Ghostwire: Tokyo előzetes

  • Írta: gorien
  • 2022. február 4.
Link másolása
Tokió nyüzsgő metropoliszból pillanatok alatt szellemváros lesz, amikor leszáll egy furcsa köd, ami eltüntet szinte minden élőt, amihez hozzáér. A megmaradottak egyikeként ránk vár a feladat, hogy útját álljuk a kibontakozó, démoni tervnek.

A Resident Evilön és Dino Crisison edződött Shinji Mikami és a Tango Gameworks miután már kétszer is pokollá tette Sebastian Castellanos életét, új vizekre evezett. Nemcsak a sokat próbált nyomozót és az Evil Within-univerzumot hagyják maguk mögött, de a túlélőhorror műfaját is, az idén várható Ghostwire: Tokyo ugyanis egy akció-kalandjáték lesz – igaz, hátborzongató elemekből ezúttal sem lesz hiány.

A három évvel ezelőtti bejelentés óta a fejlesztők viszonylag visszafogottak voltak a reklámanyagokat illetően, így bőven rejtély még, hogy pontosan miként is fog alakulni a játék. Szerencsére a Cenega Hungary és a Bethesda Softworks jóvoltából idő előtt betekintést nyerhettünk a Ghostwire: Tokyo kezdetébe, és most összegezzük nektek a tapasztalatainkat.

A játék története szerint Tokió városát egyik pillanatról a másikra elborítja egy különös köd, a lakosságnak pedig nyoma vész, csak ruhahalmok maradnak utánuk. Karakterünk, Akito, azon kevesek egyike, akik valamiként képesek voltak elkerülni ezt a sorsot, teljesen azonban ő sem érintetlen: a testébe költözött egy KK nevezetű szellemvadász, aki maga is szellemmé lett már. Az első sokk után Akito rájön, hogy pozitív oldala is van az egyesülésnek, ugyanis túlvilági erőkre tesz szert.

A helyzet kevésbé pozitív folyománya, hogy így ő lesz az, aki kénytelen szembeszállni azokkal a démoni erőkkel, amik a Tokiót sújtó jelenségért felelősek. Hiába tűntek el ugyanis az emberek, a helyüket átvették a Látogató nevezetű, gonosz szellemek, akik persze azonnal Akito után vetik magukat. A vadászó rémeken túl van egy nagyobb gondunk is: Hannya, a játék főgonosza arra készül, hogy áthozza a szellemvilágot a mi létsíkunkra, és ha ez még mindig nem lenne elég ok, hogy utáljuk, még Akito húgának életét is fenyegeti.

KK-nek hála Akito nem fegyvertelen, a szellemvadásznak pedig volt egy saját csapata is, akikkel szintén Hannya nyomában jártak, így hát lesz mivel felvennünk a kesztyűt. A Ghostwire: Tokyo csörtéit belső nézetből élvezhetjük majd. Eszköztárunk alapját a kuji-kiriből inspirálódó kézmozdulatok adják majd: gyorsan járó kézfejeinknek hála energialövedék armadáját zúdíthatjuk a Látogatók nyakába.

A látványos fényjáték legmutatósabb elemei a kivégzések, a démonokat ugyanis nem elég megsorozni, azzal ugyanis csak rést ütünk a testükön, hogy hozzáférjünk a lényegükhöz. Ekkor lélekfonalakkal ragadhatjuk meg a lényüket (egyszerre akár többet is), és csak ekkor vehetünk tőlük végleges búcsút – a sugárzó fonalak és a felfűzésükre használt kézmozdulatok pedig minden esetben kifejezetten mutatósak.

Tokió utcáin és sikátoraiban számos Látogatóval meggyűlik majd a bajunk, és mindegyikük sajátos módon támad ellenünk. A gyászmenetről szökött, arctalan figurák esernyője képes visszaverni a támadásunkat, míg a fejetlen iskolai egyenruhák hordában járnak és nagyon gyorsak, a teru teru bozu bábuk pedig távolról tüzelnek ránk, és ez csak néhány a ránk váró veszélyek közül. A japán mitológia és városi legendák kedvelői bizonyosan sokat felismernek majd a démonok közül.

A lélekenergia-lövedékeken kívül mi is használhatunk pajzsot a saját védelmünkre, illetve az Etherial Weaving mágikus technikája is rendelkezésünkre áll: ennek segítségével a tűz, a víz és a szél erejével is felturbózhatjuk a támadásainkat. Ha sikeresen észrevétlenek maradunk, akkor harc nélkül, lopakodva is lecsaphatunk a Látogatókra, később azonban még fegyvereket is szerezhetünk, ha inkább a szemtől szembe megközelítést kedveljük – a sajtónak vetített bemutatóban például KK elvezeti Akitót egy különleges íjhoz.

A Ghostwire: Tokyo világában az ultramodern keveredik az ősivel. Akitót irányítva láthatjuk a modern Tokió szépségét (nem beszélve néhány ikonikus látványosságról), miközben a hagyományos japán építészet csodáival is találkozhatunk. A torii kapuk és a szentélyek azonban nem csak a turistacsalogatók. Ha felkeressük ezeket a megszentelt helyeket és elűzzük az ott tanyázó Látogatókat, megtisztíthatjuk őket, amivel pedig eltakarítjuk a térképünkről a természetfeletti köd egy részét, hogy lássuk, pontosan mi a dolgunk az adott városrészben. A szentélyek perselyiben adományozhatunk is: az adományunk nagyságával és a kívánságunkkal szabályozhatjuk, hogy milyen segítséget kapjunk.

Akito számára az is hamar egyértelművé válik, hogy a tokióiak mégsem tűntek el teljesen, a lelkük ugyanis csapdába esett. Még ha nem is hívják fel magukra a Látogatók figyelmét, akkor is céltalanul sodródnak. Ezeket a lelkeket a spectral visionünk segítségével szúrhatjuk ki gyakran, de az utcán kóborló kutyák is felhívhatják rájuk a figyelmet – a kutyákat természetesen babusgathatjuk is, erről a Tango már biztosított mindenkit.

A legtöbb lelket a katashirók segítségével összegyűjthetjük, hogy speciális telefonfülkékben biztonságba helyezhessük őket, míg másokat elvégzetlen dolguk köti az egyesült létsíkhoz. Ez természetesen mellékküldetések hadát jelenti nekünk. A bemutatóban például láthattuk, hogy Akito és KK megáll egy idős lélek megsegítésére, ami után az is kiderül, hogy nem minden emberi szellem békés: néhányan gonosszá váltak, és csak pecsétekkel segíthetjük át őket a túlvilágra.

A lelkek biztonságba helyezése bizonyosan jót tesz a mi lelkünknek is (plusz a tapasztalati pontjainknak), a katashirók azonban az egyik fogyóeszközei ennek a játéknak. Szerencsére, amikor Hannya áthozta a szellemvilágot ide, akkor a Látogatókon kívül néhány jótékony szellem is érkezett. Vásárolni például a közértekben tanyázó macska yokaioknál lehet majd (katashirót is árulnak egyebek mellett), míg a magasban szálló madárlényeknek hála pillanatok alatt felcsáklyázhatjuk magunkat a felhőkarcolók tetejére, hogy ne csak kutyagolnunk kelljen.

Kalandunk során szigorúan véve nem csak Tokióban fogunk ténykedni, időnként mi magunk is átcsúszunk egy másik dimenzióba. Máskor viszont a túlvilági hatások érvényesülnek túl erősen a mi világunkban, ami a trükkösebb démonok ügyködéseinek eredménye. Az egyik korai küldetésében például KK társait keressük, amikor egy áttörhetetlen varázsmező csapdájában találjuk magunkat a panelházban, ahová érkezünk.

Ilyenkor bizony nem babra megy a játék. Megjelenik egy fenyegető számláló a sarokban, az óra pedig ketyegni kezd: ennyi időnk van, hogy a mező erejét biztosító köveket megtaláljuk a magából egyre inkább kiforduló épületben. Jobb esetben csak a szobák és a berendezési tárgyak felejtik el, hogyan is működik a gravitáció (ilyenkor jöhet egy kis laza parkour), máskor azonban a sötétség is utat tör magának, ami egyáltalán nem a barátunk.

Mivel a bemutató csupán az első perceket tartalmazta, mindent nem ismerhettünk meg, így például a fejlődési fáról is szinte csak azt tudjuk, hogy van, de többet nem árultak arról, hogyan működik majd a fejlődés. Az jó eséllyel a játék korai állapotának köszönhető még, hogy a helyszínek közötti töltés kirívóin sokáig tart – mondjuk hasonló mentséget nem tudok arra, hogy Akito mennyire vánszorogva közlekedik, de ki tudja, talán a megjelenésre ez is változik.

A betekintés alapján azonban ezeket bőven ellensúlyozzák az eddig látott pozitívumok. A látványra nem sok panaszunk lehet: a ködös, démonlepte Tokió atmoszférája legnyűgöző, a Látogatók hátborzongatóak és a kézmozdulatokra épülő harc is egyedinek és látványosnak ígérkezik. A küzdelmekben résen kell majd lennünk, bár valószínűleg nem lesznek kegyetlenek velünk az összecsapások. A főszereplőpáros, Akito és KK közötti kémia kifejezetten szórakoztatónak tűnik, és nem lepődnék meg, ha a pragmatikus, csibészes szellemvadásznak is meglennének a saját sötét titkai.

A Ghostwire: Tokyo ígéretesnek tűnik – hogy felér-e a potenciáljához, az március 25-én fog kiderülni PC-n és PlayStation 5-ön.

Kapcsolódó cikkek

6.
6.
lor_the_fallen
Elsőre nagyon tetszett. Mostmár nem vagyok olyan biztos a dologban... Tartok tőle, hogy ez is olyan cím lesz, hogy egyszer kipróbálom, aztán gyorsan elfelejtem. Úgy érzem, többet ígér, mint amennyit teljesíteni képes.
5.
5.
DragonBleacPiece
#4: oks, majd február 25.-én
4.
4.
nemfontos
#1: Van annyi játék... vegyél valami mást.
3.
3.
nemfontos
Már az első bemutató is nagyon tetszett. Alig várom hogy kipróbálhassam.
1.
1.
DragonBleacPiece
mehhhh..uncsi nekem hogy kb minden vagy japán, vagy skandináv style, jöhetne már valami újdonság (a könyökömön jönnek ki a yokaiok és viking mitológiai teremtmények is már)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...