Hardware: Rivals teszt

  • Írta: zoenn
  • 2016. január 25.
Link másolása
Értékelés 5.0
Ha valaki manapság járműves csapatalapú online játékot készít, előtte tutira rápillant a zseniális Rocket League-re. Habár a Hardware: Rivals fejlesztői úgy gondolták, hogy majd a nosztalgia megold mindent, nem így lett.

Valamikor 2002-ben, a PlayStation 2 egyik legelső online játéka volt a Hardware: Online Arena, amihez még egy hálózati adaptert is venni kellett pluszban. A nyilvánvaló kötöttségek nem érdekelték a felhasználókat, három éven át az egyik legtöbbet játszott cím volt a konzolon vagány verdákkal, rakétákkal és lézerekkel. Az eredeti fejlesztőket felvonultató londoni SCE Connected Content Group úgy gondolta, hogy ha már a műfaj tavaly kitermelt magából egy Rocket League-et, időszerű lenne feltámasztani a Hardware-t. A baj az, hogy a lecsupaszított arénaharc önmagában nem elég érdekes – ha a Rivals nem a januári PS Plus kínálatát erősítené, szépen eltűnne a süllyesztőben.

A hangsúly pedig a „lecsupaszítotton” van. Mindössze négy játékmód áll a rendelkezésünkre: a Deathmatch egyéni és csapatos variánsa, a Domination és az Elimination, felesleges részletezni őket, a lényeg ugyanaz, mint más címekben. Ha gyakorlásra vágysz, el kell, hogy keserítselek: botok ellen nem edzhetünk, sőt még az osztott képernyős móka is hiányzik a Rivalsból. Ami a térképeket illeti, itt sem dúskálhatunk emlékezetes helyszínekben, nem túl nagyok, mind a négy sivár és puritán, noha a veteránok számára ismerősek lehetnek a 2002-es első részből. Régen láttam már ennyire lehangoló, totálisan statikus arénákat, ráadásul a zavaros művészeti irány még a maradék lelkesedésünket is aláássa.

A járműpark sem valami bőkezű: csak kétféle típus létezik, a tank és a terepjáró. Előbbiek masszívak és lomhák, sok sérülést képesek elviselni, ám irányításuk nehézkes, ha viszont hajlandó vagy lemondani a nyers erőről, akkor egy terepjáróval sokkal fürgébb lehetsz. Így nehezebben is találnak el, ha azonban elkapnak, nincs mese, könnyen leamortizálódsz. Ez talán egyfajta kiegyenlített küzdelmet ígér, ám tapasztalatom szerint némi balanszolás még ráfért volna játékra. A legélvezetesebb összecsapások többnyire a tankok vs. tankok felállásból kerülnek ki, a terepjárókkal nem tudtam olyan hatékony lenni. Pedig a pályákon felszedhetünk egy csomó power-upot, van hőkereső rakétánk és lézerágyúnk is, ám ez utóbbi túl erősre sikerült. Ha valaki szert tesz egy ilyenre, akkor az ellenfél első dolga az, hogy szerezzen egy tisztességes páncélt, máskülönben egyetlen bekapott lövés kudarchoz vezet.

Ha pedig 4v4-es akcióra kerül a sor, nyomokban azért szórakoztató tud lenni a játék, de ne gondoljon senki Twisted Metal-féle könnyed hangulatra. A vérszegény mechanika dacára látszik a fejlesztők szándéka, de szinte minden nagyon félrement. Alaposan belerondít az élménybe a fura gombkiosztás, hiszen roppant zavaró, hogy a gázadás a bal analóg karra került, és nem a ravaszra. Így a gyorsulás és a tűzgombok kényelmetlenül közel vannak egymáshoz, az irányítás sehogy sem áll kézre, még az alternatív elrendezések sem segítenek a helyzeten. Oké, egy idő után meg lehet szokni, de a Rivals nem az a játék, ami miatt érdemes türelmesnek lennünk. A harcok roppant bugyuták, nincs igazi sebességérzet, zárt helyeken a kamerakezelés is megbolondul. A meccsek után XP üti a markunkat, a felhalmozott pontokból pedig új fejlesztéseket és kozmetikai cuccokat vásárolhatunk verdáinknak. A progresszió roppant egyszerű, és a testreszabási lehetőségek is kötöttek, így nem igazán vitt rá a lélek, hogy a semmitmondó kihívásokat teljesítsem.

A Hardware: Rivals legnagyobb hibája, hogy nem elég szórakoztató, pár nap alatt simán megunható. Szintén nem jó pont, hogy nem elég tartalmas a játék, nagyon kevés a pálya, bár a fejlesztők ígérete szerint ez a jövőben változni fog. Vizuális szempontól sem meggyőző a cím: nem láttam semmit az Unreal Engine 4 tudásából, a grafika rajzfilmszerű, a színeket túltolták, a textúrák pedig helyenként fakók. Pedig a motorizált arcade csatákra kihegyezett címekből nincs túl sok a piacon, ugye nem kell részleteznem, hogy mennyi potenciál van egy ilyen próbálkozásban. A Rivals ékes példája annak, hogy az egyszerűségre belőtt koncepció visszaütött, simán el tudtam volna képzelni egy fokkal komolyabb megvalósításban, pergősebb játékmenettel, hiszen ebben a formában csak egy gyenge közepes plecsnit érdemel.

A Hardware: Rivals kizárólag PlayStation 4-re jelent meg, a PlayStation Plus-előfizetők számára ingyenes a hónap folyamán.

4.
4.
dani1124
Az irányítás illltve a fizika BORZALMAS. a rosszabbnál is rosszabb. ha két jármű érintkezik, abból jó nem sül ki. Méteres repülések, fejreállások, levegőben pörgések. A szerverek katasztrófák. 10 perc alatt 3 szor dobott le. Nemtudom hogy mennyire népszerű játék, de van hogy 5v5 ös csatákba 2 ember gyűlik össze.
3.
3.
kamgecam
Gagyi az egész!Egy lapon em lehet emliteni a Rocket League-al.
2.
2.
Yanez
Par nap alatt megunhato? En 1-2 ora utan toroltem ki orokre. Eleinte erdekes volt, de semmit sem talaltam benne, ami maradasra birt volna. Amikor megjelent a Rocket League, ott is sovany volt a tartalom, de maga a jatekmenet mindenert karpotolt! Itt majdhogynem nulla a jatekmenet elvezhetosegi faktora.
1.
1.
KeXxX
De jó, hogy csak a Library-hez adtam és még nem szedtem le.. a Rocket League-t semmi nem veri jelenleg. Aki akar multizni az felvehet: SectionHUN (PS4, BO3, RL, BF4 Premium, Unity coop stb.)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...