Őszintén bevallom, hogy hiába van már közel három éve a piacon a Blini Games roguelite-os RPG-elemekkel megtűzdelt alkotása, a Lovecraft's Untold Stories, jómagam csak az elmúlt hónapokban találkoztam a pixelart anyaggal egy GOG-akciónak köszönhetően. Már a játék első pár percében éreztem, hogy komoly hibát követtem el, mert bár az akció-szerepjáték nem kapott akkora felhajtást, mint mondjuk az akkortájt debütáló Call of Cthulhu vagy a The Sinking City, de aki próbálta, az tudja, hogy addiktívabb és szórakoztatóbb játékélményt kínált, mint az említett nagytesók.
Pontosan ennek köszönhetően nagyon vártam a folytatást, amiben a fejlesztők lecserélték a pixelgrafikát egy képregényesebb stílusra, ami (a korszaknak köszönhetően) kellemes Guns, Gore & Cannoli-emlékeket idézett fel bennem. A külcsín azonban becsapósnak bizonyult, hiszen minél jobban elmélyültem a tesztpéldányban, annál jobban magába kerített a felszín alatt meglapuló rothadás, ami akárcsak H.P. Lovecraft karaktereit, engem is gyorsan az őrületbe kergetett.
A képregényeket idéző megvalósítás lehetővé tenné, hogy jobban elmesélhető sztorit kapjunk, ám sajnos ez végül nem következett be. Az előző epizód folytatásaként felfogható cselekmény ezúttal - nem túl meglepő módon - egy elmegyógyintézetből indul, ahol három főhős felett vehetjük át az irányítást. Később a kis brigádunk létszáma akár hat főre duzzadhat, akik között szabadon váltogathatunk majd a küldetések előtt a főhadiszállásként is szolgáló kúriában. Már rögtön itt szembeötlik az egyik hatalmas probléma, hogy a balansz, mint olyan, egyáltalán nem létezik a karaktereink között, így már a kezdetben elérhető detektív, boszorkány és tudós között is hatalmas szakadék tátong, amin a később becsatlakozó protagonisták szintén nem sokat javítanak.
Habár a felszerelések, fegyverek és különleges tárgyak/képességek minden csapattag saját ízléséhez vannak igazítva, az újonnan debütált crafting rendszerhez az összes hős hozzáférhet. A rendszer viszont sajnos borzalmasan fapados és nehezen használható, és az sem segít rajta, hogy a fejlesztők elképesztő mennyiségű ládával zsúfolták tele a pályákat, amiknek a nyikorgásuktól garantáltan agyvérzést kapunk öt perc nyitogatás után. Szerencsére az utóbbi problémát már egy patchben orvosolták a készítők, de láthatóan így is sokat késtek vele, mert rengeteg rajongó mostanra keresztet vetett a játékra a Steamen.
Ez a fajta félkészség egyébként erősen körül lengi a Lovecraft's Untold Stories 2 egész lényét, hiszen tömve van a cím az apró glitcheken át egészen a komoly game breaking bugokig mindenféle hibával. Nem segít a helyzeten az sem, hogy az irányítás teljes mértékben csapnivaló, és mindez még nyakon van öntve egy olyan agyhalott mesterséges intelligenciával, hogy az ember könnyen megkérdőjelezi, hogy ugyanaz a csapat dolgozott-e a folytatáson is, mint az előzőményen. Szintén érthetetlen volt számomra, hogy a szép új grafikát és színvilágot miért kellett kasztrálni azzal, hogy ahogy a karakterek megőrülnek a kalandok alatt, úgy kezd egyre jobban besötétedni a kép, illetve fekete-fehérre váltani minden, ami azt eredményezi, hogy a játékmenet oroszlánrészéből alig látunk valamit.
A Lovecraft's Untold Stories 2 természetesen megtartotta elődjének a rougelite-formuláját és annak nehézségét is, aminek következtében rengetegszer fogunk fűbe harapni. Azonban az előző bekezdésben felsorolt gyermekbetegségek miatt ezek minden eddiginél frusztrálóbb elhalálozások lesznek, és nem lesz a játékos túlzottan motivált, miután kukázhatja az elmúlt félórájának az eredményeit például egy ordas nagy bug miatt. A random generált pályák között pedig nincs túl sok variáció, ami nem segít az újbóli nekiveselkedésnek, de a játék hosszútávú szavatosságán sem.
Nagyon hiányzik egyelőre tehát a Lovecraft's Untold Stories 2 címe mögül az early access felirat, mert úgy talán érthető lenne a játék jelenlegi állapota, de így most csak értetlenül vakarjuk a fejünket, hogy mi csúszhatott félre a fejlesztés alatt. Habár a javítótapaszok már szállingóznak a játékhoz, sajnos közel sem abban a tempóban, amit megkívánna az ezer sebből vérző produktum. Szomorú vagyok, de a szép művészi dizájn mellett nehéz más pozitívumot találni a a Lovecraft's Untold Stories 2-ben, és pontosan ezért senkinek nem tudom jelenleg jó szívvel ajánlani a játék beszerzését. Talán majd egy fél-egy év múlva, már amennyiben a fejlesztők nem engedik el a kezét a jövőben, és szépen korrigálják a hibákat.
A Lovecraft's Untold Stories 2 egyelőre csak PC-re jelent meg, de korábban bejelentették PS4-re és Xbox One-ra is.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.