Amikor a francia Arkane Studios 2012-ben a világra szabadította a Dishonoredet, nem csupán a vegytiszta lopakodós játékok rajongói tapsoltak örömükben, be is bizonyosodott, hogy a legütősebb címek tényleg az aktuális konzolgeneráció végén látják meg a napvilágot. A fejlesztők stílusos és végletekig komor steampunk világot kreáltak, ráadásul olyan orgyilkost alakítottunk benne, aki természetfeletti képességeket vet be, de akár egyetlen ölés nélkül is elérheti céljait. Szerencsére a Dishonored 2-ben sem változik a képlet, bár a srácoknak nehéz dolguk volt a folytatással, sokáig agyaltak azon, hogy milyen irányba induljanak el. Majd beütött a millió dolláros ötlet: Emily.
Az elődben ugye a trónörökös kiszabadításán munkálkodott hősünk, Corvo Attano, ám a folytatásban már az időközben érett nővé cseperedett Emily Kaldwint is irányíthatjuk. A játék 15 évvel az első rész után játszódik, a történet a már ismerős Dunwallban veszi kezdetét, és egy hosszabb kitérő után ide is térünk vissza. A sztori szerint Emily hiába került a trónra, a puccsra éhes gonosztevőkből nincs hiány, így fel kell húznia a nyúlcipőt, ha nem akar ő is a megboldogult anyja sorsára jutni. Szerencsére mentora, Corvo ezúttal is a segítségére siet, akivel közösen megmenekülnek a slamasztikából. Miután úgy-ahogy biztos helyre jutnak, egy véres tervet dolgoznak ki: bármi áron visszaszerzik a trónt és közben minden korrupt és élvhajhász ellenségükkel leszámolnak.
A Dishonored 2 legnagyobb része a birodalom legdélebbi városában Karnacában játszódik, amit Európa mediterrán részéről mintáztak a készítők. Corvo szülővárosa korántsem olyan fojtogató, mint Dunwall, szinte folyamatosan süt a nap és pestist terjesztő patkányokból is jóval kevesebb van. Ám végletekig megátalkodott személyekből Karnacában sincs hiány, a barátságos NPC-k a küldetések előtt tájékoztatják is hőseinket, hogy ezek a figurák milyen gaztetteket hajtottak végre - információért és segítségért mindig fel kell keresnünk a megfelelő karaktert. Hőseink azonban nem várt pártfogóra lelnek: visszatér az uralkodóhoz hű Anton Sokolov, akitől Corvo korábban is számos hasznos tárgyat és tanácsot kapott. Maga a narratíva is sokat fejlődött, főszereplőink már nem csak némán szemlélik az eseményeket, sokkal többet beszélnek.
A város néhány területe semleges, ezeket szabadon bejárhatjuk, üzletelhetünk és elcseveghetünk a lakosokkal, mielőtt belevetnénk magunkat az akcióba. Központi helyünk egy viktoriánus korabeli gőzhajó – itt lesz a szállásunk, ide térünk vissza minden küldetés után és még a kapitánnyal is cseverészhetünk. Természetesen mi döntjük el, hogy melyik hőssel vágunk neki a misszióknak, de az aktuális cél mindig ugyanaz. Hasonlóan az előző részhez, a pályákon több mellékes feladatot is elvégezhetünk extra jutalom fejében. Persze a legnagyobb elismerést akkor kapjuk meg, ha nem ontunk vért, de ezt bizony roppant nehéz kivitelezni.
Corvo kissé paranoiás tud lenni, ha Emilyről van szó, így aztán az elmúlt 15 évet azzal töltötte, hogy gondosan kiképezze a lányt. Csakhogy a császárnő stílusa merőben más, mint a mentoráé: a Far Reach nevű képességével egy mágikus indát lőhet ki akárhova, így a nehezen elérhető pontokra is felhúzhatja magát. A férfi rövid teleportálásától eltérően a lány közben mindvégig látható marad, és a megfelelő lendületre is figyelnie kell, ha elrugaszkodik valahonnan, illetve a „kötél” saját fizikával is rendelkezik. Emily ezzel a kunszttal magához ránthatja az ellenfeleit, akiket akár a levegőben is elintézhet, de ugyanígy dobálhat tárgyakat is. Mivel a játékban vertikálisan is sokat kell közlekednünk, így ezek a mozgási képességek különösen fontosak.
A hölgy másik skillje Domino névre hallgat, amivel akár négy őrt is közrefoghat, így bármit is csinálunk az egyikükkel, az magával rántja a többit is – magyarán, ha egyet elkábítunk, ki lesz ütve a többi is. A Doppelganger képességgel klónozhatjuk magunkat: az őrök közé küldve az alteregónkat a megfelelő pillanatban felrobbanthatjuk, hatalmas zavart keltve az ellenség soraiban. Emily egyszerre több őrt is hipnotizálhat a Mesmerize-zal, ez főleg akkor jön jól, ha véletlenül egy őrjárat kellős közepébe csöppenünk. Végül a Shadow Walkkal egyfajta árnyékként hatékonyabban mozoghatunk, valamint a sötét és szűk helyeken is könnyedén átcsusszanhatunk.
Ha a történet során Corvóval nyomulunk, akkor ismerősként üdvözölhetjük a Possession, Rat Swarm és Blink skilleket, igaz, korszerűsített formában. A Band Time új verziójával például már az időt is felgyorsíthatjuk, és a Possessionnel egyszerre több lényt is uralhatunk. Magyarán, ezúttal is mindenki a saját stílusában és tempójában küzdheti le a kampányt, számos lehetőséget kínál a játék, mindkét szereplő egy terebélyes skillfán fejlesztheti a képességeit. Azt már mondanom sem kell, hogy minimum kétszer ildomos nekiesni a Dishonored 2-nek, hogy a másik hőst is ki tudjuk élvezni.
Az Arkane jelentősen finomított a harcrendszeren is. A fegyverek terén nincs változás: mindkét hős pisztolyt, kardot és számszeríjat hordhat magánál, de eltérően néznek ki attól függően, hogy épp kit irányítunk. A halálos eszközökhöz tartozó fejlesztések is különbözőek lesznek: a végén már három lövést is leadhatunk egyszerre a pisztollyal, amivel akár több ellenfelet is elintézhetünk. Mivel az őrök intelligenciája jelentősen fejlődött, így a közvetlen konfrontáció is roppant kemény tud lenni, kettőnél több ellenség kiiktatásába már beletörhet a bicskánk – nem véletlen, hogy a Dishonored 2 is a humánusabb megmozdulásokat erőlteti, így a lopakodási lehetőségeink is kibővültek. Immáron nem öljük meg automatikusan azt az őrt, akinek a nyakába ugrunk a magasból, pluszban pajzsként is használhatjuk őket. Az igazán cselesek akár ágyba is dughatják az áldozatukat, így a társaik azt hiszik majd, hogy alszik.
A kihívás is egy hangsúlyos tényező, a második részben már részletesen testreszabhatjuk a nehézséget – durvább szinteken már abban se lehetünk biztosak, hogy a fedezékben láthatatlanok vagyunk. Arról nem is beszélve, hogy a clockwork katonák ellen a megtévesztéssel nem megyünk semmire: ezek egyfajta robotok, amikből minden emberi érzelem hiányzik. Ha egyszer észrevesznek, nem lesz könnyű lerázni őket. Persze előfordulhat, hogy megakadunk, vagy valami elkerüli a figyelmünket. Ilyenkor jön jól a detektív mód, amellyel a nehezen észrevehető részleteket is kivehetjük, de a nézőpont korántsem lesz annyira csúnya, mint legutóbb. Habár a két szereplő miatt szinte adja magát a kooperatív mód, sajnos erről mégis le kell mondanunk. A fejlesztők szerint az összedolgozás lerombolná a magányos sunnyogás élményét.
Ami a játék technológiai oldalát illeti: a fejlesztők kukázták az Unreal Engine-t, elvégre ott a Bethesda saját motorja, az id Tech 5, annak is az erősen módosított verziója, amit már Void Engine-nek hívnak. A művészeti stílus sem változott, csak sokkal több részlet jelenik meg a képernyőn, ráadásul az a Victor Antonov is kiveszi a részét a pályatervezésből, aki már a Half-Life 2-vel is bizonyított 12 éve. Jó hír, hogy már a konzolokon is él a gyorsmentés és a gyorstöltés, így ott sem kell csak az ellenőrzőpontokra hagyatkoznunk. Ami pedig a szinkronhangokat illeti, igazi sztárparádé várható. Corvót Stephen Russell szólaltatja meg, ugyanaz a figura, aki a Thiefben Garrettet is megszemélyesítette. A tinédzser Emily Kaldwint pedig Chloë Grace Moretz alakítja, míg a 25 évesnek Erica Luttrell kölcsönzi a hangját.
Nagyon úgy tűnik, hogy az Arcane Studios biztosra megy, hallgat a rajongók visszajelzéseire. A két főhős és a hozzájuk tartozó képességek számtalan választási lehetőséggel kecsegtetnek, úgy játszod a Dishonored 2-t, ahogy szeretnéd. Aki lopakodni szeret, duplán jól jár, a pályák is sokkal nagyobbak lesznek, rengeteg alternatív útvonalat felvonultatva, és a fejtörőkről sem kell lemondanunk. A folytatás tehát szebbnek, nagyobbnak és okosabbnak tűnik, és bízunk benne, hogy a műfaj újabb sarokkövét üdvözölhetjük idén novemberben.
Cikkünk a Game Informer júniusi számának előzetese alapján készült. A Dishonored 2 november 11-én jelenik meg PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re.
A játékról még több képet találsz a galériánkban!
Kapcsolódó cikkek
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.