háttérmuzsikát!
Szóval
ott tartunk most, hogy a sorozat szerencsésen visszakerült a térképre, de a
győzelemre (hiába volt ez a munkacím), még várni kell. A Syndicate-tel élvezetes
játszani, viszont amint rájövünk a fortélyokra, és minél több órát beleölünk,
annál monotonabb és frusztrálóbb. Ez nem a történetre és az atmoszférára
élvényes: van potenciál a szereplőkben, mindenről süt viktoriánus London
hangulata, szabadjára eresztenek, szorult némi kreativitás a mellékküldetésekbe,
és ugye az sem elhanyagolható tényező, hogy kevesebb a bug és simábban fut a
játék. Ugyanakkor hibák még mindig akadnak, a harc többnyire élvezhetetlen, és az
irányítást továbbra sem sikerült teljesen ráncba szedni. A Syndicate csupán időt
nyert a Ubisoft számára, nem lenne okos döntés, ha a franciák elbíznák magukat,
elvégre jövőre is hozzá kell tenniük valamit a recepthez. Nem irigylem őket.
Ha elvesztetted a bizalmadat a sorozat iránt, van egy jó hírünk: az Assassin’s Creed: Syndicate nem lett olyan rossz, mint a Unity, tűzoltó feladatának eleget tett. A gyárkéményektől füstös viktoriánus London pedig kiváló miliővel bír.
Gondoltam megnézem ezt milyen, de ez is nulla. Semmi nehézség, semmi kihívás, kost komolyan, kiknek készült ez a játék?
Megyek is hamar a platinára. :-)
Nekem visszaadja a korábbi részek hangulatát, amelyek a szériát sikeressé tették.
Azoknak nem is kéne, a játék alapjai azok amik definiálják azt, ha azokat megváltoztatnák akkor ez már nem Assassin's Creed lenne. Az AC játékokban évről évre a történetnek és körítésnek kell változnia, de az feltétlenül igaz, hogy finomítani és a kezdetektől jelen lévő problémákat orvosolni kéne. (harcrendszer, irányítási hibák)
A Syndicate-et bàtran ajànlom. A Unity nem kicsit volt csalòdàs de ez a mostani nagyon rendben van. Van törtènete, vègre nem 800milliò làdàt kell felnyitogatni, a szereplők szerethetők ès lehet velük azonosulni.
Persze ebben is vannak kisebb fiaskok, pèldàul a harcokra ràfèrne màr egy alapos frissìtès hogy ne csak kèt hàrom gombnyomàs legyen, deeeee igen engem a kèpernyőhöz ragasztott.
A vàros, a hangulat, zene..... imàdom. Nyugodtan mondhatom akik szintèn csalòdtak az előzőbe, ezzel nem nyùlnak mellè
Nade tényleg... miért kellene most újra felmelegíteni az AC szar, az AC szar volt, az AC szar lesz témát, mint valami kommunista kiáltványt? Aki szereti a Syndicate-t, azt úgyse győzitek meg. Aki meg nem, az se fogja jobban nem szeretni.
dcakee, én nem láttam azokat a világverő érveket, sztereotípiát látok, de semmi egyebet.
@godach, Prey-t nagyon szerettem, piszok hangulatos volt. Sajnos a második rész már valószínűleg sosem készül el.
Az Meg van? :D
https://www.youtube.com/watch?v=ufikwk7_AD0
Ja de megvan, presze. Elírtam, lebegő autókat akartam, a városban/fölött. Ezért vezethettelek félre titeket :D
Gondolom a való életben, sajnos nem így működik nála.
Hagyjátok, had élvezze már ki Durcikám ;)
#30-31.
Én nem az AC széria mellett fanboykodok, tisztában vagyok a hiányosságaival, viszont én is az ár/értékre utaltam, ahogy Te is jelezted.
Így 7,5 pontosan is simán megéri az árát. Nem okozott csalódást.
Ha belegondolok, hogy ha elviszem az asszonyt valahova egy péntek vagy szombat este, akkor a 18000 nem állítja meg az estét és az csak egy a hónapból, ezzel vagy egy hasonló gémmel meg vígan eljátszom 3-4 hétig is és szórakoztat/kikapcsol.
Ezzel nincs gond.
Ha ő fizet érte, minden évben csinálnak neki egyet. Te meg úgysem veszed meg, mert nem érdekel.
Akkor, aki AC Fan az kinek árt? Vagy fordítva?
Tény, hogy szerintem is reálisabb volna így két év után, ha lejjebb csúsznának a szoftver árak 15 ropi alá, de még így is annyival szívesebben játszom konzolon, mint PC-n, hogy ha nem nagy a különbség minőségre, inkább adok 18-at egy konzolos címért, mint 12-őt egy PC-sért. Az előbbi legalább, ha rosszul sül el, eladható.
Megvettem ugyan, hasznàltan, de valószínűleg végigjàtazàs utàn megy.
Sajnàlom hogy kivették a modern kori szàlat, azt hogy tudtam hogy miért vagyok az animusban és mit keresek.
Enélkül egy sima tps lett, elveszett sokmindennek a miértje, nincs aza wtf érzés, nincs az mikor ezio nyomaiban kellett bejàrnom desmonddal a modern kori villànak a titkos alagutjait...
Nincsenek azok a fejtörők...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.