Vince Zampella és csapattagjai igazi túlélők: miután összebalhéztak az EA-vel és otthagyták a Medal of Honor-sorozatot fejlesztő 2015, Inc-et, átpártoltak az Activisionhöz és megalapították az Infinity Wardot. Ők rakták össze az első két Call of Dutyt, valamint a csapat nevéhez fűződik a Modern Warfare-sorozat is. 2010-ben azonban ismét összerúgták a port a kenyéradójukkal, így új csapatot alapítva visszatértek EA-hez, hogy elkészítsék a Titanfallt.
A bő két éve megjelent játék hatalmas hype-ot kapott az EA-től és úgy általában a játékosoktól is, így óriási várakozás előzte meg a megjelenést. A Titanfall rengeteg rajongót szerzett és a kritikusoknál is jól teljesített, legnagyobb hibája, a tartalmatlansága miatt azonban nem tudta a monitorok és TV-képernyők előtt tartani az embereket. Hiába próbálták ingyen DLC-kkel menteni a helyzetet, a Titanfall-szerverek kiürültek és csak pár keményvonalas rajongó tért vissza egy-két meccs erejéig. A csapat történetéből azonban jól látszik, hogy Zampelláékat nem olyan fából faragták, hogy csak úgy félredobjanak egy ennyire ígéretes projektet, így még egyszer nekifutottak a munkálatoknak.
Szerencsére a fejlesztők hallgattak a kritikákra, így a Titanfall 2 esetében rengeteg ötletet újragondoltak, természetesen úgy, hogy közben megtartották az előd erényeit. Az előző epizódból nagyon hiányzott egy normális egyjátékos kampány, melyet most végre megkaptunk. Nem kellett csalódni a Modern Warfare-sorozatot is megálmodó csapatban: az utóbbi idők egyik legjobb FPS-kampányát dobták össze.
A történet során Jack Coopert, a Frontier Militia katonáját fogjuk alakítani, aki még nem kapta meg a saját titánját, hiszen a pilótaiskolát sem fejezte be. Egy idegen bolygó inváziója során azonban úgy alakulnak az események, hogy rábízzák a BT-7274 nevű titán terelgetését és vele kell kijutnia az ellenséges területről. A sztori nagyrészt Jack és a gép kapcsolatára van felfűzve, a háttérben zajló konfliktus inkább csak okot ad a lövöldözésre.
A kampány rendkívül változatos és ez köszönhető annak, hogy a fejlesztők remekül adagolták a játékelemeket. Pilótánk az előző részhez hasonlóan hihetetlenül mozgékony, így futkározhatunk a falakon és felmászhatunk az épületek tetejére. A mozgáskultúrát kiegészítették a Call of Dutyból már ismerős becsúszással, mely még dinamikusabbá teszi a harcokat.
Természetesen a történetből a titános harcok sem maradhattak ki, így a változatosságra tényleg nem lehet panasz. A sztori során újabb és újabb felszereléseket találunk majd a titánunkhoz, melyek igazából a mutliplayerben is szereplő kasztokat fedik le. Ezek között bármikor váltogathatunk, így mire befejeztük a kampányt, könnyen kiismerjük majd magunkat a multis cuccok között.
A történet során rengeteg helyszínre ellátogathatunk – jó ütemben váltakoznak a szűkebb, gyalogos helyszínek és a nyílt, titánoknak szánt arénák. A legtöbb pálya végén egy-egy főellenséggel is meg kell küzdenünk, akikkel a harcok a klasszikus FPS-eket idézik meg. Az egyjátékos mód egy pillanatra sem hagyja, hogy unatkozzunk, de közben nem is vonja el a játékos figyelmét felesleges játékelemekkel.
A kampány egyetlen hibája a mesterséges intelligencia bénasága. Ellenfeleink szinte csak golyófogóként lézengenek a pályákon, még a fedezékbehúzódás is nehezen megy olykor. A titános harcok esetében egy fokkal jobb a helyzet, de ennek ellenére is érdemes inkább nehezebb fokozaton nekimenni a játéknak. Okosabbak nem lesznek az ellenfelek, de legalább nagyobbat sebeznek, így nő a kihívás.
Az igazi megmérettetést természetesen nem az egyjátékos kampány nyújtja, hanem a multipayer módban kell keresni. A remek történetmód ellenére továbbra is az internetes játék a Titanfall lelke, melyet több ponton is átalakítottak a Respawn emberei. Az előd esetében a többjátékos mód hamar kifulladt, mivel túl kevés volt a megnyitható felszerelés és azokat is relatíve rövid idő alatt meg lehetett szerezni. Emellett pályákból sem volt valami sok, a balansszal is akadtak problémák, a DLC-k pedig csak megosztottá tették a játékostábort.
A második részben ezeket a hibákat sikerült kijavítani, kezdve azzal, hogy a játék DLC-i mind ingyenesek lesznek. Nem egy megszokott húzás az iparban, de mindenképpen szükség volt rá, hogy a Titanfall visszanyerje a csalódott játékosokat. Ez nagyon jó hír, mert az alapjátékban most is kicsit kevésnek tűnik a pályák száma.
A multiplayer módban a titánokat ezúttal kasztokra osztották a fejlesztők, így nem lehet változtatni a képességeiken és fegyvereiken. Ezzel talán megcsappantak a lehetőségeink, viszont nagyon jót tett a balansznak. Immár nincsen egy nyerő kombó, amit mindenki használ, hiszen a hat különféle titánnak teljesen más előnyeik és hátrányaik vannak.
Tone például egy igazi vadász, akinek nyomkövetős rakétáival rendet tehetünk az ellenséges titánok között. Az első részben megismert ágyú főleg a gépesített ellenfelekkel szemben jön jól, de a pilótákat is ki lehet vele szedni pontos célzással. A Ronin nevű gépszörnyet választva ezzel szemben a közelharcra mehetünk rá, hiszen egy erős shotgunnal, valamint egy óriási karddal felszerelve érkezik meg a csatatérre.
A pilóták testreszabhatósága ezzel szemben nem változott ennyire radikálisan, itt maradt a jól bevett szokás, azaz minden fegyvert és képességet az ízlésünknek megfelelően állíthatunk be. Ennek ellenére érdemes többféle egységet is összeállítanunk, hogy bármikor tudjunk változtatni az adott szituációnak megfelelően. Komolyan vették a kritikákat a fejlesztők, így rengeteg képességet, gránáttípust, fegyver kiegészítőt nyithatunk, sokkal többet, mint az elődben. Utóbbiak ráadásul külön is szintet lépnek, így tényleg érdemes egy-egy jól bevált fegyvernél maradni, hiszen magasabb szinteken nagyon hasznos kiegészítőket kaphatunk.
Játékmódok terén szintén nagy a választék, bár rengeteg a visszatérő az előző részből. Ezúttal is játszhatunk AI-val megbolondított team deathmatchet, azaz Attritiont, de megmaradt a pontfoglalós móka és a Capture the Flag is. A legnagyobb újdonság a Bounty Hunt, melyben öléseinkért cserébe nem pontokat, hanem pénzjutalmakat kapunk. A csavar az egészben, hogy a krediteket nem azonnal kapjuk meg, hanem el kell jutni vele a bankig, de közben persze a többi játékos levadászhat minket.
A látványért a második részben is a Valve-féle Source Engine a felelős, de vénsége ellenére a 12 éves motor továbbra is remekül teljesít. A grafika, ha nem is olyan szép, mint a Battlefield 1 esetében, még így is bőven az átlagon felül teljesít. Nagyon fontos a sebesség egy olyan mozgékony, multiplayerre kihegyezett cím esetében, mint a Titanfall 2 és szerencsére ezen a téren sem vall kudarcot a játék. Konzolokon a mérések szerint kiválóan tartja a 60 fps-t a program és nem csak marketingszöveg volt a sebességre tett ígéret. PC-n az alacsony gépigény elégítheti ki a játékosokat, ugyanis akár egy minimum specifikációk alatti géppel is meg lehet próbálkozni a futtatással.
A Titanfall 2 többjátékos módja még mindig hihetetlenül addiktív, és azzal, hogy a DLC-ket ingyenessé tették, ezúttal már a tartalomra sem lehet panasz. Nagyon szoros idén a multiplayer FPS-sek közötti verseny, a Titanfall 2 pedig simán felveszi a versenyt a két nagy konkurenssel. A szórakoztatóra sikerült egyjátékos kampány csak hab a tortán, így ezen a téren sem okozott csalódást a Respawn csapata. A nagy kérdés inkább az, hogy mennyire tud labdába rúgni a Titanfall 2 az agyonreklámozott Call of Duty és Battlefield 1 mellett, hiszen a három játék egy hónapon belül érkezett meg a boltokba. Reméljük a legjobbakat, mivel kár lenne veszni hagyni a sorozatot egy hibás kiadói döntés miatt!
A Titanfall 2 PC-re, PS4-re és Xbox One-ra jelent meg - mi PC-n teszteltük.
Kapcsolódó cikk
Tartottam a pörgősségétoől meg az ugrálós részeitől, mert ezekre én képtelen vagyok, mégsem zavart egyik sem.
Nehéz volt letenni:)
https://youtu.be/tet1dB78wRA
Persze a Titankfall sztorija messze nem ennyire, mély, kidolgozott.... de mégis egy család szegről végről.
Abban egyetértünk hogy más tetszik nekünk. Ez teljesen normális. Én pl egy percet se ülnék le mostanában autóversenyes játékkal játszani. Teszem azt a Minecraft ugyanez a kategória. Viszont vagyok annyira nyitott, hogy nem ítélek el mást azért mivel játszik. Ha valakit az szórakoztat, hogy titánokkal mászkáljon vagy ferrarival csapasson a ködös Albionban lelke rajta. Viszont egy értelmes ember nem küldi el ezért a másikat orvoshoz. Ott azzal van a komoly probléma aki orvoshoz akarja a másikat küldeni emiatt.
(Természetesen kivételt jelenthetnek a kifejezetten elmebeteg játékok. Teszem azt az ázsiai nőerőszalokós és egyéb csodák. Ott azért már a programmal is igen komoly problémák vannak. Viszont ha eltekintünk az extrém kivételektől értelmes ember nem ítélkezik a másik felett. Főleg nem egy egyszerű videójáték miatt.)
Nálad nem. Nálad azt mondják, hogy gyerünk lődd agyon, ott a robot, ugorj be. Ah de király. Mások vagyunk, ennyi. De pl én játszok valami rpg-vel az megint más.
Ez egész csak provokáció. 30 környékén játszó felnőttek és a gyerekesség... ez az életkor alkotja most a játékipar gerincét. 35 vagyok és játszom, az asszony 30 szintén.... Sőt munkaidőben számítógépet árulok. Tudom szánalmas az életem :)
Robotok és ugrabugra gyerekes..... Hát igen egyesek szerint a sci-fi és a fantasy is az. Ez nem más mint szűklátókörűség. Nem lehet vele mit kezdeni. Talán max annyit hogy érdemes lenne elolvasni néhány Battletech könyvet vagy bármi hasonlót. A téma bőven nem újdonság, egyszerűen a játékipar most kapta fel ismét. Pár éve a 2. vh volt a trend mindenhol. Most ez. Hogy mi lesz legközelebb? Talán középkori környezetben lesz minden játék. Akkor majd az lesz gyerekes egyeseknek.
Ne viccelj. Akkor ennyi erővel az egész játékipar az.
Hiányzott a single is, és ahogy olvasom, erre sincs panasz.
Jogos a 9 pont,hatalmas flash!
Nálam az év FPS-e.
Sajnos a betat próbáltam, és nekem az 1 jobban tetszett. Kevés az igazi újdonság, de nekem az sem tetszett. Mindenesetre jó szórakozást annak aki nem próbálta az elődöt, ez szerintem a ps tulajoknak készült, a többieknek nem sok újdonságot nyújt.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.