Gori: Cuddly Carnage teszt

  • Írta: osan
  • 2024. szeptember 10.
Link másolása
Értékelés 8.5
Nagyon kellemes meglepetés lett Gori kalandja, sőt valószínűleg még sosem volt ilyen jó érzés játék unikornisokat gyilkolászni. Ugyan rendelkezik több hibával is, de azokat könnyűszerrel feledteti a játékossal, hála játékmenetének és hangulatának.

Az Angry Demon Studio alapvetően horrorjátékokkal foglalkozik, eddigi játékaik pedig, mint az Unforgiving – a Northern Hymn vagy az Apsulov: End of Gods mind remekül sikerültek, mégsem kaptak akkora hírverést, mint mostani alkotásuk, a Gori: Cuddly Carnage. Gori kalandja viszont teljesen más hangulatot és játékmenetet is ígér, mint elődjei.

A Gori egy régimódi hack-n-slash: nem akarja semmiféle új mechanikával megváltani a műfajt, inkább a jól bevált elemeket polírozza addig, hogy azok a lehető legjobb formájukban jelenjenek meg. Hihetetlenül gyors tud lenni mind a harc, mind pedig a pályákon történő utazás, és ugyan vannak bug-ok, illetve kissé idegesítő megoldások, amik néhol megakasztják a pörgést, de alapvetően szinte mindig a fejünket fogjuk kapkodni.

A képregényes elemek és a realizmus furcsa párosításában fogunk fejvesztve unikornisokkal és egyéb játékokkal szembeszállni, vagy ha épp nem harc van, akkor neonfényben úszva fogjuk végigszelni F.R.A.N.K.-kel a pályákat – róla egyébként a játék során nem is fogunk tudni leszállni, mindig vele kell majd száguldanunk.

A történet szerint az emberiség elpusztult, a Földet pedig ellepték az öntudatra ébredt és felettébb gonosz játékok, leginkább a játékunikornisok, amikből szerencsére többfélével is találkozni fogunk utunk során. Gorin és társain, a mindig káromkodó és vicceskedő légdeszkán, F.R.A.N.K.-en és a komikusan depresszív MI-n, CH1-P-en áll, hogy megakadályozza az elszabadult játékokat és mentsék a menthetőt.

Az egész játék során a központi feladatunk az lesz, hogy egy szuperfegyverhez gyűjtünk alkatrészeket. Mindegyik pálya alapvetően egy lineáris élmény, de ne egy folyosószerű pályadizájnt képzeljünk el: kisebb-nagyobb terek és természetesen arénák várnak majd ránk a Goriban. A pályák hihetetlenül változatosak, a disztópikus kihalt utcáktól kezdve, a hatalmas játéktermeken keresztül, a szennyvíz-csatornáig nagyon sok helyszínnel fogunk találkozni, és mind más és más élményt nyújt.

Ahogy a pályák, úgy az ellenfelek is változatosak. Az unikornisokból több verzióval is találkozhatunk – mindegyik más megközelítést igényel -, illetve lesznek combosabb ellenfelek, mini- és főellenségek is. Remekül adagolja a Gori az újdonságokat, hogy biztosan ne fásuljon be a harc, és hogy biztosan ne robot-üzemmódban püföljük a gombokat, hiszen erőteljesen megköveteli figyelmünket, hogy épp most milyen támadást és mikor érdemes használnunk. Külön kiemelendő a főellenségek dizájnja, nemcsak a kinézet – amire később is kitérek -, de maguk a harcok felépítése miatt is. Rendkívül jól átgondolt, érdekes és élvezetes harcok ezek, ahol a taktikát, a gyorsaságot és ügyességet kell a megfelelő arányban kevernünk.

Mint már említettem a Gori képregényes elemekkel és félrealizmussal tálalja vérgőzös játékmenetét és ez a kissé furcsa páros elképesztően fest a képernyőn. Természetesen ez önmagában még nem lenne kiemelkedő, ha a pályákat nem egy felettébb kreatív hozzáértéssel alkották volna meg, így viszont mind a világ, mind az ellenségek remekül festenek. A tucatkatonaként szolgáló unikornisokra is jó érzés ránézni, de a főellenségek horrorisztikus, morbid dizájnja sokszor ellopja a rivaldafényt, erre pedig csak rátesz még egy lapáttal, hogy Gori végtelenül aranyos.

A pályák egyáltalán nem hosszúak, maximum 1 óra alatt teljesíthetőek, de mint minden valamire való régimódi játék, a Goriban is úgy tudunk több pontot gyűjteni, ha minél hamarabb, minél hatékonyabban abszolváljuk a pályarészeket. Emellett a játék számolja a harcok során, a kombókkal felturbózott pontszámunkat is. Igen, a Gori a 2000-es évekbeli játékokat idézi szinte minden tekintetben, és ezt teszi úgy, hogy megoldásainak köszönhetően frissnek hatnak és iszonyatosan élvezetesek. Nincsenek komplex, túlgondolt játékelemek, -mechanikák, csakis színtiszta szórakozás.

Mivel semmi sem tökéletes, így a Goriba is kerültek zavaró tényezők – szerencsére ezeket könnyen feledtetni tudják a pozitív dolgok -, mint például a F.R.A.N.K.-kel való utazás. Sokszor fogunk meghalni, leesni két lebegő elem között, és nem azért, mert nehéz lenne, egyszerűen csak néhol kissé kiforratlannak érződik egy-egy mechanizmus, azonban ezekhez is hamar hozzá lehet szokni.

A másik kisebb probléma harc közben jön elő, pontosabban, mikor kijelöljük célpontunkat. Az esetek többségében megfelelően működik a funkció, de vannak alkalmak, mikor beragad egy-egy olyan ellenfélen, ami már rég leesett a pályáról, vagy épp automatikusan olyan céloz be nekünk, ami a pályarész másik végében van, miközben ezernyi más ellenfél van előttünk. Kisebb bugokkal is találkoztam tesztelés során, de ezeket könnyen orvosolni tudják egy patch-csel a fejlesztők.

A problémák tehát nem ássák alá a kalandot, hála égnek nincs belőlük olyan sok és egyáltalán nem vesznek el az élményből. Nagyszerű játék lett a Gori: Cuddly Carnage tele őrült vérengzéssel, humoros beszólásokkal és egy nagyon aranyos cicával; vétek lenne kihagyni, hiszen szinte tökéletesen hozza a 2000-es évekbeli játékélményt modern stílusban.Szóval további szócséplés nélkül inkább menjen mindenki unikornisokat gyilkolni!

A Gori: Cuddly Carnage augusztus 29-én jelent meg PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra, Xbox Series X/S-re, Nintendo Switch-re és PC-re. Mi PlayStation 5-ön teszteltük.

1.
1.
Extol
Őrület, mióta először lehetett hallani róla azóta kívánságlistás.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...