A régészmesék legnagyobb hősei mindig gépfegyverrel az oldalukon jártak. Indiana Jones, Lara Croft, Nathan Drake, Rick O'Connell, ha meg kellett húzni a ravaszt, ők nem haboztak egy pillanatig se. Most viszont itt van egy fiatal tudós, aki nem csak hátat fordít társai akcióhős karakterének, de egyenesen ki is gúnyolja őket. Adam Venture a humor és az ész erejével fedi fel a kelet elveszettnek hitt titkait, nem lőnek rá folyamatosan, nem keveredik életveszélyes helyzetekbe, csak útnak indul, és addig nem áll le, amíg el nem érte célját.
Az Adam’s Venture: Origins egy remake. A háromrészes eredeti Adam’s Venture felújított változata, mely a The Search for the Lost Garden, a Solomon's Secret és a Revelations eseményeit meséli el, újraalkotott formában, kiegészítve új és izgalmas elemekkel. A 2009 és 2012 között megjelent kalandok Chronicles alcímmel tavaly már egyesültek, akkor kizárólag PS3 konzolon, most pedig itt van a még szebb, még jobb, még összetettebb PC-s, PS4-es és Xbox One-os változat. A játék a klasszikus kalandjáték-elemeket, a fejtörős minijátékokat és a Tomb Raider-stílusú ügyességi akcióra épülő játékmenetet hivatott egybegyúrni, az pedig, hogy nem kell fegyvert ragadnunk, nem jelenti azt, hogy ne lenne a kalandokban semmi klasszikusnak mondható életveszély. A kamrák halálos csapdákat rejtenek, elég egyszer rosszul lépnünk, és már el is nyel a szakadék, de minél mélyebbre ásunk, úgy kerülünk egyre inkább a gonosz Clairvaux vállalat célkeresztjébe is.
A ránk leselkedő veszélyekről hősünk pocsék humora tereli el a figyelmet. Adam mindenből viccet csinál - rossz viccet -, egyáltalán nem veszi komolyan a feladatát, sokszor még nagyobb bajba keveredve emiatt, de vannak esetek, amikor pont ez a gyermeki gondolkodás menti meg őt a biztos haláltól. Az öreg és bölcs mentor szerepében apja, a legendás régészprofesszor tetszeleg, míg a szinte kötelezőnek tekinthető szexi segéd szerepét Evelyn Appleby, az asszisztens kapta. Készen áll hát a csapat, belevethetjük magunkat a kalandokba. A történet a családi kúriában veszi kezdetét, ahol régi könyveket lapozgatva felfedezünk és megnyitunk egy kastély alatt húzódó ismeretlen pincerendszert, ez pedig csak a kezdet, hamarosan autóba és repülőre szállunk, hogy beteljesítve végzetünket, felfedezzük a kelet kincseit.
Az ügyességi részeken csáklyánk lesz segítségünkre. Át tudunk vele lendülni a szakadékok felett, de beragadt ajtókat, rozoga sziklákat is megmozgathatunk vele, a játék nem viszi túlzásba az útvesztők bonyolultságát, a kalandozás nem ér fel egyetlen hasonló akciójátékhoz se. A végigjátszás során sokszor éreztem azt, hogy inkább egy töltelékelem ez, és a hangsúly a minijátékokon van. Merthogy abból kapunk bőven a nyakunkba, a 90-es évek minden számítógépes fejtörője megelevenedik a képernyőnkön, vannak számolós, forgatós, drótösszekötős, zárpiszkálós, és még ki tudja, milyen feladatok, a könnyű, a közepesen nehéz, és a lehetetlen kategóriából is. Aki szereti ezeket, az jól fog szórakozni az Adam’s Venture kalandjaival, a legtöbb megoldható egyszerű logikával, de találkoztam olyannal, amit véletlenül sikerült kiraknom, szinte oda se figyelve a szabályokra, és olyannal is, amihez fel kellett csapnom a YouTube-ot, annyira nem értettem, hogy mit akar épp a játék.
Az eredeti kalandokhoz képest az Adam’s Venture: Origins rengeteg újdonságot hozott. A legnagyobb fejlődés egyértelműen a grafikán és a karakterek mozgásán figyelhető meg, a játék teljes egészében át lett ültetve a Unity5 motorra, mely nem csak sokkal szebbé tette az egészet, de kigyomlálta a gyermekbetegségeit is; ha megnézel egy videót az első részből, és az új kiadásból, szinte el se hiszed, hogy mi történt. Adam végre nem úgy fut, mint egy debil idióta, a játék minden részletében élvezhetőbb, és igényesebb lett, a grafika is szép, konzolon egyedül a felbontással és a sebességgel van gond. A kép recés, a külső helyszíneken pedig érezni futás közben egy apró szaggatást, ami a hiányos optimalizálás számlájára írható. Újdonság még, hogy vannak benne teljesen új, vagy lecserélt részek is. Új jelenetekkel egészült ki például a történet, még összetettebb, filmesebb élményt nyújtva nekünk, de megszabadultak néhány régi játékelemtől is, a korai átvezető videókat gameplay jelenetek és élőben zajló beszélgetések váltották. Kellett ez a ráncfelvarrás, eltelt felettük az idő.
Hiába a fejlődés, az Adam’s Venture: Origins még mindig nem egy AAA-kategóriás játék. A történet és a cselekmény engem nem tudott úgy magával ragadni, mint egy Uncharted vagy egy Tomb Raider tette, a játékmenet kimerül különféle - de jópofa - minijátékok folyamatos megoldásában, a kivitelezés pedig még mindig olyan, amit csak kezdő fejlesztők adnak ki a kezükből. A textúrák villognak, a kamera forgatásával tárgyak tűnnek el és jelennek meg újra a szemünk előtt, a fizika csapnivaló, több kilós faszerkezetek úgy csapódnak le elénk, mintha papírból lennének, a karakteranimációk suták, a beszélgetések semmitmondóak, a játékmenet pedig kidolgozatlan, bugos. Folyamatosan ütközünk olyan akadályba, ami egy nagyobb játék esetén fel se merülne: megpróbálok felmászni egy dobozra, de csak a megfelelő irányból lehet, a lakásban Adam beleakad a székbe, fel-le ugrál, azt se látom, hogy mi történik - azért ezeket illett volna javítani megjelenés előtt.
Mindettől eltekintve viszont azt kell mondanom, jól szórakoztam vele. A főhős a csapnivaló beszólásai ellenére szerethető, a kalandok magával ragadóak, a meglátogatott helyszínek pedig gyönyörűek, és változatosak. Megfordulunk keleten és nyugaton, vannak nappali, éjszakai, városi és vidéki kalandok, illetve találkozunk barátokkal, idegenekkel is. Fegyvert egyszer sem kell elsütni, a lényeg a fejtörőkön van, amiket megfelelő sorrendben és nehézségben adagol a játék, kellemes órákat lehet tölteni a megoldásukkal. De nem érheti szó a játék hosszúságát sem, nem fog egy hónapig képernyő elé szegezni, azt a pár napot, amit viszont vele tölthetünk, élvezni fogjuk.
A játék összességében egy erős közepest érdemel. A Soedesco és a Vertigo Games nem tett ki magáért se az eredeti trilógia, se a felújított változat megalkotásánál, a fejlődés szemmel látható, de kell készíteniük még egy-két játékot, mire megtalálják a tökéletes egyensúlyt azok között, hogy mit akarnak csinálni, és mi kell a játékosoknak. Az Adam’s Venture: Origins nem éri ezt el, de nincs is messze tőle, nagy kár, hogy az árcédula más kategóriában indul, mint amiben maga a termék játszik. A 40 euró finoman szólva is sok azért, amit most kaptunk, talán féláron, egy Steam-akcióban lesz érdemes megvenni, az pedig, hogy egy 6 eurós DLC nyitja meg a minden kalandjáték alapjául szolgáló journalt, egyenesen rablás. Ettől függetlenül viszont nem beszéllek le a vásárlásról, ha tetszik a játék, és szeretnéd kipróbálni magad benne, akkor hajrá.
Az Adam's Venture: Origins PC-re, PS4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi az utóbbi változatot teszteltük.
Köszi :)
Egy jo learazaskor majd jo lesz, a rossz humor pedig epp a kinossaga miatt tud szorakoztato lenni. Neha.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.