Ráadásul tehetjük mindezt úgy, hogy minden korábbinál részletesebben szabhatjuk testre kedvencünket, hiszen a történet elején megszerzett alapmodellt a későbbiekben két küldetés között kedvünk szerint átalakíthatjuk. Rakhatunk rá különféle matricákat, átfesthetjük a főbb elemeit, de ami még ennél is érdekesebb, hogy a missziók során megszerzett, többnyire az ellenséges Gunplákról levágott tartozékokra bármikor lecserélhetjük az éppen aktuálisan használtat, ezáltal hozva létre egy, a játékstílusunkhoz leginkább passzoló gépszörnyeteget. Ezen a téren egyébként a Gundam Breaker 4 nem spórolt semmin, hiszen több, mint 250 mecha darabjai közül szemezgethetünk, amiket aztán mindenféle korlátozás nélkül építhetünk össze.
Érdemes bőszen kísérletezgetni, még akkor is, ha már megvan a kedvenc összetételünk, mert egyrészt a cserebere teljesen ingyen van, másrészt pedig az adott alkatrészek nemcsak a statisztikáinkra vannak kihatással, hanem a gyorstárakra berakható extra képességekre is, amik sokszor egy-egy elveszettnek tűnő csata kimenetelén is változtathatnak. Ebből kifolyólag tehát korántsem mindegy, hogy a temérdek közelharci és távolsági fegyverek, karok, lábak, torzók, fejek, illetve egyéb cserélhető elemek közül mit használunk éppen és akkor ezek erősségi szintjére még ki sem tértem. Ez utóbbi szintén csak tovább növeli az amúgy is elképesztően magas variációs lehetőségek számát, úgyhogy aki szeret elveszni a részletes statisztikák, képességek és extra módosítók világában, az itt garantáltan megtalálja majd a számításait.
Természetesen az így megalkotott szemünk fényét vétek lenne a hangárunk sötétjében tartani, szerencsére azonban a Gundam Breaker 4 több opciót is kínál arra, hogy álmaink Gunpláját közszemlére bocsájtsuk. Az egyik ilyen a dioráma mód, ahol különféle, általunk berendezett hátterek előterébe helyezhetjük bele hősünket, amihez aztán kedvünk szerint köríthetünk valami alibi történetet is, mondjuk egy olyat, mint amilyet maga a játék kapott. A küldetéseket összefűző keretsztori ugyanis hihetetlenül érdektelen, ráadásul tovább ront a helyzeten, hogy maguk a szereplők sem túl érdekesek, sőt, sablonos mivoltuknál csak a folyamatos picsogásuk idegesítőbb. Egy idő után már inkább elnyomtam az átvezetőket, mert nem volt kedvem azt nézni és hallgatni (legalább teljes szinkront kapunk), ahogy egymás arcában állva rinyálnak a semmiről.
Missziók között tehát annyira nem rózsás a helyzet, sajnos azonban azokon belül sem lesz sokkal jobb, mivel hiába kapunk rengeteg megoldandó feladatot, valójában szinte az összes ugyanarra a sablonra épül. Kezdésnek bekerülünk egy ronda, láthatatlan falakkal körbeépített zsebkendőnyi területre, majd pedig beteleportál az első adag ellenfél. Ha legyűrtük őket, akkor jöhet a következő bagázs és ezt ismételjük egészen addig, amíg végre megjelenik az aktuális főellenfél. Szerencsére amennyire repetitív a hozzájuk vezető út, a velük történő harc annyira élvezetes, sőt, azt is ki merem jelenteni, hogy ezek az összecsapások a játék legerősebb pontjai. Náluk tudjuk majd igazán letesztelni azt is, hogy az általunk épített Gunpla életképes-e, mivel erősebb nehézségi szinteken a rosszul megtervezett mechákat pillanatok alatt miszlikbe aprítják, amikkel még haverokkal kiegészülve sem lesz túl sok esélyünk.
Így van, jól olvastátok, a küldetések mindegyike végigjátszható 4 fős kooperatív módban is, amit én erősen ajánlok, mert máskülönben az amúgy pár perces, egymástól alig különböző missziókba könnyedén bele lehet fáradni. Mindezt pedig tovább tetézi az a tény, hogy bár a Gundam Breaker 4 ronda, mint a bűn (a Gunplák azért jól mutatnak), másodpercenként dobálja felénk a töltőképernyőket, amik ugyan nem tartanak sokáig, de cserébe piszok sok van belőlük. Akármit csinálsz az interaktív menüben, tuti töltés lesz a jutalmad, ráadásul az sem ritka, hogy egynél többször, de a legpofátlanabb megoldás kétségkívül az, hogy a küldetések közben is kapunk belőlük szép számmal. Egészen konkrétan, ha legyőzünk egy hullámnyi ellenfelet (!), a rendszer már tolja is a pofánkba a LOADING feliratot, amik alatt nem tehetünk mást, csak a fekete képernyőt bámulva csodálhatjuk magunkat, hogy még ennek ellenére is kitartunk a játék mellett.
Pedig óriási hiba lenne végérvényesen elpártolnunk a Gundam Breaker 4-től, hiszen a rengeteg variációs lehetőség, valamint a kifejezetten élvezetes és mély harcrendszer könnyedén el tudja kapni a mechás akciózásra fogékony játékosokat, főleg együtt, ugyanakkor nem mehetünk el szó nélkül a sokszor mobiljátékokat idéző megoldásai mellett sem, amik könnyedén hazavághatják a szórakozásunkat. Ráadásul, ha ez még nem lenne elég, akkor érdemes tisztában lenni vele, hogy mindez jelenleg 60 eurós árcédulával és temérdek megjelent, illetve jövőben érkező DLC-vel rostokol a virtuális boltok polcain (az Ultimate Edition 100 eurót kóstál), amit meglátva rögvest elmehet a kedvünk a vásárlástól. Ettől függetlenül a Gundam rajongók biztosan meglátják majd benne a potenciált, mindenki másnak viszont, akiket kicsit is érdekelne a mechás haddelhadd inkább azt tanácsolom, hogy várjanak meg vele egy fajsúlyosabb leárazást, mert ennél valamivel olcsóbban már nekik is bőven megérheti belehuppanni a saját Gunplájuk ölelő páncélja mögé.
A Gundam Breaker 4 augusztus 29-én jelent meg PlayStationre, Nintendora és PC-re. Mi utóbbin teszteltük.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.