A legtöbben a Nokia régi mobiljátékának folytatását látják benne. Pedig a Snake Pass nem az a Snake, amit mindenki tolt a 3210-esen, Harmony Foothills pikkelyes csúszómászójának személyében egy teljesen új karaktert, egy új hőst köszönthetünk. Noodle a legszelídebb és legkedvesebb kígyó, akivel valaha találkozhattál, barátságos, segítőkész, és nem utolsó sorban teljesen vegetáriánus, aki a fenyegetés első jelére azonnal útnak indul, hogy megmentse otthonát a gonosztól.
A Snake Pass egy logikai feladatokkal tűzdelt, teljesen erőszakmentes ügyességi játék, egyszerű koncepcióval. A feladat a főhőst irányítva végigmenni egy akadályokkal és nehezen elérhető pontokkal teli pályán, összeszedni minden felvehető elemet, ami a továbbjutáshoz, és a jó eredményhez kell. Egy vidám és zöld, őserdei környezetben kezdünk, majd ahogy tanulunk bele az irányításba, úgy kapunk egyre nehezebb feladatokat, és úgy lesz komorabb, sötétebb is a világ.
Míg az első pályákon a szemünk előtt, elérhető közelségben lesz minden továbbjutást biztosító pont, addig később gyilkos lávafolyamok fölött kell egyensúlyoznunk, kapcsolókkal ajtókat nyitogatva, folyton újra- és újrakezdve a kihívásokat. A pályákon háromféle dolog szedhető össze. A kék golyókkal pontokat tudunk szerezni, és jellemzően arra vannak elhelyezve, amerre amúgy is vinne utunk, nem kell értük különösen megküzdenünk, de be kell járni az egész pályát, hogy meglegyen mind. Az arany pénzérmékből már kevesebb van, és mindig valami nehezen megközelíthető helyen, egy magas ponton, vagy egy szakadék fölött vannak, összeszedésükért pedig bónuszpontok járnak.
A pálya teljesítését és egyben a következő állomásra való eljutást a színes gyémántok jelentik. A sárga, zöld és lila ékkövek nyitják meg mindig a portált, ami átvisz minket az új helyszínre, a kék bogyókat és az arany pénzérméket nem kötelező összeszedni, de ezeket már igen. Aki a 100 százalékos teljesítményre hajt, annak viszont meg kell, hogy legyen mindene, de ha kimaradt valami, akkor sem kell megijedni, minden állomás újrajátszható bármikor. A Snake Pass végigjátszása során összesen négy világ és tizenöt pálya vár ránk, melyek egyenként nagyjából 10-30 perc alatt teljesíthetőek, attól függően, hogy mennyire vagyunk ügyesek, vagy mennyire nehéz az adott kihívás.
A játék izgalmát Noodle irányítása jelenti. A kígyó jobbra-balra mozogva tud előre haladni, míg a magasabb pontokat a különböző bambuszokra és fákra tekeregve tudja megmászni. Rá kell csavarodnunk a létrára, majd úgy elindulni fel, hogy folyamatosan tekeredünk rajta, ha ugyanis ezt nem tesszük meg, akkor egy idő után farkunk elengedni a bambuszt, mi pedig lezuhanunk. Az irányítást az első pályákon hamar be lehet gyakorolni, később pedig már rutinból fogjuk csinálni az egészet. A lényeg, hogy értsük meg a kígyólét értelmét, gondolkodjunk Noodle fejével, és koncentráljunk, hogy elérjük célunkat.
Noodle mellett egy segítő is ott van velünk végig. Doodle, a kolibri mindig hasznos tanácsokkal lát el minket, segít megkeresni a színes gyémántokat, ezen kívül pedig kérésre fel tudja emelni a farkunkat is, így megvédve minket attól, hogy az egy ügyetlenebb manőver után hátsó részünk a mélybe húzzon minket. A kis madárka hasznos társunk a kalandok során, csak hajlamos mindig a képernyő előtt repkedni, ami elég idegesítő tud lenni, főleg azért, mert a kamerakezelés sem tökéletes. Néha tekeredünk a kígyóval, de nem látjuk, hogy hova kéne menni, forgatunk egyet a képen, addig hősünk viszont elengedi magát, és máris leesik. Mondjuk van olyan gomb, amivel össze lehet szorítani magunkat, de a hiba ettől függetlenül sok fejfájást tud okozni, igazán javíthattak volna rajta a készítők.
A látvány nagyjából rendben van. Nem kell egy eget rengető vizuális megvalósításra számítani a Snake Pass esetében, de a színek jók, a karakterek aranyosak, és ami a legfontosabb, hogy a pályák is érdekesek, változatosak. Az akadályok és kihívások ötletesen felépítettek, van mindenhol checkpoint, úgyhogy nem kell teljesen elölről kezdenünk a játékot, ha hibázunk, illetve kifejezetten ötletesek azok a részek, amikor mindenféle mozgó elemeken kell átlibbennünk a túloldalra. A kivitelezés tehát összességében rendben van, az egyetlen gondom ezen a téren, hogy kevés pálya van, még legalább egyszer ennyit szívesen toltam volna a játékot.
A Snake Pass egy aranyos és ötletes kis játék. A kígyó irányítása olyan élményt kínál, amit nem minden nap kapunk, a kihívások izgalmasak, a játék pedig összességében nézve tökéletes arra, hogy a gyerekkel néhány órát el tudjunk szórakozni közösen, amikor otthon kell valamiért maradni. Nem egy AAA-kategóriás, nagy költségvetésű anyagról beszélünk, de letölthető indie címként tökéletesen helytáll, és ez a legfontosabb.
A Snake Pass március 29-én jelent meg PC-re, PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switch-re. Mi Xbox One-on próbáltuk ki.
Jesszus... -.-
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.