Delta Force próbakör

Link másolása
A kínai Tencent nagyratörő tervei között szerepel, hogy a multiplayer lövöldék műfajában is letarolják a piacot nyugaton. Ehhez egy valaha szebb napokat látott IP-t poroltak le: a Delta Force újra itt van, csillog-villog - kérdés, hogy tartós mulatság lesz-e.

Másfél évtizede hallatott magáról utoljára a Delta Force-sorozat, ez volt a 2009-es Xtreme 2, ami után nem csupán az eredeti fejlesztő, a NovaLogic szűnt meg, hanem maga a széria is hosszú téli álomra vonult. De hogy őszinte legyek, nem is volt rá szükség, hiszen a militarista többjátékos shooterek - élükön a Call of Duty-val és a Battlefielddel -, azóta is élnek és virulnak, fel sem merült az igény egy újabb trónkövetelőre. Persze voltak próbálkozások, de egyikből sem lett millió dolláros brand. A Delta Force-jogokat birtokló Tencent azonban nem így gondolta, pénzt nem sajnálva állt elő most a free-to-play folytatással szinte minden létező platformra, amiről már most lerí, hogy mindent tud, amit egy PvP shooternek kell 2024-ben.

De mégis miért pont a Delta Force? Talán kevesen tudják, hogy húsz évvel ezelőtt nagyon népszerű volt Kínában a széria, különösen a netkávézókban. Ez volt az első PvP FPS az országban, még jóval a Counter-Strike előtt. Már öt évvel ezelőtt, amikor megtudták, hogy eladó az IP, siettek megszerezni azt a THQ-tól. Szerencsére lehetőségünk volt kipróbálni a korábban Hawk Ops alcímet viselő részt a nyári zárt alfateszt során, és már az első órák nyilvánvalóvá vált, hogy aki a régi, Black Hawk Down-os élményeket keresi, azokat el kell keserítenünk. Az új Delta Force felzárkózott a modern trendekhez, leginkább a Battlefieldekkel hasonlítható össze, nem kevés kölcsönvett ötletet tartalmaz a Call of Duty-ból is. És ha már Sólyom végveszélyben: a Tencent biztos, ami biztos, még a film jogait is megvette, erre építkezik majd az egyjátékos kampány.

A Team Jade számára nem ismeretlen a műfaj, hiszen ők rakták össze a Call of Duty: Mobile-t is, ám az első sikeres tripla-A-s címük a globális PC-s és konzoljáték piacon a Delta Force lehet, amin már 4 éve dolgoznak. Ehhez egyedi launcher társul (a publikus változat a Steamen is elérhető lesz), ami jól kezelhető és fürge, az alfában pedig két játékmódot, a Tactical Turmoilt és a Havoc Warfare-t próbálhatuk ki, ezek a végleges változatban is ingyenesek lesznek, csak a single kampány kerül pénzbe. A Havoc Warfare a Battlefield Conquest módjára hasonlít, azaz egy hatalmas térképen két nagy csapat esik egymásnak a kontrollpontok birtoklásáért. Mindehhez vezethető járművek és a szokásos, elsőre kaotikusnak ható háborús feeling társul.

A recept ismerős: gyorsan az asztalra csap a játék, folyamatos az előrenyomulás vagy a védekezés, minket kisebb osztagokba rendeznek, így újraéledés esetén választhatunk, hogy a már birtokolt zászlóknál, vagy egy csapattársunk oldalán respawnolunk. A gunplay is leginkább a DICE szériáját idézi, a fegyvereket tényleg súlyosnak érezzük, még egy mezei M4-et vagy AK 47-et is, tekintélyes visszarúgással, amit a folyamatosan megnyíló kiegészítőkkel lehet orvosolni.

Nem lélektelen kasztokat találunk a játékban, hanem specializált operátorokat, melyek hasonlóan működnek az Overwatch és a Valorant hőseihez. A korai verzióban rögtön 7 is lapult, Luna egy felderítő, akinek feltöltődő képessége egy elektromos lökéshullám, amivel lesokkolhatja a közeli ellenfeleket, illetve egy szonárnyíl, ami ideiglenesen felfedi az ellenség pozícióját a kilőtt irányban. Bizony, az új Delta Force-ból a sci-fi sem hiányzik, de nem ezen lesz a hangsúly azért, csupán egy érdekes adalékról van szó, ám ez nem valószínű, hogy meghatja azokat, akik a korábbi realizmust sírják vissza.

Kezdőknek talán D-Wolf ajánlott a legjobban, aki igazi támadókarakter, valódi gránátözönt képes az ellenség nyakába zúdítani, alkalmanként füstbombákat is ereget. A legdurvább kunsztja az, hogy idővel egy exoskeletont is aktiválhat, amivel szinte végigszáguldhat a pályákon. Felmerülhet a kérdés, hogy ennyi durva skillel mennyire válik kiegyensúlyozatlanná az operátor-rendszer, de tapasztalataim alapján inkább egyfajta taktikus réteget ad a játéknak, nincsenek igazán meta-hősök, a hangsúly nyilván a hagyományos fegyveres harcon és stratégián lesz. A játékmenet terén sem találják fel újra a spanyolviaszt, cserébe rögtön otthon érzik majd magukat a műfaj veteránjai.

A Tactical Turmoil a manapság népszerű kivonásos játékmód helyi megfelelője. A cél az, hogy egy jól összeállított felszereléssel bemerészkedjünk az pályákra, ahol különféle feladatokat elvégezve a lehető legtöbb értékes árút és zsákmányt cipeljük el a helikopterig. Miközben botok és a rivális játékosok ebben próbálnak megakadályozni - nem is rosszul. Ehhez persze a szűkös eszköztárunk menedzselése is társul, és nem kevés időbe telik a lootolás sem, miközben sokkal szigorúbb a hit-rendszer is - ütősebb kevlármellény és sisak nélkül esélyünk sem lesz, bekapott lövés esetén pedig gyógyítani kell magunkat.

A tempó sem olyan gyors, mint az össznépi mókában, lőszerből és egyéb cuccokból ezerféle van, de hiába a jó felszerelés, egy apró figyelmetlenség is kudarchoz vezet. Igazából itt is az operátorok különféle képességei adnak némi extra fűszert az egésznek. Kezdőknek érdemes Stingerrel menni, aki egészségügyi doboz nélkül is képes magát gyógyítani. Sanda gyanúm, hogy a Delta Force extraction módja ingyenessége révén életképes alternatívája lehet a műfaj nagyjainak, hiszen mindent tud, mint azok, jól is néz ki, simán megy, végtelenül lehet pepecselni cuccaink frissítésével. Sőt még krokodilokkal is meggyűlik a bajunk, ha óvatlanul belegázolunk egy folyóba. 

Nyilván a Tencent a mikrotranzakciókból befolyt bevétellel tartja majd életben a játékot de a fejlesztők már most letették az esküt, hogy nem pay-to-win rendszerről lesz szó, valódi pénzért csupán kozmetikumokat vásárolhatunk. Hogy mennyire lesz tolakodó az egész, az a jövő zenéje. Az Unreal Engine 5-tel életre keltett látvány viszont már most lehengerlő, minden szinte lefolyik a képernyőről, az optimalizálás is a helyén van, egy RTX 3070-nel simán 140-160 fps között száguldott a játék Ultimate beállítások mellett. Laggal csak az időnként előforduló szerveroldali problémák miatt találkoztam. Hogy ne csak dicsérjem a grafikát, stílusát tekintve minden nagyon túltolt, olyan, mintha az MI is besegített volna a fejlesztőknek, művészi egyediséget ne nagyon keressünk rajta.

De ez igaz a korai verzió egészére is. Már most is iszonyat szórakoztató a Delta Force, talán nagyon is, rengeteg impulzus ér játék közben, de mindig az az érzés kerülgetett, hogy “oké, de ezt láttam már korábban”. Mintha egy bestof-válogatással lenne dolgunk, melyben korunk shootereinek legjobb elemeit gyúrták össze kerek egésszé, ám a kínaiaknak eszük ágába sincs valami forradalmival előállni, noha ez nem feltétlenül baj. Nagyon kíváncsiak vagyunk a nosztalgia hullámain lovagló egyjátékos kampányra és a többi tartalomra is, amiben talán több lélek lesz, mint egy szép, de uncsi Insta-modellben.

A Delta Force korai hozzáférésű változata október második felében landol PC-n, a nagyközönség az október 14-21. között zajló Steam Next Fest keretében próbálhatja ki először. A végleges változat 2025 első negyedévében érkezik Xbox One-ra, Xbox Series X/S-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re valamint iOS-re és Androidra is. 

1.
1.
Extol
Sajnálatos hogy már a klasszikus frencsájzok újratöltéséhez is a kínaiakra van szükség
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...