A lista a szokásos koncepció mentén készült. Bármennyire is szeretnénk, nem tudunk minden 2016-os játékot felsorolni, ezért húszat választottunk ki közülük, és inkább azokat a címeket válogattuk be a cikkbe, amelyek nem évenként jelentkeznek új résszel, biztosan tudjuk, hogy készülnek, és nem csak egy szűk réteget érdekelnek. Arra persze nincs garancia, hogy az említett darabok végül jól is sikerülnek, ahogy arra sem, hogy tényleg boltokba kerülnek idén - tudjátok, a kiadók fenntartják a változás jogát, és előfordul, hogy élnek is vele.
Ha mégis kihagytunk valamit, ne tartsátok magatokban: kommentben várjuk a ti kedvenceiteket!
Dark Souls III (PC, PS4, Xbox One - 2016. április 12.)
Idén sem hagyja unatkozni a rajongóit a From Software, áprilisban érkezik ugyanis a Dark Souls III (előzetes). Az akció-szerepjáték fejlesztése párhuzamosan zajlott a Bloodborne munkálataival, a PS4-exkluzív cím befejezése óta pedig maga Hidetaka Miyazaki felügyeli a projektet, aki saját bevallása szerint már alig várta, hogy Dark Soulst készíthessen. A játékmenete természetesen a második rész által lefektetett alapokra épül, a harc viszont valamivel gyorsabb és folyamatosabb lesz, és újdonságokra is számíthatunk: a mágia használatakor például a Demon’s Soulshoz hasonlóan manából kell gazdálkodnunk, amely egy sor új lehetőséget tár majd elénk, ezenkívül szabadabb kezet kapunk a karakterünk testreszabásakor, és a fegyvereink is nagyobb teret engednek a taktikázásnak. A Dark Souls világának rusnyaságai nyilván most sem adják könnyen magukat, egy-egy közülük még menet közben is változtathat a mozgáskultúráján, hogy meglepjen bennünket.
Deus Ex: Mankind Divided (PC, PS4, Xbox One - 2016. augusztus 23.)
A vártnál lassabban haladnak a munkálatai, de ha minden jól megy, a nyár végén már játszhatunk az új Deus Exszel. A Dues Ex: Mankind Divided (előzetes) ott folytatja a sorozatot, ahol az előző rész abbahagyta, Prágában járunk majd, méghozzá 2029-ben, mikor az augmentált és a “természetes” emberek közötti ellentét minden korábbinál kiélezettebb. Adam Jensennek nemcsak az egyenlőséget követelő terroristacsoportokkal kell majd felvennie a harcot, de folytatja a nyomozást az Illuminati után is, ebben pedig egyebek mellett egy sor új augmentáció áll majd a rendelkezésére. A szerepjátékos elemekre és lopakodásra építő lövölde egyébként új motort kapott, az Eidos Montreal a Hitman: Absolution engine-jére húzta fel a maga fejlesztését. Az első látnivalók alapján nem lesz okunk panaszra.
Dishonored 2 (PC, PS4, Xbox One - 2016)
Régóta pletykáltak már a készültéről, azonban csak a tavalyi E3-on erősítette meg a Bethesda, hogy valóban dolgoznak a Dishonored folytatásán. A játék legfontosabb újdonsága, hogy immár két szereplővel is végigjátszhatjuk: a prológus után nekünk kell eldöntenünk, hogy Corvo Attanót vagy Emily Kaldwint szeretnénk-e terelgetni. A küldetéseik ugyan azonosak lesznek majd, de mindkettőjük más-más útvonalon hajthatja végre őket, így más nézőpontból is láthatjuk ugyanazon eseményeket. A képességeik is eltérhetnek, a lényeg viszont változatlanul az, hogy próbáljunk csendben maradni - akár arra is lehetőségünk lesz, hogy hullamentesen érjünk a játék végére. További érdekesség, hogy a Dishonored 2 is új motorral érkezik, amelynek az alapja a hatodik generációs id Tech.
Doom (PC, PS4, Xbox One - 2016 első fele)
Ha már az id Tech 6 szóba jött, ne feledkezzünk meg arról sem, idén érkezik az új Doom is! Az id Software ezúttal egy rebootban gondolkodik, aminek a tervezésekor három alapszabályt fektettek le: nem hiányozhatnak a játékból a démonok, a fegyverek, és baromi gyorsnak kell lennie. Az eddig látottak biztatóak, és ahogy a legutóbbi Wolfenstein, úgy a Doom is képes arra, hogy modernizált köntösben idézze meg a klasszikusokat. Az új rész elképesztő adrenalinbombának tűnik, már csak azért is, mert itt állandó mozgásban kell lennünk. Az elmúlt években hozzászoktattak bennünket, de itt elfelejthetjük a fedezékrendszert, és a HP-nkat is úgy kell összekaparnunk menet közben. Az új Doom multiplayerben is erős lesz, ráadásul saját szerkesztőmóddal érkezik, úgyhogy garantált a hosszú távú szórakozás!
Far Cry Primal (PS4, Xbox One - 2016. február 23.; PC - 2016. március 1.)
Lám, a Ubisoft még mindig meg tud bennünket lepni. Ezúttal (is) a Far Cry-sorozatot készülnek fenekestül felforgatni, méghozzá egy olyan epizóddal, amely időszámításunk előtt 10 ezer évvel játszódik. A Far Cry Primal (előzetes) a fiktív Oros földjén játszódik, mi pedig egy Takkar nevű vadászt alakítunk, aki idővel a törzse vezetőjévé válik. A feladat adott: nemcsak a saját túlélésünkről kell gondoskodnunk, hanem a társainkéról is, a kőkorszak pedig egyáltalán nem veszélytelen, ellenséges törzsek és vadállatok nehezítik majd a hétköznapjainkat. Szerencsére Takkar nemcsak a fegyverkészítéshez ért, de az állatidomításhoz is, így bármikor felhajthatunk magunknak egy kardfogú tigrist, hogy segítsen nekünk a harcban.
Final Fantasy XV (PS4, Xbox One - 2016)
El sem hisszük, de nagyon úgy néz ki, hogy idén végre megjelenik a Final Fantasy XV (demóteszt), a játék, amit még PS3-ra kezdtek el fejleszteni 2006-ban. Azóta persze sokat változtak a készítők elképzelései, az új Final Fantasy azonban változatlanul komorabbnak és földhözragadtabbnak tűnik, mint a sorozat korábbi részei. És persze akciódúsabbnak is: a fejlesztők a nyugati játékosok felé kacsintgatva új, valós idejű harcrendszert tettek a játék alá, amely leginkább a Kingdom Hearts-sorozatéhoz, illetve a Final Fantasy Type-0-éhoz hasonlítható. Ahogy azt a linkelt demótesztünkben részleteztük, nekünk nem feküdt annyira a változtatás, ennek ellenére mindenképpen adunk majd egy esélyt Noctis kalandjainak.
Gears of War 4 (Xbox One - 2016 ősze)
Az új Gears of War bejelentésére nagyjából az Xbox One bemutatása óta várunk, és bár a Microsoft sosem csinált titkot belőle, hogy tervei vannak a sorozattal, a Gears of War 4 bejelentésére a tavalyi E3-ig kellett várni. Az első gameplay demó alapján a játékmenet hozza a klasszikus Gears-vonalat, a főhősöket és az ellenfeleket viszont cserélték a készítők. Miután a Microsoft megvette a sorozat jogait az Epictől, egy saját fejlesztőstúdióra bízta a folytatás munkálatait, a néhai Black Tusk Studios (illetve Microsoft Vancouver) pedig úgy dédelgeti majd a címet, mint teszi azt a 343 Industries a Halóval. A csapat egyébként jó kezekben van, maga Rod Fergusson, a Gears of War korábbi gyártásvezetője irányítja azt.
Horizon: Zero Dawn (PS4 - 2016)
A tavalyi E3 egyik legkellemesebb meglepetését a Guerrilla Games szolgáltatta, amely az elmúlt 12 év killzone-ozását megunva egy vadonatúj címmel rukkolt elő. A Horizon: Zero Dawn egy nyitott világú, RPG-elemekkel felturbózott akciójáték lesz, és egy Aloy nevű lányt irányíthatunk benne. A Horizonnak már a háttértörténete is nagyon izgalmasnak tűnik. Valamikor a távoli jövőben járunk, ekkora a Földet már elhagyta az emberiség java része, és dinoszauruszra emlékeztető robotok uralják azt. Hősnőnk a kevés túlélő egyike, aki a legkülönbözőbb módszerekkel vadászik rájuk, hogy kisajtolhassa a hasznos nyersanyagokat belőlük. A látvány meseszép, a holland csapat a Killzone motorját alakította át a játékhoz.
Mafia III (PC, PS4, Xbox One - 2016)
Újabb régóta várt folytatás, igaz, volt idő, amikor azt mondtuk, hogy lemondhatunk róla: a Mafia III (előzetes) munkálatairól 2012 óta pletykálnak, az viszont nem sejtetett sok jót, hogy időközben bezárták az egyik fejlesztőcsapatát, és átköltöztették a projektet Kaliforniába. Akárhogy is, a Mafia III gőzerővel készül, és ha minden jól megy, idén meg is jelenik. Az új rész leginkább a körítése miatt lesz érdekes, ezúttal ugyanis az 1968-as New Orleansban járunk, a főszereplő pedig egy Lincoln Clay nevű háborús hős. Lincoln azután kezd bosszúhadjáratba, hogy meggyilkolják a barátait, innentől kezdve pedig a nagyjából szokásos felállást kapjuk: szabadon róhatjuk a város utcáit, sorban teljesíthetjük a küldetéseket és terjeszthetjük ki a befolyásunkat. Érdekesség, hogy a bandánk egyik alvezére maga Vito Scaletta lesz.
Mass Effect: Andromeda (PC, PS4, Xbox One - 2016 utolsó negyede)
Talán az új Mass Effectről van a legkevesebb infónk, de alap, hogy itt a helye, elvégre még ti is megszavaztátok az év legjobban várt játékának a GK-n. Ha minden jól megy az év végén “folytatódik” a BioWare nagy sikerű sorozata, és azért az idézőjel, mert a játék helyszíne az Androméda-galaxis lesz, és a cselekménye is jóval a harmadik rész történései után veszi majd kezdetét. Ismerős fajokkal találkozhatunk, visszatér a Mako is, a karakterek azonban egytől-egyig frissek lesznek. A játékot egyébként már nem is a BioWare Edmonton, hanem az eddig támogató szerepet betöltött BioWare Montreal fejleszti - kíváncsiak vagyunk, mit hoznak össze!
Mirror’s Edge: Catalyst (PC, PS4, Xbox One - 2016. május 26.)
Egy másik régen látott cím is visszatér idén, igaz, a DICE sem közvetlen folytatásban gondolkodik, hanem nyomott egy resetet a címen. A Mirror’s Edge: Catalyst főszereplője is Faith lesz, aki Glass futurisztikus városában küzd a maga módján egy gonosz, elnyomó óriásvállalattal szemben. A parkourozás marad, az új rész azonban sokkal több lehetőséget biztosít a felfedezésre, mint elődje, már csak azért is, mert ezúttal egy nyitott világban rohangálhatunk majd, miközben a fegyveres harcokról lemondhatunk: az ellenfeleink ugyan most is ránk fognak lőni, de a lövöldözős mechanikát kivették a játékból, így mi legfeljebb csak kiverhetjük a kezükből a pisztolyt, nem tüzelhetünk vissza vele. Multiplayerre is számíthatunk, de a DICE csak aszinkron játékmódokkal készül, közvetlenül nem kerülünk majd össze a többi játékossal.
No Man’s Sky (PC, PS4 - 2016 júniusa)
A játék, amit már évek óta mutogatnak nekünk, de még mindig úgy érezzük, hogy nem tudunk róla semmit. Tavaly ugyan már láttunk belőle valami küldetésszerűt (a demó során egy darab jeladót kellett elhelyezni az egyik random bolygón), azonban az továbbra sem világos, hogy hogyan motiválnak majd bennünket a fejlesztők az újabb és újabb véletlenszerűen generált planéták felfedezésére és az űrutazásunk folytatására. A No Man’s Sky (előzetes) koncepciója mindezek ellenére még mindig ígéretesnek tűnik, ezért biztosan teszünk egy próbát vele, ha megjelenik: elvégre nem sok játékban tehetjük meg, hogy sok más játékossal együtt térképezünk fel és lakunk be egy ismeretlen univerzumot. A játék művészeti dizájnja egyébként még mindig csillagos ötös.
Overwatch (PC, PS4, Xbox One - 2016 első fele)
Tizennyolc év. Ennyi idő telt el azóta, hogy boltokba került a StarCraft, és ezzel a Blizzard megteremtett egy vadonatúj univerzumot is. Érthető tehát, hogy izgatottak vagyunk az Overwatch miatt, amely a fejlesztőcég egyik korábbi címéhez sem kapcsolódik, ráadásul a játékmenetében is meglehetősen más, mint bármi, amit a csapat valaha lerakott az asztalra. Egy multiplayer-orientált lövöldét kapunk majd, amely a manapság divatos irányvonalat követve egy sor előre legyártott, nem testreszabható karaktert ereszt egymásnak. Természetesen mindegyik főszereplőnek megvan a maga háttértörténete, mindegyiküknek más a szerepe, és mindegyikük más fegyverekkel és képességekkel bír majd. Az Overwatch konzolokra is elkészül, és bár adná magát, nem lesz free-to-play: az ígéretek szerint elég egyszer megvennünk a játékot, utána folyamatosan kapjuk majd az ingyenes frissítéseket.
Quantum Break (Xbox One - 2016. április 5.)
Az idei év első komolyabb Xbox One-exkluzívjára áprilisig kell várni, akkor kerül boltokba ugyanis a Quantum Break (előzetes). A Remedy új játékát együtt mutatták be a neki otthont adó konzollal, és erősen érezhető rajta a Microsoft kezdeti TV-mániája. A Quantum Break nem egyszerű TPS, hiszen egy élőszereplős sorozat is része lesz, amelyben egy főgonosz szemszögéből ismerhetjük meg a történéseket. A játék főhőse egy Jack Joyce nevű srác, aki egy balul elsült időutazós kísérlet miatt tesz szert olyan képességekre, amelyekkel képes manipulálni az időt. Újonnan szerzett erejéből természetesen jócskán profitálunk majd a játékmenet során, hiszen mind a harcban, mind pedig a könnyed, némi agytornát is megkövetelő platformer részekben hasznukat vesszük majd. A Quantum Break emellett kiváló színészgárdát tudhat maga mögött, többek között Shawn Ashmore, Dominic Monaghan és Aidan Gillen is játszik majd a játékban, illetve a sorozatban.
Street Fighter V (PC, PS4 - 2016. február 16.)
Idén új korszak kezdődik a Street Fighter történetében. A Street Fighter V búcsút int a korábbi üzleti modellnek, és a sokszori újrakiadás helyett egyetlen boltokba szánt változattal, és folyamatos - akár ingyen is megszerezhető - frissítésekkel tervez majd a következő évekre. A verekedős játék 16 karaktert vonultat fel, ebből 4 harcos teljesen új, a játékmenet legfontosabb változtatása pedig a V-Gauge beemelése, ennek a segítségével süthetünk majd el különböző spéci kunsztokat. A sorozat történetében először komolyabb, átfogó sztorimódnak is örülhetünk majd, igaz, ezt csak a megjelenés után, a nyár elején fogjuk megkapni. További érdekesség, hogy az új Street Fighter a keresztplatformos játéklehetőséget is támogatja majd, így a PC-sek és a PS4-esek egymás ellen is harcolhatnak.
The Last Guardian (PS4 - 2016)
A Sony a tavalyi E3-as konferenciáján jelentette be újra a The Last Guardiant, amelyet eredetileg még PS3-ra kezdett el fejleszteni az ICO-t és a Shadow of the Colossust is jegyző Fumito Ueda és csapata. Noha a legutóbbi gameplay demó lényegében az eredetileg is mutogatott videó felturbózott változata volt, a készítőknek így is sikerült elcsavarnia a játékosok fejét: lehet, hogy már a tudat is óriási erővel bír, hogy ez a játék egyszer megjelenhet, mindenesetre a játékbeli kisfiú és a Trico nevű lény kalandja, a közöttük lévő kémia még mindig meggyőző. Mi a játék során egyébként a fiút irányítjuk majd, és az a feladatunk, hogy az állatot ide-odacsalogatva, kérlelve próbáljuk meg leküzdeni azokat az akadályokat, amelyek hátráltathatnak bennünket menekülés közben a helyszínül szolgáló kastélyban.
Tom Clancy’s The Division (PC, PS4, Xbox One - 2016. március 8.)
Mire ezt a cikket olvassátok, talán ti is futottatok már néhány háztömbnyit a The Divisionnel (előzetes), így vagy elégedetten bólogattok, amiért bekerült a játék a listába, vagy pedig hüledeztek és rázzátok a fejeteket, hogy ezt azért mégsem kellett volna. Mégis, az előzetes rossz hírek ellenére roppant kíváncsiak vagyunk erre az akció-szerepjátékra, amely jó ideje a Ubisoft legambiciózusabb fejlesztése. Az apokaliptikus, szabadon bejárható Manhattan tökéletes körítésnek, az emberiség megmentésére siető Divíziók történetét pedig nem lehet nem izgalmasnak találni. Ezzel együtt pedig a játékmenetben is rengeteg lehetőség van, a Destiny-féle shared world-koncepciónak hála a barátainkkal együtt tehetünk rendet, ha pedig egy kis izgalomra vágyunk, még mindig ott a PvP-re kihegyezett Dark Zone, ahol bármikor neked eshet egy arra járó csapat.
Uncharted 4: A Thief’s End (PS4 - 2016. április 29.)
Aki játszott az Uncharted-trilógia korábbi részeivel, tudja, hogy mire számítson a folytatástól: az Uncharted 4: A Thief’s End (előzetes) játékmenet tekintetében ugyanazt ígéri, mint azok, elképesztően látványos lesz, és az eddig látottak alapján pont olyan jó ritmusban adagolják majd nekünk az ügyességi és a lövöldözős jeleneteket, mint korábban. A Naughty Dog azonban érezhetően igyekszik előtérbe tolni a sztorit is: habár a történet szerint Nathan már visszavonult, és boldogan éldegél Elenával, mikor a halottnak hitt bátyja, Sam váratlanul felbukkan, beugrik egy utolsó kalandra, hogy feltérképezzenek egy rejtélyes kalóztelepet. A legfurcsább, hogy a készítők mintha nem is akarnák titkolni, hogy hősünkkel történik majd valami a játék során, félreérthetetlenül célozgatnak arra, hogy ez a bizonyos utolsó kaland tényleg az utolsó lesz neki...
Unravel (PC, PS4, Xbox One - 2016. február 9.)
Az Unravel az Electronic Arts tavalyi E3-as konferenciájának a meglepetése volt, pedig baromi furán indult, hiszen a játékot bemutató kreatív igazgató meglehetősen lámpalázasnak tűnt. Ennek ellenére őszinte volt, és talán ebben rejlik az Unravel ereje is: sallangmentes, fizikai fejtörőkre épülő platformer ez, amiben egy Yarny nevű fonálfigurát kell irányítanunk. A játék az eddigi látnivalók alapján változatosnak ígérkezik, és leginkább a zseniális látványvilága és zenei körítése szippantja be az embert. De komolyan, az Unravel kivált majd két óra patakparton ücsörgést!
XCOM 2 (PC - 2016. február 5.)
Parancsnok, egy jó hírrel és egy rossz hírrel szolgálhatunk. A jó az, hogy listánk leghamarabb érkező darabja az XCOM 2, a rossz hír pedig, hogy a játék története szerint az XCOM elbukta az idegenek elleni háborút, és húsz évvel az Enemy Unknown eseményei után ott tartunk, hogy a földönkívüli csúnyaságok uralják a bolygónkat, mi pedig a háttérbe húzódva, az Avenger nevű mobilbázisunkon szervezzük az ellenállást. Mindez természetesen a játékmenetre is hatással lesz, hiszen a rendelkezésünkre álló erőforrások így végesek, ezért sokkal nagyobb szerep jut a lopakodásnak, mint korábban. Az XCOM 2 ugyan PC-exkluzív lesz, ennek megvan a maga előnye is: a játék kapásból modtámogatással érkezik, sőt a fejlesztők már a megjelenés napjára is ígérnek rajongói kiegészítőket.
Kapcsolódó cikkek
Arra azért kíváncsi leszek, ho9gy az ME Andromeda most akkor ténylegesen is el lesz e tolva 2017 első negyed évére...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.