MultiVersus teszt

  • Írta: szlav
  • 2022. szeptember 14.
Link másolása
Értékelés 8.0
A Warner Bros. egymásnak eresztette a tulajdonában lévő összes film, sorozat és rajzfilm hősét, hogy méltó kihívót állítson a Super Smash Bros. elé. Nem gondoltuk volna, hogy ilyen fantasztikusan fog elsülni a dolog!

Egyetlen király sem uralkodhat örökké, a Super Smash Bros. pedig túl hosszú időt töltött a verekedős platformjátékok trónján. Az évek során egyre több bitorló döngette a Nintendo falait, jellemzően nem túl sok sikerrel. Épp ezért be kell vallanom, hogy igen szkeptikusan fogadtam az első korai szivárgásokat a Warner bizarr mash-upjáról, amelyben a Son Gokuvá mémesült Bozont tűnt a játék szellemi középpontjának. Hatalmasat tévedtem. Az elmúlt jó néhány évben egyetlen verekedős játékkal sem szórakoztam olyan jól, mint a MultiVersusszal.

 

A Warner Bros. felügyelete alatt munkálkodó Player First Games pontosan tudta, hogy milyen összetevők kellenek ahhoz, hogy a casual térben és a kompetitív szférában is nagyot fusson a játékuk. A MultiVersus egyszerre könnyen tanulható, de mélyen technikás, vonzó az abszolút laikusok és a zsáner profijai számára is, borzasztóan könnyen hozzáférhető és mindenek felett elképesztően szórakoztató. Persze a játéknak a korai próbakörök lefutása után is megvannak még az apró gyermekbetegségei, abban viszont egészen biztos vagyok, hogy ha a fejlesztőbrigád ügyesen keveri a kártyáit, akkor a MultiVersus egy igazán maradandó esportjáték és kanapéfavorit lehet. 

No, de mielőtt ennyire előre szaladnék, muszáj szót ejtenem a játék hőseiről! Az egyelőre kissé rövid, de a remények szerint gyakran bővülő névsor magját a Warner Bros. figurái alkotják. Amíg a Smash rosterét a Mario-széria és más Nintendo-címek, később pedig egyéb játékok hősei tették teljessé, a MultiVersus esetében még ennél is vadabb az összeállítás. Itt egyszerre kerülhetnek pályára a DC szuperhősei a Scooby Doo detektívbrigádjával, feltűnik Finn és Jake az Adventure Time-ból, akik halálos küzdelmet vívnak a Bolondos dallamok rajzfilmfiguráival és a Trónok harca szereplőivel. Pályára lép a hatalmas Vasóriás, aki orra alá Tom és Jerry tör borsot, végszóként pedig beköszön Rick és Morty is, hogy jól felpofozzák az NBA szupersztár játékosát (és a Space Jam 2 főhősét), LeBron Jamest.

Valljuk be, teljes az elmebetegség és a képzavar a karakterválasztóban, de bizarr módon ez is a MultiVersus vonzerejét növeli. Emelem kalapom a művészi csapat és a hősdizájnerek előtt, akik közös nevezőre hozták ezt a bizarr karakterlistát. Egészen meghökkentő, hogy milyen egységesen és letisztultan festenek a tucatnyi különféle stúdióból érkező pofozkodó rajzfilmhősök, élőszereplős filmkarakterek és képregényfigurák. És persze az sem mellékes, hogy ez az egységes dizájn önmagában is remekül fest: minden kontrasztos és jól átlátható, az akció animációi pedig tökéletesen passzolnak ehhez a laza zsánerhez. 

Minden egyes hős teljesen egyedi, a saját karakteréhez illő ikonikus kombókkal lép be a ringbe, ráadásul a Warner gyámságának köszönhetően a legtöbbjük a saját, eredeti szinkronhangjával szólal meg. Rengeteget hozzáad az élményhez, hogy Arya Stark egysorosait valóban Maisie Williams adja elő, azt pedig el sem tudnám képzelni, hogy Batman ne a legendás Kevin Conroy baritonján szólaljon meg. Valljuk be, nem kis ütőkártya, ha egy ilyen legendás médiagyár IP-gyűjteménye és a hozzá köthető színészgárda áll egy játékprojekt mögött.

Ezek azonban csak külsőségek, a jó hír viszont az, hogy a MultiVersus motorháztetője alatt is egy jól összerakott masina zakatol. Habár a fejlesztők maguk bevallották, hogy a launch idején akadt még néhány bütykölnivaló a háttérben, azt az elmúlt hetekben többször is bebizonyították, hogy hallgatnak a visszajelzésekre és gyorsan, agilis módon szállítják a kisebb-nagyobb sebtapaszokat. Az pedig szintén tapsot érdemel, hogy a játék meglepően jól balanszolt, fair és iszonyatosan szórakoztató állapotban startolt el. A pályák ugyan nincsenek túlbonyolítva, éppen csak egy leheletnyi rombolható vagy manipulálható elem került rájuk, ezt azonban könnyen felróhatjuk a pozitívumok sorába is. A véletlenszerű tényezők minimalizálásával (nincsenek váratlanul megjelenő fegyverek sem) ismét csak az esport irányába lendül a játék - a győztes mindig az lesz, aki jobb reflexekkel, gyorsabb kombókkal jár túl az ellenfelei eszén. 

A letisztult játékmenet azonban koránt sem jelenti azt, hogy a MultiVersus ne válna néha egészen kaotikussá. Két ugrás, két speciális támadás és két kitérés tarthatja a levegőben a hősöket, így akár a pályaszéli szakadék fölött is hosszú, intenzív harcok alakulhatnak ki. Habár 1v1-es meccsekben, botos összecsapásokban és hamarosan érkező új árkád játékmódban is kipróbálhatjuk magunkat, a MultiVersus fő attrakciója a 2v2-es küzdelem. Ezt támasztja alá a hősök különféle kategóriák szerinti sorolása (Bruiser, Tank, Assassin, Mage, Support) és a Perk-rendszer is. Az utóbbival némileg személyre szabhatjuk a hőseinket, kiélezve azok erősségeit vagy ellensúlyozva a hiányosságukat. A választható bónuszokat a csapattársunkkal összeegyeztetve még erősebbé tehetjük, így némi felkészültséggel és a csapatjátékra ösztönző speciális képességek okos használatával hatalmasat arathatunk majd a szintén még az első szezonban megérkező online ranglétrán.

Tagadhatatlan, hogy a MultiVersus javára szolgált, hogy free-to-play játékként került a piacra - enélkül igen valószínűtlen, hogy egy hónap alatt meglett volna a húszmillió játékos. Ennek fényében senki nem fog meglepődni azon, hogy ez a játék is egy Battle Pass-rendszer köré építi a monetizációját, az azonban abszolút pozitív meglepetés, hogy ez a kompromisszum mennyire tisztességesnek tűnik. Be kell ismerni, a 10 eurós csatabérlet nem kimondottan olcsó, főleg mivel a fizetős szinteken sem nyerhetjük vissza bérletre áldozott prémium valutát, cserébe viszont megnyugodhatnak azok, akik nem kívánnak pénzt költeni a játékra, hiszen ők sem maradnak le semmi elengedhetetlenről. 

A battle pass prémium sávján kizárólag kozmetikai jóságok, skinek, hátterek, emblémák és ehhez hasonló extrák kaptak helyet, melyekből néhányat az ingyenes szinteken, fizetés nélkül is bezsákolhatunk. A türelmetlenek a hősöket ugyan megvásárolhatják a Gleamium néven futó prémium valutával is, de egyáltalán nem nagy kunszt feloldani őket szimpla játékkal sem. Erre rásegít az időszakosan frissülő ingyenes hősrotáció, illetve a The Lab néven futó próbaterem is, ahol bármely hőst szabadon kipróbálhatjuk még a vásárlás előtt. Egyszóval a rendszer abszolút fair, az ingyenes hozzáférés ellenére sem tartogat alattomos csapdákat, ezzel a hozzáállással pedig a Player First Games és a Warner Bros. mostanában a párjukat ritkítják.

A MultiVersus hatalmas kellemes meglepetésként robbant be a bunyós platformerek aprócska (de egyre csak duzzadó!) piacára, és pillanatok alatt nyilvánvalóvá vált, hogy hatalmas potenciál rejlik a dologban, akár hosszú évekre szólóan is. A Warner-karakterek felhozatala amennyire őrült, annyira imádnivaló, a jópofa külső pedig egy könnyed, de meglepően technikás, esport-gyanús játékot takar. Ha még nem próbáltátok ki, feltétlenül adjatok neki egy esélyt, az ingyenes árazásnak és a teljes cross-playnek köszönhetően pedig gond nélkül magatokkal hívhatjátok a barátaitokat is! 

A MultiVersus PC-n, Xbox One-on, Xbox Series X/S-en, PlayStation 4-en és PlayStation 5-ön jelent meg. Mi Xbox Series X-en teszteltük a játékot.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...