Natsu-Mon: 20th Century Summer Kid - Tippek a kezdéshez

  • Írta: wilson
  • 2024. augusztus 6.
Link másolása
Habár sem ellenfelek, sem leküzdhetetlen nehézség nem vár, a Natsu-Mon: 20th Century Summer Kid felhőtlen felfedezése az első órákban nem biztos, hogy olyan gördülékenyen megy a műfaj ismerete nélkül, így összeszedtünk pár tippet, amely megkönnyítheti a boldogulást!

Csak egy képzelt világban tűnik hihetőnek, hogy egy komplett cirkusz vezetésére egy 9-10 éves gyereket kérnek fel, ahogy az is, hogy a zsebpénzéből kell finanszíroznia annak működését, arról is nem is beszélve, hogy még egy idilli kis faluban sem tűnik a legjobb ötletnek ezt a fiatalt gyakorlatilag magára hagyni, de a Natsu-Mon egy olyan idilli gyermekkort igyekszik bemutatni, ahol gyakorlatilag bármi elképzelhető. És bár nem nyom agyon a mindennapi élet súlyával, nagyobbacska világával, a szokotthoz képest kicsit furcsább működésével azért nem feltétlen teszi egyértelművé, miként érdemes belevágni, így összeírtunk pár tippet, amely segítséget nyújthat a kezdeti boldoguláshoz!

IDÉTLEN IDŐKIG
Habár a játék alapesetben normal beállításon hagyja az idő múlásának sebességét, ez rendkívül gyorsnak bizonyulhat az első napokban, és kicsit talán stresszforrásul is szolgálhat, hiszen azt az illúziót kelti, hogy semmire sincs elég idő. Ajánlott inkább a "Relaxed" opciót használni, amely drasztikusan elnyújtja a napok hosszát, és így sokkal több mindent lehet elvégezni, mint amúgy. Ez különösen a végjátékra kanyarodásban lehet hasznos, amikor már csak a gyűjtögetnivalókra kell koncentrálni, így van elég idő akár több területet is átvizsgálni a hiányzó fosszíliák, vagy a bogarak után.

A NAPI RUTIN
Habár a játékidő tetemes hányada gyakorlatilag kötetlen, fontos, hogy minden egyes napnak legyen egy rutin része is. A reggeli után mindenképp érdemes azonnal kifutni a szentélyhez, részt venni a helyi tornán, mert minden teljesített alkalom után egy pecsét jár. Ezt követően javasolt gyorsan visszafutni a fogadóba az aktuális nap jóslatáért (erről bővebben a következő pontban) javasolt gyorsan összehívni a detektívklubot, ugyanis az ottani maroknyi kisebb ügy megoldásának egy része erősen függ az aktuális időtől, így érdemes már a lehető leghamarabb belevágni a rejtélyek felgöngyölítésébe.

TEENDŐK
A gyűjtögetnivalók miatt minden egyes nap van mit csinálni - a dombok, hegyvidékek bejárása a naponta újratermelődő, véletlenszerűen megtalálható fosszíliák miatt önmagában menetrendet biztosít - a második héttől feltűnő akrobata, Love-chan minden reggel képes jósolni, keretet adva az adott napnak. Ezen jóskártyák adnak tippeket arra, hogy egy-egy nevesített helyszínen, egy adott napszakban vár-e egy szereplő, egy rejtett kincs, vagy valami egyéb rejtély, amely nem csak játékélménnyel, de akár pénzzel vagy új matricával is gazdagíthat.

A STAMINA
A matricaszerzés, azaz a stamina bővítése talán a Natsu-Mon loopjának egyik legfontosabb eleme, hiszen alapvetően ez a legfőbb meghatározója annak, hogy Satoruval hova is lehet eljutni. Érthetetlen mód az egyik első kiemelt küldetés a legnagyobb épületek és legmagasabb lokációk megmászása, de ehhez minimum 2-3 teljes csíknyi staminára van szükség, így a küldetés hajkurászása helyett a matricaszerzés legyen a legfontosabb. Ezt az első szinteken nagyon gyorsan meg lehet oldani csupán bogárgyűjtéssel és a Zashiki-warashi yokaiok megtalálásával, így az első héten ajánlott erre fókuszálni, és mindent megtenni az enciklopédia bővítése, a matricák megszerzése érdekében.

PÉNZSZERZÉS
Az első pár órában még hatalmas ingyen pénznek tűnhet a szentély lámpáinak meggyújtása, hiszen minden 3. alkalom után 500 yenes zsebpénz a jutalom, de ez rövid idő alatt értékét veszti. A gombák és az üvegek begyűjtéséből és eladásából ennek sokszorosa kaparintható meg, de a térkép adott pontjain minden nap újratermelődnek azok a kristályok, melynek mélyén vagy párszáz, vagy akár több ezer yent érő gyémántok lapulhatnak. Ajánlott ezeket minden nap ellenőrizni: a városka határában található tűzijáték dombon kapásból 4-5 vár, de ugyanennyi található a múzeumtól nem messze levő elhagyatott bányában is, a szomszédos település tengerparti sziklavidékéről nem is beszélve.

MALACBIRODALOM
A fenti gyűjtögetés fix és nélkülözhetetlen pénzalapot nyújt a cirkusz finanszírozásához, de ezt ajánlott kiegészíteni a minden szempontból zsíros bevételt jelentő disznótenyésztéssel. A szentély gondnoka a malacok nagy rajongója, és miután sikerül megoldani a minden nap leomló malackarám rejtélyét, össze lehet szedni mint az elkószált cocákat, mind a vadon zabolázatlan állatait - utóbbiból egyszerre 3 hizlalható napi 10 makk megetetésével. Ha elérik a maximális súlyukat, csatlakozhatnak a többi állathoz, ezek darabjáért pedig tízezer yenes bevétel jár, így három naponta akár harmincezer yen is összekalapozható csak a malacokból!

BUSZ-ÁLLOMÁS
Habár egyénileg használható jármű sajnos nem található a játékban, így mindenhova gyalogolni kell, azért egy korlátozott gyorsutazás elérhető a helyi buszhálózat formájában. A busz használatának legolcsóbb módja a 10-es gyűjtőjegyek vásárlása, melyekért 900 yent kell kifizetni, cserébe viszont szó szerint bárhonnan, akár egy hegy tetejéről is kérvényezhető az utazás. A célállomásokat azonban először manuálisan hozzá kell adni a hálózathoz az egyes megállók megtalálásával és aktiválásával, így ha busztáblát látsz, mindenképp fuss el oda, hogy bővüljenek a gyorsutazási lehetőségeid.

A NAGY HO-HO-HORGÁSZ
Habár halfajtából kifejezetten kevés érhető el - kicsivel kevesebb, mint két tucat - a horgászás többféleképpen is hasznot termelhet. Egyrészt elegendő mennyiségű azonos halfajta összegyűjtésével a fogadó házigazdájától specifikus vacsora kérhető, másrészt az enciklopédia gyarapítása mellett pár mellékküldetés teljesítése is egy-egy adott hal meglétét követeli meg. Horgászni szinte bármilyen vízfelület mellett lehet, de előtte azért érdemes megnézni a vizet, hogy láthatóak-e benne halárnyékok, és hogy azoknak milyen az alakja és a mérete. Bizonyos halfajták csak az óceánban vagy a folyóvízben találhatók meg, és az se mindegy, hogy kukaccal vagy rákcsalival próbálkozik-e az ember.

A Natsu-Mon: 20th Century Summer Kid angol nyelvű változata 2024. augusztus 6-án jelent meg PC-re és Nintendo Switchre. A játékról készült tesztünket itt olvashatod el.

Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...