Az Ír-tengeren fekvő Man-sziget ad otthont a világ egyik legkülönlegesebb motorversenyének. A 60 kilométeres Snaefell Mountain Course 1911 óta csábítja szűk városi utcáival, és csodálatos vidéki tájaival a világ legnagyobb pilótáit, akik átlag 190-200 km/h sebességgel száguldanak azokon az országutakon, ahol a verseny után néhány órával már biciklik és autók közlekednek.
Az ötnapos verseny több időmérő edzésből, és kategóriától függően 3 vagy 6 kör éles futamból áll. Aki itt elsőként ér célba, az örökké beleírja magát a motorsport történelmébe, és nem mellékesen egy olyan versenyélményt szerez, aminek csak kevesek lehetnek a részesei. A kisvárosi környezet, a közutakon kijelölt versenyútvonal, az idilli tájak, a gyönyörű mezők, a naplemente, és a verseny egész hangulata, atmoszférája messze nem fogható ahhoz a világhoz, amit az épített versenypályák nyújtanak - a motorsport ralija ez, és annak is a legjobb állomása.
A Bigben Interactive és a FlatOut 4-et, illetve az új WRC-játékokat szállító Kylotonn Racing Games legújabb címében részesei lehetünk a varázslatnak. A TT Isle of Man: Ride on the Edge hivatalos feldolgozásként egyenesen a szigetre repít minket, hogy első kézből éljük át a verseny adta nem mindennapi élményt. Bizonyítanunk kell, hogy helyünk van a legjobbak között - erre pedig nem több, mint négy játékmódban nyílik lehetőségünk.
A Career egy többállomásos bajnokságsorozatot dolgoz fel, melyben Nagy-Britannia különböző futamain mutatjuk meg magunkat, és gyűjtjük a kvalifikációhoz szükséges pontokat, hogy végül nevezhessünk a nagy megmérettetésre. A Quick Race a szabad beállításoknak is helyet adó, egyéni gyorsversenyek otthona, a Time Attack az időeredményeink tökéletesítésére szolgál, míg a Multiplayer az online és helyi, ember-ember elleni kihívásoknak ad teret, utóbbi esetében egy nem túl meggyőző, de a semminél jobb kontrollercserélgetős-idődöntögetős megoldással.
A játékban a Man-szigeten kívül nyolc helyszín kapott helyet. Anglia, Skócia, Észak-Írország és Wales két-két pályával nevez a TT előfutamaira, melyeket több változatban és beállítással hódíthatunk meg. Lehet olyan futamokat nyomni, amikor minden versenyző egyszerre áll rajzhoz, illetve olyanokat is, ahol némi időeltolódással, egyenként indítják a motorokat, és csak az időeredmény számít, de változhat a körök száma, és többek között például az is, hogy reggel, délután, vagy az esti órákban állunk rajthoz.
Motorbeállításainkat böngészve beállítható még, hogy milyen rásegítéseket, és kedvezményeket kapjunk a játékhoz, így állíthatunk például az ABS, a Traction Control, az Anti Wheelie és az Anti Stoppie rendszerek hatékonyságán, továbbá ki-be kapcsolhatjuk az ideális ívet jelző vonalat, illetve természetesen megadhatjuk azt is, hogy ellenfeleink mennyire legyenek kemények, milyen időeredménnyel fussák a versenyeket. Apró érdekesség pedig, hogy magának a Snaefell Mountainnek nekiindulhatunk teljes körös versenyen, vagy bizonyos szakaszokon is, a teljes kör ugyanis egy jó 20 percet is igénybe vehet - nem árt tehát, ha tudásunkat apránként csiszoljuk itt tökéletesre.
Az élmény teljesen korrekt. Motorozni a játékban teljes odafigyeléssel lehet csak: finoman kell adagolnunk a gázt, figyelni a fékezésre, és a kanyarok bevételére, a győzelem viszont nem lehetetlen, némi gyakorlás után a könnyebb szinteken már azonnal tudjuk hozni az első helyezéseket. Visszapörgetés nincsen, úgyhogy igyekezni kell minél kevesebb hibát véteni a futamok során, a sebességérzet teljesen jó, a kedvencem pedig, hogy a hagyományos két külső, és egy lökhárítós kamera mellett van belső nézet is, ami teljesen más élményt, és persze kihívást ad, mint a többi.
A látványért a Kylotonn Games saját fejlesztésű Kt Engine HD motorja felel, ami még ha nem is a legjobb és legmodernebb darab a piacon, azért kellemes összképet ad, és a framerate-et is jól hozza, bár azt konzolon csak 30 körül. A motorzúgás nem rossz, zenét viszont nem kapunk a futamok alá, a hiányosságokra kitérve pedig érdemes megemlíteni, hogy a fizika néha tud idegesítően béna dolgokat csinálni, főleg ha ki kell csavarni alólunk a motort, illetve gyenge még a realizmus és a tartalmi felhozatal is.
Előbbi a játék arcade stílusának köszönhető, és ebből eredően annak, hogy a profi motorosok valószínűleg nem találják majd benne azt a kihívást, amit a például hozzám is hasonló, átlagos játékosok, utóbbi pedig gyakorlatilag minden téren érinti a játékot. A karriermód mellőzi a legelemibb kreativitást is, menedzseri e-mailek sokaságán kell átrágnunk magunkat a futamok között, újabb és újabb motorokat vásárolva a megnyert pénzdíjakon, míg finomhangolni motorunkat például egyáltalán nem lehet, nem beszélve az amúgy is kevés játékmódról, és a nyúlfarknyi helyszínlistáról.
A hiányosságai ellenére a TT Isle of Man: Ride on the Edge viszont egy jó hangulatú, király kis motoros játék lett, amiért mosolyogva bocsájtunk meg minden hibájának. A versenyek fantasztikusak, az egy-másfél órás kihívást nyújtó Snaefell Mountain Course pedig olyan, amit nem szabad kihagynia senkinek, aki egy kicsit is kedveli a motorsportot. Ajánlom kipróbálásra!
A TT Isle of Man: Ride on the Edge PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi Xbox One-on próbáltuk ki.
Ride 2 utan erdemes beszerezni vagy felejtos?
Koszonom
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.